Bianca uit Brabant stelt zich voor, 7 december explantatie.
Lieve mensen,
In 2005, toen ik nog jong en onzeker over mijn lijf was, liet ik silliconen implantaten in het ziekenhuis inbrengen. Ik heb geen klachten (denk ik). In juni bedacht ik me ineens dat het misschien wel handig zou zijn als ik die dingen eens liet controleren, want ik had al een jaar last van een soort van "bubbeltje" dat soms opkwam en hele lichte pijn.
Na een mammografie (had ik nooit moeten laten doen, weet ik nu) en een echo doorverwezen voor een MRI en het rechter implantaat bleek gescheurd. Goed, nieuwe besteld en een operatie voor 7 december ingepland. Het had allemaal geen haast (vond ik toen en de chirurg vond dat ook) en ik wilde alles handig met mijn werk inplannen (onderwijs) zodat mijn werkgever er zo weinig mogelijk last van heeft (kerstvakantie).
Het zat me al niet lekker. Ik ben enorm bezig met het vermijden van hormoonverstorende stoffen in gebruiksvoorwerpen en eten. Ik had me soms weleens afgevraagd of die silliconen wel ok waren...maar ja...je denkt dat de medische wereld het allemaal wel zou weten.
Na het zien van de uitzending vorige week dinsdag staat mijn wereld dus op zijn kop. Ik ben zo verdrietig. Ik voel me ook enorm schuldig richting mijn twee kindjes (1.5 en 2.5, in goede gezondheid, gelukkig, maar weet ik veel wat ze mee hebben gekregen van die rotzooi?) die ik heb gekregen met implantaten in mijn lijf.
Ik heb aanstaande dinsdag een extra gesprek met mijn plastisch chirurg (Hermens JBZ in Den Bosch). Tegen de secretaresse had ik al gezegd dat ik de implantaten af wil bestellen. Ik moest dit eerst met de pc bespreken. Dinsdag ga ik hem dus vertellen dat ik ze niet meer wil. De operatie werd vergoed, ivm scheuren, de implantaten heb ik al vooruit betaald. Ik hoop dat ik dat geld terugkrijg, maar de centen interesseren me op dit moment niet. Die meuk (zoals wij dat in Brabant zeggen) moet mijn lijf uit!
Ik hoop dat er meteen iets met lipofilling gedaan kan worden? Of anders later. Tijdens mijn intake zij de pc dat ik behoorlijk wat extra borstweefsel had gekregen vanwege mijn zwangerschappen en dat een explantatie zeker niet tot een lelijk resultaat zou leiden.
Heel eerlijk ben ik nu op een leeftijd dat het esthetische deel me weinig meer kan schelen. Ik ben mooi zoals ik ben. Kon ik maar terug in de tijd en dat tegen mezelf vertellen toen ik begin 20 was.
Note to self: leer je dochter van haar eigen lichaam te houden.
Ik hoop hier steun en tips te vinden.
Bedankt voor het lezen van mijn verhaal en opname in jullie club.
Hartelijke groet,
Bianca
In 2005, toen ik nog jong en onzeker over mijn lijf was, liet ik silliconen implantaten in het ziekenhuis inbrengen. Ik heb geen klachten (denk ik). In juni bedacht ik me ineens dat het misschien wel handig zou zijn als ik die dingen eens liet controleren, want ik had al een jaar last van een soort van "bubbeltje" dat soms opkwam en hele lichte pijn.
Na een mammografie (had ik nooit moeten laten doen, weet ik nu) en een echo doorverwezen voor een MRI en het rechter implantaat bleek gescheurd. Goed, nieuwe besteld en een operatie voor 7 december ingepland. Het had allemaal geen haast (vond ik toen en de chirurg vond dat ook) en ik wilde alles handig met mijn werk inplannen (onderwijs) zodat mijn werkgever er zo weinig mogelijk last van heeft (kerstvakantie).
Het zat me al niet lekker. Ik ben enorm bezig met het vermijden van hormoonverstorende stoffen in gebruiksvoorwerpen en eten. Ik had me soms weleens afgevraagd of die silliconen wel ok waren...maar ja...je denkt dat de medische wereld het allemaal wel zou weten.
Na het zien van de uitzending vorige week dinsdag staat mijn wereld dus op zijn kop. Ik ben zo verdrietig. Ik voel me ook enorm schuldig richting mijn twee kindjes (1.5 en 2.5, in goede gezondheid, gelukkig, maar weet ik veel wat ze mee hebben gekregen van die rotzooi?) die ik heb gekregen met implantaten in mijn lijf.
Ik heb aanstaande dinsdag een extra gesprek met mijn plastisch chirurg (Hermens JBZ in Den Bosch). Tegen de secretaresse had ik al gezegd dat ik de implantaten af wil bestellen. Ik moest dit eerst met de pc bespreken. Dinsdag ga ik hem dus vertellen dat ik ze niet meer wil. De operatie werd vergoed, ivm scheuren, de implantaten heb ik al vooruit betaald. Ik hoop dat ik dat geld terugkrijg, maar de centen interesseren me op dit moment niet. Die meuk (zoals wij dat in Brabant zeggen) moet mijn lijf uit!
Ik hoop dat er meteen iets met lipofilling gedaan kan worden? Of anders later. Tijdens mijn intake zij de pc dat ik behoorlijk wat extra borstweefsel had gekregen vanwege mijn zwangerschappen en dat een explantatie zeker niet tot een lelijk resultaat zou leiden.
Heel eerlijk ben ik nu op een leeftijd dat het esthetische deel me weinig meer kan schelen. Ik ben mooi zoals ik ben. Kon ik maar terug in de tijd en dat tegen mezelf vertellen toen ik begin 20 was.
