Ik wil me ook even voorstellen, Moeke

Protheses vanwege cosmetische reden.
Moeke

Ongelezen bericht 24 jul 2019 09:28

Essi schreef:
20 jul 2019 07:24
Welkom bij de club moeke
Goed dat je voor jezelf deze stap al hebt gezet.
Ik wens je veel succes met het traject waar je instapt.
En iedereen hier is bang voor het resultaat, maar vaak valt het echt mee. Ik heb vorige maand na 20 jaar siliconen een explantatie gehad en ben er echt heel blij mee.
Liefs essi
Dank je Essi, sorry beetje late reactie. Ik zag net dat jouw operatie uitgesteld moest worden. Wat moet dat naar geweest zijn. Veel onzekerheden ook voor je. Gelukkig is het inmiddels gelukt! Gaat het beter met je inmiddels?
Had je de implantaten ook al 20 jaar of heb je een wissel gehad tussendoor?
Het lijkt heel lang maar er is tegen mij gezegd dat ze nooit gewisseld hoeven te worden.
Ik zal je profiel bekijken want ik wil van alles vragen terwijl je het misschien allemaal al geschreven hebt

Liefs, M
Loiza

Ongelezen bericht 24 jul 2019 10:02

Moeke schreef:
20 jul 2019 18:59
Loiza schreef:
20 jul 2019 10:45
Hi M! Wat goed dat je aan het oriënteren bent op de mogelijkheden voor een explantatie. Join the club! Heel begrijpelijk, je angst voor het resultaat zonder implantaten. We zijn vrijwel allemaal wat ijdel geweest toen we ze immers namen... maar je gezondheid is zoveel belangrijker. En kleine borsten zijn ook mooi. Hoe klein dan ook. Mijn visie is echt helemaal veranderd.

Wat heb je ze al lang trouwens! Altijd wel tevreden met het esthetische geweest?

Snuffel maar rond op het forum, ook foto's enzo. Ik kom trouwens van maatje Aa, zo goed als plat, en vermoed dat ik nu, naast mn kleine lipofilling, ook zelf meer borstweefsel heb dan voor mn borstvergroting met implantaten. Want heb nu grotere borsten dan voor mn borstvergroting met implantaten.

Jij was ook piepjong toen je ze kreeg, wat denk je nu aan eigen weefsel te hebben? Als vrouwen wat ouder worden, ook na zwangerschappen, veranderen borsten, worden ze (ja naast dat ze waarschijnlijk "slapper" worden), wel wat "vleziger"?

Kappel kan dat wel inschatten overigens, of je van jezelf weefsel hebt. Zei ze bij mij althans. Misschien is lipofilling ook wat, indien je dat wenst en het mogelijk is.

Liefs!
Dank je voor je uitgebreide reactie. 
Maatje AA had ik ook, een soort van puntige volgroeide tepels, meer was het niet. De bh was meer voor het idee en om mee te kunnen doen met de rest. En om die puntjes te verbloemen, zó gênant! 
Bij de eerste implantaten had ik een erg harde linker borst gekregen. 10 jaar mee rond gelopen. Die zijn dus 20 jaar geleden vervangen. Met deze was ik heel lang erg tevreden. Wel een beetje groot (80b) in mijn beleving. Opvallend groter dan mijn zussen bv en daarvoor heb ik me ook altijd wel gegeneerd. Nog steeds dus niet in staat om strakke truitjes of jurken met decolleté te dragen. Het is wat hè. Wat een verwrongen beeld is er toch in deze maatschappij! Ik hoop werkelijk dat ik straks vol trots met rechte schouders en borst vooruit rond kan lopen en zeggen, dit ben ik, kijk maar en wen er maar aan! Nog een lange weg te gaan  
Daarbij ben ik vorig jaar 14 kilo afgevallen dus lijken ze helemaal groter. Wat nu meer opvalt is het kapsel rechts. Deze borst staat ook naar de zijkant gedraaid. Daarbij is mijn eigen weefsel onderhevig aan de zwaartekracht dus je ziet een bobbel onder de spier, bovenkant van de siliconen. (Afgevallen met keto dieet dus niet ongewenst).
Ik vind het niet fijn om aangeraakt te worden, voelt niet natuurlijk en eigenlijk nooit zonder oordeel in mijn eigen gedachte. Ik denk wel dat mijn eigen weefsel ietsje meer zal zijn, als het maar niet weer die puntjes zijn!! 

