Explantatie & resultaten lipofilling bij slanke vrouwen
Hi allemaal,
In 2013, nu bijna 6 jaar geleden, heb ik na lang twijfelen besloten om mijn borsten te laten vergroten (Inspira TRF 325cc van Allergan).
Vanwege alle verontrustende berichten in het nieuws/de media heb ik onlangs d.m.v. echo en MRI-scan mijn borsten laten controleren. Nu blijken beide implantaten gescheurd te zijn (en dit dus al na 6 jaar!). Dit had ik echt totaal niet zien aankomen.
Mijn hoofd draait nu overuren.. De implantaten moeten eruit en ik wil dit natuurlijk zo snel mogelijk. Maar ik ben ook heel bang voor wat er van mijn borsten overblijft als mijn implantaten eruit zijn. Ik had voordat ik aan implantaten begon een bescheiden B75 (soms A, verschilt nogal per BH natuurlijk). Qua postuur ben ik vrij slank, dus ik vond de verhouding van mijn lijf gewoon niet kloppen (smalle taillen, weinig borst, redelijk flinke billen en benen). Mijn BMI ligt rond de 24,5.
Gezondheid staat natuurlijk voorop, maar ik ben pas 27 en wil mezelf ook graag prettig voelen in mijn eigen lichaam. Ik hoop dat jullie ervaringen met mij willen delen over het volgende:
* Zijn er vrouwen met een soortgelijk postuur, cupmaat, BMI die hun implantaten hebben laten verwijderen en lipofilling hebben laten doen?
* Hebben jullie de lipofilling behandeling tegelijkertijd met de explantatie laten doen, of hoe lang heeft hier tussen gezeten?
* Kon er bij jullie voldoende vet weggehaald worden en worden ingespoten? Of moesten jullie veel ingrepen ondergaan?
* Hoe zijn de resultaten? Is het realistisch om naar een volle C cup te gaan in bijv. 1 behandeling?
* Ik lees dat een groot gedeelte van het ingebrachte vet weer verdwijnt. Vallen de resultaten dan niet ontzettend tegen?
* Zijn er vrouwen die toch wel gekozen hebben voor het opnieuw nemen van implantaten en welke hebben dan het minste kans op scheuren en klachten?
Ik hoop dat jullie mij willen helpen d.m.v. het delen van jullie ervaringen (en eventueel het delen van foto's), zodat ik een weloverwogen keuze kan maken - voor gezondheid, maar ook een prima resultaat. Dat het zonder implantaten niet meer de D/DD75 zal zijn die ik nu heb, daar ben ik me van bewust.
Alvast heel erg bedankt!
Liefs, Toos

