Sadness50 schreef: ↑19 jan 2019 09:30
Dan ga ik toch maar eens naar dat kussen kijken Luna.
Dat van die pijninjecties wist ik niet.
Ga ik in ieder geval meenemen, voor als ik weer bij mij huisarts kom!
Ik ben nooit echt goed geholpen qua pijnstilling, omdat ik niet veel kan verdragen met mijn maag (ook niet met maagbeschermer)
Goeie tip dus! Heb inmiddels nieuwe, en in mijn ogen, betere huisarts.
Ik lig voor nu iig weer op mijn zij, en het slapen gaat een heel stuk beter!!!!
Wat betreft mijn bed, ik heb vanwege mijn rug een goede boxspring met topper gekocht.
Maar wie weet, is het toch niet het juiste matras...
Lieve groet!
Cox-2 medicijnen hebben minder invloed op de maag en darmen:
https://consumed.nl/medicijnen/groepen/ ... jnstillers
Vraag of ze je doorverwijzen naar de pijnpoli daar krijg je medicatie afgestemd op jouw probleem en de overgevoeligheid maag.
Slik je wel NSAID's, neem dan 2X per dag een tablet van 40mg omeprazol. Dat helpt echt, dan is je maag beter beschermd. Ik heb ooit een maagzweer gehad en nog steeds een erg gevoelige maag en ik kan het ook. Alleen ja, niet te lang. En niet teveel andere zooi ernaast.
Verder zijn er nog de opiaten. Ook deze hebben minder invloed op de maag. Kunnen wel sneller misselijkheid geven, maar daar is er ook weer wat tegen.
Het type matras dat je hebt is niet het belangrijkste. Het gaat om de kwaliteit van het schuim dat ze in het matras stoppen. Het koudschuim van een goed matras moet een HR waarde van minimaal 55 hebben. Het traagschuim (als je dit in je matras hebt), minimaal 50.
Er is veel troep in omloop. Ik heb me grondig verdiept in matrassen en geen enkele matrasverkoper kan bij mij nog met zijn verkoperspraatje aan komen zetten
Daarbij zit het schuim vaak ook vol chemicalieen. Aan medische matrassen worden hogere eisen gesteld.
Sterkte lieve schat!
Ik zal hier even een infotopic voor maken denk ik. Komt er weer iemand met problemen bij pijnstillers, kunnen we ernaar verwijzen.