Na 15 jaar implantaten er uit

Protheses vanwege cosmetische reden.
djr1985

Ongelezen bericht 26 aug 2019 21:54

Hoi allemaal,
Ik kan nog steeds niet echt geloven dat ik op dit forum zit en dat ik er aan denk om mijn borstimplantaten te laten verwijderen. Ik huil dagelijks, ben echt zo verdrietig .
Ik begin bij het begin. Bijna 15 jaar geleden, toen ik bijna 20 jaar was, heb ik een borstvergroting gedaan bij Kliniek Klein Rosendael. Ik heb Mc Ghan 410 St, 245 cc.
Alles is altijd goed geweest en ook bij de gesprekken zei hij: als je geen klachten hebt, zien we elkaar in principe nooit meer terug.
Met andere woorden: lekker leven lang genieten van mijn nieuwe borsten! Ik heb ook altijd geroepen dat het het beste is wat ik ooit heb gedaan. Ik vind ze zo mooi...

Vorige week lag ik voordat ik ging slapen nog even te Facebooken en kwam er een NOS bericht voorbij over een oud-model die haar implantaten had verwijderd omdat ze er ziek van was. Ik dacht echt huh wat is dat dan.. dus ik ben gaan verder lezen, en verder lezen en verder lezen en het was ondertussen al diep in de nacht. Ik ben zo geschrokken van wat ik allemaal las. En tegelijkertijd dacht ik: " HOE KAN HET dat ik dit nooit eerder heb gelezen? Heb ik onder een steen gelegen? Wilde ik het niet lezen? Ik had (en heb) immers geen klachten dus dan ga je er niet op zoeken natuurlijk. Ook die radar uitzending zei me helemaal niets!
En nu loop ik dus al 15 jaar (!) met implantaten en ik heb geen idee wat ze voor schade aan het aanrichten zijn en nu denk ik dus alleen maar: Ze moeten eruit! En tegelijkertijd word ik daar heel verdrietig van want ik weet ook wat er dan weer tegenoverstaat: helemaal niks, geen eens een A-cup. En nu wel uitgerekte huid door de implantaten.

Ik zit nu met zoveel vragen, weet gewoon niet waar te beginnen.
Waarom lees ik hier bijvoorbeeld vooral over explantaties bij klinieken en niet in het ziekenhuis? Doen ze het daar niet?
Ik lees dan goede verhalen over bepaalde artsen/klinieken in hartje Amsterdam en dan vind ik het echt een te grote uitdaging om daar voor ieder afspraak (zullen er vanaf consult tot nacontroles een aantal zijn) heen te moeten qua bereikbaarheid, ben daar echt geen held in.

Via internet kom ik ook vaak bij Parkkliniek in Rotterdam uit, de ervaringen lijken goed, maar hier lees ik er niets over terug?

Heeft het zin om eerst naar de huisarts te gaan of hebben die er toch geen verstand van?

Ik zit echt heel erg in de put, maar weet wel dat ik iets moet doen. Ben alleen zo bang.. bang voor de operatie/narcose, de kosten waar ik nog niet echt een inschatting van kan maken, en bang voor het resultaat...

Nou ik lees hier nog even verder.

Groetjes
Laatst gewijzigd door djr1985 op 15 sep 2019 22:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Sinds 2004 McGhan 410, 245 cc. 15 jaar later laten verwijderen door dr Van Selms in dec 2019.
Chantal100136

Ongelezen bericht 26 aug 2019 22:14

Allereerst welkom hier.

