Ik was zo bang dat ik je alweer liet schrikken.
Als ik het zo hoor, moet je denken aan patella femoraal pijn syndroom. Weet je waarom? Door tennissen ga je heen en weer en sta je soms verkeerd. Er ontstaat een disbalans tussen links en recht en je voor en achterspieren. Hierdoor kan je knieschijf onder druk komen en gaan schuiven. Ik denk dat je in die richting moet kijken. Is erg hardnekkig en als je dit eenmaal hebt, kom je er niet meer van af. Toch kun je leren hoe je klachten kunt voorkomen. Bij artrose voel je de pijn in het gewricht, bij patella femorale pijn meer aan de voorkant dus rondom de knieschijf. En de pijn kan echt hevig zijn. De pijn verminderd bij rust. Bij artrose krijg je juist meer pijn als je niet beweegt, want het gewricht wordt stijf.
Ik kreeg op zeer jonge leeftijd (puberteit) knieklachten vanwege hypermobiliteit. Als kind eigenlijk ook al last van ik had een standafwijking van de voeten en moest speciale schoenen aan alleen werd het pas tijdens de puberteit echt erger en waarom? Het vrouwelijke hormoon!
Ik ga nu mijn verhaal afsluiten, want inderdaad, ik zou gas terugnemen. En dat doe ik ook heel goed hoor! Met dank aan onze lieve lotgenoten!!!!
De reden dat ik zo uitgebreid op jou en Wilma reageer, is omdat jullie verhaal apart is en ik het belangrijk vond. En ik voelde me ook schuldig dat ik je bang heb gemaakt
Alles komt goed hoor, ook met je knieen!!!! Je bent zo sterk, zie wat je hebt overwonnen! JIJ BENT JIJ! Hoeveel kracht en moed vergt het niet om JEZELF TE durven ZIJN!!!!! En net zo krachtig is Wilma! Ik heb DIEP RESPECT voor jullie allebei!!!!!
X Luna
GENIET VAN JE LAATSTE DAGEN EN NIET MEER REAGEREN! Gewoon genieten van je vakantie!!!