In 2013, nu bijna 6 jaar geleden, heb ik na lang twijfelen besloten om mijn borsten te laten vergroten (Inspira TRF 325cc van Allergan).
Vanwege alle verontrustende berichten in het nieuws/de media heb ik onlangs d.m.v. echo en MRI-scan mijn borsten laten controleren. Nu blijken beide implantaten gescheurd te zijn (en dit dus al na 6 jaar!). Dit had ik echt totaal niet zien aankomen.
Mijn hoofd draait nu overuren.. De implantaten moeten eruit en ik wil dit natuurlijk zo snel mogelijk. Maar ik ben ook heel bang voor wat er van mijn borsten overblijft als mijn implantaten eruit zijn. Ik had voordat ik aan implantaten begon een bescheiden B75 (soms A, verschilt nogal per BH natuurlijk). Qua postuur ben ik vrij slank, dus ik vond de verhouding van mijn lijf gewoon niet kloppen (smalle taillen, weinig borst, redelijk flinke billen en benen). Mijn BMI ligt rond de 24,5.
Gezondheid staat natuurlijk voorop, maar ik ben pas 27 en wil mezelf ook graag prettig voelen in mijn eigen lichaam. Ik hoop dat jullie ervaringen met mij willen delen over het volgende:
* Zijn er vrouwen met een soortgelijk postuur, cupmaat, BMI die hun implantaten hebben laten verwijderen en lipofilling hebben laten doen?
* Hebben jullie de lipofilling behandeling tegelijkertijd met de explantatie laten doen, of hoe lang heeft hier tussen gezeten?
* Kon er bij jullie voldoende vet weggehaald worden en worden ingespoten? Of moesten jullie veel ingrepen ondergaan?
* Hoe zijn de resultaten? Is het realistisch om naar een volle C cup te gaan in bijv. 1 behandeling?
* Ik lees dat een groot gedeelte van het ingebrachte vet weer verdwijnt. Vallen de resultaten dan niet ontzettend tegen?
* Zijn er vrouwen die toch wel gekozen hebben voor het opnieuw nemen van implantaten en welke hebben dan het minste kans op scheuren en klachten?
Ik hoop dat jullie mij willen helpen d.m.v. het delen van jullie ervaringen (en eventueel het delen van foto's), zodat ik een weloverwogen keuze kan maken - voor gezondheid, maar ook een prima resultaat. Dat het zonder implantaten niet meer de D/DD75 zal zijn die ik nu heb, daar ben ik me van bewust.
Alvast heel erg bedankt!
Liefs, Toos
Lieve Toos, welkom op het forum!
Alle antwoorden op je vragen kun je op het forum vinden. Gewoon goed lezen, want ik kan niet steeds dezelfde vragen beantwoorden. Ook mijn collega's kunnen dat niet. Op het forum vind je echt heel veel informatie en ervaringen.
Ervaringsdeskundigen die lipo hebben gehad zullen vast ook nog reageren.
En jouw bmi is echt niet laag, die van Cynthia was onder de 18 = officieel ondergewicht. En die van Elle was dat ook... maar ze hadden wel wat op de benen en vooral de billen 

Liefs, Luna

Alle antwoorden op je vragen kun je op het forum vinden. Gewoon goed lezen, want ik kan niet steeds dezelfde vragen beantwoorden. Ook mijn collega's kunnen dat niet. Op het forum vind je echt heel veel informatie en ervaringen.
En jouw bmi is echt niet laag, die van Cynthia was onder de 18 = officieel ondergewicht. En die van Elle was dat ook... maar ze hadden wel wat op de benen en vooral de billen

Liefs, Luna
  Bezoek onze website 
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op
The sound of silence speaks louder than words
						~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Welkom op het forum Toos!
Jeetje meid dat is inderdaad schrikken! Ik heb mijn implantaten ook 6 jaar en vrijdag is voor mij de dag van explantatie. Ik doe geen lipo, maar krijg een lift. Ben erg benieuwd hoe mijn protheses eruit komen.
We weten hier allemaal hoe lastig het kan zijn de beslissing te nemen om voor explantatie te gaan. Dit is niet iets waar je 6 jaar geleden natuurlijk aan dacht dit nu al te moeten doen.
De dames hier met lipo ervaring zullen inderdaad vast nog wel reageren. Hier viewforum.php?f=57 kun je misschien al even wat lezen. Ik snap dat er veel op je af komt nu.
Rechtsboven hebben we een zoekbalk mocht je iets willen zoeken.
Ik wil je wel heel veel succes wensen