Ik zit precies in hetzelfde schuitje. Vandaag hier ook aangemeld en ik kan alleen maar huilen als ik eraan moet denken dat ze er misschien wel uit zouden moeten. Zelf heb ik de implantaten alleen nog niet zo lang (sinds januari 2018) maar heb erg veel klachten die er misschien wel door komen.
Het is zo ingewikkeld al die onzekerheid. Ik kan je verder niet veel helpen met de vragen omdat ik hier zelf ook echt helemaal nieuw in ben, maar wou je wel even zeggen dat je niet alleen staat. Ik ken heel goed je gevoel, wat is dit doodeng allemaal!
Nic1978

Ongelezen bericht 26 aug 2019 22:17

Ook ik heb ze pas sinds januari 2018 en denk er ook sterk over ze te laten verwijderen..Wat is het lastig he,bedenken waar je goed aan doet🙄
Mag ik vragen wat voor klachten je hebt?

x Nicole
Chantal100136 schreef:
26 aug 2019 22:14
Allereerst welkom hier.

Ik zit precies in hetzelfde schuitje. Vandaag hier ook aangemeld en ik kan alleen maar huilen als ik eraan moet denken dat ze er misschien wel uit zouden moeten. Zelf heb ik de implantaten alleen nog niet zo lang (sinds januari 2018) maar heb erg veel klachten die er misschien wel door komen.
Het is zo ingewikkeld al die onzekerheid. Ik kan je verder niet veel helpen met de vragen omdat ik hier zelf ook echt helemaal nieuw in ben, maar wou je wel even zeggen dat je niet alleen staat. Ik ken heel goed je gevoel, wat is dit doodeng allemaal!
Essi

Ongelezen bericht 26 aug 2019 22:22

Welkom djr,
Je lag niet onder een steen, maar je was er niet van bewust. Er was je toch gezegd...geen klachten dus tot nooit meer.
Maar nu, nu ben je wakker!
Heel goed, het is nu jou tijd geworden. Ik had de mijne 15 of 16 jaar, zonder klachten dacht ik. Maar bij een echo ivm een vreemde bobbel onder aan de borst, bleek dat ik aan 2 kanten lekkende protheses had. Nooit gemerkt, maar wel mee rond gelopen zonder dat ik het wist.

Wat je kan doen is een echo om te kijken of je lekkage hebt. (Zien ze niet altijd een lek op, maar goed)
Bij lekkage krijg je de operatie door je ziektenkosten verzekeraar vergoed. Je kan ook eerst de operatie laten doen. Blijkt dan tijdens de operatie dat ze lek zijn, kan de arts misschien als nog de vergoeding bij de verzekeraar aanvragen.
Om zeker te weten wat de juiste weg voor jou is, moet je misschien eerst een bezoek aan een arts brengen.
Ik ben in Amsterdam door dokter van Selms geholpen, Jan van Goyen.
Ik heb 1 consult daar gehad, 1x daar geweest voor gesprek anesthesie en toen de operatie.
Was prima te doen. Goede parkeer mogelijkheid voor de deur. Is wel betaald parkeren.
Operatie zelf stelde echt geen bal voor. Pijn was ook echt nihil. We zijn allemaal heel bang voor de narcose maar echt het was appeltje eitje. En dan je angst om het uiteindelijke resultaat...
Ook daar zijn we allemaal heel bang voor!
Maar laat dat nou eens los, bedenk dat je jaren plezier hebt gehad van je prachtige borsten. En dat je NU, Nu je wakker bent en weet dat het een leugen was wat je door die arts is verteld. Nu kies je weer voor een gezond lichaam. Met andere borsten, maar zonder het gevaar om nog meer schade aan je lijf te brengen.
Ik heb bijna 20 jaar in totaal silicone borsten gehad, was heel bang voor het resultaat. Maar ik ben zo blij met hoe het nu is. Mijn foto's staan ook ergens hier op de site.
Kijk rond hier en laat je vragen beantwoorden.
Je staat niet alleen hier is.
Liefs essi
Laatst gewijzigd door Essi op 26 aug 2019 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Chantal100136

Ongelezen bericht 26 aug 2019 22:23

Nic1978 schreef:
26 aug 2019 22:17
Ook ik heb ze pas sinds januari 2018 en denk er ook sterk over ze te laten verwijderen..Wat is het lastig he,bedenken waar je goed aan doet🙄
Mag ik vragen wat voor klachten je hebt?

x Nicole
Chantal100136 schreef:
26 aug 2019 22:14
Allereerst welkom hier.