Weet je zo of dr Kappel standaard bloed onderzoek doet? En of je ook vragenlijsten omtrent je klachten krijgt?

Groetjes, M.
Hi M, sorry voor mn late reactie, had het even over het hoofd gezien.

Ik had 10 jaar geleden ook cupje "uitgestoken tepel", cup Aa. Ik heb nog wel foto's daarvan op een oude pc. Die kan ik volgende week ergens, als die pc nog meewerkt, wel uploaden.

Je borsten trekken na een explantatie wel mooi bij hoor. De eerste 2 dagen had ik een deuk in mn borsten aan de onderkant en ingetrokken tepels, maar dat was na 3 dagen helemaal weg.

Ik herken je verhaal heel erg! En heb het meer gelezen bij andere dames; niet helemaal content zijn met de grotere borsten. Het niet willen "laten zien" in te strakke kleding ed. Ook niet daar intiem aangeraakt willen worden. Da's ook wat he, dan hebben we nog niet bereikt wat we eigenlijk wilden met een (siliconen)borstvergroting. Ik had daar de afgelopen 2 jaar vooral last van. Heel vreemd. Nu heb ik eigenlijk de borsten die ik 10 jaar geleden wilde. Ben er echt super blij mee. Zo bizar. Even afwachten nog hoor hoe het zich ontwikkelt (of het vet blijft zitten). Maar hoe dan ook, ook als het beetje vet allemáál zou verdwijnen, vind ik het alsnog veel mooier. Voel mij 100% prettiger.

De norm die de westerse maatschappij heeft gecreëerd over wat mooi is, da's toch bizar he, dat we als schaapjes daar in meegaan en een operatie ondergaan om daaraan te voldoen. Allemaal wel te verklaren en zo simpel is het nou ook weer niet, maar toch, bizar hoe die processen gaan. #ikdenkveelna

Liefs! En het komt allemaal wel goed. Dr. Kappel vraagt naar je klachten in haar consult en geeft een advies. Waarschijnlijk: explantatie. Ook geeft ze aan of je eventueel voor de zoutwaterborsten kunt gaan of niet (als je erg veel klachten hebt, raadt ze die ook af). En of er lipofilling mogelijk is als je dat wenst. Standaard bloedonderzoek geeft ze niet, ik heb geen gehad. Kan je wel aanvragen denk ik? Of zo'n nader onderzoek naar de kapsels en siliconendeeltjes enzo.
Was 10 jaar de eigenaresse van 300cc siliconen per borst - in juli 2019 explantatie gehad - nu puur natuur inclusief een espressokopje eigen vet per borst. Ben echt verrassend blij met het resultaat :)!
Moeke

Ongelezen bericht 24 jul 2019 10:21

Leuk dat je reageert!
Het enige wat ik wil is ze eruit. Ik zal geen andere keuzes maken. Ik word er gewoon een beetje recalcitrant van, zo van: plat is oké, plat is goed. En puntjes maak ik desnoods nog platter met een sportbh ofzo.
Ik ben ook een denker dus herken dat!
Afgelopen twee dagen waren we op Texel. Mijn relatief nieuwe schoonzus ( Ik ben sinds 3 jaar met mijn vriend) hielp me omkleden door een handdoek op te houden, zegt ze op een zingende toon "mooie tieten!!" Was grappig. Maar heb er niet van kunnen slapen. Daar sta je dan met maar 1 gedachte en dat is explantatie. En het voelde zo trots in mijn tankini. Mooi figuur, slank, volgend jaar plat als een dubbeltje. Ik heb het haar de volgende dag verteld, ik kreeg een dikke knuffel en we hebben er samen om gelachen. Helaas "mooie tieten" , zal misschien even doorbijten zijn maar ik ga ervoor!
Essi

