Waardering voor iedereen die zijn bijdrage levert aan dit forum.

Vertel hoe het met je gaat.
Monique256

Ongelezen bericht 20 dec 2018 14:01

Voorsteltopic: viewtopic.php?f=16&t=141&p=817#p817

Ongelovelijk dat ik 6 en halve jaar na mijn explantatie van die rotzooi,genaamd siliconen borstprothesen, constateer dat er nog zoveel zieke mensen rondlopen. In 1997 had ik al deze informatie nog niet en was ik mijn transitie van man naar vrouw erg blij met mijn borsten. Grappend werd er toen gevraagd welke cup ik wilde, weet ik me nog te herinneren. Mijn nieuwe geboorte in 1997 was voor mij toen een feest. Na wat goede jaren bleek het allemaal niet zo feestelijk en ging mijn gezondheid langzaam achteruit, uiteindelijk in een versnelling! Wat ben ik nu nog blij dat ik dit forum gevonden had. Met kracht van mijn vriendin, want ik werd steeds zwakker, heb ik na een lange zoektocht, onderzoeken etc. het juiste besluit genomen om tot explantatie over te gaan. Ik betreur het dat er nog steeds vrouwen zijn die tot implantatie overgaan, omdat ze niet weten waar ze aan beginnen. Ik kan nu zeggen dat mijn gezondheid als 53 jarige redelijk goed is. Concentratie is slecht en ben wel elke dag snel moe, maar kan volop sporten etc.. Ik leef weer. De klachten die ik toen had waren heftig. Ben nooit meer bij mijn eigen huisarts geweest en het zit me nog steeds wel dwars dat hij me niet serieus nam. Ik vind de bijdragen van alle forumleden heel goed. Luna en iedereen die zich zo enorm inzet voor dit forum bedankt.
Ik wil jullie allemaal fijne feestdagen wensen en hopelijk allemaal terugkerend in een acceptabele gezondheid. Ik ben blij dat ik deze weer heb mogen krijgen. Nooit meer Siliconen in mijn lijf er zijn andere oplossingen. Ik tennis weer heerlijk en wordt als vrouw gezien!

Groetjes Mirjam
diana1967

Ongelezen bericht 20 dec 2018 15:40

Wat lief van je Mirjam, ik sluit me helemaal bij jouw woorden aan: dank lieve Luna en Sol en alle anderen,
voor jullie advies, jullie informatie en jullie medeleven
samen ben je niet alleen
hele fijne feestdagen en een gezond 2019 !
Luna MKS

Ongelezen bericht 20 dec 2018 17:26

Ontzettend lief πŸ’™πŸ’šπŸ’›πŸ§‘πŸ’œ
Luna MKS

Ongelezen bericht 21 dec 2018 12:44

Nu even meer tijd om te schrijven.
Zo blij lieve Mirjam dat je je stukken beter voelt en je ook gelukkig bent met je uiterlijk als vrouw. Zo zo blij!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dit is zo inspirerend!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik wilde dat echt even zeggen.
Ik ga je verhaal ook bij ons update deel zetten, zodat anderen hier kracht uit kunnen halen.

Echt dank je wel voor je mooie verhaal!!!!!!!!!!!!!!!!!

😍🀩😘
Monique256

Ongelezen bericht 21 dec 2018 13:48

Dank je voor je lieve woorden. Ben echt blij met de adviezen die me destijds gaf, jou eindeloos geduld, om voor alle slachtoffers te strijden, en dit al jaren lang. Heftig al die verhalen. Triest om dit steeds weer te lezen. Alles draait om geld en er gebeuren vreemde dingen. Ik heb zelf in het ziekenhuis bij een bezoek te horen gekregen dat ze me laten komen omdat anders ook het budget verlaagd wordt, raar toch? Ik krijg geen recept voor medicatie als ik niet twee- jaarlijks op bezoek kom. Natuurlijk is controle belangrijk. Maar als ik met schoenen en kleding op een weegschaal moet staan snel de bloeddruk etc. wordt gemeten heb ik wel mijn twijfels over het nut. Ach ja ik moet het ermee doen.
Na de explantatie van mijn siliconen is mijn gezondheid snel verbetert. Het was niks psychisch wat de huisarts probeerde te laten geloven.
Ik heb vroeger van mijn atletiektrainer geleerd dat het erg belangrijk is naar je lichaam te luisteren. Dit heb ik ook altijd gedaan! Laat je niks aanpraten!
Dames die twijfelen om voor explantatie te gaan kan aanraden het niet uit te stellen! Ik vind het vandaag de dag ook in mijn situatie nog moeilijk om toch zonder echte borsten, zoals dat nu voelt, te leven. Maar ik wil nooit meer zo ziek worden wat ik zes en halve jaar geleden nog was. Het ging heel geleidelijk tot verschrikkelijk slecht met me. Nooit meer dus.
Heerlijk, volgende week een toernooitje tennissen,een damesenkel! Ik ben weer fit! Ik speel ook competitie. En ik word geaccepteerd als vrouw de vrouw die ik nu ben!
Fijne feestdagen allemaal.
Luna MKS

Ongelezen bericht 21 dec 2018 14:45

Zo mooi en inspirerend! Zo ongelofelijk mooi!
Maar ook het stukje van acceptatie van jezelf, want dit heeft vooral voor jou vele dimensies. Op allerlei manieren ben je tot het uiterste van je krachten gebracht. En je bent blijven staan. Dit is heel heel sterk!!!!

Dank je nogmaals πŸ’•πŸ’–πŸ’—
Plaats reactie

Terug naar β€œHoe gaat het nu?”