Ik stuur je even een prive bericht, hopelijk vind je dat niet erg. Aangezien dit wat meer een voorstelronde van iemand anders is.
djr1985

Ongelezen bericht 26 aug 2019 22:27

Hoi dames,

Ja het is wel heel fijn om hier lotgenoten te vinden.. Ik ken in mijn omgeving eigenlijk niemand met implantaten (of ik weet het niet). Mijn man steunt me wel maar ja hij kan weinig voor me beteken hierin.
Dit forum is fijn, alvast bedankt, ik zie zoveel liefdevolle berichten naar elkaar..

Essi ook bedankt voor je uitgebreide bericht, krijg er gewoon weer tranen van. Ik neig ook erg naar dokter van Selms, zo stom dat Amsterdam me een beetje tegenhoudt.. ik zie dan voor me dat ik uren naar een parkeerplaats moet zoeken en te laat kom enz. Dat soort stom gedoe. Ik ga nog even goed kijken.

Ik las dus dat hij ook het kapsel verwijderd, en geen drains plaatst. Dat is wat ik zou willen. Maar op de site van de kliniek zie ik bij de tarieven enkel "Verwijderen borstprotheses (zonder capsulectomie)"

Groetjes
Sinds 2004 McGhan 410, 245 cc. 15 jaar later laten verwijderen door dr Van Selms in dec 2019.
Essi

Ongelezen bericht 26 aug 2019 22:36

Nee joh, parkeren gaat echt heel goed daar. Maak je daar nou geen zorgen om.
Ik was nog geen 3000 euro kwijt voor explantatie en verwijderen kapsels.
D-borah is pas door hem geholpen en Amber is op de zelfde dag al ik door hem geholpen. Lees gewoon lekker rond hier en vraag als je iets wilt weten.
Liefs ess
Ik was heel bang voor de auto rit na de operatie. Maar echt je komt bij daar en na een boterham, iets te drinken en een plasje..... mag je na een uur gaan. Echt geen centje pijn of misselijk van de operatie. Heb ook maar een dag of drie geloof ik pijnstilling gebruikt.
D-borah

Ongelezen bericht 26 aug 2019 22:48

Hoi djr! Iedereen hier heeft geworsteld met de gedachtes, gevoelens en angsten die jij hebt. Angst voor de implantaten, gezondheid en de eventuele gevolgen op de langere termijn, angst voor de operatie, de narcose, hoe ‘ze’ er uitzien daarna...maar op de een of andere manier voel je je heel sterk en trots als je het achter de rug hebt. Neem de tijd hier op het forum, je vindt er alles wat je verder kan helpen.

Het is makkelijk gezegd, maar wees niet bang voor de operatie. Ik was het ook heel erg, maar het heeft achteraf zoooooo geen zin gehad om te piekeren en je druk te maken. Essi zegt het ook. En er wordt zo goed op je gelet! De Jan van Goyen kliniek ligt in Amsterdam Zuid, zeeën van parkeerruimte daar voor de deur! Maar staar je niet teveel blind al op klinieken en hun locaties, lees wat ervaringen hier, plan een paar consulten in en dan voel je vanzelf waar je uiteindelijk geholpen wilt worden!
- Beauty is only skin deep -
Susana

