Ervaringen andere dames met detox waves na explantatie?

Deel tips of stel vragen.
Luna MKS

Ongelezen bericht 19 sep 2019 10:29

Ach wat zielig!! :(
Je had te lang in de auto gezeten zei je. Misschien is het stijf geworden? In ieder geval kun je door detoxen echt goed ziek worden en vaak juist op het moment dat je denkt dat het beter gaat... Ook meer pijn in je gewrichten en op plekken waar je misschien al wat artrose hebt lieverd dat kan echt.
Pas een beetje op met hardlopen. Het is heel gezond, maar kan op een gegeven moment ook schade geven aan je knieen en heupen. Goede schoenen zijn heel belangrijk misschien kun je even naar de sportfysio. Zij kunnen veel goede tips geven. Ik heb een vriend die marathons loopt en hij kan niet zonder zijn sportfysio zegt hij.
Sterkte!!!!!! πŸ¦‹πŸ’‹πŸ’•
Wilde niet reageren hoor maar soms komt het weer. Toch ben ik selectief geworden. Dus sorry meiden als ik niet overal op reageer!!!!!
Luna MKS

Ongelezen bericht 19 sep 2019 12:39

Moeke, ik las over je kaak, ik heb dat ook! Dat duidt op hypermobiliteit en je kunt daardoor ook die pijn in je heup hebben. Je bindweefsel is verzwakt nu.
Ik heb mijn leven lang hypermobiliteit gehad door hele lijf, maar door de siliconen werd het erger. Er zijn meer vrouwen bij wie dat ook zo was. Het kan zijn dat je er nooit echt last van had, maar dat het nu ineens komt.
Ik hoop dat dit snel over gaat bij je. Maar ik voorspel echt dat jij je beter gaat voelen hoor, geef jezelf de tijd lieverd!

Nou ik stop πŸ₯°πŸ₯°πŸ₯°πŸ₯°
Moeke

Ongelezen bericht 19 sep 2019 13:01

Luna schreef: ↑
19 sep 2019 10:29
Ach wat zielig!! :(
Je had te lang in de auto gezeten zei je. Misschien is het stijf geworden? In ieder geval kun je door detoxen echt goed ziek worden en vaak juist op het moment dat je denkt dat het beter gaat... Ook meer pijn in je gewrichten en op plekken waar je misschien al wat artrose hebt lieverd dat kan echt.
Pas een beetje op met hardlopen. Het is heel gezond, maar kan op een gegeven moment ook schade geven aan je knieen en heupen. Goede schoenen zijn heel belangrijk misschien kun je even naar de sportfysio. Zij kunnen veel goede tips geven. Ik heb een vriend die marathons loopt en hij kan niet zonder zijn sportfysio zegt hij.
Sterkte!!!!!! πŸ¦‹πŸ’‹πŸ’•
Wilde niet reageren hoor maar soms komt het weer. Toch ben ik selectief geworden. Dus sorry meiden als ik niet overal op reageer!!!!!
Nu wil ik toch wel even reageren op jouw berichtje. :lol: ;)
Dank je voor het bevestigen dat het door het detoxen kan komen, die kans is ook wel heel groot eigenlijk.
Hardlopen ging goed maar dat was ook gelijk de enige keer helaas. Ik loop al heel de zomer op barefoot schoenen, met vijf teentjes zeg maar en zonder verschil in hoogte tussen tenen en hak (zero drop). Dit ging gelijk al super, geen last meer van mijn heup. Totdat ik weer een keer mijn Asics aandeed toen kreeg ik gelijk die pijn weer. Dat heeft dus wel degelijk invloed op mijn hele gestel! Nu wordt het kouder en ik heb alleen die zomerschoenen, gevolg is dat ik weer gewone sneakers aan heb de laatste tijd. Ik denk dus dat ook dat tegenwerkt!
Ik heb verder geen klachten met lopen meer gehad. Tot nu dus weer. Ik liep 5 km voor mijn operatie aan. Ik wilde weer beginnen met opbouwen maar wacht daar nu mee. Is geen halszaak! Lekker wandelen met de hond is ook heel fijn.
Dit even om compleet te zijn.

Ik heb door de jaren heen wel vaker last van mijn heup en kaak gehad, dus je volgende reactie over hypermobiliteit maar vooal het verzwakte bindweefsel herken ik wel! Op zoek dus naar hoe dat te versterken is. Ik drink elke dag zelfgemaakte kippenbouillong (https://www.vanderpigge.nl/koken-en-rec ... ne-wereld/) hier staat het mooi omschreven waarom. En ik heb glucosamine (in de kast staan), vraag me af of dat helpt. Iemand daar ervaring mee?

Liefs, Moeke
It's time to change the world!

