Ik wil me ook even voorstellen, Moeke

Protheses vanwege cosmetische reden.
Moeke

Ongelezen bericht 19 jul 2019 23:21

Explantatie verhaal—>Moeke

Allereerst wil ik zeggen dat ik heel blij ben jullie gevonden te hebben. Het is zo fijn om ervaringen te lezen. Ik heb wel gepraat met zus, dochter, vriendin maar dat is toch anders..
Beetje knullig om mezelf moeke te noemen, ik kon zo snel niet wat anders bedenken maar ja, ik ben 54 jaar, moeke van 3 en grootmoeder van 2 kleinkindjes. Klinkt oud maar valt in de praktijk reuze mee.
Ik heb inmiddels al 30 jaar implantaten. Op mijn 23ste eerste operatie en 10 jaar daarna een wissel gehad ivm zweten en kapselvorming. Ik had geen borstvorming in mijn pubertijd. Was hier heel erg onzeker over en werd er veel mee gepest. Wat was ik blij te lezen dat hier iets aan gedaan kon worden. Gek genoeg hebben de grotere borsten me toch nooit echt geholpen. Alsof ik het niet echt zelf was en het is altijd gênant gebleven. Ik bedreef prima struisvogelpolitiek. Genoeg klachten maar nooit is het kwartje gevallen dat het door de siliconen kon komen. Gewrichtspijnen,, depressies, brainfog, vermoeidheid, haaruitval, maag klachten steeds meer voedsel intoleranties. Altijd koud! Pijn in mijn rug.. noem maar op. Meer dan 26 klachten kom ik op en still counting. Vorige week voor het eerst gehoord van explantatie. Ik was al bij een plastisch chirurg geweest en natuurlijk wilde ik niet zonder! Maar vorige week veranderde het. Mede dankzij deze site! Een echte eye opener dat al die klachten hier vandaan komen. Ik wil ze eruit! En niets meer erin. Inmiddels een afspraak bij dr Kappel gemaakt op 6 augustus voor eerste consult.
Waar ik echt wel bang voor ben is dat ik een paar kleine rimpelige theezakjes overhoudt en dat al die onzekerheid weer terug komt. Waanzinnig hoe diep dat zit.
Ik ben echt enorm blij met hoe sterk jullie allemaal zijn en elkaar zo steunen. Ik hoop dat ik net zo moedig zal zijn en mijn foto's zal laten zien. Wat zal ik me bevrijd voelen als ik eindelijk van die druk en pijn in mijn borsten af ben.

Groetjes en wordt vervolgd!
M.
It's time to change the world!

Voor veel vragen en antwoorden kun je hier terecht:
viewtopic.php?f=208&t=2033
Heb je lichamelijke klachten door je implantaten, meld dit dan hier:
https://www.rivm.nl/meldpunt-bijwerkingen-implantaten
Heb je klachten over de zorg die je kreeg meld dit dan hier:
https://www.landelijkmeldpuntzorg.nl/burger/home
N.a.v. de uitzending van Radar bestaat er de mogelijkheid om ook hier een klacht te melden:
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... -bij-icij/
Essi

Ongelezen bericht 20 jul 2019 07:24

Welkom bij de club moeke
Goed dat je voor jezelf deze stap al hebt gezet.
Ik wens je veel succes met het traject waar je instapt.
En iedereen hier is bang voor het resultaat, maar vaak valt het echt mee. Ik heb vorige maand na 20 jaar siliconen een explantatie gehad en ben er echt heel blij mee.
Liefs essi
AmbervdV

Ongelezen bericht 20 jul 2019 08:52

Hey Moeke,

Bij DR Kappel ben je in goede handen als ik dat zo lees.
En net als Essie zegt: ik was ook doodsbang voor het resultaat en had al een lift betaald, echter mijn arts wilde die niet uitvoeren omdat hij niet ging snijden in iets wat prima was. En gelijk heeft hij! Inmiddels 4 weken p.o..

Ik wens je heel veel succes!
McGahn 410 style 295
Explantatie 21 juni 2019
Loiza

Ongelezen bericht 20 jul 2019 10:45

Hi M! Wat goed dat je aan het oriënteren bent op de mogelijkheden voor een explantatie. Join the club! Heel begrijpelijk, je angst voor het resultaat zonder implantaten. We zijn vrijwel allemaal wat ijdel geweest toen we ze immers namen... maar je gezondheid is zoveel belangrijker. En kleine borsten zijn ook mooi. Hoe klein dan ook. Mijn visie is echt helemaal veranderd.