Ongelezen bericht 27 aug 2019 08:03

Welkom Djr,
Ik snap je helemaal. Ik heb ze 12 jaar. Ik vind bijzonder te horen dat werd gezegd dat ze levenslang zijn, bij mij zei de pc van: na 10 jaar moet je wisselen. 2 jaar geleden wilde "wisselen" maar iets van binnen hield me tegen, het voelde niet goed want dat zou betekenen dat ik elke 10 jaar alweer geopereerd moet worden en dat wil ik niet meer.
Vanaf ik ze heb, mijn allergieën zijn heel erg geworden en vanaf 2 jaar geleden, heb ik regelmatig pijn voornamelijk op mijn linker borst, deze voelt heel hard aan, dus duidelijk flink ingekapseld; de rechter iets minder maar ook. Ik kan niet op mijn buik liggen want is heel ongemakkelijk en pijnlijk; dus voor mij een duidelijk teken dat mijn lichaam ze er uit wilt. Over het resultaat...dat laat ik over mij heen komen, vind belangrijk geen pijn en gezond zijn, de rest zien we wel. Mijn borsten bepalen niet (nu niet meer) hoe ik me als vrouw voelt....
Hier op de forum genoeg informatie van alle dappere vrouwen die deze weg al hebben bewandeld...
Explantatie + borstlift 2 september 2019
Je klachten melden: viewtopic.php?f=142&t=1689 🍀
Voor vragen over borst- en littekenverzorging: info@inbalanstotaal.nl 💌
Website massagepraktijk: https://www.inbalanstotaal.nl/borstmassage/ 🦋
Susana's blog: https://www.inbalanstotaal.nl/blog/ ✍️
Moeke

Ongelezen bericht 27 aug 2019 08:27

Amsterdam viel mij ook reuze mee, ik had hetzelfde beeld van parkeerproblemen bij dr Kappel. Was geen enkel probleem en in het weekend zelfs gratis :lol: Twee keer daar geweest, voor pre-op anesthesist en de OK.

Ik heb 30 jaar onder die steen gezeten, had uiteindelijk beide implantaten gescheurd maar pas sinds een half jaar kapselvorming en branderig pijnlijk gevoel. Wel eerder wat gevoeld maar het kon immers niet lekken dus zal wel komen omdat het er eigenlijk niet hoort te zitten. Spiertje ofzo.
Ik had ook Mc Ghan 250 cc, in 1999 geplaatst.
Bij echo bleek lekkage.
Je zult hier veel verhalen tegen komen van vrouwen die zo blij en opgelucht zijn dat ze hun eigen lichaam weer terug hebben. Ook van de tweestrijd, je wil gezond zijn maar ook je mooie uiterlijk niet kwijt raken. Het gekke is dat als je al die foto's van borsten met en zonder implantaten ziet, ze stuk voor stuk zoveel mooier en aantrekkelijker zijn zonder implantaten. Gewoon omdat het zacht en vrouwelijk en puur natuur is.
Er gaat een wereld voor je open, echt.
Siliconen zijn niet de oplossing maar het probleem.

Liefs en sterkte met je overwegingen,
M.
It's time to change the world!

Voor veel vragen en antwoorden kun je hier terecht:
viewtopic.php?f=208&t=2033
Heb je lichamelijke klachten door je implantaten, meld dit dan hier:
https://www.rivm.nl/meldpunt-bijwerkingen-implantaten
Heb je klachten over de zorg die je kreeg meld dit dan hier:
https://www.landelijkmeldpuntzorg.nl/burger/home
N.a.v. de uitzending van Radar bestaat er de mogelijkheid om ook hier een klacht te melden:
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... -bij-icij/
Luna MKS

Ongelezen bericht 27 aug 2019 14:21

Aah arme schat, zo zielig! :cry: Ik weet zo goed hoe je je voelt!
En dat van onder een steen leven, ik had dat ook hoor. Bij mij kwam ook geen informatie tot mij jarenlang. En ik ben heus niet gek en ik stopte ook niet mijn kop in het zand of zo. Maar er kwam niks op mijn pad! Pas nadat ik zelf op onderzoek uitging.
Ik denk dat alles pas op je pad komt op het moment dat jij er echt klaar voor bent. Soms komt het al eerder maar dan wil of kun je het nog niet echt goed zien, omdat het nog niet je tijd is voor verandering. Daar is niks mis mee. Bewustwording is een proces en we moeten onszelf en anderen de tijd geven.