Voor veel vragen en antwoorden kun je hier terecht:
viewtopic.php?f=208&t=2033
Heb je lichamelijke klachten door je implantaten, meld dit dan hier:
https://www.rivm.nl/meldpunt-bijwerkingen-implantaten
Heb je klachten over de zorg die je kreeg meld dit dan hier:
https://www.landelijkmeldpuntzorg.nl/burger/home
N.a.v. de uitzending van Radar bestaat er de mogelijkheid om ook hier een klacht te melden:
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... -bij-icij/
Luna MKS

Ongelezen bericht 19 sep 2019 14:01

Ja lastig hoor. Bij mij is het genetisch trouwens de hypermobiliteit. En neemt soms extreme vormen aan. Heel erg moeilijk en pijnlijk! Maar goed maakt niet uit.
Sterkte en doe wat je kunt om je lijf te versterken. En inderdaad langzaam opbouwen met sport.
πŸ˜˜πŸ’•
Moeke

Ongelezen bericht 20 sep 2019 22:11

Ik heb ook erge kramp in mijn rechter bil/ bovenbeen, zolang ik beweeg gaat het wel, bukken gaat moeilijk maar o wee als ik gezeten heb dan schiet ie in een kramp en kan ik gewoon niet staan. Doet echt zo verrekte pijn dan. Ik ben dit weekend ook thuis gebleven ipv weekend weg. Ik hoop echt dat dit snel overgaat!

N.a.v. de uitzending van Radar bestaat er de mogelijkheid om ook hier een klacht te melden:
Luna MKS

Ongelezen bericht 21 sep 2019 10:59

Lieve Moeke,😒
Doe rustig aan! Misschien kun je op internet bepaalde oefeningen vinden die kunnen helpen. Maar dus niet teveel van jezelf vragen nu!! En zit je wel goed? Ik kan zelf niet goed overal op zitten. Sommige zitplaatsen geven meer pijn bij zitten maar ook bij opstaan. Maar bij mij komt het dus o.a. door blijvende bekkeninstabiliteit door de hypermobiliteit. Bij jou zijn het denk ik ook de spieren. En misschien zit er al wat lichte artrose in het gewricht... Als je oefeningen doet kan het misschien wat minder worden. Maar vraag echt niet teveel van jezelf!! Het is ook mijn grote valkuil iedere keer over mijn grenzen heen gaan😒
Masseren kan ook wat helpen als het verkramping in de spieren is.
Sterkte lieverd!!!!!!!!!πŸ’•πŸ’‹πŸ’•πŸ’‹πŸ’•πŸ’‹πŸ’•πŸ’‹πŸ’•
Het wordt wel beter hoor, echt!!!
Moeke

Ongelezen bericht 21 sep 2019 12:33

Luna schreef: ↑
21 sep 2019 10:59
Lieve Moeke,😒
Doe rustig aan! Misschien kun je op internet bepaalde oefeningen vinden die kunnen helpen. Maar dus niet teveel van jezelf vragen nu!! En zit je wel goed? Ik kan zelf niet goed overal op zitten. Sommige zitplaatsen geven meer pijn bij zitten maar ook bij opstaan. Maar bij mij komt het dus o.a. door blijvende bekkeninstabiliteit door de hypermobiliteit. Bij jou zijn het denk ik ook de spieren. En misschien zit er al wat lichte artrose in het gewricht... Als je oefeningen doet kan het misschien wat minder worden. Maar vraag echt niet teveel van jezelf!! Het is ook mijn grote valkuil iedere keer over mijn grenzen heen gaan😒
Masseren kan ook wat helpen als het verkramping in de spieren is.
Sterkte lieverd!!!!!!!!!πŸ’•πŸ’‹πŸ’•πŸ’‹πŸ’•πŸ’‹πŸ’•πŸ’‹πŸ’•
Het wordt wel beter hoor, echt!!!
Dank je lieve Luna,
Het klopt helemaal. We hebben gister de bank buiten gezet en andere stoelen van boven gehaald. Dat helpt al in ieder geval. Ik ben dit weekend thuis gebleven ipv weer een lange rit in de auto. Dat durfde ik echt niet aan.
Ik moet steeds aan Jaqueline denken :cry:
Wat een lijdensweg heeft zij gehad :cry:

Zitten, vooral het opstaan erna, is niet goed dus ik ben wel continu bezig en probeer meer te wandelen. Warme douche op de pijnlijke spier gaf ook wel verlichting.
Dank je voor je reactie.
❀

