Hallo dappere vrouwen

Protheses vanwege cosmetische reden.
margot1

Ongelezen bericht 27 mar 2019 12:39

Hoi Daan,
Wat een confronterende gesprekken zijn dit hè....
Op dit forum staan verschillende foto's van voor en na de operatie.... maar bij iedereen is het resultaat wisselend/ simpelweg omdat alle borsten verschillend zijn...daarbij speelt leeftijd (tussendoor een zwangerschap) ook een rol....
Bij mij kwam de inschatting van de chirurg aardig overeen met het eindresultaat.... Veel meiden zijn toch aardig tevreden over het eindresultaat ....
Net na de operatie valt het altijd even tegen (plat en gerimpeld)... maar dit trekt binnen een paar weken écht nog bij :D ....
Succes met je overweging hoor!! Gaat echt goed komen!!!
steffieL

Ongelezen bericht 27 mar 2019 14:13

Daan schreef:
27 mar 2019 11:22
Net terug van dr. Adrichem. Weer een andere arts dan dr. Kappel maar ook bij hem wel goed gevoel. Hij ging wat meer dan dr. Kappel , in op verwachte borsten na explantatie. A - cup( oke daar hield ik rekening mee en is oke) maar ook had hij t over “vellen, naar beneden wijzende tepel en theezakjes”. Kan wel janken. Een operatie, narcose, pijn en dan ook nog lelietje borsten? Klein vind ik prima, vellen/theezakjes? Ik waardeer zijn eerlijkheid. Dr. Kappel heeft hier niet gehad over resultaat nadien; misschien bewust om me niet af te schrikken? Zijn er vrouwen met hele kleine borsten na explantatie?
Hoi Daan,

Dr van Adrichem geeft aan wat van de borsten over kan zijn na explantatie, ze kunnen niet met zekerheid zeggen wat het resultaat zal zijn.
Hij heeft hier bij mij ook over gesproken. Hij wil graag eerlijk zijn in wat kan komen.
Maar ik heb ook weinig, een kleine A, bij mij is het ook mooi geworden. Zelfs na de ingreep niet gerimpeld of iets dergelijks.
Laat je niet afschrikken hoor. Ik heb voor mijn operatie regelmatig even terug gekeken naar mijn voor en na foto's die ik heb van plaatsen van de protheses, even aan het idee wennen.
Maar ik ben er nog elke dag blij mee, mede omdat ik bv geen pijn meer heb in de borsten door de protheses en ik wordt ook niet meer wakker met tintelende handen en voeten.....
Sterkte met overwegen, je kan me van alles vragen he!!

Liefs Stefanie
diana1967

Ongelezen bericht 27 mar 2019 18:53

lastig he, Daan, maar eerlijkheid waardeer ik altijd wel
blijft jouw keuze;
is het mogelijk om eerst de explantatie te doen, even afwachten,
en dan eventueel verdere keuzes maken?
ik heb zelf en explantatie en lift en lipo laten doen, maar mijn eigen tepels
hingen zo over de implantaten heen, dat ik mijn tepels niet meer zag
als jouw tepels nog wel "fier " staan, zeg maar, denk ik dat het wel kan vallen
maar ja, ik ben geen PC
misschien een optie om nog naar een andere PC voor info te gaan?
dan kan je er 3 vergelijken
succes meis
lieve groetjes
Diana
Daan

Ongelezen bericht 27 mar 2019 19:05

Dank je wel voor jullie reacties. Steffie, ik wilde je een prive berichtje sturen maar weet ff nirt meer hoe dat voor elkaar te krijgen 😬.
Ik wil niet nog naar derde pc want heb nu al last van twijfel en keuzestress en vrees dat dat alleen maar toe neemt bij 3 of meer pc.
Even nachtje over slapen en tip van Luna inzetten; hopelijk heb ik morgen antwoord😊.
Dank jullie allemaal; voel me gesteund in deze hectisch, moeilijk en emotioneel voortraject .
Luna MKS

