Dank u voor uw bericht. Hierbij geef ik u graag antwoord op uw vraag.
Vrouwen met borstprothesen kunnen wel meedoen aan het bevolkingsonderzoek.
Prothesen laten echter geen röntgenstralen door. Daardoor kan het zijn dat een deel van het borstweefsel niet te zien is op de foto. Dit hangt af van de plaats en de grootte van de prothesen. Bij de meeste vrouwen met borstprothesen zien de radiologen voldoende borstweefsel om de borstfoto’s te kunnen beoordelen. De uitslag gaat dan over het deel van het borstweefsel dat te zien is op de foto. Soms komt het voor dat de radiologen te weinig borstweefsel zien om de borstfoto’s goed te beoordelen. Als dit het geval is, krijgt de betreffende vrouw hierover bericht. Als de foto’s niet goed te beoordelen zijn, betekent dat niet automatisch dat dat bij een volgende ronde van het bevolkingsonderzoek weer het geval is. Borsten kunnen veranderen in de loop van de tijd. Het is dus zinvol om bij elke uitnodigingsronde opnieuw af te wegen of u wilt meedoen.
Tijdens het maken van de borstfoto’s worden de borsten aangedrukt. Volgens plastisch chirurgen is het risico dat de prothesen daardoor kapot gaan heel klein. Het is wel verstandig om voordat de foto’s worden gemaakt te melden dat u een prothese heeft. Dan kan de laborant bij het aandrukken van uw borsten daar rekening mee houden.
Voor vrouwen met prothesen geldt dus hetzelfde aanbod binnen het bevolkingsonderzoek als voor vrouwen zonder prothesen. Meer informatie, waaronder een filmpje over het borstonderzoek met een prothese, is ook te vinden op https://www.rivm.nl/bevolkingsonderzoek ... tprothesen.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Centrum voor Bevolkingsonderzoek
RIVM
From: RIVM <noreply@rivm.nl>
To: info@rivm.nl,
Date: 04-12-2018 12:53
Subject: Inzending Vragenformulier
Sent by: noreply@rivm.nl
Ingezonden op di, 04-12-2018 | 12:52
Ingezonden door: Anoniem
Ingezonden waardes:
Aard van uw vraag
Privé
Organisatie
Overige
Onderwerp
Borstkanker
Vraag
Wat bieden jullie vrouwen aan die protheses hebben, die mogen niet in de mammografie, ook al zeggen jullie van wel. Wij worden al jaren in de steek gelaten en vallen tussen wal en schip, Dus vrouwen met protheses hebben grotere kans op ongeneeslijke borstkanker, puur om het feit dat wij niet om de 2 jaar gecontroleerd worden.
RIVM over bevolkingsonderzoek bij prothese draagsters
Heb ze gemaild ze vinden nog steeds dat wij gewoon in MAMMOGRAFIE kunnen, heb ze gezegd dat ze ons een alternatief moeten bieden, maar ze blijven bij standpunt
Bizar toch Kiki, ik kan hier zo kwaad over worden!
Wij horen al jaren verhalen van dames dat hun klachten na de mammo begonnen of juist erger werden en ook velen bij wie ze scheurden.
Het valt mij op dat dit op dit moment weer heel vaak wordt genoemd op het forum.
We hadden voorheen veel verhalen en ervaringen over mammografie, maar helaas zijn die topics verloren gegaan...
We roepen alle vrouwen op om hun klachten door te geven: viewtopic.php?f=89&t=1448
De protheses van jouw moeder waren toch ook gescheurd na de mammo? En jij hebt nu de Monobloc, dus wat moet je dan?
Heel frustrerend dit en heel gevaarlijk!
Dank je voor het delen van het bericht. Zullen ze bij de RIVM niet blij mee zijn
X Luna

Wij horen al jaren verhalen van dames dat hun klachten na de mammo begonnen of juist erger werden en ook velen bij wie ze scheurden.
Het valt mij op dat dit op dit moment weer heel vaak wordt genoemd op het forum.
We hadden voorheen veel verhalen en ervaringen over mammografie, maar helaas zijn die topics verloren gegaan...
We roepen alle vrouwen op om hun klachten door te geven: viewtopic.php?f=89&t=1448
De protheses van jouw moeder waren toch ook gescheurd na de mammo? En jij hebt nu de Monobloc, dus wat moet je dan?
Heel frustrerend dit en heel gevaarlijk!
Dank je voor het delen van het bericht. Zullen ze bij de RIVM niet blij mee zijn

X Luna
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op
The sound of silence speaks louder than words
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Ja te zot voor woorden, ja die van mijn moeder zijn destijds geknapt, ze werd broodmager, en geestelijk ziek, de bevolkingsbus zei komt daar niet van maar betaalden wel heel vlot 700 euro voor nieuwe protheses,
Hoezo komt niet van bus? Ik ga dus niet, en ja ik heb de Mono bloc maar ook daar ga ik niet mee in de MAMMAGRAFIE, ter zijner tijd zal ik om MRI vragen, aan huisarts, maar nu ff niet, zoveel ellende, zoveel pijn,
Hoezo komt niet van bus? Ik ga dus niet, en ja ik heb de Mono bloc maar ook daar ga ik niet mee in de MAMMAGRAFIE, ter zijner tijd zal ik om MRI vragen, aan huisarts, maar nu ff niet, zoveel ellende, zoveel pijn,