Ongelezen bericht 24 jul 2019 13:08

Moeke schreef:
24 jul 2019 09:28
Essi schreef:
20 jul 2019 07:24
Welkom bij de club moeke
Goed dat je voor jezelf deze stap al hebt gezet.
Ik wens je veel succes met het traject waar je instapt.
En iedereen hier is bang voor het resultaat, maar vaak valt het echt mee. Ik heb vorige maand na 20 jaar siliconen een explantatie gehad en ben er echt heel blij mee.
Liefs essi
Dank je Essi, sorry beetje late reactie. Ik zag net dat jouw operatie uitgesteld moest worden. Wat moet dat naar geweest zijn. Veel onzekerheden ook voor je. Gelukkig is het inmiddels gelukt! Gaat het beter met je inmiddels?
Had je de implantaten ook al 20 jaar of heb je een wissel gehad tussendoor?
Het lijkt heel lang maar er is tegen mij gezegd dat ze nooit gewisseld hoeven te worden.
Ik zal je profiel bekijken want ik wil van alles vragen terwijl je het misschien allemaal al geschreven hebt

Liefs, M
Ik had mijn 2de setje gekregen 3 jaar geleden. Ik bleek aan beide kanten lekkage te hebben. Dus de euro siliconen had ik vanaf 1999 of 2000. Wissel naar natrelle
In februari 2016. Nu 21 juni 2019 bevrijd.
Groetjes Essi
Moeke

Ongelezen bericht 24 jul 2019 13:20

O, binnen 3 jaar al lekkage! Wat een zooi is het toch.. Ik hoop dat je je inmiddels beter voelt, bijna een maand verder.
Ik heb geen idee welke merken of types (geruwd, dat wel) of zelfs grootte ik heb gekregen. Gegevens zijn allemaal verloren gegaan. Heb nu 80B dat weet ik ;)
Essi

Ongelezen bericht 24 jul 2019 13:35

Moeke schreef:
24 jul 2019 13:20
O, binnen 3 jaar al lekkage! Wat een zooi is het toch.. Ik hoop dat je je inmiddels beter voelt, bijna een maand verder.
Ik heb geen idee welke merken of types (geruwd, dat wel) of zelfs grootte ik heb gekregen. Gegevens zijn allemaal verloren gegaan. Heb nu 80B dat weet ik ;)
Hahaha, nee de nieuwe waren nog heel.
De oude waren gaan lekken. Maar geen idee hoe lang ik daar al mee rond liep.
Ik had de geruwde allergan gekregen en kreeg opeens bijna 3 jaar na de wissel een hele grote opgezette borst. Bleek dat ik vocht tussen kapsel en implantaat had. Op internet kwam ik toen voor het eerst de term ALCL tegen. Wist meteen dat ik ze er uit wilde hebben. Het verkoop praatje over veiligheid geloofde ik toen echt al niet meer.
Ik ben zo blij dat ik het achter de rug heb. Het 2de setje heeft nooit echt goed gezeten. Altijd pijn klachten en door lezen op deze site vielen de puzzel stukjes op zijn plaats. Alle vage klachten van de afgelopen jaren kon ik ergens aan linken. Over mijn klachten kan ik nu na een maand nog niet veel zeggen. Ik dacht in eerste instantie dat mijn hoofd helderder was, geen Brianfrog meer. Ook geen hoofdpijn. Maar dat is toch niet over hoor. Ik denk dat het door de euforie en de opluchting na mijn explantatie die klachten gewoon niet heb opgemerkt. Ik geef het tijd.
Liefs Essi
Luna MKS

