Explantatie Sadness50 - Dr. José Budo (België)

Deel je ervaringen en foto's
Luna MKS

Ongelezen bericht 13 jan 2019 18:42

Op de rug slapen alleen bij lipofilling en reconstuctie met eigen weefsel. Met goede sportbh moet je bij explantatie gewoon op je zij kunnen. Tenzij het erg veel pijn doet natuurlijk. Gewoon draaien steeds dan.
Zal nog wel wat vragen en antwoorden aan onze lijst toevoegen van de week. Zie dat er steeds weer nieuwe vragen komen die wel vaker worden gesteld :x

Dag lieverds!

Voor degenen die net als ik altijd op rug moeten slapen raad ik dit kussen aan: https://www.fysiosupplies.nl/sissel-ven ... WkQAvD_BwE
Heeft echt mijn leven gered! Misschien is het wat voor jou Sadie. Op de zij slapen is uiteindelijk ook niet goed voor de rug...
Met de benen hoog ontlast je je rug en bekken. En dan staat je wervelkolom ook in een natuurlijkere houding. Het ontlast ook de nek en schouders.
Sterkte met je rug lieverd!!!! ❤ Zo erg is die pijn! :cry:
Sadness50

Ongelezen bericht 13 jan 2019 19:52

Oke,Bedankt voor je reactie Diana :-)
Op de rug slapen veroorzaakt echt ontzettend veel pijn.
Nu moet ik zeggen dat op mijn zij slapen eerst ook pijn aan mijn borsten deed, maar vannacht merkte ik
dat het geen pijn meer deed, en ik was dolgelukkig dat ik zo mijn rug kan ontlasten.
IK heb wel een sportbeha aan, maar goed, het gewicht zakt toch naar één kant.
Dus wist ik niet goed te doen, met als gevolg dat ik weer op mijn rug ging liggen, en de hele verdere dag met rugpijn heb gezeten.

Hoe is het nu met jou Diana, heb je al meer info gehad, en heb je al een beslissing gemaakt over wat je gaat doen?
Als ik het allemaal zo lees, lijkt het toch beter te zijn eerst de implantaten te laten verwijderen, en het daarna
te laten rusten. Ik ben in ieder geval echt blij dat ik de raad van Dr Budo heb opgevolgd.
Buiten het feit, dat de explantatie eigenlijk heel weinig voorstelde, En ik ook echt weinig pijn ervan heb gehad.
Blijkt het best allemaal oke uit te zien, en mag ik eigenlijk niet klagen.
Ja, ik heb een stuk minder, en ze hangen wat, maar ik zou voor geen goud meer terug willen.
In ieder geval sterkte met je beslissing!!
Dorie

Ongelezen bericht 13 jan 2019 20:01

Over het op de zij slapen: ik heb dit aan dr Vd berg (Velthuizen) gevraagd. Volgens hem mag dit meteen. Mits het geen pijn doet. Technisch gezien zou zelfs op je buik slapen mogen, maar hij gaf aan dat je dat waarschijnlijk niet zult willen😉

Maar medisch mag het volgens hem...
explantatie januari 2020 dr niessen, januari 2021 lipofilling
Sadness50

Ongelezen bericht 13 jan 2019 20:05

Luna schreef:
13 jan 2019 18:42
Op de rug slapen alleen bij lipofilling en reconstuctie met eigen weefsel. Met goede sportbh moet je bij explantatie gewoon op je zij kunnen. Tenzij het erg veel pijn doet natuurlijk. Gewoon draaien steeds dan.
Zal nog wel wat vragen en antwoorden aan onze lijst toevoegen van de week. Zie dat er steeds weer nieuwe vragen komen die wel vaker worden gesteld :x

Dag lieverds!

Voor degenen die net als ik altijd op rug moeten slapen raad ik dit kussen aan: https://www.fysiosupplies.nl/sissel-ven ... WkQAvD_BwE
Heeft echt mijn leven gered! Misschien is het wat voor jou Sadie. Op de zij slapen is uiteindelijk ook niet goed voor de rug...
Met de benen hoog ontlast je je rug en bekken. En dan staat je wervelkolom ook in een natuurlijkere houding. Het ontlast ook de nek en schouders.
Sterkte met je rug lieverd!!!! ❤ Zo erg is die pijn! :cry:

Dank je Luna!!!

Ik wist niet dat ik gewoon op mijn zij kon slapen, heerlijk!!
Dat het niet goed is weet ik :( maar de pijn aan mijn rug is niet te harden.
Ik heb een bed waarvan ik het voeteneinde omhoog zet, helpt niet.
En ik heb al van alles geprobeerd, maar ik moet gewoon op mijn zij om zo min mogelijk pijn te hebben.
In ieder geval bedankt voor je feedback!!
En nog een hele fijne avond!!

