Explantatie + lipofilling Loiza - Dr. Kappel

Deel je ervaringen en foto's.
Dorie

Ongelezen bericht 01 aug 2019 18:58

Hoi gina

Zijn bij jou de kapsels verwijderd of zijn die blijven zitten. Ik denk zelf ook aan een verwijdering + lipofilling bij dr niessen maar ik twijfel over het hele kapsel verhaal. Moet er wel bij zeggen dat ik geen lichamelijke klachten heb.

Groetjes.
Gina66 schreef:
30 jul 2019 16:34
Hoi Vivje74,

Ik ben op half mei geopereerd door Dr. Niessen, explanatie en lipofilling en borstlift.
Ook ik maakte me veel zorgen over hoe t zou worden en was zenuwachtig.
Maar ik had ernstige kapselvorming en ontsteking in een van mn borsten en wist gewoon zeker dat dit de juiste en enige weg was.
Dr. Niessen is een vakman, zeer bevlogen, bezit heel veel energie en heeft mij zo gelukkig gemaakt met nieuwe borsten.
Ik ben van een e-cup naar een c-cup gegaan en het is echt echt prachtig.
Er is aan iedere kant "'maar"" 70cc vet ingespoten, want meer vet kon niet geoogst worden.
In de loop van de tijd ben ik wel een gedeelte vet verloren, maar het eindresultaat mag er zijn.
Zodra ik tijd heb ga ik fotos posten van voor en na.
Ook voel ik me mentaal en fysiek veel beter.

Liefs Gina
explantatie januari 2020 dr niessen, januari 2021 lipofilling
Gina66

Ongelezen bericht 01 aug 2019 20:14

Hoi Loiza,
Het kapsel is ook verwijderd. Ik wilde ook echt alles eruit hebben en dr Niessen heeft er ook geen keuze in aangegeven. Ik had ook een ontsteking en dat is ook weggehaald.
Mijn borsten zijn gelift en er is lipofilling gedaan.
Al met al had ik toch ook nog wel wat borstweefsel van mezelf. Mn borsten zijn in laatste jaren gegroeid door de overgang, ik ben 52. Ze werden echt steeds groter n dat vond ik echt lelijk. Ik vind kleinere en stevigere borsten veel mooier, juist als je ouder wordt.
Waarom wil je kapsel eventueel laten zitten?
Groetjes Gina

ps morgen ga ik fotos voor en na plaatsen. Ik ben niet O heel handig met het oploaden, maar ga mn best doen.
Dorie

Ongelezen bericht 01 aug 2019 21:50

Hoi Gina

Bedankt voor je reactie. Dr niessen adviseerde om het kapsel te laten zitten aangezien het soepel en dun is. Ook zou het beter zijn voor de lipofilling. Blijf het een lastige keuze vinden. Lipofilling klinkt goed qua mooi resultaat. Maar twijfel of ik geen spijt ga krijgen van de kapsels. Later bv klachten...
explantatie januari 2020 dr niessen, januari 2021 lipofilling
Gina66

Ongelezen bericht 01 aug 2019 22:23

Hoi,

Qua totaalplaatje, het kapsel kan ook klachten geven in de toekomst, er kunnen siliconen deeltjes in zitten enz.
Ik zelf heb de ervaring dat alle PC’s eigenlijk
2 petten op hebben, implantaten blijven zetten en aan de andere kant adviseren bij klachten explantatie
Loiza

Ongelezen bericht 02 aug 2019 18:34

Vivje74 schreef:
30 jul 2019 15:09
Hoe is het nu met je? Ik word volgende maand geopereerd door dr Niessen en nu ik vakantie heb slaat de twijfel ineens toe. Niet vanwege de explantatie maar de lipofilling houdt me bezig. Hoe gaat dat herstel, veel pijn (gehad)?

Groetjes Viv
Hi Viv,

Spannend dat je geopereerd wordt! Ik heb de eerste paar dagen tot een week de meest pijnlijke / ongemakkelijke periode gehad. Het is vooral ongemakkelijk en na stilstand van het lichaam weer in beweging komen doet het vooral pijn. Pijnstillers helpen uiteraard. Ik steunde en kreunde de eerste week erg en in de 2e week ging het redelijk oke. Nu na 3 weken pak ik het huishouden ook weer (beter) op. Het is te doen hoor, de pijn! Heb vandaag een collage gemaakt van mn benen, de blauwe plek en het herstel. Mooi procesje van een blauwe plek zie je dan. Het bloed zakt als het ware. Op den duur deed het pjjn bij mn knie holtes, met bukken even, terwijl daar geen liposuctie was gedaan. Ah, je loopt 1 week als een 90 jarige en in de 2e week als een 70 jarige.

