Explantatie Lena38 door dr Fortuin (met foto litteken)

Deel je ervaringen en foto's
Lena38

Ongelezen bericht 23 apr 2018 10:57

Hallo meiden

Ook mijn explantatie is achter de rug.
Ben erg blij dat ik het besluit heb genomen om de protheses te laten verwijderen.

De dag van de explantatie:

Zo zenuwachtig en bang dat ik was de ochtend stapte ik toch de auto in om mijzelf naar het ziekenhuis te rijden. Mijn moeder en mijn vriend gingen met me mee. Toen ik me moest melden bij de opnamebalie zakte de moed me eigenlijk in de schoenen. Was al misselijk van de lege maag en zwaar onder spanning. Het ging eigenlijk allemaal heel vlot vanaf daar. Ik kleede me om en kreeg een pijnstiller vooraf in de vorm van een zetpil. Het duurde niet lang. 5 minuten wachten en ik werd naar de ruimte gereden voor de operatie kamer. Met tranen en angst nam ik afscheid van mijn moeder en mijn vriend. Zodra het infuus werd aangelegt. Kreeg ik een angstaanval. De verpleegkundige wist mij heel goed te kalmeren. En gaf mij iets in het infuus tegen de misselijkheid die ik al had. En werd rustig de o.k. in gereden. Daar was ik al snel inslaap.

Bij het wakker worden voelde ik me ook echt goed wakker. Ik was helemaal niet misselijk, gespannen of bang. Helemaal relax. En ik kreeg een ijsje. :D ik vond het prima als ik maar wat kon eten of drinken.
-Pijn: ik voelde het wel een beetje. maar niks ergs. Pijnmeting 3/10 prima te doen.
Dokter Fortuin kwam nog even uitleggen wat hij heeft gedaan. En vertelde dat mijn linkerprothese was gescheurd en dat hij alle kapsels heeft kunnen verwijderen. En vroeg mij of ik hem.op de hoogte wilde houden als er verbetering van de klachten zouden zijn. (ASIA Syndroom.) Verder mocht ik van hem diezelfde dag naar huis. Maar dan wel met de drains.

Terug op de afdeling:

Daar was mijn vriend. Die kwam ik al tegen onderweg naar de afdeling. Ik was helemaal happy. Joepiejajee. Wat een opluchting. Mijn vriend zag het aan me en was ook blij. Hij gaf me( zoals afgesproken ) een banaan en ja toch cola. Na 3 bananen gegeten te hebben. Wilde ik nog iets eten. Werd losgekoppelt van het infuus. en daarna ben ik zelf naar de wc gegaan. De verpleging zag dat en vlak daarna zijn ze nog de metingen gaan doen. En dat was prima in orde. Na nog even wachten. Ben ik me gaan aankleden, naar de balie gelopen met de mededeling dat ik naar huis wilde. Er kwam al gauw iemand naar mijn bed en haalde het infuus los. En legte me uit (mits nodig) hoe ik het flesje moest verwisselen van de drains. Het drukverband moest ik nog 1 dag dragen totdat de volgende dag de drains werden verwijdert. Verder heb ik nog een afspraak gekregen voor over 2 weken bij dokter Fortuin voor controle.

Thuis:
Had energie voor 2. En ik moest rustig aan doen. Dus ik ben relax op de bank en in de tuin wezen zitten met mijn tasje drains naast me. Het ging prima. Ik kon er alleen niet zo goed mee slapen. Logisch eigenlijk.

De volgende dag:
Drains zijn verwijderd en ook het steunverband. En de plijsters van mijn hechtingen zijn vervangen. Ik zag van bovenaf mijn borsten. Helemaal in de kreukels en plat gedrukt. Maar wat een opluchting. Ik voelde me echt bevrijdt. Ik mocht gelijk gaan douchen en dat deed me goed. Lekker opfrissen. De plijsters moeten blijven zitten met het douchen. En die hoef ik ook niet te vervangen. Ze blijven prima op hun plaats zitten. Mocht ik er perongeluk 1 af trekken ofzo dan kan ik het vervangen. Het hoeft niet. Het is meer voor mijn eigen gevoel.

Borsten: het beeld wat ik zag in het ziekenhuis vanmijn borsten bovenaf was best grappig. Ik dacht dat komt nooit meer goed. Maar thuis in de spiegel ziet het er helemaal niet zo slecht uit. En ik merk ook dat ze dagenlijks gewoon meer bij trekken. De hobbels en kreukels zijn er nu al eigenlijk niet meer. Ik heb ook helemaal geen blauwe plekken of iets. En vind mijn borsten nu veeeeel mooier dan met de protheses. En ik kan er niet van af blijven. :lol: ze zijn zo zacht. :lol:

Meiden wat heb ik een spijt en (nog steeds) elende gehad van de protheses. Als ik het kon terugdraaien was ik er nooit aan begonnen.