Nogmaals, het is superfijn dat jullie er zijn!!
Sadness50

Ongelezen bericht 13 jan 2019 20:07

Dorie schreef:
13 jan 2019 20:01
Over het op de zij slapen: ik heb dit aan dr Vd berg (Velthuizen) gevraagd. Volgens hem mag dit meteen. Mits het geen pijn doet. Technisch gezien zou zelfs op je buik slapen mogen, maar hij gaf aan dat je dat waarschijnlijk niet zult willen😉

Maar medisch mag het volgens hem...
Okeee nou dan is de beslissing snel gemaakt voor vannacht hahaha
dat wordt de zij dus :-)
Dank je wel Dorie!!
Luna MKS

Ongelezen bericht 13 jan 2019 22:26

Alleen voeteinde omhoog zetten helpt inderdaad niet lieverd, daarom is dat kussen zo goed. Het zit op de juiste hoogte en geeft ook steun aan de knieën. Ik heb door mijn aandoening ook extreme pijnen in onderrug en heel het bekken maar ook de rest van mijn wervels als ik niet goed lig, daarom kan ik ook nooit ergens anders dan in mijn eigen bed. Mijn matras is van Royal Health Foam.
Het beenkussen is even wennen, maar als ik het niet had gekocht, dan weet ik het niet meer...
Je kunt ook pijninjecties krijgen bij de pijnpoli mocht je het niet meer trekken. Werkt echt effectiever dan pijnstillers, maar dat weet je vast al denk ik.

Nu lekker op je zij, slaap lekker mop! :D

X

Ik heb al heel wat matrassen versleten, die van dit bedrijf zijn heel erg goed! Een goed matras is in jouw situatie cruciaal!!!!
Sadness50

Ongelezen bericht 19 jan 2019 09:30

Dan ga ik toch maar eens naar dat kussen kijken Luna.

Dat van die pijninjecties wist ik niet.
Ga ik in ieder geval meenemen, voor als ik weer bij mij huisarts kom!
Ik ben nooit echt goed geholpen qua pijnstilling, omdat ik niet veel kan verdragen met mijn maag (ook niet met maagbeschermer)
Goeie tip dus! Heb inmiddels nieuwe, en in mijn ogen, betere huisarts.

Ik lig voor nu iig weer op mijn zij, en het slapen gaat een heel stuk beter!!!!
Wat betreft mijn bed, ik heb vanwege mijn rug een goede boxspring met topper gekocht.
Maar wie weet, is het toch niet het juiste matras...

Lieve groet!
Sadness50

Ongelezen bericht 19 jan 2019 09:48

En even een kleine update.

Ik ben verleden week op controle geweest bij mijn huisarts.
22 dagen na de explantatie, en ze was verwondert over het feit, hoe mooi de littekens er uit zagen.
Ik ben ook meteen gaan smeren. Het verbaasde me wel dat mijn huisarts zei: je kúnt smeren, maar dat helpt toch niks..
Daar ben ik het dus niet mee eens, maar ieder zijn mening.

Ik heb echt heel weinig last gehad van de explantatie.
De verdikkingen onder het litteken zijn zo goed als weg.
Buiten het feit dat mijn borsten nog wat gevoelig zijn, maar ook dat mindert heel snel.
Ze voelen weer natuurlijk en zacht!

Voor al diegenen die de knoop nog moeten doorhakken wat betreft een explantatie.... kan ik alleen maar zeggen, doen!
Eruit met die gifbommen!
En voor al diegenen die het toch belangrijker vinden om vollere borsten te hebben...
denk goed na, lees alle verhalen en alle waarschuwingen eerst goed.
En realiseer je, dat je er met één borstvergroting niet bent.

Warme groetjes aan allen!!
Luna MKS

Ongelezen bericht 19 jan 2019 11:10

Sadness50 schreef:
19 jan 2019 09:30
Dan ga ik toch maar eens naar dat kussen kijken Luna.

Dat van die pijninjecties wist ik niet.
Ga ik in ieder geval meenemen, voor als ik weer bij mij huisarts kom!
Ik ben nooit echt goed geholpen qua pijnstilling, omdat ik niet veel kan verdragen met mijn maag (ook niet met maagbeschermer)
Goeie tip dus! Heb inmiddels nieuwe, en in mijn ogen, betere huisarts.

Ik lig voor nu iig weer op mijn zij, en het slapen gaat een heel stuk beter!!!!
Wat betreft mijn bed, ik heb vanwege mijn rug een goede boxspring met topper gekocht.
Maar wie weet, is het toch niet het juiste matras...

Lieve groet!
Cox-2 medicijnen hebben minder invloed op de maag en darmen: https://consumed.nl/medicijnen/groepen/ ... jnstillers
Vraag of ze je doorverwijzen naar de pijnpoli daar krijg je medicatie afgestemd op jouw probleem en de overgevoeligheid maag.
Slik je wel NSAID's, neem dan 2X per dag een tablet van 40mg omeprazol. Dat helpt echt, dan is je maag beter beschermd. Ik heb ooit een maagzweer gehad en nog steeds een erg gevoelige maag en ik kan het ook. Alleen ja, niet te lang. En niet teveel andere zooi ernaast.
Verder zijn er nog de opiaten. Ook deze hebben minder invloed op de maag. Kunnen wel sneller misselijkheid geven, maar daar is er ook weer wat tegen.

