Al vrij snel,na 2 jaar denk ik, gingen mn protheses aan de zijkant een beetje rimpelen en voelde ik wel wat pijn in m'n borsten met name links. Ik heb er nooit veel aandacht aan geschonken,tot een half jaar geleden,toen ik op jullie forum begon te lezen. Ik heb al geruime tijd een hele reeks lichamelijke klachten,maar ook een verleden met hypochondrische trekjes en angst

De afgelopen jaren heb ik de volgende klachten ontwikkeld:
-In 2008 was mijn B12 waarde veel te laag , onder de 100,dus sindsdien krijg ik injecties.Dit kwam aan het licht door vermoeidheidsklachten,algeheel malaise gevoel etc. Waarom ik geen B12 opneem is nooit gevonden,ook niet na een maagonderzoek in 2013 (dit naar aanleiding van maagklachten,veel misselijk en sindsdien doordat er kleine ontstekinkjes waren te zien en maagzuur wat iets terugstroomt,slik ik Omeprazol)
-vaak hoofdpijn
-moe
-sinds 2008 begon ik ook overal pijntjes te krijgen met name in spieren en bindweefsel,maar ook al bij een vrij lichte aanraking,of por zeg maar...
-concentratieproblemen
-geheugenproblemen (is ook onderzocht in ziekenhuis maar daar kwam niets uit)
-darmklachten,vaak diarree,gestopt met lactose,maar volgens onderzoek in 2010 niet lactose-intolerant,hoewel het wel beter ging door lactosevrij te leven
-slaapstoornis,onderzoek gehad,kwam uit dat ik vaak wakker ben s'nachts,geen oorzaak gevonden
-door buikpijn in 2015 bleek dat ik op mijn lever cystes,hemangiomen,adenomen en heel veel vet heb,terwijl ik vrij mager ben.Door de adenomen moest ik stoppen met de pil en mag nooit meer vrouwelijke hormonen gebruiken.Een jaar later waren ze hierdoor flink kleiner geworden gelukkig ,maar werd er vervolgens onderzoek gedaan naar de leververvetting omdat dat vreemd is als je geen overgewicht hebt.Geen oorzaak gevonden.
Op dit moment ben ik uitgeput,vaak duizelig,gevoel alsof de grond beweegt,10 kilo afgevallen in 10 maanden tijd naar 53 kg bij 173 lengte.Zware spieren in vooral benen,maar sinds een paar maanden beginnen mijn armen ook.Stijve spieren,handen.Zere spieren in vooral bovenbenen en bil.Ik kan mijn spieren daar ook niet meer ontspannen,hoe hard ik dat ook probeer...
Linkerbovenarm/schouder doet al ruim een jaar pijn,kan mijn arm niet goed naar achter naar mijn rug toe draaien.Huisarts en fysio snappen niet waarom.
Vaak pijn in maag ondanks hoge dosering Omeprazol en pijn tussen schouderbladen.
Mijn linkerborst doet pijn,perioden gehad van heel erg branden,was geïrriteerde borstspier volgens waarnemende huisarts. De protheses op dit moment voelen naar,alsof ze leger zijn,bobbelig,gerimpeld en vervormd.Ook voel ik iets hards van binnen links.Tepels doen pijn .Links voel ik af en toe een soort geborrel...
Half jaar geleden hartfilmpje gemaakt vanwege hartfladders,was te zien dat mijn hart af en toe een slag overslaat.
Maar nogmaals; veel werd geschoven op stress,wat echt ook een optie was.
De reden dat ik twee weken geleden op dit forum kwam is dat ik aan het googlen was naar een klacht nl. een zwaar gevoel in mijn nek/hals,waardoor ik geen truitje er tegenaan kan verdragen,soms zelfs de douchestralen niet,zo gevoelig.Dit heb ik sinds twee jaar.Al die tijd heb ik al fysiotherapie en aanvankelijk had ik ook triggerpoints in mijn nek en veel spierspanning maar dat is nu aardig weggemasseerd.Zij suggereerde dat het meer leek op het lymfesysteem wat gevoelig is in mijn hals en dat bracht mij met een schok op de gedachte dat het misschien met mijn borsten te maken kon hebben??
Al de klachten die ik hier vervolgens tegenkwam deden me vreselijk schrikken doordat er zoveel herkenning was...ik voel me ook vaak grieperig,wisselende temperatuur,vaak koud,dan weer warm (overgangsklacht hoor je dan natuurlijk)droge mond en moet vaak naar woorden zoeken.
Alles bij elkaar heb ik vorig weekend binnen een dag de knoop doorgehakt :Eruit met die enge siliconen...
Maandag bij de huisarts geweest voor verwijzing,as maandag heb ik een echo in het ziekenhuis en woensdagavond een consult in de Bergmanclinic bij dr. Koopmann omdat zij een contract hebben met mijn zorgverzekeraar en een wachtlijst van max 6 weken.
Ik ga er vanuit dat ik het niet vergoed krijg ,weet ook niet of ik moet hopen op een echo die lekkage aantoont? Ik merk wel dat ik erg angstig ben en het liefst gisteren onder het mes zou gaan dus hoop echt op een hele snelle ok datum. Ben ook gespannen voor het consult.Krijg ik begrip dat ik geen prothesewissel wil,moet ik al mijn klachten gaan vertellen of word dat afgedaan als onzin,veel vragen en onzekerheden....
Willen jullie me adviseren?alles is welkom,spam me maar! Vooral graag ook geruststelling...