Wat heb je ze al lang trouwens! Altijd wel tevreden met het esthetische geweest?

Snuffel maar rond op het forum, ook foto's enzo. Ik kom trouwens van maatje Aa, zo goed als plat, en vermoed dat ik nu, naast mn kleine lipofilling, ook zelf meer borstweefsel heb dan voor mn borstvergroting met implantaten. Want heb nu grotere borsten dan voor mn borstvergroting met implantaten.

Jij was ook piepjong toen je ze kreeg, wat denk je nu aan eigen weefsel te hebben? Als vrouwen wat ouder worden, ook na zwangerschappen, veranderen borsten, worden ze (ja naast dat ze waarschijnlijk "slapper" worden), wel wat "vleziger"?

Kappel kan dat wel inschatten overigens, of je van jezelf weefsel hebt. Zei ze bij mij althans. Misschien is lipofilling ook wat, indien je dat wenst en het mogelijk is.

Liefs!
Laatst gewijzigd door Loiza op 20 jul 2019 11:13, 2 keer totaal gewijzigd.
Was 10 jaar de eigenaresse van 300cc siliconen per borst - in juli 2019 explantatie gehad - nu puur natuur inclusief een espressokopje eigen vet per borst. Ben echt verrassend blij met het resultaat :)!
Loiza

Ongelezen bericht 20 jul 2019 10:46

AmbervdV schreef:
20 jul 2019 08:52
Hey Moeke,

En net als Essie zegt: ik was ook doodsbang voor het resultaat en had al een lift betaald, echter mijn arts wilde die niet uitvoeren omdat hij niet ging snijden in iets wat prima was. En gelijk heeft hij! Inmiddels 4 weken p.o..

Wat een goeie arts!!
Was 10 jaar de eigenaresse van 300cc siliconen per borst - in juli 2019 explantatie gehad - nu puur natuur inclusief een espressokopje eigen vet per borst. Ben echt verrassend blij met het resultaat :)!
Tina

Ongelezen bericht 20 jul 2019 10:53

Welkom!
Er staat op het forum inderdaad een schat aan informatie mbt explantatie, gezondheid ed.
Dapper van je dat je je aan het oriënteren bent op explantatie en een consult hebt gepland bij dr Kappel. Zij kan je sowieso goed informeren en adviseren denk ik.

Heel veel succes en houd ons op de hoogte🤗
Moeke

Ongelezen bericht 20 jul 2019 13:34

AmbervdV schreef:
20 jul 2019 08:52
Hey Moeke,

Ik ben erg blij dat ik dr Kappel gevonden heb.
De plastisch chirurg waar ik geweest was voor het wisselen (!) van mijn implantaten was nog maar net een half jaar zelfstandig aan het werk. Ik had er gelijk al geen goed gevoel bij. Ik wil een chrirurg met ervaring. Tijdens een telefonisch gesprek heb ik hem dat gezegd en hij had hier alle begrip voor. Was ook niets persoonlijks, het was een erg aardige man. Volgens hem hoorden mijn klachten, waarvan ik alleen rugklachten en gewrichtsklachten genoemd had op dat moment, niet bij de siliconen ziektes als asia en een zeldzame vorm van kanker. Pas toen ik bij hem vandaan kwam ben ik op zoek gegaan naar deze ziektes en kwam ik hier terecht. Op dat moment was ik nog erg duidelijk in mijn overtuiging echt niet zonder de implantaten te kunnen.
Volgens de secretaresse die ik eerder had gesproken kon hij ook heel goed de operatie doen want hij had het ook op school geleerd 😳.
Zoals gezegd, ik ben erg blij met dr Kappel.

Wat fijn voor je dat het zo goed heeft uitgepakt! Het geeft me zoveel extra overtuiging dat ik hier gewoon voor moet gaan..

N.a.v. de uitzending van Radar bestaat er de mogelijkheid om ook hier een klacht te melden:
Moeke

Ongelezen bericht 20 jul 2019 14:11

Hier ging even iets mis met mijn reactie. Ik heb alles verwijderd en als het goed is staat alles nu op de goede plek.
Dank je Luna, beginneling hier op een forum ;-)
Laatst gewijzigd door Moeke op 20 jul 2019 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Luna MKS

Ongelezen bericht 20 jul 2019 18:49

Lieve Moeke, hier even een reactie op je mail.
Je foutje is niet erg. De vrouwen merken meteen dat er iets mis ging met kopiëren. Vinden ze niet erg.
Mocht je toch willen corrigeren kun je dat zelf ook doen. Iedereen kan zijn eigen posts wijzigen.