Vind het heel erg dat je je zo ellendig voelt en snap je angsten voor het teruggaan naar niks. Maar zoals je kunt lezen van andere meiden hoeft het echt niet zo erg te zijn. En mocht je echt niks hebben dan is er altijd nog de mogelijkheid om lipofilling te doen. Ik zou zelf altijd kiezen voor geen alternatief en dan afwachten en pas verder kijken als je er echt heel ongelukkig van wordt. Of wel meteen een lift als de arts aangeeft dat het echt uitgerekt zal zijn. Maar bij vrouwen met weinig eigen weefsel is een lift echt overbodig hoor!!! En je bent nog heel erg jong, dus je huid trekt gewoon heel goed bij.

Mijn operatie vond gewoon plaats in een ziekenhuis hoor en van vele andere dames ook. Er zijn meer ervaringen bij klinieken te lezen, maar dat zegt helemaal niks. Maak eventueel afspraken bij pc's bij jou in de buurt en bereid je voor door ons topic te lezen over de voorbereiding op je consult. Vraag de artsen zoveel mogelijk en ga uiteindelijk af op je eigen gevoel / intuïtie. Veel artsen hebben ervaring met explantatie. Ze hebben tijdens hun opleiding allemaal geleerd explantaties uit te voeren en kapsels te verwijderen. Dit gebeurt namelijk ook bij een wissel. Ga op gesprek en deel je ervaringen met ons. Vertel ons wat de arts gezegd heeft. Wij allemaal kunnen je een handje meehelpen in je besluitvorming.

Heel veel sterkte lieve schat!!!

X Luna
Luna MKS

Ongelezen bericht 27 aug 2019 14:59

Ps. Vergeet niet een melding bij de overheid te doen! viewtopic.php?f=142&t=1689
Hier antwoorden op veel gestelde vragen: viewtopic.php?f=208&t=2033
djr1985

Ongelezen bericht 28 aug 2019 10:16

Hoi dames,
Mijn consult bij dr. Van Selms staat gepland!
Wel erg balen, want ik belde de kliniek voor een afspraak, ze zei dat ze maandagavond 9 sept nog een plekje had, ik zei ik bel even of ik dan oppas heb, en bel ik direct terug. Ik denk 5 minuten later, maar toen had een andere assistente die afspraak al vergeven :( Ik had het dus moeten reserveren blijkbaar.
Maar goed, nu 6 weken later op 21 oktober naar Amsterdam!
Luna MKS

Ongelezen bericht 29 aug 2019 10:48

:D
djr1985

Ongelezen bericht 03 sep 2019 20:43

Ik heb zojuist een telefoongesprek gehad met de chirurg van 15 jaar geleden (Leo Peter vd Weij, nu werkzaam bij Boerhaave Amsterdam) en ben echt een beetje geïrriteerd. Ik had contact gezocht om 1. Mijn zorgen over de McGhans te bespreken en 2. Mijn medisch dossier te vragen.
Ik begon met dat het na 15 jaar vast wel tijd is voor vervanging/verwijdering en daar was hij het al niet perse mee eens. Als het er goed uitziet en het goed voelt kunnen ze prima blijven zitten. Dus ik zei dan zou ik dus pas bij klachten in actie komen, als ze al lekken? Zegt hij "maar ze kunnen niet lekken" :roll: ik zei dat ik anders had gelezen en ook foto's van volledig kapotte McGhans had gezien.. Had hij niet echt een reactie op.
Vervolgens zei hij nog een keer dat je na 15 jaar idd heel prima es kan vervangen en wat voor mogelijkheden er nu zijn, werkt nu met Mentor enz. En toen dacht ik, ik heb wel genoeg gehoord en dit word 'm niet. Mijn medisch dossier is eigendom van de kliniek zei hij. Maar de kliniek bestaat niet meer.. :? Dus nog ff kijken wat ik daar mee kan.

Ik kijk uit naar m'n consult met van Selms. Toch benieuwd wat hij zegt, en dan vooral over de leeftijd van mn implantaten. Zag vandaag een YouTube filmpje van Jan van Goyen waarin Van Selms een meisje die d'r protheses 8 jaar had, groot gelijk gaf dat ze ze ging vervangen..
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”