Ongelezen bericht 24 jul 2019 13:45

Essie schreef:
De nieuwe waren nog heel. De oude waren gaan lekken. Maar geen idee hoe lang ik daar al mee rond liep.
Ik had de geruwde allergan gekregen en kreeg opeens bijna 3 jaar na de wissel een hele grote opgezette borst. Bleek dat ik vocht tussen kapsel en implantaat had....
Pffff wat een troep is het toch! En vrouwen laten het nog steeds vrijwillig in hun borsten stoppen! :shock:
Moeke

Ongelezen bericht 24 jul 2019 14:13

Essi schreef:
24 jul 2019 13:35
Moeke schreef:
24 jul 2019 13:20
Hahaha, nee de nieuwe waren nog heel.
De oude waren gaan lekken. Maar geen idee hoe lang ik daar al mee rond liep.
Ik had de geruwde allergan gekregen en kreeg opeens bijna 3 jaar na de wissel een hele grote opgezette borst. Bleek dat ik vocht tussen kapsel en implantaat had. Op internet kwam ik toen voor het eerst de term ALCL tegen. Wist meteen dat ik ze er uit wilde hebben. Het verkoop praatje over veiligheid geloofde ik toen echt al niet meer.
Ik ben zo blij dat ik het achter de rug heb. Het 2de setje heeft nooit echt goed gezeten. Altijd pijn klachten en door lezen op deze site vielen de puzzel stukjes op zijn plaats. Alle vage klachten van de afgelopen jaren kon ik ergens aan linken. Over mijn klachten kan ik nu na een maand nog niet veel zeggen. Ik dacht in eerste instantie dat mijn hoofd helderder was, geen Brianfrog meer. Ook geen hoofdpijn. Maar dat is toch niet over hoor. Ik denk dat het door de euforie en de opluchting na mijn explantatie die klachten gewoon niet heb opgemerkt. Ik geef het tijd.
Liefs Essi
Wat een horrorverhaal :evil:
Heb je inmiddels al uitsluitsel gekregen over de ALCL??

Ik krijg ook de indruk en de hoop dat alle klachten, in ieder geval de meeste, zullen verdwijnen.
Het is goed om te beseffen dat dat niet zomaar zal zijn, heel vervelend maar voor mij wel even een realiteits check,

Geduld, gezond eten, ontgiften en vertrouwen op verbetering.
Een maand is ook nog best kort, zoveel zooi opruimen kost tijd. Heel je lichaam weer in balans krijgen ook.

Ik heb ook veel last van brainfog en het kan niet anders dan dat zoveel prikkels als een operatie, met alles eromheen, dat verergerd. Plus de veranderingen in je lijf, ook de positieve. Dan de narcose nog over je brein heen. logisch dat het nog niet over is denk ik. Maar als ook die effecten weg ebben zal het vast en zeker beter gaan!
Essi

Ongelezen bericht 25 jul 2019 01:29

Ja, uitslag onderzoek kapsels was geen ALCL.
Wel de blijkbaar gebruikelijke aanwezigheid van siliconen en ontstekingscellen.
Groetjes
Loiza

