"Mam...dit moet je even zien..is wel belangrijk!"
"Ja, zal wel" dacht ik, "en dan zeker opnieuw naar de pc om me te laten uitkafferen en me te laten vernederen... k dacht t niet".
Maar goed..haar toon was toch van dien aard dat kijken geen kwaad kon en ik heb de uitzending gezien.
Mijn zorg nam toe. Het was er al jaren stilletjes aanwezig maar nu?
"Mam, mag ik dan bellen? Ik maak me wel ongerust.."
Dit was de aanleiding voor contact met de pc en verwijzing.
Vorige week al zijn we samen naar de pc geweest die 18 jaar na het groffe gedrag van haar collega nog excuses heeft gemaakt voor diens gedrag eertijds.
Momenteel ben ik 60 jaar en over een ruime maand zitten 'knabbel en babbel' zoals ik ze liefkozend heb genoemd er 30 jaar in.
De helft van mijn leven.....
Ik behoor tot de groep mensen die echt 'flat' zijn. Met de voeding van de kinderen was er geen bh te krijgen en ook in mijn opgroeiende jaren heb ik geen bh gehad..die was er niet te krijgen.
Jaren geleden, mijn protheses zaten er plmn 12 jr in was er een programma op de tv met advies dat men de protheses beter kon laten controleren na 10 jaar.
Met dat advies kwam ik dus bij de pc van toen. Hij was ziedend en schold me verrot. Denigrerend, wilde niet kijken. En toen ik hem tegensprak dat de protheses niet onder de spier zaten maar onder de huid, kon ik helemaal vertrekken. Vandaar dus mijn huivering om opnieuw naar een pc te gaan...
Echter nu initieerde mijn dochter het en wilde als steun voor mij met me mee. Mijn parate geheugen is een wanhoop. Ben echt wel intelligent maar kan niets onthouden...
De pc was uiterst correct en doortastend in haar reacties
Vroeg naar alle vage klachten, geheugen, de auto immuun ziekte die ik heb ontwikkeld (alopecia areata) en intense moeheid.
Verteld dat na de operatie waarbij ik een protheseschouder kreeg, heb gezien dat ik een enorme blauwe plek had op de borst met de prothese. En me zorgen maakte omdat deze onder de huid zit. Ze was nauwkeurig
De pc heeft eerlijk alles vertelt over de microscopische lekkage, wat er tot nu toe bekend is, brokken siliconen, lichaam aan medische wetenschap nagelaten en uitkomsten.. problemen met lichamelijke klachten door siliconen en mogelijke doorverwijzing naar speciale internist voor ziekte mbt borstprothesen, als bij MRI geen lekkage zou blijken.
Voordat ze ging onderzoeken was er sprake van dat Een MRI leidend zou zijn m.b.t. lekkage..verwijdering.
Er uit halen had emotionele gevolgen, herplaatsen financiële ...een overweging waard. Ook voor de toekomst waar nog meer kosten bij kwamen kijken...
In het gesprek ben ik duidelijk geweest: als ze er uit moeten, vanwege lekkage dan komt er ook geen nieuwe meer in. Het heeft me veel gebracht. Maar als siliconen problemen geven dan wil ik er ook geen siliconen meer in".
Na het lich. ondz. werden we verzocht ons nog te melden bij de medische fotograaf en er komt nog een oproep voor MRI met contrast.
Maar goed... zowel mijn dochter als ik hebben beiden medische achtergrond en keken op papier voor aanvraag fotograaf en zagen *Baker 4..* bij de diagnose staan. Dat had de pc nog niet tegen ons gezegd...
kortom... benieuwd hoe dit verder gaat verlopen..
Eerlijk gezegd wil ik er niet aan denken om mijn dierbare vormen te moeten missen en terug te gaan naar... denk dat ik heel wat af zal janken.
M gezien mijn verdere aandoeningen Heb ik amper reserve en wil zo gezond mogelijk blijven voor m'n kinderen en kleinkinderen. Ze hebben alleen mij, geen opa..en dan wil ik er alles aan doen ...
Dusssss..door zorg.nu... is er een hele grote, reële optie aanwezig dat ik over een aantal weken weer een flatscreen ben en m'n borstkas wassen weer een andere belevenis gaat worden.....
Eerlijk gezegd vind ik mezelf ontiegelijk dapper om deze stap gezet te hebben... maar voel me nu best met m'n 60 jaren een bang haasje.. maar we gaan dr voor!
En heel verhaal...een half mensenleven..