voorstellen, binnenkort explantatie!
Hallo allemaal,
Ik ben Brigitte, 46 jaar en heb sinds augustus 2002 prothesen van het merk Mc Ghan style 410. Ik had na de bevalling van mijn kinderen (2) geen borsten meer over, het waren echt lege theezakjes geworden, cup AA. De prothesen zouden volgens de chirurg pas na 15 tot 20 jaar vervangen hoeven te worden, maar als je geen klachten had konden ze gewoon blijven zitten. Ook zouden deze prothesen niet kunnen lekken omdat er een vaste vorm van siliconen in zit.
Inmiddels weet ik wel beter..
Al jaren heb ik ernstige vermoeidheidsklachten, mist in mijn hoofd, veel hoofdpijn, migraine, spierpijn, nek en schouderklachten, wazig zien, pijn in mijn heupen, concentratieproblemen, niet op woorden kunnen komen, etc. Deze klachten werden ineens 2 maanden na een mammografie (zeer veel cysten in beide borsten) vele malen erger, ik was compleet uitgeschakeld, kon werkelijk niks meer! Bij de internist kwam een iets te laag vit B12 en vit D uit de bloedtesten. Dus begonnen met vitB12 injecties en later ook vitD tabletten. Ik dacht dat al deze klachten dus kwamen door het vit B12 tekort, was eigenlijk al blij dat dat de oorzaak zou kunnen zijn en dat het snel weer beter zou moeten gaan. Maar helaas, dat is tot op heden nog niet gelukt. Inmiddels ook antidepressiva gekregen omdat ik het niet meer zag zitten, ik kreeg mezelf niet op de rit. Nu ben ik daar ook alweer bijna een jaar mee verder en nog steeds voel ik me niet goed, en dan ga je dus verder zoeken want je voelt dat er iets niet klopt.
En zo kwam ik op deze site, zoveel herkenning, al die klachten, die heb ik ook!
Ik ben al op consult geweest bij de plastisch chirurg, zij gaat ze verwijderen en ik krijg gelijk lipofilling. Ik wil echt geen protheses meer! Ik wacht nu nog op een datum, kan mij niet snel genoeg! Nu speelt er bij mij nog de vraag of de verzekering dit gaat vergoeden, ik heb namelijk geen kapselvorming en volgens de pc kom je dan niet in aanmerking. Wel als ze gescheurd zijn maar dat is bij mij op de echo niet te zien. Ik ben verzekerd bij VGZ en heb het pakket eigen keuze. Ik kan natuurlijk nog overstappen naar een andere zorgverzekeraar maar weet niet goed welke. Iemand nog tips?
Ik zal als het zover is ook voor- en na foto's plaatsen!
Bedankt voor het lezen, tot gauw,
Brigitte
Ik ben Brigitte, 46 jaar en heb sinds augustus 2002 prothesen van het merk Mc Ghan style 410. Ik had na de bevalling van mijn kinderen (2) geen borsten meer over, het waren echt lege theezakjes geworden, cup AA. De prothesen zouden volgens de chirurg pas na 15 tot 20 jaar vervangen hoeven te worden, maar als je geen klachten had konden ze gewoon blijven zitten. Ook zouden deze prothesen niet kunnen lekken omdat er een vaste vorm van siliconen in zit.
Al jaren heb ik ernstige vermoeidheidsklachten, mist in mijn hoofd, veel hoofdpijn, migraine, spierpijn, nek en schouderklachten, wazig zien, pijn in mijn heupen, concentratieproblemen, niet op woorden kunnen komen, etc. Deze klachten werden ineens 2 maanden na een mammografie (zeer veel cysten in beide borsten) vele malen erger, ik was compleet uitgeschakeld, kon werkelijk niks meer! Bij de internist kwam een iets te laag vit B12 en vit D uit de bloedtesten. Dus begonnen met vitB12 injecties en later ook vitD tabletten. Ik dacht dat al deze klachten dus kwamen door het vit B12 tekort, was eigenlijk al blij dat dat de oorzaak zou kunnen zijn en dat het snel weer beter zou moeten gaan. Maar helaas, dat is tot op heden nog niet gelukt. Inmiddels ook antidepressiva gekregen omdat ik het niet meer zag zitten, ik kreeg mezelf niet op de rit. Nu ben ik daar ook alweer bijna een jaar mee verder en nog steeds voel ik me niet goed, en dan ga je dus verder zoeken want je voelt dat er iets niet klopt.
