Lieve dames! Explantatie in april door dr. Kappel

Protheses vanwege cosmetische reden.
Esther

Ongelezen bericht 01 mar 2019 11:58

Explantatie verhaal—>Esther

Lieve dames!

Ik lees al even mee op dit forum en wil graag wat van me laten horen. Wat zijn jullie allemaal lief voor elkaar! Hartverwarmend om te lezen.

Ik merk hoe fijn het is om andere verhalen en ervaringen te lezen. Graag deel ik ook mijn verhaal. Toen ik 16 jaar was heb ik siliconen borstprotheses gekregen achter de borstspier. Van mezelf was ik plat dus erg blij was ik dat ik borsten kreeg. Nu ben ik 35 jaar en ze zitten er dus al bijna 20 jaar in. Ook ik ervaar allerlei klachten. Met de extreme vermoeidheid worstel ik het meeste. Regelmatig denk ik eraan om ontslag te nemen omdat ik echt op ben.

Een paar jaar geleden begon het me te dagen dat mijn klachten wel iets met mijn protheses te maken kon hebben. Maar na een gesprek met een PC en echo gemaakt te hebben was ik weer gerustgesteld. Ook had ik mijn handen vol aan mijn rug. Nu ruim een jaar geleden heb ik een dubbele herniaoperatie gehad waar het herstel pittig van was. Dat gaat beter nu, dus dat geeft ook ruimte in mijn hoofd om toch weer aan die protheses te denken. Na radar te hebben gezien kon ik er niet meer omheen: Ze moeten eruit!

Ik heb gekozen voor Dr. Kappel. In april zal de explantatie plaatsvinden. Spannend vind ik. Enerzijds super blij dat ze eruit gaan, want oooh wat heb ik zin in mijn herstel. Maar anderzijds ook heel verdrietig want ik moet afscheid nemen van m’n borsten, want tja zo voelt het wel. Moet ook eerlijk zeggen dat ik bang ben dat ik geen verbetering zal merken. Ik heb er wel vertrouwen in hoor, maar het is natuurlijk geen gegeven.

Ik hoop later nog lipofilling te doen. Het is nog twijfelachtig of ik daarvoor in aanmerking kom omdat ik weinig vet heb. Dr. Kappel gaf aan dat wellicht één keer mogelijk is. Omdat we met het vet zuinig moeten zijn is het belangrijk eerst maar eens te bekijken hoe ik uit de explantatie operatie kom. Eerst maar eens gezond worden en mijn energielevel wat omhoog krijgen.

Toi toi toi lieve dames op dit forum, mooi dat hier zo veel steun bij elkaar te vinden is!

Liefs,

Esther A
Essi

Ongelezen bericht 01 mar 2019 13:06

Welkom !
Het is idd fijn om te delen en te merken dat je niet alleen staat in dit proces.
Ik ben 14 of 15 maart aan de beurt bij dr. Niessen. Ik kies ook niet voor lipofilling en ja ben ook bang voor wat er straks over blijft van mijn borst. Maar zoals je zegt, eerst maar een herstellen.
Ik wens je heel veel sterkte en een goed herstel.
Groetjes essi
Muisje

Ongelezen bericht 01 mar 2019 14:23

Hoi Esther,

Welkom, wat goed van je dat je gaat voor explantatie. Ik ga woensdag, als mijn griep dan weg is tenminste, naar dr. Niessen voor eerste consult.
Ook ik ben bang voor wat overblijft na de operatie, had vantevoren maar AA. Maar dat ze eruit moeten staat voorop.

Liefs Mieke.
Laatst gewijzigd door Muisje op 13 mar 2019 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.
2010 monoblock Hydrogel implantatie.
Explantatie 2 september 2020 :D :D :D
2022 diagnose non hodgkin :cry: :cry: :cry:
Bieberd

Ongelezen bericht 01 mar 2019 14:28

Welkom hier Esther A. Jemig, 16 jaar? Wat jong zeg. Dan ben je toch nog helemaal niet uitgegroeid. Dacht dat zoiets pas minimaal vanaf 18 jaar kon. Maar dat ter zijde; Wat goed dat je voor jezelf de keuze hebt gemaakt voor explantatie,en al een afspraak hebt staan bij dr Kappel. Je staat er hier zeker niet alleen voor. Groetjes
Bieberd

Ongelezen bericht 01 mar 2019 14:30

Muisje schreef:
01 mar 2019 14:23
Hoi Esther,

Welkom, wat goed van je dat je gaat voor explantatie. Ik ga woensdag, als mijn griep dan weg is tenminste, naar dr. Niessen voor eerste consult.
Ook ik ben bang voor wat overblijf na de operatie, had vantevoren maar AA. Maar dat ze eruit moeten staat voorop.

