Explantatie + lipo Esthertje - Dr Niessen

Deel je ervaringen en foto's.
Esthertje

Ongelezen bericht 07 mar 2019 17:32

Voorsteltopic—>Esthertje

Hey ladies

Vanmorgen de explantatie en lipo gehad. De ingreep is goed verlopen.
Ik heb m’n borstjes gezien... slik.. dat is even wennen. Ik voel me goed en heb nog geen pijn. Zal nog wel lekker van de narcose cocktail zijn. Ik voel alleen de snedes onder m’n borst.
Er is 1 implantaat heel uitgekomen en het andere was een soepje. Heb ik ook niet meer gezien. Het kapsel is verwijderd muv op het borstbeen. Er is ook een stuk kapsel opgestuurd voor onderzoek. Dat vind ik wel spannend.
Ik heb 4 gaatjes aan de voorzijde, binnen bikini broekje en gaatje(s) boven m’n stuitje. Er is wat weggehaald op buik, benen en rug.
Volgens mij 150cc per borst ingespoten.

Het corset zit lekker strak. Dat voelt nu nog wel fijn. In gedachten loop ik als een Kivit, maar in werkelijkheid sjok ik. Vreemde gewaarwording😂. Ik heb hulp nodig bij het overeind komen.

Tot nu toe ook geen lekkage van de prikgastjes. Dus hopelijk blijft dat zo.

Tot zover even mijn verslagje.
Morgen deel 2.

Groetjes
Esthertje.
Muisje

Ongelezen bericht 07 mar 2019 19:01

Hoi Esthertje,

Fijn dat het achter de rug is! Nu rustig aan en goed opknappen.

Liefs Mieke
2010 monoblock Hydrogel implantatie.
Explantatie 2 september 2020 :D :D :D
2022 diagnose non hodgkin :cry: :cry: :cry:
diana1967

Ongelezen bericht 07 mar 2019 23:23

Hoi Esthertje,
Wat fijn om te lezen, ja, hulp met opstaan is heel herkenbaar
Aanvaard de hulp ook, en doe rustig aan hoor, het is niet niks
Ben benieuwd hoe je vanavond slaapt en naar je vervolg morgen
Trusten
lieve groetjes
Diana
Esthertje

Ongelezen bericht 08 mar 2019 09:32

Goedemorgen

Vannacht redelijk geslapen. Beetje hazenslaapjes. De pijn valt me. Ik neem alleen de diclofenac en paracetamol. Dat is goed te doen. M’n buik voel ik t meest. M’n borsten nauwelijks. Vanmorgen weer even gekeken. Niet te lang. Ik moet er nog erg aan wennen. Plat van boven, geen decolleté meer en zo klein..

Links is vierkant van onderen en het litteken trek daar omhoog naar binnen. Dat was ook waar de ellende zat. Ik hoop dat dit bijtrekt. De rechter ziet mooi rond.

Ik ga er wel aan wennen en denk dat ik niet mag klagen. Maar van een dikke D naar kleine B (hoop ik) is gewoon schakelen.

Verder.... tip, als je met alhydran crème gaat smeren en je gaat dit kopen, bestel dan eerst een gratis sample. Dan krijg je hierbij een kortingscode voor 20% korting op je aankoop.

Kreeg ook nog de tip om, als je explantatie vergoed wordt, de rekening voor je lipokleding te declareren bij je zorgverzekeraar. Ik weet niet of ze dit accepteren. Dat laat ik nog weten.

Verder rustig aan doen hier. Als ik lig, voel ik me heel wat. Maar na even ontbijtje maken in de keuken was ik echt weer klaar voor bed.

Liefs
Esther
Laatst gewijzigd door Esthertje op 08 mar 2019 10:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Essi

Ongelezen bericht 08 mar 2019 10:12

Fijn dat je het achter de rug hebt en dat het tot nu toe mee valt met de pijn. Lekker herstellen!!!
Hahaha, ik had nog eerst van die samples willen aan vragen maar dacht onzin, ik heb grote tube nodig. Had ik het maar wel gedaan met die 20 % korting. Nu had ik nota bene ook nog eens de verkeerde crème besteld. Die met een zonbescherming. Dus de juiste er achter aan moeten bestellen.
Knuffel essi
Esthertje

Ongelezen bericht 08 mar 2019 10:16

Dankjewel Essi!
Maja34

Ongelezen bericht 08 mar 2019 15:46

Hoi Esther,

Fijn dat alles goed is gegaan! En natuurlijk is het wennen.. emotioneel is het niet makkelijk!
Ik ga straks van een D/E naar een AA.. vreselijk!

Wat heftig trouwens dat de ene implantaat als een soepje eruit kwam en dus gescheurd was. Hoe lang zaten ze erin (sorry maar kan je verhaal niet helemaal meer herinneren). Want wist je dat je bijv. bij Allergan een vergoeding krijgt voor een gescheurd implantaat? Ik heb dat nagevraagd bij Allergan. En dat zijn behoorlijke bedragen. Per prothese geloof ik €600 en voor de operatie krijg je een vergoeding van €1000,-. De pc moet dan een formulier invullen en dat samen met de prothese opsturen naar de fabrikant.. Misschien wist je dat al en is het niet bij jou van toepassing.. maar ik dacht ik benoem het toch even;-).

Sterkte met je herstel!