Ps ik denk dat ik sneller dan een gemiddelde persoon een blauwe plek krijg.. zie foto in het afgeschermde deel!

Liefs
Was 10 jaar de eigenaresse van 300cc siliconen per borst - in juli 2019 explantatie gehad - nu puur natuur inclusief een espressokopje eigen vet per borst. Ben echt verrassend blij met het resultaat :)!
Loiza

Ongelezen bericht 02 aug 2019 18:37

Gina66 schreef:
30 jul 2019 16:34
Hoi Vivje74,

Ik ben op half mei geopereerd door Dr. Niessen, explanatie en lipofilling en borstlift.
Ook ik maakte me veel zorgen over hoe t zou worden en was zenuwachtig.
Maar ik had ernstige kapselvorming en ontsteking in een van mn borsten en wist gewoon zeker dat dit de juiste en enige weg was.
Dr. Niessen is een vakman, zeer bevlogen, bezit heel veel energie en heeft mij zo gelukkig gemaakt met nieuwe borsten.
Ik ben van een e-cup naar een c-cup gegaan en het is echt echt prachtig.
Er is aan iedere kant "'maar"" 70cc vet ingespoten, want meer vet kon niet geoogst worden.
In de loop van de tijd ben ik wel een gedeelte vet verloren, maar het eindresultaat mag er zijn.
Zodra ik tijd heb ga ik fotos posten van voor en na.
Ook voel ik me mentaal en fysiek veel beter.

Liefs Gina
Heey Gina! Bij mij is ook niet veel ingespoten, 60 cc maar. Ben benieuwd hoe het bij jou is verlopen, zal je verhaal lezen. Ben ook benieuwd naar je foto's. Fijn dat je herstel goed is gegaan!

Liefs
Was 10 jaar de eigenaresse van 300cc siliconen per borst - in juli 2019 explantatie gehad - nu puur natuur inclusief een espressokopje eigen vet per borst. Ben echt verrassend blij met het resultaat :)!
Loiza

Ongelezen bericht 02 aug 2019 18:39

Gina66 schreef:
01 aug 2019 22:23
Hoi,

Qua totaalplaatje, het kapsel kan ook klachten geven in de toekomst, er kunnen siliconen deeltjes in zitten enz.
Ik zelf heb de ervaring dat alle PC’s eigenlijk
2 petten op hebben, implantaten blijven zetten en aan de andere kant adviseren bij klachten explantatie
Heey gina, ja heeel jammerlijk van die 2 petten!! Commerciële wereld.
Loiza

Ongelezen bericht 08 nov 2019 10:56

Hallo hallo ladies, ik ben even uit de ether geweest.

Inmiddels een paar maanden verder, geopereerd/explantatie was op 12 juli. Het resultaat vd mini lipofilling is nagenoeg hetzelfde als vlak na de operatie. Ook als ik mn vriend mag geloven, die gaf aan dat ze niet kleiner zijn geworden.

Zelf zie ik een klein, te verwaarlozen, verschil tussen rechts en links. Waarbij ik de rechter borst mooier vind. Want de linkerborst sluit minder mooi aan op het litteken. Het litteken zit niet helemaal in de plooi. Een deel ook wel hoor. 2 cm niet zeg maar, richting oksel. Zelf denk ik dat dat wel us te maken kon hebben gehad met mn drain die irriteerde/lekte daar.

Maar die borst is aan de bovenkant wel weer voller. Haha, welja, echt niks om mij aan te storen verder. Bhtje aan en niemand die het ziet *)

Ik weet nu even niet uit het hoofd wat ik eerder gemeten had (staat wel ergens in een post), maar heb mn maten net even opgemeten en zit op 80 onder de borsten en 91/92 op de borst. Dat maakt officieel 80A. In de praktijk pas ik 75B ook. Blij mee!! En ik denk echt dat de mini lipofilling heeft uitgemaakt, dat ik nu dus 80A/75B heb. Voor mn bv met siliconen had ik 75A. Ben ook 10 jaar ouder en misschien 2 kilo zwaarder nu, maar goed, de lipofilling heeft mn mini borsten misschien nét wat voller gemaakt.

Verder ben ik erg tevreden, veeeeeeel beter en mooier nu zo zonder fake titties. Vind mn vriend ook! Niet dat dat uitmaakt *) maar wel fijn. Het aanraken ben ik nog voorzichtig mee, want mn borsten zijn nog wel gevoelig als er iets tegenaan komt.