Er zijn andere methoden, maar die worden nog niet toegepast...
Sterkte lieve Kiki met alles waar je doorheen gaat. Is gewoon té erg ook wat jij te verduren hebt gehad. Zowel fysiek als in je privé leven

We kunnen elkaar de hand schudden

X Luna
Ps hoop zo dat er niks naars uit je nieuwe longonderzoeken naar voren komt. En die van je hart

Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Het is te zot voor woorden..
Ook ik ben na een echo, terwijl k nog met ontbloot bovenlijf op de bank overeind kwam verplicht (..) om onder de ‘pletter’ te gaan..
De radiologe stond in haar jas voor me..
Voelde me vreselijk...
Daarna tegen H.A. gezegd dat ik dit nooit meer wilde, dán maar geen controles meer... na verwijdering bijna 2 jaar geleden bleek ik lekkage te hebben aan beide..
Mijn dochter werkt in een z’huis in het Westen maar daar worden vrouwen met een prothese absoluut níet onder de pletter gedwongen als ze dat niet willen. Het is bij a standaard dat dit niet gebeurt. Men onderkent daar de grote kans op scheuren etc.
Er zit dus blijkbaar nogal wat verschil in zienswijze op controles bij protheses.
Informeer dus ff bij een z’huis waar en hoe controles gebeuren. pletten zou ik nu echt weigeren, met de kennis die k nu heb..
Er is al zoveel bekend over de gevaren en dan toch nog dit bizarre antwoord... onvoorstelbaar!
Ook ik ben na een echo, terwijl k nog met ontbloot bovenlijf op de bank overeind kwam verplicht (..) om onder de ‘pletter’ te gaan..
De radiologe stond in haar jas voor me..
Voelde me vreselijk...
Daarna tegen H.A. gezegd dat ik dit nooit meer wilde, dán maar geen controles meer... na verwijdering bijna 2 jaar geleden bleek ik lekkage te hebben aan beide..
Mijn dochter werkt in een z’huis in het Westen maar daar worden vrouwen met een prothese absoluut níet onder de pletter gedwongen als ze dat niet willen. Het is bij a standaard dat dit niet gebeurt. Men onderkent daar de grote kans op scheuren etc.
Er zit dus blijkbaar nogal wat verschil in zienswijze op controles bij protheses.
Informeer dus ff bij een z’huis waar en hoe controles gebeuren. pletten zou ik nu echt weigeren, met de kennis die k nu heb..
Er is al zoveel bekend over de gevaren en dan toch nog dit bizarre antwoord... onvoorstelbaar!
Nog even een reactie van mij op het bericht van die dame van het RIVM bevolkingsonderzoek:
Volgens plastisch chirurgen kunnen cohesieve implantaten niet lekken... En zijn implantaten veilig.... En kunnen de siliconen niet het kapselweefsel verlaten....
De bewijzen die wij hebben zijn toch heel andere!!!!
Laat het RIVM eens informatie inwinnen uit hét grote wetenschappelijke onderzoek dat heet: alle zieken vrouwen die zich sinds 1992 bij SVS-MKS hebben aangemeld! Inmiddels ver over de 5500!!! En over de duizend wetenschappelijke onderzoeken die wij in bezit hebben over het onderwerp!
Sinds juni zijn er over de 150 forumleden bijgekomen! En er zijn nog veel vrouwen die zich niet aanmelden op het forum maar contact zoeken via de website of de contactpagina van het forum. Ik zie dat er steeds meer aanmeldingen komen. Ik heb er op dit moment gemiddeld 2 per dag.
Tijdens het maken van de borstfoto’s worden de borsten aangedrukt. Volgens plastisch chirurgen is het risico dat de prothesen daardoor kapot gaan heel klein. Het is wel verstandig om voordat de foto’s worden gemaakt te melden dat u een prothese heeft. Dan kan de laborant bij het aandrukken van uw borsten daar rekening mee houden.
Volgens plastisch chirurgen kunnen cohesieve implantaten niet lekken... En zijn implantaten veilig.... En kunnen de siliconen niet het kapselweefsel verlaten....
De bewijzen die wij hebben zijn toch heel andere!!!!
Laat het RIVM eens informatie inwinnen uit hét grote wetenschappelijke onderzoek dat heet: alle zieken vrouwen die zich sinds 1992 bij SVS-MKS hebben aangemeld! Inmiddels ver over de 5500!!! En over de duizend wetenschappelijke onderzoeken die wij in bezit hebben over het onderwerp!
Sinds juni zijn er over de 150 forumleden bijgekomen! En er zijn nog veel vrouwen die zich niet aanmelden op het forum maar contact zoeken via de website of de contactpagina van het forum. Ik zie dat er steeds meer aanmeldingen komen. Ik heb er op dit moment gemiddeld 2 per dag.
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Het is pas 12.00 en er zijn alweer 2 nieuwe aanmeldingen binnengekomen...
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~