Ongelezen bericht 27 mar 2019 21:36

Lieve Daan,

De reden dat dr. Kappel niks zegt, is omdat zij weet dat het wel goed komt en jij echt niet met vellen blijft zitten. De reden dat ze dit weet, is omdat ze al honderden vrouwen heeft geopereerd. Dr. Kappel doet al meer dan 20 jaar explantaties. Andere artsen niet, die maken vrouwen vaak ook onnodig bang over de resultaten. Dit doen ze niet met opzet, maar ze willen gewoon niet dat vrouwen enorm teleurgesteld zijn. Sommige doen het trouwens wel omdat ze liever een wissel uitvoeren. En dit is vaak zo omdat ze niet inzien dat de siliconen voor de klachten zorgen. Ze geloven dat niet echt, dus staan niet echt achter de operatie en proberen vrouwen dan toch te laten kiezen voor een wissel. Ik zeg abslouut niet dat dr. Adrichem dit doet hoor, ik denk namelijk dat hij gewoon bang is voor jou en wil je vast waarschuwen. Maar het valt vaak heel erg mee en dr. Kappel heeft wat dit betreft echt de meeste ervaring van alle artsen. Of vrouwen graag bij haar komen of niet, het is een feit dat zij de meeste explantaties heeft uitgevoerd van alle pc's in Nederland. En vooral vrouwen met klachten.
Dr. Adrichem lijkt mij ook een goede arts en het is fijn dat hij je kapsels wil verwijderen. Maak je gewoon niet druk over het resultaat, het zal meer meevallen dan je verwachtte. Het zal wel even wat weken duren voor je borsten weer een beetje normaal worden, maar het komt echt wel goed!!! Ik zou dit stukje in je keuze voor de pc niet laten beinvloeden. Beide artsen zijn goed hoor. Ikzelf zou wel kiezen voor dr. Kappel, gewoon omdat zij de meeste ervaring heeft en het meeste weet over de siliconenziekte, maar dat is mijn eigen persoonlijke keuze.

Hoop dat je hier wat aan hebt, laat het los niet bang zijn!!!!

X
steffieL

Ongelezen bericht 28 mar 2019 10:57

Lastig he maar Dr van Adrichem zegt dit omdat hij eerlijk wil informeren over mogelijke resultaten.
Hij respecteert jouw wens en zal niet gaan voor nieuwe protheses of wat dan ook. Hij laat de keuze echt aan jou.
Ik ken Dr Kappel niet maar ik weet wel dat Dr van Adrichem ruim ervaren is voor explantatie en plastische chirurgie in het algemeen.
Hij is naast een kundige chirurg ook nog een meelevende arts.
Hoop dat je eruit gaat komen!!

Liefs Stefanie
Jansje3

Ongelezen bericht 28 mar 2019 12:10

lieve dames, ik heb net een bericht aangemaakt, maar moet nog even inkomen op dit forum. dus ik reageer hier ook even
Ik lees net als Daan alle berichten gretig door.
Heb een explantatie gepland staan op 5 april. Vorig jaar heb ik een prothese wissel gehad, maar ze zijn nu zo prompt en fier en perfect dat ik het totaal niet bij me vind passen. Ik had al eens overwogen om ze er uit te laten, maar omdat ze nu onder de borstspier kwamen dacht ik dat het veel natuurlijker zou zijn. Ik kan er niet aan wennen. ook al is het een b cuppie
Ik heb geen gezondheidsklachten. Mijn vraag is of jullie het ook zouden hebben gedaan als je geen klachten had?
Ik hoop zo dat ik me vrij en happy zal voelen. Ik verberg ze nu meer dan ooit.
Maar ben uiteraard heel bang dat ik me dood schrik :?
Sol

Ongelezen bericht 28 mar 2019 13:18

Daan schreef:
27 mar 2019 11:22
Net terug van dr. Adrichem. Weer een andere arts dan dr. Kappel maar ook bij hem wel goed gevoel. Hij ging wat meer dan dr. Kappel , in op verwachte borsten na explantatie. A - cup( oke daar hield ik rekening mee en is oke) maar ook had hij t over “vellen, naar beneden wijzende tepel en theezakjes”. Kan wel janken. Een operatie, narcose, pijn en dan ook nog lelietje borsten? Klein vind ik prima, vellen/theezakjes? Ik waardeer zijn eerlijkheid. Dr. Kappel heeft hier niet gehad over resultaat nadien; misschien bewust om me niet af te schrikken? Zijn er vrouwen met hele kleine borsten na explantatie?
Ik heb ook (weer :)) kleine borsten. Een kleine moeke b :cool:. Het is ook een kwestie van wennen lieverd. Je moet het beeld bijstellen wat je had. Dus van volle perfecte borsten naar natural. En net wat Luna zegt, soms valt het echt erg mee. Geloof me schat.

Het is soms zo moeilijk, vooral in deze tijd. Overal op social media wordt je platgebombardeert met perfecte borsten. En dan denk je algauw dat je eigen doodgewone borsten abnormaal zijn. :evil:. Ik hou persoonlijk mijn hart vast voor mijn dochters. Ik wil ze graag bijbrengen dat ze goed zijn zoals ze zijn en dat maatje 32 met dubbel d altijd bij de plastisch chirurg vandaan komt. Maar ja, ze zien weinig anders...