I am free!!! Whooohoooo!

Meiden jullie kunnen het ook!

Veel liefs en knuffels van een verloste Lena
- 19 april 2018 EXPLANTATIE gehad
Lily1971

Ongelezen bericht 23 apr 2018 12:14

Fijn Lena....ik "schijt" inmiddels 7 kleuren....nog 2 dagen......kan me niet meer zo goed concentreren, maar moet toch nog vandaag en morgen gewoon werken. Ik hoop dat het bij mij ook zo vlot verloopt allemaal. Ik ben als tweede aan de beurt, om 11:00 uur.

Sterkte met opknappen!!

Lfs.
- 2 maart afspraak PC
- 6 maart goedkeuring zorgverzekeraar incl borstlift :cool:
-25 april operatie :!:
Lena38

Ongelezen bericht 23 apr 2018 13:03

Lily1971 schreef:Fijn Lena....ik "schijt" inmiddels 7 kleuren....nog 2 dagen......kan me niet meer zo goed concentreren, maar moet toch nog vandaag en morgen gewoon werken. Ik hoop dat het bij mij ook zo vlot verloopt allemaal. Ik ben als tweede aan de beurt, om 11:00 uur.

Sterkte met opknappen!!

Lfs.
Dank je Lily

Ja spannend hoor. Begrijpenlijk allemaal. Het is nog even wachten en dan is de spanning voorbij en ben je bevrijdt van die ellendige dingen. Ik kan wel zeggen probeer ergens anders aan te denken, maar das nog niet zo gemakkelijk. Hopenlijk kan je er een beetje goed uitgerust naar toe.

Heel veel succes alvast gewenst.

Liefs Lena
Sol

Ongelezen bericht 23 apr 2018 17:05

Hee Lena :D

Wat een super mooi positief verslag!! En wat heerlijk om te horen dat je je zo goed voelt!! En blij bent :D

Ik ben ook blij. Weer een vrouw die verlost is van die gifnepperds.

En bijtrekken doet het zeker. Zelfs maanden na explantatie trekt de boel bij. Kun je al een beetje zien welke maat je nu hebt?

Superblij voor je!!

Knuffel
Sol

Ongelezen bericht 23 apr 2018 17:08

Lily1971 schreef:Fijn Lena....ik "schijt" inmiddels 7 kleuren....nog 2 dagen......kan me niet meer zo goed concentreren, maar moet toch nog vandaag en morgen gewoon werken. Ik hoop dat het bij mij ook zo vlot verloopt allemaal. Ik ben als tweede aan de beurt, om 11:00 uur.

Sterkte met opknappen!!

Lfs.
Lieve Lily

Maak je geen zorgen, ik weet ik had voor de tijd ook '7 kleuren' :D. Komt goed.. Nog eventjes en jij schrijft hier ook je verslag :lol:
Liefs Sol
Lena38

Ongelezen bericht 23 apr 2018 18:27

Sol schreef:Hee Lena :D

Wat een super mooi positief verslag!! En wat heerlijk om te horen dat je je zo goed voelt!! En blij bent :D

Ik ben ook blij. Weer een vrouw die verlost is van die gifnepperds.

En bijtrekken doet het zeker. Zelfs maanden na explantatie trekt de boel bij. Kun je al een beetje zien welke maat je nu hebt?

Superblij voor je!!

Knuffel
Hoi hoi Sol

Ja ik ben zo blij. :D

Ik denk toch wel een goeie b cup tot nu toe.
Maar dat weet ik niet zeker. Ik zou toch eerst uit de sport bh's moeten zijn. Dat duurt nog 6 weken. En dan maar weer eens kijken. Leuk nieuwe bh'tjes passen en shoppen tegen die tijd. :D

Liefs
Lena
margot1

Ongelezen bericht 24 apr 2018 21:05

OOhhh echt fijn om jouw verslag te lezen Lena, dat geeft de burger moed :D :D :D

Wanneer denk je weer aan de slag te kunnen???
Ik hoop dat ik deze week te horen krijg wanneer mijn verlosdatum gaat zijn..... en zou het dan graag op mijn werk enigszins geregeld willen hebben, maar ik heb nu geen idee hoe lang ik hier voor uit moet trekken.....