Ongelezen bericht 25 jul 2019 15:21

Moeke schreef:
24 jul 2019 10:21
Leuk dat je reageert!
Het enige wat ik wil is ze eruit. Ik zal geen andere keuzes maken. Ik word er gewoon een beetje recalcitrant van, zo van: plat is oké, plat is goed. En puntjes maak ik desnoods nog platter met een sportbh ofzo.
Afgelopen twee dagen waren we op Texel. Mijn relatief nieuwe schoonzus ( Ik ben sinds 3 jaar met mijn vriend) hielp me omkleden door een handdoek op te houden, zegt ze op een zingende toon "mooie tieten!!" Was grappig. Maar heb er niet van kunnen slapen. Daar sta je dan met maar 1 gedachte en dat is explantatie. En het voelde zo trots in mijn tankini. Mooi figuur, slank, volgend jaar plat als een dubbeltje. Ik heb het haar de volgende dag verteld, ik kreeg een dikke knuffel en we hebben er samen om gelachen. Helaas "mooie tieten" , zal misschien even doorbijten zijn maar ik ga ervoor!
Ja, veel mensen zien het niet! Dat je implantaten hebt. Ik heb ook nog wat vrienden ingelicht die het nog niet wisten, en dan is het; oooooh, huh, jij. Dan grap ik maar dat ik wel in een docu op TLC kan met mn vergroting, explantatie en lipofilling :lol:. En nu heb ik een zakje met siliconenborsten die ik laat zien. "Dit had ik in mn lichaam"! Gegarandeerd interessant verhaal en grote ogen van de visite. En gelukkig is iedereen begripvol. Naturel en gezond is de nieuwe trend toch *) alhoewel, fillers en botox gaan als warme broodjes over de toonbank.

By tha way, denk ook dat een deel vd nieuwe generatie een tegenbeweging geeft met een motto als: "neem mij zoals ik ben, ongeacht de grootte van mn borsten, kont, lippen of figuur". Je hebt Billie Eilish, nieuwe ster, dame van 17 jaar, zangeres. Die draagt juist wijde kleren om een statement te maken. Vond ik wel interessant.

Lieve reactie van je schoonzus trouwens! Dapper dat je het verteld hebt. Kleine borsten zijn ook mooi :)
Was 10 jaar de eigenaresse van 300cc siliconen per borst - in juli 2019 explantatie gehad - nu puur natuur inclusief een espressokopje eigen vet per borst. Ben echt verrassend blij met het resultaat :)!
Estelle

Ongelezen bericht 25 jul 2019 15:55

Wat goed dat je zo snel een afspraak hebt gemaakt. Vaak worden je borsten ook wat groter met de loop van de jaren ik heb ook cup a75 en volgens dr Niessen is er toch een mooie vorm en het wordt een beetje opgevuld met eigen vet. Dr. Kappel is de eerste arts die het leed van sillicone heeft erkend en maakt op mij een hele integere indruk dus je bent in goede handen. Veel sterkte en groet van Estelle
Moeke

Ongelezen bericht 26 jul 2019 12:50

Essi schreef:
25 jul 2019 01:29
Ja, uitslag onderzoek kapsels was geen ALCL.
Wel de blijkbaar gebruikelijke aanwezigheid van siliconen en ontstekingscellen.
Groetjes
Gelukkig geen ALCL! Met de rest natuurlijk helemaal niet gelukkig. Zo fijn dat je in ieder geval verlost bent van de implantaten
Moeke

Ongelezen bericht 26 jul 2019 14:01

Estelle schreef:
25 jul 2019 15:55
Wat goed dat je zo snel een afspraak hebt gemaakt. Vaak worden je borsten ook wat groter met de loop van de jaren ik heb ook cup a75 en volgens dr Niessen is er toch een mooie vorm en het wordt een beetje opgevuld met eigen vet. Dr. Kappel is de eerste arts die het leed van sillicone heeft erkend en maakt op mij een hele integere indruk dus je bent in goede handen. Veel sterkte en groet van Estelle
Ik heb ook alle vertrouwen in dr Kappel. Via haar site ben ik op dit forum terecht gekomen bedenk ik me net. Ik denk dat ik ook uitkom op een 75A. Hoop ik! Ik hoop voor jou ook dat het goed uit zal pakken.
Ik heb een deel van je berichten gelezen en begrijp dat je nog wacht op een consult bij de internist?
Ik kan zelf niet wachten tot ze eruit zijn en hoop dat ik bij dr Kappel snel geopereerd kan worden. Ik heb geen idee welk merk implantaten ik heb. Alleen dat het vaste siliconen zijn met geruwd oppervlak. Geen monobloc in ieder geval.
Moeke