Dr. Kappel vond het resultaat ook goed gelukt. Op controle zei ze: zo dat zijn behoorlijke borsten. Daar moest ik wel om lachen.

Ik draag nu het liefst beugelloze bhs. Gewoon licht padded. Geen push up/geen vulling. Prachtige vorm borsten. Volgens mij ziet de buitenwereld geen verschil met mn 300cc siliconen😂. Alle shirtjes pas ik nog. Ziet er zelfs mooier uit vind ik.

Liefs!!
Laatst gewijzigd door Loiza op 08 nov 2019 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Loiza

Ongelezen bericht 08 nov 2019 11:15

Oh, wat ik nog wil meegeven: ik ben 20000% fan van natuurlijke borsten geworden, hoe klein, groot, slap, hangend dan ook. Veel mooier hoor dames. Ik zie die borstvergroting met siliconen van mij nu als een onzekerheidsfout die ik gemaakt heb en een fout van mn eigen naïviteit en goedgelovigheid (dat een borstvergroting met siliconen dé oplossing zou zijn). 1 x onder het mes en klaar, dacht ik 10 jaar geleden... Een persoonlijke leerpunt is het geworden!

De eerste paar dagen na de operatie/explantatie waren mijn borsten wat ingedeukt, slapjes. Dit is helemaal weggetrokken.

En verder had ik last van angsten: dat het vet zou verdwijnen als.... ik per ongeluk een gordel om deed in de auto, er iets tegenaan kwam, er een huisdier tegenaan botste, ik een (te) strakke bh aan deed, ik op buik sliep en stevig knuffelen durfde ik niet zo goed..., dat soort dingen. Dat viel mij mentaal wel zwaar! Had ik niet verwacht.

En, ik heb het eea ingediend bij de zorgverzekering en heb 2000 euro teruggekregen. Van de 3500 dat de explantatie koste. Dus da's fijn.

Vragen? Xxxx
Loiza

Ongelezen bericht 08 nov 2019 11:21

En nog meer, hihi, schiet me wat te binnen.

Met yoga merk ik dat ik mn armen nu verder kan strekken.... nu zonder siliconen. Ik zat rondom mn schouders, bovenarmen, borstgebied eerder helemaal vast. Zo vreemd dat dit weg is. En ik heb ook het idee dat ik beter mn lichaam kan "voelen", als je begrijpt wat ik bedoel. Ik had eerder best moeite om een bodyscan te doen, nu lukt dat mij beter! Alsof er geen/minder blokkades meer zijn. Of klinkt dat wat te zweverig *)
D-borah

Ongelezen bericht 08 nov 2019 12:33

Wat fijn Loiza! Ik ben het helemaal met je eens! Ik ben blij voor je dat je zo tevreden bent, hier nog eentje die zeer tevreden is met het resultaat uiteindelijk. Natuurlijk is veel beter dan nep; ik ben nu ook een soort ex-roker geworden die roken nu verafschuwt en het iedereen afraadt hahaha
- Beauty is only skin deep -
Lydizzles

Ongelezen bericht 08 nov 2019 15:48

Wat een positief verhaal Loiza! Goed te lezen dat je nu helaamaal happy bent met je nwe boobies :D Ik begrijp precies wat je bedoelt mbt dr Kappel. Ik vind haar stug en moeilijk te lezen. Ik word morgen geholpen en ik hoop niet zo lang te hoeven wachten als jij. Was daar een reden voor? Ik hoop over een aantal maanden net als jij zo'n positief verslag te kunnen schrijven!

Have fun met je nwe boobies! :lol:

-x-
Moeke

Ongelezen bericht 11 nov 2019 15:02

Hi Loiza,

Wat leuk dat je nog even verteld hoe het met je gaat, wat fijn om te lezen allemaal. Ook van de yoga. Ik ben nog steeds niet geweest, kan gewoon niet meer de weg vinden ernaartoe terwijl ik er best naar verlang. Misschien helpt jouw ervaring mij wel over de streep. Ik merk wel dat ik in het dagelijkse leven veel minder beperkt wordt met mijn reikwijdte. Ik moest altijd de prothese weer terug op z'n plek duwen, zo fijn dat dát niet meer hoeft nu.
Ik heb ook een veel rechtere houding gekregen, niet meer zo met mijn hoofd naar voren maar veel mooier rechtop.

haha, fan van natuurlijke borsten geworden, dat deel ik helemaal! Zo heerlijk zacht ook hé

Liefs!
Moeke
It's time to change the world!