Liefs, Maja
Esthertje

Ongelezen bericht 08 mar 2019 15:55

Hi Maja

Dankjewel. Ik had mijn implantaten 14 jaar.
Wanneer mag jij voor de ingreep?

Ik dacht dat ik mc Ghan had, maar op het implantaat stond CUI. Dat van de vergoeding wist ik niet. Goede tip.
Ik zal het voor CUI ook eens opzoeken.
Kun je een paar mooie nieuwe bh’s voor aanschaffen 😉

Liefs
Esther
Luna MKS

Ongelezen bericht 09 mar 2019 15:22

Goed dat je bent verlost lieverd! :D
Op naar het herstel! 😘
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Maja34

Ongelezen bericht 10 mar 2019 12:39

Hoi Esther,

Geen dank! Ik hoop dat het lukt om het uit te zoeken. Wie weet haal je er nog wat uit inderdaad.. zou fijn zijn!

Ik heb nog geen operatiedatum. 21 mrt eerst naar dr. de Block en met de uitslagen en het advies wat ik dan krijg om ze eruit te laten halen kan ik een datum met een pc gaan prikken. ik twijfel nog een beetje tussen Kappel en Niessen. Niessen zegt bij mij direct lipofilling te kunnen doen. Maar kost ook weer 2400 en dat is erg veel in mijn geval met een wga uitkering.. en eigenlijk niet verantwoord financieel;-). Dus verstandelijk weet ik het eigenlijk wel wat te doen.. maar vind moeilijk te accepteren dat ik weer naar een cup AA moet met een huid die flink uitgerekt is, gezien ik best grote implantaten heb.
Hoogst waarschijnlijk plan ik de datum in september.. ik zie het niet zitten om het aan het begin van de zomer te moeten doen.. want daar kom ik wel op uit gezien de wachtlijst bij kappel en de aanvraag bij Menzis.

Nou sterkte met het herstel en ik ook het wel als er nog iets uit die garantieregeling komt!

Liefs, Maja
Luna MKS

Ongelezen bericht 10 mar 2019 12:46

Ik had ook CUI, je krijgt geen cent... Maar je kunt het proberen. Succes!
Ik denk niet dat lipokleding vergoed wordt, aangezien dit niks met explantatie te maken heeft.. Aftrekken van de belasting kan wel.
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Luna MKS

Ongelezen bericht 10 mar 2019 12:48

Trouwens, je bh zou je wel kunnen proberen te declareren, aangezien dit wel met explantatie te maken heeft!
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Luna MKS

Ongelezen bericht 10 mar 2019 12:52

Nog even toevoegen: het geld dat je van een fabrikant zou kunnen krijgen is alleen voor een heroperatie/wissel bedoelt en dus niet als je ze laat verwijderen geloof ik.
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Esthertje

Ongelezen bericht 10 mar 2019 13:07

Luna schreef:
10 mar 2019 12:46
Ik had ook CUI, je krijgt geen cent... Maar je kunt het proberen. Succes!
Ik denk niet dat lipokleding vergoed wordt, aangezien dit niks met explantatie te maken heeft.. Aftrekken van de belasting kan wel.
Hi

Ik kom idd niets tegen van CUI qua schadevergoeding.Wel goed om te weten dat er partijen zijn die hier wel een regeling voor hebben.
Ik heb de hele factuur ingediend bij de zorgverzekeraar en kijk wat hier uitkomt. Als ze alleen de bh vergoeden is dit toch weer ruim 80 euro. Mooi meegenomen. Ik laat wel weten g
hoe ze hier op reageren.

Groetjes
Esther
Esthertje

Ongelezen bericht 10 mar 2019 13:13

Maja34 schreef:
10 mar 2019 12:39
Hoi Esther,

Geen dank! Ik hoop dat het lukt om het uit te zoeken. Wie weet haal je er nog wat uit inderdaad.. zou fijn zijn!

Ik heb nog geen operatiedatum. 21 mrt eerst naar dr. de Block en met de uitslagen en het advies wat ik dan krijg om ze eruit te laten halen kan ik een datum met een pc gaan prikken. ik twijfel nog een beetje tussen Kappel en Niessen. Niessen zegt bij mij direct lipofilling te kunnen doen. Maar kost ook weer 2400 en dat is erg veel in mijn geval met een wga uitkering.. en eigenlijk niet verantwoord financieel;-). Dus verstandelijk weet ik het eigenlijk wel wat te doen.. maar vind moeilijk te accepteren dat ik weer naar een cup AA moet met een huid die flink uitgerekt is, gezien ik best grote implantaten heb.
Hoogst waarschijnlijk plan ik de datum in september.. ik zie het niet zitten om het aan het begin van de zomer te moeten doen.. want daar kom ik wel op uit gezien de wachtlijst bij kappel en de aanvraag bij Menzis.

Nou sterkte met het herstel en ik ook het wel als er nog iets uit die garantieregeling komt!

Liefs, Maja
Hi Maja

21 maart schiet gelukkig op. Hopelijk krijg je groen licht. Dat verwacht ik eigenlijk wel.
De ingrepen zijn inderdaad niet goedkoop. Ik voel met je mee in je afweging.
Ik ken dr Kappel niet, maar kan dr Niessen zeker aanbevelen. Prettig mens en gepassioneerd arts.
Heel veel succes met jouw traject.

Liefs
Esther
Plaats reactie

Terug naar “Lipofilling”