Even voorstellen

Protheses vanwege cosmetische reden.
Luna MKS

Ongelezen bericht 19 feb 2017 11:48

Hoi lieverd,
Lief dat je over een matras begint. Ik heb al zoveel geprobeerd ook verschillende toppers. Je kunt je niet voorstellen hoeveel soorten matrassen ik al heb geprobeerd. Traagschuim, latex, koudschuim, luchtmatras, en dan allemaal verschillende hiervan. Heb ook verschillende laten maken bij schuimleveranciers. En ik ben inmiddels ook een matras expert geworden, want ik weet bijna alles van matrassen af hoe ze worden gemaakt wat goede kwaliteit is en wat niet, alles van lattenbodems weet ik ook en van kussens en allerlei andere dingen die met een slaapsysteem te maken hebben. Maar je kunt nog zoveel weten, en er kan nog zoveel gezegd worden over een type matras bij een kwaal, een geschikt matras vinden is een kwestie van uitproberen. Iedereen is anders en bij de fabricage vanmatrassen wordt er net als bij kleding uitgegaan van het gemiddelde. Ik had in 2015 ook al hetzelfde meegemaakt toen was ik wanhopig op zoek naar verzorgingsproducten waar mijn huid niet op reageert. Om tot de conclusie te komen dat ik niets maar dan ook echt niets op me gezicht verdraag zelfs de meest onschuldige biologische producten of olieen. Het enige wat ik kan smeren is jojobaolie en op me lijf koelzalf zonder rozenolie die de derma me voorschreef. De koelzalf verdraag ik niet meer op me gezicht dat gaat irriteren. Maar gelukkig wel op me lijf. En alle andere verzorgingsproducten moest ik ook al uitgebreid testen en ook daar kwam maar een handjevol producten uit. Maar ook oogruppels en medicijnen ook dat gaat niet altijd goed. Waar anderen een enorme keuze hebben aan verschillende dingen moet het bij mij echt helemaal kloppen anders gaat het echt mis. En dat is dus ook met een matras zo. Ik ben nu bezig met een bedrijf dat ziekenhuis matrassen produceert en test deze. Helaas gaat het nog niet helemaal goed, maar het is wel een enorme verbetering met wat het eerst was. En ik geef niet op!
Wat ook speelt bij mij is dat ik alleen op de rug kan liggen dan komt er veel spanning op je bekken te staan. Dan moet je echt een heel goed matras hebben die je lijf ondersteund en zich goed vormt naar je lijf. Mijn gewrichten zijn met periodes echt extreem hypermobiel en onstabiel. Ik kreeg een paar maanden geleden bekkeninstabiliteit en kon zowat niet lopen alleen maar door het testen dan een matras dus moet je nagaan. Me bekken zijn nog steeds niet helemaal hersteld, dus dat maakt alles moeilijker.
Ik wil niet zeuren hoor, dus sorry voor dit lange verhaal. Ik ben heel erg dankbaar dat het al veel en veel beter gaat ook al ben ik er nog niet.
Dank je wel voor je berichtje lieverd!
X Luna
Willy

Ongelezen bericht 21 feb 2017 14:34

Ieuw arm ruggetje van Luna,
Gruttemetut wat een gedoe allemaal om een goed matras te vinden hè?..
Door o.a. mijn gedegenereerde tussenwervelschijven waardoor ik 24/7 zenuwpijn heb van top tot teen, heb ik ook via z'fonds nogal wat gezoek gehad van matrassen.. o.a. aqua combi..
Laatste jaren een Matrair matras die zo hard kan als ik wil maar ook zo zacht kan stellen zodra ik op mn rug lig zodat de wervels geen druk ervaren van matras.. met verstelbaar elektrisch onderstel.
Een heel andere aandoening dan jou..maar wél de herkenbare zoektocht..
Wens jou de zo optimaal mogelijk afdoende oplossing zodat je zo pijnvrij mogelijk kunt liggen!
Veel sterkte en beterschap met je ziekte! x
Luna MKS

Ongelezen bericht 21 feb 2017 15:22

Nou, het is niet alleen me rug helaas...En ik heb ook zenuwpijnen dus ik kan met je meepraten. Maar we gaan gewoon door toch? We moeten wel!
Het gaat nu stukken beter dan een paar maanden geleden, dus ik moet echt niet klagen.
Alles ben ik wel een beetje gewend, want ik ben al heel lang ziek (tienerjaren). Maar na de siliconen was het einde ECHT zoek.....

Zo'n luchtbed werkt niet voor mij. Ik had een ROHO geprobeerd, maar ook dat ging gewoon niet helaas. Het komt omdat je met lucht al snel of te hard of te zacht ligt. De hardheid moet bij mij boven meer zijn dan bij me bekken. Dat is heel moeilijk in de stellen met lucht tenminste op wat ik heb geprobeerd. Gelukkig ben ik er bijna nu met het nieuwe matras, dus hopelijk gaat het steeds beter.

Ik ga zoveel mogelijk van de belasting aftrekken, want het is een fortuin wat je kwijt bent. Het probleem bij mij is dat ik nooit lang met een matras doe, omdat het snel niet meer ligt zoals in het begin. Na ongeveer 1,5 jaar is het einde oefening. Daarom ben ik nu op zoek naar iets wat duurzamer is en hopelijk heb ik het nu gevonden. Ik ga ook over op een schotelbodem want ook dat schijnt veel beter te zijn voor me. Maar een verstelbare schotelbodem kost ook een fortuin dus nu nog even niet.

Nog even toevoegen: na verwijdering van de siliconen zeker wel verandering bemerkt hoor, dus dames: niet denken dat je niet beter wordt!!!!!

X
Luna MKS

Ongelezen bericht 21 feb 2017 17:30

Het Matrair matras ziet er goed uit hoor! Had het een tijdje geleden gezien, maar geen aandacht aan geschonken.
Willy, Ik heb je even een pm gestuurd, zodat we niet in andermans topic schrijven.
Sorry Syl!
X
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”