Jeetje meid dat is inderdaad schrikken! Ik heb mijn implantaten ook 6 jaar en vrijdag is voor mij de dag van explantatie. Ik doe geen lipo, maar krijg een lift. Ben erg benieuwd hoe mijn protheses eruit komen.
We weten hier allemaal hoe lastig het kan zijn de beslissing te nemen om voor explantatie te gaan. Dit is niet iets waar je 6 jaar geleden natuurlijk aan dacht dit nu al te moeten doen.
De dames hier met lipo ervaring zullen inderdaad vast nog wel reageren. Hier viewforum.php?f=57 kun je misschien al even wat lezen. Ik snap dat er veel op je af komt nu.
18 Oktober 2019 explantatie + lift bij JvG door Dr van Selms
Handig om even door te lezen Welkom
Meld je klachten! Meldpunt RIVM
						Handig om even door te lezen Welkom
Meld je klachten! Meldpunt RIVM
Hoi Toos,
Welkom hier. Zal vast schrikken zijn om erachter te komen dat ze gescheurd zijn. Ik heb zelf geen echo of mri laten doen dus geen idee of ze nog heel zijn, maar heb ze al 15 jaar dus tijd om eruit te gaan, en nieuwe wil ik niet meer..
Lipofilling twijfel ik érg over, ene dag denk ik "ik wil iig nog íets borst" want ik was echt plat en daarnaast waren m'n borsten tubereus dus de minimale vorm vond ik ook niet mooi. Andere dag denk ik "waarom weer aan m'n lijf sleutelen en weer iets doen wat niet hóeft". Als ik filmpjes van liposuctie en - filling zie dan verklaar ik mezelf voor gek er uberhaupt over na te denken. Ook bang voor gekke vetbultjes in m'n borst waar ik me enorm druk om ga maken enz.
Ik wil iig niet veel operaties meer, dus ik ga bij m'n consult de 21e oktober vragen wat de chirurg maximaal denkt te behalen met Lipofilling tegelijk met explantatie. (ben 1,72 weeg 71 kg, kledingmaat 38)
Als er maar een half cupmaat je bijkomt vind ik het de moeite én de kosten niet waard..

Welkom hier. Zal vast schrikken zijn om erachter te komen dat ze gescheurd zijn. Ik heb zelf geen echo of mri laten doen dus geen idee of ze nog heel zijn, maar heb ze al 15 jaar dus tijd om eruit te gaan, en nieuwe wil ik niet meer..
Lipofilling twijfel ik érg over, ene dag denk ik "ik wil iig nog íets borst" want ik was echt plat en daarnaast waren m'n borsten tubereus dus de minimale vorm vond ik ook niet mooi. Andere dag denk ik "waarom weer aan m'n lijf sleutelen en weer iets doen wat niet hóeft". Als ik filmpjes van liposuctie en - filling zie dan verklaar ik mezelf voor gek er uberhaupt over na te denken. Ook bang voor gekke vetbultjes in m'n borst waar ik me enorm druk om ga maken enz.
Ik wil iig niet veel operaties meer, dus ik ga bij m'n consult de 21e oktober vragen wat de chirurg maximaal denkt te behalen met Lipofilling tegelijk met explantatie. (ben 1,72 weeg 71 kg, kledingmaat 38)
Als er maar een half cupmaat je bijkomt vind ik het de moeite én de kosten niet waard..
Sinds 2004 McGhan 410, 245 cc.  15 jaar later laten verwijderen door dr Van Selms in dec 2019.
						Welkom Toos 
6 jaar met een gescheurde protheses!! Wat erg! Ik heb alleen een lift laten doen. PC dacht dat ik een kleine B zou worden, maar nu heb ik zonder twijfel een volle C. Ik hoor van vele vrouwen dat meestal na de explantantie, worden ze aangenaam verrast met het volume van de borsten. In ieder geval ik hoop dat je snel geholpen wordt.