Sterkte lieve Daan. Have a little faith... Liefs Sol
Luna MKS

Ongelezen bericht 28 mar 2019 14:06

Lieve SteffieL, mijn tekst was echt niet bedoeld om te laten twijfelen aan de kundigheid van je arts hoor!!! Het gaat over de pc's in het algemeen. De meeste voeren geen explantaties uit maar wissels. Dr. Kappel die voorzag alle problemen met implantaten al ruim 20 jaar voordat anderen iets van erkenning gingen geven en explantaties gingen uitvoeren. Omdat dr. Kappel al zoveel heeft gezien en zoveel verschillende borsten en resultaten heeft gezien, weet ze ook dat het allemaal veel minder erg is dan wordt gedacht. Omdat andere pc's minder ervaring hebben met resultaten van een explantatie zijn ze wat huiveriger en willen de vrouwen inderdaad gewoon eerlijk laten weten wat er kan gebeuren. Toch zal het niet zo erg zijn als de pc zegt. Maar ik snap het volkomen dat hij vrouwen dit verteld.
Ook wij van het Meldpunt hebben inmiddels honderden positieve verhalen over de resultaten gehoord en ook vele fotos gezien. Het forum is nog geen fractie van het aantal vrouwen. We hebben over de 5000 meldsters sinds de oprichting in 92 door wijlen Marlou Boots.
Nogmaals, je arts lijkt mij ook echt geweldig! Dat hij jouw keuzes respecteerde en uitvoerde en jou zulke mooie resultaten gaf, zegt heel veel over hem, daar twijfel ik ook zeker niet aan meis!!! Ik ben blij en dankbaar dat hij er is en dat wij ons lijstje steeds verder uitbreiden👍👍👍
😘😘😘😘 Luna
steffieL

Ongelezen bericht 28 mar 2019 14:14

Luna schreef:
28 mar 2019 14:06
Lieve SteffieL, mijn tekst was echt niet bedoeld om te laten twijfelen aan de kundigheid van je arts hoor!!! Het gaat over de pc's in het algemeen. De meeste voeren geen explantaties uit maar wissels. Dr. Kappel die voorzag alle problemen met implantaten al ruim 20 jaar voordat anderen iets van erkenning gingen geven en explantaties gingen uitvoeren. Omdat dr. Kappel al zoveel heeft gezien en zoveel verschillende borsten en resultaten heeft gezien, weet ze ook dat het allemaal veel minder erg is dan wordt gedacht. Omdat andere pc's minder ervaring hebben met resultaten van een explantatie zijn ze wat huiveriger en willen de vrouwen inderdaad gewoon eerlijk laten weten wat er kan gebeuren. Toch zal het niet zo erg zijn als de pc zegt. Maar ik snap het volkomen dat hij vrouwen dit verteld.
Ook wij van het Meldpunt hebben inmiddels honderden positieve verhalen over de resultaten gehoord en ook vele fotos gezien. Het forum is nog geen fractie van het aantal vrouwen. We hebben over de 5000 meldsters sinds de oprichting in 92 door wijlen Marlou Boots.
Nogmaals, je arts lijkt mij ook echt geweldig! Dat hij jouw keuzes respecteerde en uitvoerde en jou zulke mooie resultaten gaf, zegt heel veel over hem, daar twijfel ik ook zeker niet aan meis!!! Ik ben blij en dankbaar dat hij er is en dat wij ons lijstje steeds verder uitbreiden👍👍👍
😘😘😘😘 Luna
Lieve Luna,

Daar twijfel ik ook geen seconde aan hoor, je wilt voor iedereen het beste.
Ik wilde alleen aangeven hoe blij ik met deze arts ben en dankbaar ben dat er chirurgen zijn zoals hij. Ze bestaan echt lieve en deskundige artsen.

Veel liefs Stefanie XX
Luna MKS

Ongelezen bericht 28 mar 2019 14:24

Ze bestaan echt lieve en deskundige artsen.
Zeker!!!👍

💋
Daan

Ongelezen bericht 03 apr 2019 07:55

Goeiemorgen! Zeer waarschijnlijk word ik op 4 mei geopereerd. Zooo spannend allemaal en snel. 😱
diana1967

Ongelezen bericht 03 apr 2019 11:44

wat spannend Daan, voor wie heb je uiteindelijk gekozen?
Daan

Ongelezen bericht 03 apr 2019 13:48

Ik heb uiteindelijk gekozen voor dr Kappel. Bij dr Adrichem had ik ook goed gevoel trouwens!
Flora

Ongelezen bericht 03 apr 2019 19:39

Hi Daan,

Wat fijn dat je waarschijnlijk al zo snel geopereerd kan worden.
Moet je je nu ook op een bepaalde manier voorbereiden?
Word je geopereerd in Amsterdam?

Ben zelf heel benieuwd naar dr Kappel.
Heb over een paar weken een afspraak bij haar.. ☺️

Liefs!
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”