Liefs Mieke.
Spannend Mieke! Laat je ons weten hoe t gegaan is?
Muisje

Ongelezen bericht 01 mar 2019 16:18

Bieberd schreef:
01 mar 2019 14:30
Muisje schreef:
01 mar 2019 14:23
Hoi Esther,

Ook ik ben bang voor wat overblijf na de operatie, had vantevoren maar AA. Maar dat ze eruit moeten staat voorop.

Liefs Mieke.
Spannend Mieke! Laat je ons weten hoe t gegaan is?

Zal ik zeker doen Bieberd.
Luna MKS

Ongelezen bericht 02 mar 2019 11:39

Lieve Esther, wat fijn dat je zo snel kan! Ik vind je heel dapper!!!
Ik wil je alvast heel veel sterkte en succes wensen namens mij en Sol mochten we dat over het hoofd zien.
We kunnen niet overal op reageren helaas.

Heel veel liefs, Luna en Sol
💋
Esther

Ongelezen bericht 04 mar 2019 10:10

Dank je wel voor jullie fijne reacties!!

Liefs, Esther A
Sol

Ongelezen bericht 07 mar 2019 12:31

Succes Esthertje, en we kijken uit naar je verslag😘
Luna MKS

Ongelezen bericht 09 apr 2019 19:38

Volgens mij gaat er iemand deze week onder het mes. Ik weet niet wie :oops:
Dacht iets voorbij te zien komen, maar weet het niet, omdat ik niet alles kan lezen en bijhouden.
In ieder geval wil ik iedereen die deze of volgende week moet alvast heel veel succes wensen!!!!
naamloos.png
naamloos.png (78.07 KiB) 5999 keer bekeken
X Luna

En nogmaals dames, no stress over het nieuws!! Ik zie dames echt in paniek raken niet doen hoor!!!!!
Esther

Ongelezen bericht 09 apr 2019 20:58

Dank je lieve Luna!! Ik ben er één van. Vrijdag is het mijn beurt voor explantatie bij Dr. Kappel.
Spannend spannend! Liefs, Esther A
Luna MKS

Ongelezen bericht 10 apr 2019 07:32

Oooh mop, wat spannend!!!! Ik kan mij voorstellen dat je heeeeel zenuwachtig bent, maar YES eindelijk!!!!!! Eindelijk verlost straks van die troep! :D

Ik zou het van de daken willen schreeuwen tegen alle vrouwen op de wereld: laat je implantaten verwijderen!!! Maar ik snap de vrouwen die dat (nog) niet kunnen ook heel goed hoor. Voor mij was alles zo klaar als een klontje toen, geen enkele aarzeling. Weg ermee! Want ik was zo overtuigd en ook extreem ziek. Maar veel vrouwen zijn minder overtuigd hoe ziek ze ook zijn, ze willen het niet geloven, want ze zijn bang voor de psychologische klachten erna. En dat is zo begrijpelijk!!! Je neemt niet voor niets implantaten. Toch moet je vroeg of laat een beslissing nemen. En de meeste nemen die ook, maar hebben even de tijd nodig. Het is een proces van loslaten. Ik gun alle vrouwen deze bevrijding, het is het beste wat je voor je lichaam kunt doen. Het is echt een stukje healing van jezelf. Innelijk gebeurt er zoveel met jezelf, niet alleen in je lichaam maar ook in je ziel heelt er iets. Zo heb ik dat zelf ervaren en ik gun het alle vrouwen.

Het komt goed moppie! :D

Kus voor jou en alle andere meiden!

Luna
Linnie74

Ongelezen bericht 10 apr 2019 08:57

Wat heerlijk voor je Esther! Ik zal aan je denken🍀🌺✨⭐️
Daan

Ongelezen bericht 10 apr 2019 11:38

Succes Esther, kan me goed voorstellen dat t spannend is en tegelijk zou ik willen ruilen; dan was ik er snel vanaf . Sterkte!
Muisje

Ongelezen bericht 10 apr 2019 19:38

Heel veel succes Esther, ik heb mijn explantatie wegens prive redenen moeten uitstellen tot het najaar.

Liefs Mieke
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”