6 jaar met een gescheurde protheses!! Wat erg! Ik heb alleen een lift laten doen. PC dacht dat ik een kleine B zou worden, maar nu heb ik zonder twijfel een volle C. Ik hoor van vele vrouwen dat meestal na de explantantie, worden ze aangenaam verrast met het volume van de borsten. In ieder geval ik hoop dat je snel geholpen wordt.
Explantatie + borstlift 2 september 2019
Je klachten melden: viewtopic.php?f=142&t=1689
Voor vragen over borst- en littekenverzorging: info@inbalanstotaal.nl
Website massagepraktijk: https://www.inbalanstotaal.nl/borstmassage/
Susana's blog: https://www.inbalanstotaal.nl/blog/
						Je klachten melden: viewtopic.php?f=142&t=1689
Voor vragen over borst- en littekenverzorging: info@inbalanstotaal.nl
Website massagepraktijk: https://www.inbalanstotaal.nl/borstmassage/
Susana's blog: https://www.inbalanstotaal.nl/blog/
Beste Toos, hier nog even een topic waarin de belangrijkste vragen en antwoorden staan. Helaas werk ik nog aan het topic, want we hebben veel op de site en het forum aangepast. Toch kom je een heel eind met het topic en zou ik je willen vragen het wel te lezen. viewtopic.php?f=208&t=2512
Verder wil ik je vragen een melding te doen bij de overheid. Dit is heel belangrijk. Dank je! viewtopic.php?f=142&t=1689
Dat ze al zo lang gescheurd zijn wat erg voor je zeg!!! 

STERKTE!!!!!!!
X Luna

Verder wil ik je vragen een melding te doen bij de overheid. Dit is heel belangrijk. Dank je! viewtopic.php?f=142&t=1689
Dat ze al zo lang gescheurd zijn wat erg voor je zeg!!!

STERKTE!!!!!!!
X Luna
  Bezoek onze website 
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
						~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Welkom hier op hey forum Toos.
Tuurlijk verwacht je niet dat ze al stuk zijn na 6 jaar. Maar je bent geen uitzondering hier in zoals je hebt kunnen lezen hier. Ik kreeg na mijn eerste setje (die ook lek waren) een nieuwe borstvergroting. Het was echt de stomste keus ooit. Ik kreeg steeds meer klachten en kwam, door dat ik op zoek was naar antwoorden, op dit forum. Als ik hier was gekomen toen de lekkage was ontdekt had ik nooit maar dan ook nooit voor een wissel gekozen. Na 3 jaar met mijn nieuwe setje heb ik toch mijn gezondheid boven die grotere borst omvang gezet.
Ik koos zelf niet voor lipo na mijn explantatie en ben daar nog steeds erg gelukkig mee. Ik ben blij met het eind resultaat.
Foto's hier op het forum te vinden.
Heel veel succes met de stappen die je gaat nemen.
Liefs essi

Tuurlijk verwacht je niet dat ze al stuk zijn na 6 jaar. Maar je bent geen uitzondering hier in zoals je hebt kunnen lezen hier. Ik kreeg na mijn eerste setje (die ook lek waren) een nieuwe borstvergroting. Het was echt de stomste keus ooit. Ik kreeg steeds meer klachten en kwam, door dat ik op zoek was naar antwoorden, op dit forum. Als ik hier was gekomen toen de lekkage was ontdekt had ik nooit maar dan ook nooit voor een wissel gekozen. Na 3 jaar met mijn nieuwe setje heb ik toch mijn gezondheid boven die grotere borst omvang gezet.
Ik koos zelf niet voor lipo na mijn explantatie en ben daar nog steeds erg gelukkig mee. Ik ben blij met het eind resultaat.
Liefs essi
Deze vraag zag ik over het hoofd.Zijn er vrouwen die toch wel gekozen hebben voor het opnieuw nemen van implantaten en welke hebben dan het minste kans op scheuren en klachten?
Veilige implantaten bestaan niet helaas. Allemaal kunnen ze scheuren en lekken. De implantaten die misschien wel minder klachten geven (bij vrouwen die niet gevoelig zijn!) zijn de monoblocs met gladde wand. Toch zou ik je die echt afraden. En de rest van de meiden ook.
Er waren vrouwen met klachten door de monobloc, de meeste hadden getextureerde implantaten, maar er zitten natuurlijk ook nog stoffen in de vulling en ook daar zou je als vrouw op kunnen reageren.
Ik zou persoonlijk kiezen voor lipofilling en niet meer iets lichaamsvreemd.
De resultaten van lipofilling zijn mooi en blijvend. Maar een heel klein deel van het vet verdwijnt hoor. Reken op minimaal een halve cup. Vaak is het veel meer dan een halve cup en hoe kleiner je omvang hoe groter het effect. Meestal is het 1/3 cup maar in een kleine omvang is dat heel veel. Soms is het wel een cup. Kan echt. Het resultaat is in ieder geval altijd de moeite waard.
Ik zou een afspraak maken bij dr. Kappel of dr. Niessen. Beiden heel veel ervaring met slanke vrouwen.
  Bezoek onze website 
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
						~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Ik zie nu dat je een 75B hebt. Wat is er mis met een mooie 75B? Weet je hoeveel vrouwen dat zouden willen hebben! Dat is echt gewoon een mooi en sexy maat hoor! Ik vind het echt een mooi formaat, vooral als je slank bent. Weet je, toen we net het forum hadden, deden bijna alle vrouwen alleen explantatie en waren echt heel blij! En nu nog steeds velen die geen alternatief laten doen en zijn ook blij. Geef je lichaam alsjeblieft een kans!  