💕💋
Luna MKS

Ongelezen bericht 20 jul 2019 18:52

Ik dacht dat ik al ergens had staan hoe je berichten wijzigd. Helaas niet, ga ik maken😉
Het is heel simpel. Klik of tik rechtsboven je post op de potlood. De rest wijst zich vanzelf.
Moeke

Ongelezen bericht 20 jul 2019 18:55

Dank je Luna, ga ik proberen!
Luna MKS

Ongelezen bericht 20 jul 2019 18:56

Ok👍💋💋💋💋
Moeke

Ongelezen bericht 20 jul 2019 18:59

Loiza schreef:
20 jul 2019 10:45
Hi M! Wat goed dat je aan het oriënteren bent op de mogelijkheden voor een explantatie. Join the club! Heel begrijpelijk, je angst voor het resultaat zonder implantaten. We zijn vrijwel allemaal wat ijdel geweest toen we ze immers namen... maar je gezondheid is zoveel belangrijker. En kleine borsten zijn ook mooi. Hoe klein dan ook. Mijn visie is echt helemaal veranderd.

Wat heb je ze al lang trouwens! Altijd wel tevreden met het esthetische geweest?

Snuffel maar rond op het forum, ook foto's enzo. Ik kom trouwens van maatje Aa, zo goed als plat, en vermoed dat ik nu, naast mn kleine lipofilling, ook zelf meer borstweefsel heb dan voor mn borstvergroting met implantaten. Want heb nu grotere borsten dan voor mn borstvergroting met implantaten.

Jij was ook piepjong toen je ze kreeg, wat denk je nu aan eigen weefsel te hebben? Als vrouwen wat ouder worden, ook na zwangerschappen, veranderen borsten, worden ze (ja naast dat ze waarschijnlijk "slapper" worden), wel wat "vleziger"?

Kappel kan dat wel inschatten overigens, of je van jezelf weefsel hebt. Zei ze bij mij althans. Misschien is lipofilling ook wat, indien je dat wenst en het mogelijk is.

Liefs!
Dank je voor je uitgebreide reactie. 
Maatje AA had ik ook, een soort van puntige volgroeide tepels, meer was het niet. De bh was meer voor het idee en om mee te kunnen doen met de rest. En om die puntjes te verbloemen, zó gênant! 
Bij de eerste implantaten had ik een erg harde linker borst gekregen. 10 jaar mee rond gelopen. Die zijn dus 20 jaar geleden vervangen. Met deze was ik heel lang erg tevreden. Wel een beetje groot (80b) in mijn beleving. Opvallend groter dan mijn zussen bv en daarvoor heb ik me ook altijd wel gegeneerd. Nog steeds dus niet in staat om strakke truitjes of jurken met decolleté te dragen. Het is wat hè. Wat een verwrongen beeld is er toch in deze maatschappij! Ik hoop werkelijk dat ik straks vol trots met rechte schouders en borst vooruit rond kan lopen en zeggen, dit ben ik, kijk maar en wen er maar aan! Nog een lange weg te gaan  
Daarbij ben ik vorig jaar 14 kilo afgevallen dus lijken ze helemaal groter. Wat nu meer opvalt is het kapsel rechts. Deze borst staat ook naar de zijkant gedraaid. Daarbij is mijn eigen weefsel onderhevig aan de zwaartekracht dus je ziet een bobbel onder de spier, bovenkant van de siliconen. (Afgevallen met keto dieet dus niet ongewenst).
Ik vind het niet fijn om aangeraakt te worden, voelt niet natuurlijk en eigenlijk nooit zonder oordeel in mijn eigen gedachte. Ik denk wel dat mijn eigen weefsel ietsje meer zal zijn, als het maar niet weer die puntjes zijn!! 

Weet je zo of dr Kappel standaard bloed onderzoek doet? En of je ook vragenlijsten omtrent je klachten krijgt?

Groetjes, M.
Luna MKS

Ongelezen bericht 20 jul 2019 21:06

Volgens mij klopt je tekst nu hoor lieve Moeke! Goed gedaan!!! :D

Fijne avond lieverds!!!

X Luna
Moeke

Ongelezen bericht 20 jul 2019 21:17

YES! :D
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”