Even voorstellen. Begin september heb ik precies 10 jaar Eurosilicone (240cc). Sinds een aantal jaren behoorlijk wat klachten van reumatische aard. Dit zit ook in mijn familie, maar werd 2 jaar geleden niet gediagnostiseerd door de reumatoloog (ik zou alleen last hebben van wat gevoelige gewrichten). Inmiddels strompel ik steeds vaker mijn bed uit door stijve gewrichten en willen mijn vingers vaak niet meer volwaardig meedraaien (trigger fingers), heb ik al jaren een chronische ontsteking in mijn schoudergewricht (waardoor kalkvorming in de pees) en verlies ik kracht.
Afgelopen week de uitzending van Jinek gezien en ik wist het meteen, dit moet eruit.
Paniek heeft zich hierdoor de afgelopen dagen van mij meester gemaakt. Door omstandigheden kan explantatie nl. pas vanaf begin 2020 en hoe regel ik dat straks als alleenstaande moeder.
Voor nu weet ik niet eens waar ik moet beginnen. Heb de afgelopen dagen zoveel gelezen dat het mij duizelt (mede dankzij concentratie problemen/vergeetachtigheid).
Volgende week woensdag een afspraak met de huisarts gemaakt, dat is stap 1. Maar daarna... Ik las dat de belangrijkste stap ivm evt. vergoeding het spreekuur van dr. Nanayakkara is, maar ook dat hier een lange wachtlijst is. Ik vraag me af, is dit met alles wat we nu weten serieus het enige silicone spreekuur in ons hele land?
En ook, gaat een bezoek aan bijv. dr. Kappel of andere privé kliniek van het eigen risico af bij de verzekering, of telt alleen een ziekenhuisbezoek mee? Ik moet nl. ook mijn ogen laten checken die 2 jaar geleden zijn gelaserd (ivm glaucoom) en wil eigenlijk ook meteen de endometriose laten verwijderen uit mijn buik. En ik dacht, als ik dan toch door mijn eigen risico heen ben, dan maar meteen alles regelen.
Is er eigenlijk ergens een overzicht van de kosten per arts/ziekenhuis. Las nl. ergens dat dit behoorlijk verschilt.
Ik twijfel overigens ook of lipofilling een optie is (een lift zal niet nodig zijn)
Nou heel veel vragen en onzekerheid nog, hopelijk vind ik hier wat antwoorden.
Groetjes