Ongelezen bericht 26 jul 2019 14:20

Loiza schreef:
25 jul 2019 15:21
Moeke schreef:
24 jul 2019 10:21
Leuk dat je reageert!
Ja, veel mensen zien het niet! Dat je implantaten hebt. Ik heb ook nog wat vrienden ingelicht die het nog niet wisten, en dan is het; oooooh, huh, jij. Dan grap ik maar dat ik wel in een docu op TLC kan met mn vergroting, explantatie en lipofilling :lol:. En nu heb ik een zakje met siliconenborsten die ik laat zien. "Dit had ik in mn lichaam"! Gegarandeerd interessant verhaal en grote ogen van de visite. En gelukkig is iedereen begripvol. Naturel en gezond is de nieuwe trend toch *) alhoewel, fillers en botox gaan als warme broodjes over de toonbank.

By tha way, denk ook dat een deel vd nieuwe generatie een tegenbeweging geeft met een motto als: "neem mij zoals ik ben, ongeacht de grootte van mn borsten, kont, lippen of figuur". Je hebt Billie Eilish, nieuwe ster, dame van 17 jaar, zangeres. Die draagt juist wijde kleren om een statement te maken. Vond ik wel interessant.

Lieve reactie van je schoonzus trouwens! Dapper dat je het verteld hebt. Kleine borsten zijn ook mooi :)
Vreemd he dat veel mensen niet eens zien dat je implantaten hebt. Zelfs vriendjes hebben het niet door gehad ;) Het enige wat nog mist is de chips en cola :lol: :lol: bij de life TLC uitzending :D Ik weet niet of ik ook zo moedig of ruimdenkend zal kunnen zijn.
Net wel een paar t-shirts gekocht bij de Takko. een wit Tshirt met knal groene letters waar allright op staat en de tweede: Lets change the world! Beide voor na mijn operatie :)
Naturel en gezond, fijn he dat jonge mensen er anders tegen aan kijken. waarschijnlijk door de stupiditeiten van onze generatie. Al dat plastic in je lijf. Mijn dochter van 27 zal het in ieder geval (inmiddels dankzij mij) niet snel doen!! Billie Eilish zal ik eens googelen. Leuk! Ik zag op youtube een jonge vrouw vol tatoos en een zeer bloot vestje ook een statement maken. Van DD naar AA. (Sara Mills) Ik zou er bijna tatoos voor nemen! (geintje)
Ik voel nu al zoveel bevrijding en het moet nog gebeuren. Ik geloof niet dat ik ooit met plezier nieuwe kleren heb willen kopen. Niet voor en niet na de implantaties.
Moeke

Ongelezen bericht 26 jul 2019 14:32

Ik had van de plastisch chirurg gehoord dat beide implantaten lekken. Net las ik (online dossier) de uitslag van de echo en daar schrok ik toch van. Weet iemand wat er bedoeld wordt?
Er staat oa:
Op meerdere plaatsen is de interne begrenzing van de prothese gescheiden van de externe begrenzing.(?)
links Aan de linkerzijde is met name mediaal. Klein sereus norm fenomeen (?) zichtbaar met enige welving van het interne kapsel wat deels lijkt gescheiden van het externum
Conclusie is bdz ruptuur.

Ik weet wel dat ik niet meer ga hardlopen of sporten of zwaar tillen voordat ze eruit zijn.
Ik durf ook amper meer op m'n zij te liggen uit angst dat ik ze nog meer laat lekken. Doet ook pijn, brand.
Nog 10 dagen dan ga ik kennismaken met dr Kappel. Lijkt snel maar de dagen kruipen

:cry: M
Laatst gewijzigd door Moeke op 28 jul 2019 07:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”