Luna MKS

Ongelezen bericht 22 sep 2019 07:13

❀
Estelle

Ongelezen bericht 22 sep 2019 13:08

Beterschap Moeke!
Neska

Ongelezen bericht 29 jan 2022 19:30

Hallo, mijn explantatie is nu 9 dagen geleden en ik heb af en toe maar wel dagelijks last van koude rillingen over mijn lichaam, het lijkt wat op een griepgevoel met koorts, maar dit gaat dan ook weer weg na een tijdje. Ook heb ik zo van die stekende pijnen, net naalden die ze overal in mijn spieren steken. Heeft daar nog iemand last van? Ook mijn heup, waar ik voor de explantatie ook last van had, daar heb ik nu ook nog meer last van. Uit het onderzoek vΓ het kapsel is gebleken dat er heel veel ontstekingscellen (gelukkig goedaardige kankercellen zei de dokter) zaten van mij, en ook siliconen zijn er in gevonden. Nog 5 % van het kapsel is niet weggehaald omdat het te veel risico vormde, maar dit kan mijn immuunsysteem zelf afbreken zei de dokter. Ik heb pas een afspraak in maart bij de immunoloog en vind het wat vervelend dat ik nu niet goed weet wat ik moet doen aan mijn klachten...πŸ˜•

Groetjes
Neska
Luna MKS

Ongelezen bericht 31 jan 2022 11:34

Lieve Neska, helaas zit er niets anders op dan deze moelijke fase te ondergaan. Sommige vrouwen kunnen echt vreselijk ziek worden na explantatieπŸ˜”
Slik je supplementen? Hoge dosering omega3 is heel belangrijk om ontstekingen af te remmen en beschermt tegen auto-immuunreacties. Dat geldt ook voor vit D hoog gedoseerd. Verder een goede volwaardige multi en B vitaminen om de methylering en dus detox te ondersteunen. Magnesium is ook erg belangrijk en zo te lezen aan je klachten heb jij dat wel nodig. Chlorella kan helpen bij ontgiften van oa. zware metalen, maar niet alle vrouwen reageren daar even goed op.
Bij het deel ontgiften en supplementen lees je meer informatie. Let verder goed op je voeding, want veel voeding werkt ontstekingen in de hand... Zie deel voeding.

Wens je heel veel sterkte!!!πŸ™πŸ™πŸ™
Luna MKS

Ongelezen bericht 31 jan 2022 12:02

Een mooi nieuw onderzoek over het belang van omega3 en vitD om ontstekingen en auto-immuunreacties te voorkomen/verminderen: https://www.medicalnewstoday.com/articl ... sease-risk
Dit was al langer bekend, maar dit nieuwe onderzoek bevestigt dit weer.
Neska

Ongelezen bericht 31 jan 2022 12:17

Thanks lieve Luna, alweer, voor je steun! :)
Ik slik al wat vitaminen maar niet de multi-vitaminen, ook vitamine D neem ik.
Misschien moet ik inderdaad toch ook nog magnesium bijnemen en omega 3.
Ik ben nu ook begonnen met ontgiftingsthee op basis van kruiden specifiek voor de lymfen en lever, ik zal de recepten anders eens bij bij ontgiften en supplementen zetten, ik denk wel dat dit geen kwaad kan (niet overdrijven met alles is de boodschap denk ik).
Bedankt voor de tips!
Ik ga morgen bij de dokter langs om toch eens foto's te laten nemen van mijn heup aangezien ik daar al meer dan een jaar last van heb en verschillende behandelingen heb gehad maar niet over gaat. Toch voor het zekere misschien.

Dankjewel Luna en wens je nog een fijne, pijnloze en vrolijke dag :)
Luna MKS

Ongelezen bericht 31 jan 2022 12:23

Neska schreef: ↑
31 jan 2022 12:17
Thanks lieve Luna, alweer, voor je steun! :)
Ik slik al wat vitaminen maar niet de multi-vitaminen, ook vitamine D neem ik.
Misschien moet ik inderdaad toch ook nog magnesium bijnemen en omega 3.
Ik ben nu ook begonnen met ontgiftingsthee op basis van kruiden specifiek voor de lymfen en lever, ik zal de recepten anders eens bij bij ontgiften en supplementen zetten, ik denk wel dat dit geen kwaad kan (niet overdrijven met alles is de boodschap denk ik).
Bedankt voor de tips!
Ik ga morgen bij de dokter langs om toch eens foto's te laten nemen van mijn heup aangezien ik daar al meer dan een jaar last van heb en verschillende behandelingen heb gehad maar niet over gaat. Toch voor het zekere misschien.

Dankjewel Luna en wens je nog een fijne, pijnloze en vrolijke dag :)
Kan zijn dat er wat slijtage in de heup zit... Doe je aan hardlopen of intensief sporten?

Ja, alle recepten zijn welkom!πŸ‘

Sterkte en succes bij de arts!πŸ™β€πŸ˜˜
Neska

Ongelezen bericht 31 jan 2022 12:30

Ja dat zou ook wel kunnen, die heup is begonnen met een ontsteking van de slijmbeurs 5 jaar geleden na het hardlopen. Sinds dan is het nooit echt over gegaan. Bedankt Luna, ik zet de recepten bij het deel detox ;-)
Liefs xx
Plaats reactie

Terug naar β€œSupplementen”