Ik ben al op consult geweest bij de plastisch chirurg, zij gaat ze verwijderen en ik krijg gelijk lipofilling. Ik wil echt geen protheses meer! Ik wacht nu nog op een datum, kan mij niet snel genoeg! Nu speelt er bij mij nog de vraag of de verzekering dit gaat vergoeden, ik heb namelijk geen kapselvorming en volgens de pc kom je dan niet in aanmerking. Wel als ze gescheurd zijn maar dat is bij mij op de echo niet te zien. Ik ben verzekerd bij VGZ en heb het pakket eigen keuze. Ik kan natuurlijk nog overstappen naar een andere zorgverzekeraar maar weet niet goed welke. Iemand nog tips?
Brigitte
Brigitte schreef:Hallo allemaal,
Brigitte
Hoi brigitte,
Welkom helaas vergoed volgens mij geen een ziekenfonds deze operatie ten zei ze lek of je kapsel vorming hebt. Ik heb wel kapselvorming. Mijn arts heeft het nu ingediend bij vgz ik ben ook echt benieuwd. Als je het niet vergoed krijgt kan je melding maken op zorgnu ze gaan je dan geloof ik helpen om het verder te proberen. Mochten ze na je operatie kapot zijn kan je als nog proberen vgz aantekeningen schrijven. Je kan van alles hier vinden op het forum!
Hopelijk komt de datum snel in zicht voor je!
Liefs wenneke
Lieve Brigitte,
Lees bij het forum over explantatie wat je kunt doen ivm de verzekering.
Sterkte!!!
XLuna
Lees bij het forum over explantatie wat je kunt doen ivm de verzekering.
Sterkte!!!
XLuna
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op
The sound of silence speaks louder than words
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Lieve Brigitte , ik weet bijna zeker dat jou protheses wél gescheurd zijn .
Dit is namelijk veroorzaakt door de mammografie !!
In Zwitserland hebben ze eindelijk erkend dat mammografiën meer schade aanrichten dan schade opsporen !!
Vraag voor een MRI , en dan heb je misschien genoeg bewijs in handen om het wel vergoed te krijgen.
Als je op Internet op gaat zoeken op ;' schade door mammografie' zul je van je geloof vallen !!
Regering weet dit wel ,maar staat mammografiën gewoon toe ...
Sterke !!
Liefs Nicky.
♥♡
Dit is namelijk veroorzaakt door de mammografie !!
In Zwitserland hebben ze eindelijk erkend dat mammografiën meer schade aanrichten dan schade opsporen !!
Vraag voor een MRI , en dan heb je misschien genoeg bewijs in handen om het wel vergoed te krijgen.
Als je op Internet op gaat zoeken op ;' schade door mammografie' zul je van je geloof vallen !!
Regering weet dit wel ,maar staat mammografiën gewoon toe ...
Sterke !!
Liefs Nicky.
♥♡
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb inmiddels een echo gehad van mijn borsten waarop geen lekkage is te zien. Mijn operatiedatum is net bevestigd, dit is 20 januari! Heel spannend allemaal! Als tijdens de operatie blijkt dat er toch een scheur in de prothesen zit dan kan ik alsnog voor vergoeding in aanmerking komen. Het belangrijkste voor mij op dit moment is dat ze eruit gaan.
Helaas toont een echo niet altijd aan of het gescheurd is.
Mammografie maakt je prothese echt stuk. Er waren meer dames bij wie dat is gebeurd en die ineens veel meer klachten kregen na een mammografie.
Sterkte!
Mammografie maakt je prothese echt stuk. Er waren meer dames bij wie dat is gebeurd en die ineens veel meer klachten kregen na een mammografie.
Sterkte!
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Lieve Brigitte,
Ik was je vergeten te schrijven
Ik hoop dat alles goed is gegaan vandaag.
Ik wens je ontzettend veel sterkte met je herstel!
Dikke kus,
Luna +LOVE+
Ik was je vergeten te schrijven

Ik hoop dat alles goed is gegaan vandaag.
Ik wens je ontzettend veel sterkte met je herstel!
Dikke kus,
Luna +LOVE+
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~