Deuk na explantatie? Push-up BH en kleding een probleem?

Stel hier je vragen.
Val123

Ongelezen bericht 15 okt 2019 17:24

Leuk die info Luna. Erg interessant!

Dr Niessen doet nu ook onderzoek met een professor uit Nijmegen, even zijn naam vergeten, maar jij weet het vast ;). Ze plaatsen nu verschillende siliconen protheses in een bak water op lichaamstemperatuur. Hij vertelde dat er binnen 2 dagen al siliconen in het water zat. Bizar!
Echt hoe zijn die protheses ooit goedgekeurd...? echt onbegrijpelijk.

Ook vertelde Frank dat er nu ook een studie loopt ivm het kapsel, dik vs dun, etc. Exact weet ik het helaas niet, maar uiteindelijk zal het op Pubmed verschijnen. Zoals je weet is hij geen fan van een dun kapsel weghalen, en hier heeft hij vind ik goede redenen voor. Maar ben daarom heel erg benieuwd naar de conclusie van het onderzoek. Mocht dit uitwijzen dat het wel beter is om een dun kapsel te verwijderen, dan gaat Dr Niessen dat ook doen heeft hij mij laten weten. Dus we wachten het af.
Voor nu laat ik het kapsel dan ook niet verwijderen. Natuurlijk wel de dikkere stukjes, maar niet het dunne vlies.

Fijne dag!
Luna MKS

Ongelezen bericht 15 okt 2019 18:24

Hoi, ja die onderzoeken en weetjes over lipofilling zijn erg interessant. En ik lees er heeeel veel ;)
Ik heb heel veel onderzoeken en artikelen gevonden, alleen plaats ik niet alles op het forum, omdat het teveel wordt voor de vrouwen en ze dan het overzicht verliezen. Op de site staan meer onderzoeken. Maar natuurlijk richten we ons voornamelijk op siliconen en niet op alternatieven. Voor het forum is dat wel een mooi onderwerp ;)

De wetenschapper die met Frank Niessen samenwerkt is Henry Dijkman. Hij heeft ontzettend veel onderzoek gedaan naar siliconen in weefsels. Hij heeft ook het weefsel van Jacqueline Roes onderzocht. Haar benen waren beiden geamputeerd als direct gevolg van de siliconen. Henry Dijkman had ook een groot onderzoek met Rita Kappel gedaan bij een dame die na haar dood haar lichaam ter onderzoek naliet. Heel erg zielig :cry: Kijk even bij het deel 'Migratie van siliconen'

Het kapselverhaal blijft lastig. Aan de ene kant begrijp ik de beweegredenen van dr. Niessen wel en zijn we zelf ook van mening dat een erg dun kapsel (flinterdun) niet verwijdert moet worden, vanwege de schade die kan worden toegebracht. Aan de andere kant ben ik bang dat hij een kapsel misschien snel te dun vindt... En dat is dus niet de bedoeling. Ik zeg misschien, want ik weet niet precies wat hij 'dun' vindt.

Ik weet sommige pc's erg dunne kapsels wel zoveel mogelijk verwijderen. 1 daarvan is dr. Kappel. Als geen andere pc in Nederland onderkent ze de problemen door siliconen en dit al erg heel lang. Gelukkig erkennen veel andere pc's nu ook de klachten, maar zoals zij erin staat, staat nog geen enkele andere pc. Wel is dr. Jose Budo zelf ook gestopt met het plaatsen siliconen en een echte voorvechter geworden en ook dr. Visser die de problemen ook al langere tijd ziet. En ik denk dat dr. Niessen ook steeds meer in dat rijtje past. Al zou ik het fijn vinden als hij ook stopte met het gebruik van siliconen, mocht hij dat nog niet hebben gedaan.

Het probleem met de kapsels is dat niet alleen de migrerende siliconen (die in het kapsel terecht komen) klachten geven, maar ook het kapsel zelf geeft klachten. In kapselweefsel is je immuunsysteem actief. Het is een letterlijk verzet van je lichaam tegen een indringer. En het verzet blijft niet bij de vorming van kapselweefsel waarin het verzet tegen de siliconen duidelijk is. Het verzet richt zich ook tegen het kapselweefsel zelf. Dus het is dubbelop! Kapsel in je lichaam betekent activatie van je immuunsysteem dat zich kan uiten in een groot scala aan klachten. In kapselweefsel bevinden zich vaak ook heel veel micro-organismen die toxinen produceren en ook dit triggert immunologische reacties. Het is helaas dus niet zo simpel als het lijkt..

Ik zou altijd vragen om zoveel mogelijk te verwijderen zolang het veilig is. En moet je daar extra voor betalen, dan zou ik dat ook doen. Ik ben heel blij en dankbaar dat mijn kapsels zoveel mogelijk zijn verwijderd. Ik had ze onder de spieren dus de arts heeft moeten schrapen bij de spieren, maar heeft mijn dunne kapsel wel zoveel mogelijk verwijderd. Het deel dat tegen de ribben/tussenribspieren zat, heeft ze laten zitten, want dat zou erg gevaarlijk zijn geweest.

Succes met je beslissing!!!

Heel veel liefs,

Luna
Val123 schreef:
15 okt 2019 17:24

Dr Niessen doet nu ook onderzoek met een professor uit Nijmegen, even zijn naam vergeten, maar jij weet het vast ;). Ze plaatsen nu verschillende siliconen protheses in een bak water op lichaamstemperatuur. Hij vertelde dat er binnen 2 dagen al siliconen in het water zat. Bizar!
Nee hoor, niet bizar. Alles zweet, alles! Alle materialen laten deeltjes los en vooral plastics na contact met water doen dat. Dus dit is niet vreemd of gek.
Val123

Ongelezen bericht 15 okt 2019 19:36

Dat Niessen gaat stoppen is denk ik een kwestie van tijd, hij zei uit zichzelf "Eigenlijk gek hè, dat ik nog steeds siliconen plaats..." ik hoop en denk dus dat het niet meer lang zal duren ;)

Ik zal eens goed doorvragen over wat hij verstaat onder een dun kapsel. Ben ik zelf ook wel benieuwd na.
Luna MKS

Ongelezen bericht 15 okt 2019 20:22

:D
Plaats reactie

Terug naar “Esthetisch resultaat”