Jaren terug bezocht ik dit forum al. Ik moet eerlijk bekennen dat ik destijds wat bang en verdrietig werd van de nare verhalen. Toen het weer een tijdje 'beter ging met mijn borsten' dook ik de struisvogelpolitiek in

Nu kan ik niet meer. Mijn klachten zijn te vaak aanwezig. Ik heb geen vertrouwen meer in mijn implantaten / borsten en dit maakt mij angstig en verdrietig. Ik ben gisteren naar de ha geweest en heb een verwijzing gevraagd voor de pc. Ik wil mijn implantaten zsm laten verwijderen. Ik wil ze niet laten vervangen voor nieuwe prothesen, uit angst voor nieuwe klachten en ook omdat ik na de explantatie niet nog eens onder het mes wil.
Mijn klachten (weet niet of ik ze allemaal kan linken aan de implantaten, maar toch..) zijn:
Branderigheid in borsten (vooral tijdens menstruatieperiode), vermoeidheid, concentratieverlies, gevoeligheid, druk op de borsten, toegenomen longklachten (hoestastma).
Ik hoop dat ik met jullie mee mag lezen en dat jullie me misschien wat tips kunnen geven waar nodig. Bv: welke vragen zijn van belang dalijk tijdens mijn consult bij de pc? Ik mis nog een hoop informatie. Ik heb gelezen over mw. Kappel, maar vrees dat ik omdat zij geen gecontracteerde zorg biedt, toch bij een ander zkh wil gaan proberen of de verzekering iets wil vergoeden. Ik lees dat de pc dit dient aan te vragen bij de zorgverzekering en dat wanneer er sprake is van ernstige klachten, dit soms mogelijk is.
Ik ben Meryl, 41 jaar, heb een leuke man en lieve dochter en woon in Den Haag

Groetjes en geniet van deze warme dag allemaal.