Het type matras dat je hebt is niet het belangrijkste. Het gaat om de kwaliteit van het schuim dat ze in het matras stoppen. Het koudschuim van een goed matras moet een HR waarde van minimaal 55 hebben. Het traagschuim (als je dit in je matras hebt), minimaal 50.
Er is veel troep in omloop. Ik heb me grondig verdiept in matrassen en geen enkele matrasverkoper kan bij mij nog met zijn verkoperspraatje aan komen zetten ;)
Daarbij zit het schuim vaak ook vol chemicalieen. Aan medische matrassen worden hogere eisen gesteld.

Sterkte lieve schat!

Ik zal hier even een infotopic voor maken denk ik. Komt er weer iemand met problemen bij pijnstillers, kunnen we ernaar verwijzen.
Sadness50

Ongelezen bericht 19 jan 2019 15:23

Goh Luna! Bedankt voor dit uitgebreide antwoord.

Ik had voorheen alleen paracetamol, vanwege mijn overgevoeligheid voor NSAID's (zwelling van de buik/maag) en opiaten, (binnen het uur overgeven)
Maar paracetamol helpt echt voor geen meter.
Heb verleden week toch maar weer diclofenac gaan proberen, (deze worden toch weer altijd aangeraden) en die verminderen de pijn ook wel,
maar zal zeker dubbele maagbeschermer nemen nu!!
Van die Cox-2 medicijnen heb ik nooit gehoord, dus daar ga ik me zeker ook in verdiepen.
(enige nadeel is dat al die medicijnen zulke ontzettend nare bijwerkingen geven, en vaak ook heel erg slecht voor het lichaam zijn)
Dus die natuurlijke pijnstilling wekt ook wel mijn interesse
Maar ik neem het allemaal toch eens mee naar een volgend gesprek met mijn huisarts!
Wil de reactie wel eens horen.

Ik heb koudschuim in het matras , dan zou ik eens naar de HR waarde moeten gaan kijken

Thnx voor de goede info én de sterkte, :-) ben gelukkig positief ingesteld persoontje!

Fijne dag!!
Tina

Ongelezen bericht 08 mei 2019 18:54

Hi Sadie,

Heeft dr Budo ook het kapsel bij jou weggehaald? Sorry als je dit wel hebt vernoemd maar ik eroverheen heb gelezen...Ik heb volgende week een consult bij hem staan voor explantatie :)

Liefs
Phoenixx84

Ongelezen bericht 11 jun 2019 08:48

Dag Sadie
We zijn ondertussen bijna een half jaar verder sinds je explantatie, niet?

Hoe is het met je?
Hoe is alles genezen?

Mag ik nog enkele vraagjes stellen aub?
Hoeveel tijd is er overeen gegaan sinds je eerste consult bij hem en de operatie?
Mag ik aub vragen hoeveel je betaald hebt?

Ik heb 9 juli een consult, ik wil me eerst goed informeren eer ik definitief beslist.
Lieve groetjes
Selina
Yka

Ongelezen bericht 28 aug 2019 09:03

Hoi beste Sadie,
Ik heb enkele vraagjes mbt de explantatie bij dr Budo.
Ik heb volgende maand een afspraak bij hem om de explantatie te bespreken en de datum van de ingreep vast te leggen.

Hoe verliep het genezingsproces? met meerdere (kleine) kinderen in huis en vraag me af hoe lang het duurt voor je terug deftig kan heffen en het huishouden kan hervatten etc..
En heeft hij drains gebruikt voor het vocht na de ingreep?
Wat was het totale kostenplaatje bij dr Budo voor deze ingreep?

Bij voorbaat dank en alsnog veel beterschap gewenst.
veel liefs x
Luna MKS

Ongelezen bericht 29 aug 2019 10:37

Ik weet niet of Sadie nog reageert...
Ik had haar een mailtje gestuurd en gevraagd te reageren, maar helaas geen reactie gekregen..
Volgens mij kreeg ze geen drains. Over het herstel kun je lezen bij onze infotopics en de vele ervaringen van andere dames.
Zie dit topic daar kom je de vraag tegen: viewtopic.php?f=208&t=2033

Ik wens je heel veel succes lieve Yka! Alles komt goed hoor, dr. Budo is een lieve man en goede arts.

Ons forumlid Tf1991 is ook door hem geopereerd. Misschien kun je haar even schrijven.

Dikke kus!

Zou je een melding bij de overheid willen doen? viewtopic.php?f=142&t=1689
Plaats reactie

Terug naar “Explantatie”