Heb je nu nog klachten qua pijn o.i.d.????
Lena38

Ongelezen bericht 24 apr 2018 22:38

margot1 schreef:OOhhh echt fijn om jouw verslag te lezen Lena, dat geeft de burger moed :D :D :D

Wanneer denk je weer aan de slag te kunnen???
Ik hoop dat ik deze week te horen krijg wanneer mijn verlosdatum gaat zijn..... en zou het dan graag op mijn werk enigszins geregeld willen hebben, maar ik heb nu geen idee hoe lang ik hier voor uit moet trekken.....

Heb je nu nog klachten qua pijn o.i.d.????
Heey Margot.

Dank je wel :D

Zelf ben ik een huismoeder mede ook door de kwalen die ik met de loop der jaren erbij heb gekregen. En daar dus geen oplossing voor was te vinden. Ik hoop nu natuurlijk dat er vermindering in komt qua pijn en aanvallen. Maar daar merk ik nu nog niks van. Heb vandaag bijvoorbeeld weer flink last gehad van verhogingen vermoeidheid en spierpijn. De operatie is nog maar net geweest. En denk dat er meer tijd voor nodig is voordat er verbetering kan komen. Wat me wel opviel is dat ik vlak na de operatie een echte energieboost kreeg. Waar je natuurlijk niet zoveel mee kan op dat moment. :lol: Maar dat was een heerlijk gevoel. Verder ben ik natuurlijk wel heel erg blij dat ik van de protheses af ben. Dat heeft me psygisch een boost gegeven. Dat doet me goed. Dus daar ben ik nu al zeker op vooruit gegaan.

Nou hopenlijk weet je snel je verlosdatum. En kunnen die gifbommen er snel uit.

De tijd die je er voor uit moet trekken is zeker wel een paar weken volgens mij. Maar dat verschilt per persoon natuurlijk. ;) Je zult daarover nog de nodige informatie krijgen van je pc lijkt me.

Alvast heel veel succes toegewenst. Hopenlijk hoef je niet al te lang te wachten op de operatie.

Liefs
Lena
diana1967

Ongelezen bericht 27 apr 2018 18:39

Hoi Lena, wat een super ervaring, dat geeft de burger moed om door te zetten.
Dank je wel voo rhet delen, wat mag jij trots zijn op jezelf!
Neem lekker de tijd en hopelijk voel je je elke dag een beetje beter
Lieve groetjes
Diana
dotje

Ongelezen bericht 27 apr 2018 18:49

Ja die energie boost herken ik enorm. Raar hè? Ik ben nu ook even terug gevallen. Mede door terug te gaan werken natuurlijk. Maar je lichaam heeft ook nog steeds veel te verwerken nu. Probeer maar lekker te genezen en tot jezelf te komen..

X do
Lena38

Ongelezen bericht 27 apr 2018 21:52

@Dotje. Dank je wel. Ga ik zeker doen. Vandaag ging al beter dan gister qua de energie.

@Diana. Dank je wel. Ik ben ook eigenlijk best trots op mezelf. :D Diana ik hoop dat jij er voor jezelf ook snel uit komt. En dat je een goede beslissing kan nemen. Het zou in je hoofd alleen al zo een verademing wezen. Wanneer moest je ook al weer naar de pc?

Xx
Lena
Luna MKS

Ongelezen bericht 28 apr 2018 11:25

Mooi uitgebreid verslag lieverd, dank je wel! :D
diana1967

Ongelezen bericht 28 apr 2018 18:51

@lena, ik heb 2 juli een gesprek met dr van Loenen in slotervaart
x
Lena38

Ongelezen bericht 28 apr 2018 21:26

diana1967 schreef:@lena, ik heb 2 juli een gesprek met dr van Loenen in slotervaart
x
Zo dat duurt nog even. :o Nou gelukkig heb je een afspraak toch. Heb je in ieder geval de tijd om al je vragen te kunnen noteren. ;)
Bij mij kwamen er steeds meer vragen bij. Zelfs nog na de eerste afspraak. :lol:

X
Lena38

Ongelezen bericht 02 mei 2018 11:26

Nou ik weet het niet hoor.
Maar het lijkt alsof ik met de dag zieker word.
Misschien een virusje of toch door de explanatie? Ik weet het niet
Heel vervelend dit. Zit de laatste paar dagen weer aan de paracetamol.
En zit nu met een ziek gevoel met mijn 4 kids bij ballorig. Gelukkig hebben ze hier fijne banken waar je in kan hangen.

X
Plaats reactie

Terug naar “Explantatie”