Lieve Domenique, blij om te lezen dat je een doorzettertje bent. Dat moet inderdaad ook voor je dierenkindjes.
Nog even over de vitaminen. Als je zoveel tekorten had, moet je die natuurlijk blijven aanvullen. Mensen die ooit een B12 tekort hebben gehad, moeten dit hun leven lang blijven aanvullen zoals Mieke ook al zei. Tenzij dit kwam doordat ze een tijdje vegetarisch of veganistisch aten en dan weer alles gaan eten.
Niet alkeen de B12 blijft belangrijk, ook de D. Daar mag je niet mee stoppen, nooit! Prof. Cohen Tervaert heeft uitgebreid wetenschappelijk onderzoek gedaan naar vit D. En kwam tot de conclusie dat mensen met chronische ziekte deze vitamine altijd moeten bijnemen. Hij hanteert zelf ook andere waarden dan de meeste artsen doen. Hij kijkt ook meer naar klachten dan enkel naar bloedwaarden. Bij Asia komt vaak amper wat uit het bloed naar voren. Hij behandeld naar klachten zoals jouw arts deed. Prof Cohen Tervaert was de beste arts in Nederland in mijn ogen, hij weet zo ontzettend veel en niet alleen binnen zijn eigen vakgebied. Het is verschrikkelijk dat hij weg is

Ik had in tienerjaren en begin 20 ook een heel goede internist die ook verder keek. Dus ik weet wat je voelt ook de mijne stopte

Jarenlang zonder goede arts en ik werd zieker en zieker en zieker door die troep. Agrijselijk ziek. Extreem! Toen ontdekt ik de waarheid en heb ik ze laten verwijderen. En ik werd nóg zieker! Gewoon niet voor te stellen wat ik meemaakte. Voor mijn gevoel is het niet gebeurd zo erg was het. Daarna voelde ik dat het steeds beter ging en dacht ik de wereld aan te kunnen. Toch kwam er weer een enorme terugval en uiteindelijk kwam ik ook bij de professor terecht. In de tijd dat ik wilde gaan kon het niet, want hij moest door toedoen van verzekeringen een tijd stoppen. We hebben echt lang op hem moeten wachten. Helaas is hij daarna maar kort in Nederland gebleven, dus nu zitten we weer zonder verschrikkelijk!

Nanayakkara is niet met hem te vergelijken. Ook al doet hij echt wel zijn best hoor. Maar die arme man heeft het razend druk. Er komen steeds meer vrouwen bij en dus zijn consulten echt kort. Hij kijkt ook minder snel naar vitaminen enz dan de prof. Wat dat betreft echt een gemis. Helaas is er geen ander. Maar misschien kun je naar 1 uit deze lijst. Plaats zo een link
De eerste lijkt mij de beste. Vergoed uit basisverzekering maar je betaald wel deel zelf omdat ze meer tijd stoppen in consulten dan normaal.
De rest is uit aanvullend pakket dus informeer je goed. Ik zou de eerste echt evrn bellen want ik denk dat die mevr. veel zou kunnen doen voor je.
Oh ja over het slapen. Ik kan zelf al 6 jaar alleen op de rug slapen door helse pijnen die ik anders krijg. Ik heb geen ziekenhuisbed want die zijn ook niet altijd fijn en hard. Ik heb mijn matras bij een bedrijf gekocht die medische matrassen maakt. En de mijne is heel heel zacht maar wel heel veerkrachtig. Dus goede ondersteuning anders lig ik in de kreukels omg ik heb mijn portie wel gehad met niet kunnen liggen door matrassen
Ik heb een Tempurkussen die ook zacht is maar goed de nek en schouders steunt. En heb een benenkussen die ook knieen steunt bij mij overstrekken ze anders. Op rug liggen moeten benen altijd hoger anders ga je veel pijn krijgen in je onderrug en bekken. Ik plaats zo linkjes van wat ik gebruik. En ik kan alleen in eigen bed en vakantie ging nooit. Een paar maanden geleden wel voor de test weggeweest 3 nachten. Alles mee dik dekmatras, beenkussen en hoofdkussen en wat was ik blij dat ik toch kon slapen!!!

Maar de ondermatras was gewoon heel dik en hoog. Kom ik ergens terecht met een slechter matras ben ik de lul.. Dus ik ga alleen als ik de garantie heb dat ik echt geen pijn krijg. En langer dan 5 dagen durf ik nog niet.
Nou ik stop weer. Plaats zo de linkjes.
En nog wat. Wij hebben het moeilijk maar wat dacht je van Monique MKS die is al
19 jaar bedlegerig!!!!!!!!!

En ze is 1 van de sterkte, liefste, meest dappere en wijze vrouwen die ik ooit heb gekend!!!! Wat een krachtvrouw! En wat dacht je van Jacqueline!!!

Dag lieverd al mijn liefs en sterkte!!!!!❣

Matras
https://www.healthfoam.com/matrassen/tr ... -matrassen
Ik heb echt veel matrassen versleten. En allemaal binnen no time niet goed meer. Tot ik mij ging verdiepen in matrassen. Heb er echt zoveel over gelezen en kwam uit bij de maker van deze matrassen. Hij is een held! Ik heb echt veel minder pijnen nu. En heb het matres sinds begin 2017. Even keken hoe lang deze bij mij meegaat. Normaalgesproken is het na 2 jaar einde oefening bij mij, omdat matrassen dan niet meer de steun geven die ik nodig heb voor de hypermobiliteit.
Beenkussen
https://www.vidaxl.nl/e/4250694701417/s ... TyEALw_wcB
Kussen
https://www.bol.com/nl/p/tempur-ombraci ... 7zEALw_wcB#
Ontwikkeld voor buikslapers maar ook goed voor rugslpers. Die andere kussens van Tempur trok ik niet echt te hard. Mijn nek is heel kwetstbaar
Ik haal vulling eruit omdat hij anders te hoog is.
Je kunt trouwens googlen naar waar alles het goedkoopste is.
Artsen
viewtopic.php?t=2450