Bezoek onze website 
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
						~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Onzeker schreef: ↑13 okt 2019 15:08Welkom op het forum Toos!
Bedankt voor je reactie. Spannend hoor, vrijdag explantatie. Heel veel succes!
Bedankt voor je reactie en alle informatie Luna! Is toch fijn om informatie en ervaringen te lezen van vrouwen die 'in hetzelfde schuitje zitten of hebben gezeten)'. Heb al heel veel gelezen. Maar was specifiek op zoek naar ervaringen van slanke(re) vrouwen en of zij blij zijn met het resultaat van de lipofilling. Goed om te weten dat er bij meiden met een veel lager BMI ook al mooie resultaten behaald zijn. Ik lees op het forum (gelukkig) sowieso wel veel positieve reactiesLuna schreef: ↑13 okt 2019 13:21Lieve Toos, welkom op het forum!
Liefs, Luna

Laatst gewijzigd door Toos op 14 okt 2019 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Dankjewel voor je reactie Essi!Essi schreef: ↑13 okt 2019 21:32Welkom hier op hey forum Toos.
Liefs essi

djr1985 schreef: ↑13 okt 2019 16:51Hoi Toos,
Spannend hoor, je consult de 21ste. Qua gewicht ben je dan iets lichter dan ik, maar erg benieuwd naar wat de plastisch chirurg gaat zeggen tegen je (qua verwachting resultaat). Ik snap je overwegingen. Uiteindelijk zijn wij zelf de enige die de keuze kunnen maken die voor onszelf goed voelt, maar dat is toch een lastig iets.. Ik wens je alvast veel succes toe en hoop dat je een fijn consult zult hebben de 21ste.
Nee, ik loop niet al 6 jaar rond met gescheurde protheses he Susanna.. Tenminste daar ga ik niet vanuit! ;-)Susana schreef: ↑13 okt 2019 20:33Welkom Toos
Maar ik heb ze gewoon (pas) 6 jaar en ben er nu dus achter gekomen dat ze momenteel gescheurd zijn.
Maar wauw, een volle C is echt super! Ondanks dat ik zo realistisch mogelijk denk (dus terug naar een A, op het moment dat ik geen aanvullende behandeling laat doen) vind ik het wel heel fijn om te horen dat sommige aangenaam verrast worden door het volume dat er soms wel ineens is!

Lieve Toos, ik had dit topic nog even aangevuld met wat stukjes dat ik in persoonlijke topics van dames schreef. Misschien heb je er nog wat aan: viewtopic.php?f=146&t=2044&p=25173#p25173
Blij om te lezen dat ze niet al 6 jaar gescheurd zijn, maar hoe lang dan wel, zul je helaas niet weten... En dat is dus het nadeel van die troep!
Smerige criminele troep!

Blij om te lezen dat ze niet al 6 jaar gescheurd zijn, maar hoe lang dan wel, zul je helaas niet weten... En dat is dus het nadeel van die troep!
Smerige criminele troep!

Bezoek onze website 
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
						~~~~~~
~~~~~~