Voor veel vragen en antwoorden kun je hier terecht:
viewtopic.php?f=208&t=2033
Heb je lichamelijke klachten door je implantaten, meld dit dan hier:
https://www.rivm.nl/meldpunt-bijwerkingen-implantaten
Heb je klachten over de zorg die je kreeg meld dit dan hier:
https://www.landelijkmeldpuntzorg.nl/burger/home
N.a.v. de uitzending van Radar bestaat er de mogelijkheid om ook hier een klacht te melden:
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... -bij-icij/
Loiza

Ongelezen bericht 17 okt 2020 20:27

Hi all,

Een update. 1 jaar en 3 maanden geleden een explantatie gehad. Ik ben goed hersteld. Zowel mn borsten als mentaal. Ik ben nu zelfs zelfverzekerder over mn borsten dan toen nog met de siliconen. Mn mindset is veranderd. Plastic is not fantastic.

Ik ben niet meer actief op dit forum verder, maar hoop dat zoekenden naar info hierover er wat aan hebben. Ik heb er destijds zeker wat aan gehad. Het gaf mij vertrouwen in een goed resultaat en de juiste keuze. Ook met een aantal dames "leuk" contact gehad omdat je in hetzelfde schuitje zit. Toen, paar mnd na de explantatie, kwam voor mij de tijd om verder te gaan met mn leven.

Als ik al die nare berichten lees over de gevolgen van siliconen, bij sommigen dames, word ik daar naar van. Voor die dames, wat een leed. En zelf word ik daar dan angstig van... wat als? Wat als er nog siliconen in mn lichaam zweven etc.. wat heb ik mezelf aan gedaan..
Vandaar dat ik liever niet meer op het forum zit, da's niet goed voor mn wellbeing. Het gaat nl goed met mij ! Ik ben gelukkig en fysiek in orde. Gezond. Enige wat ik wel heb, is een lage energielevel en relatief snel overprikkeld. Maar weet niet of dat door de siliconen komt. Ik weet nu mn balans wel in mn dagelijks leven te vinden (werk, prive), dus het gaat prima zo! Dat wilde ik graag nog vertellen. Na 10 jaar siliconen te hebben verwijderd, ben ik gezond en wel. :) liefs

Liefs
Essi

Ongelezen bericht 17 okt 2020 21:32

Loiza schreef:
17 okt 2020 20:27
Hi all,

Een update. 1 jaar en 3 maanden geleden een explantatie gehad. Ik ben goed hersteld. Zowel mn borsten als mentaal. Ik ben nu zelfs zelfverzekerder over mn borsten dan toen nog met de siliconen. Mn mindset is veranderd. Plastic is not fantastic.

Ik ben niet meer actief op dit forum verder, maar hoop dat zoekenden naar info hierover er wat aan hebben. Ik heb er destijds zeker wat aan gehad. Het gaf mij vertrouwen in een goed resultaat en de juiste keuze. Ook met een aantal dames "leuk" contact gehad omdat je in hetzelfde schuitje zit. Toen, paar mnd na de explantatie, kwam voor mij de tijd om verder te gaan met mn leven.

Als ik al die nare berichten lees over de gevolgen van siliconen, bij sommigen dames, word ik daar naar van. Voor die dames, wat een leed. En zelf word ik daar dan angstig van... wat als? Wat als er nog siliconen in mn lichaam zweven etc.. wat heb ik mezelf aan gedaan..
Vandaar dat ik liever niet meer op het forum zit, da's niet goed voor mn wellbeing. Het gaat nl goed met mij ! Ik ben gelukkig en fysiek in orde. Gezond. Enige wat ik wel heb, is een lage energielevel en relatief snel overprikkeld. Maar weet niet of dat door de siliconen komt. Ik weet nu mn balans wel in mn dagelijks leven te vinden (werk, prive), dus het gaat prima zo! Dat wilde ik graag nog vertellen. Na 10 jaar siliconen te hebben verwijderd, ben ik gezond en wel. :) liefs

Liefs
Wat fijn nog iets van je te horen Loiza !
Ik snap helemaal wat je schrijft. Ik hang hier nog steeds hihi. Ook omdat ik er zo veel heb gehad aan het warme bad toen ik opzoek was naar antwoorden op mijn weg naar mijn bevrijding.
Goed om te lezen dat je nog steeds happy bent met je keuze.
Liefs essi
Plaats reactie

Terug naar “Lipofilling”