Note to self: leer je dochter van haar eigen lichaam te houden.
Ik hoop hier steun en tips te vinden.
Bedankt voor het lezen van mijn verhaal en opname in jullie club.
Hartelijke groet,
Bianca
Hay Bianca !!
Dapper dat jij besluit om de prothese te laten verwijderen !!
Ikzelf heb in november 2006 PIP prothese gekregen , en ik had ze ook geruptuurd.
Omdat het ziekenhuis/chirurg niet eerlijk heeft verteld dat het een productiefout was , maar net deed alsof ik pech had gehad , heb ik nieuwe gekregen. (Echt gratis !!)
Totdat ik 6 maanden later in de krant las dat het PIP-schandaal begonnen was ....
Deze nieuwe prothese heb ik maar 9 maanden gehad.
Ze zullen nog wel intakt geweest zijn , maar ik wou absoluut géén nieuwe meer !!
Rita Kapel in Zwolle/Heerenveen heeft ze verwijderd.
Ik weeg geen 50kg bij 175cm , dus geen eigen vet voor reconstructie ....
Ik ben nu helemaal plat. (Vreselijk , ik zie mijzelf nooit in de spiegel en mijn man ziet mij ook nooit bloot van boven !!)
Opééns is het uiterlijk niet meer het belangrijkste !!
Jij hebt de juiste beslissing genomen !!
Laat je svp niet ompraten door jou chirurg !!!!!!!!
Zorg goed voor jezelf , zodat jou kindjes een Mama blijven hebben ...
Heel Veel Sterkte bij alles wat er nu nog komen gaat !!
Jij bent op de juiste weg !!!
XXX
Nicky.
Dapper dat jij besluit om de prothese te laten verwijderen !!
Ikzelf heb in november 2006 PIP prothese gekregen , en ik had ze ook geruptuurd.
Omdat het ziekenhuis/chirurg niet eerlijk heeft verteld dat het een productiefout was , maar net deed alsof ik pech had gehad , heb ik nieuwe gekregen. (Echt gratis !!)
Totdat ik 6 maanden later in de krant las dat het PIP-schandaal begonnen was ....
Deze nieuwe prothese heb ik maar 9 maanden gehad.
Ze zullen nog wel intakt geweest zijn , maar ik wou absoluut géén nieuwe meer !!
Rita Kapel in Zwolle/Heerenveen heeft ze verwijderd.
Ik weeg geen 50kg bij 175cm , dus geen eigen vet voor reconstructie ....
Ik ben nu helemaal plat. (Vreselijk , ik zie mijzelf nooit in de spiegel en mijn man ziet mij ook nooit bloot van boven !!)
Opééns is het uiterlijk niet meer het belangrijkste !!
Jij hebt de juiste beslissing genomen !!
Laat je svp niet ompraten door jou chirurg !!!!!!!!
Zorg goed voor jezelf , zodat jou kindjes een Mama blijven hebben ...
Heel Veel Sterkte bij alles wat er nu nog komen gaat !!
Jij bent op de juiste weg !!!
XXX
Nicky.
Ha Nicky,
Ontzettend bedankt!
Vandaag goed gesprek met PC gehad. Ik krijg (tegen betaling) lipofilling. Het vet wordt uit mijn buik gehaald. Hij was er wel eerlijk over dat het maar bij 50% van de patiënten echt blijvend effect had.
Groetjes,
Bianca
Ontzettend bedankt!
Vandaag goed gesprek met PC gehad. Ik krijg (tegen betaling) lipofilling. Het vet wordt uit mijn buik gehaald. Hij was er wel eerlijk over dat het maar bij 50% van de patiënten echt blijvend effect had.
Groetjes,
Bianca
Hoi Bibster,
Ik weet niet waar hij die cijfers vandaan haalt!!! 9 van de 10 dames hebben een goed resultaat. Je kunt geen vergroting verwachten zoals met implantaten, maar het is wel vele malen veiliger!
Bij sommige dames is er een goed resultaat, bij anderen niet. Dat alles hangt van je eigen lichaam af en hoe het reageert. Als je erg ziek bent en veel ontstekingen in je lijf hebt, kost dat je lichaam erg veel energie en verbruikt het de geïmplanteerde vetcellen als brandstof. Maar ook als je een hoge stofwisseling hebt kan er veel meer vet verloren gaan dan bij vrouwen die de neiging hebben sneller vet op te slaan. Verder staat of valt het resultaat bij de ervaring van je plastisch chirurg. Deze moet echt goed zijn, anders is het weggegooid geld.
Ben blij dat je van je gifbommen wordt verlost!!!!
X Luna
Ik weet niet waar hij die cijfers vandaan haalt!!! 9 van de 10 dames hebben een goed resultaat. Je kunt geen vergroting verwachten zoals met implantaten, maar het is wel vele malen veiliger!
Bij sommige dames is er een goed resultaat, bij anderen niet. Dat alles hangt van je eigen lichaam af en hoe het reageert. Als je erg ziek bent en veel ontstekingen in je lijf hebt, kost dat je lichaam erg veel energie en verbruikt het de geïmplanteerde vetcellen als brandstof. Maar ook als je een hoge stofwisseling hebt kan er veel meer vet verloren gaan dan bij vrouwen die de neiging hebben sneller vet op te slaan. Verder staat of valt het resultaat bij de ervaring van je plastisch chirurg. Deze moet echt goed zijn, anders is het weggegooid geld.
Ben blij dat je van je gifbommen wordt verlost!!!!
X Luna
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op
The sound of silence speaks louder than words
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Zoiets was blijven hangen na het gesprek, maar er kwam veel op me af, dus waarschijnlijk niet goed onthouden.
Wat ontzettend fijn dat deze mogelijkheid er is.
Yes, aftellen tot 7 december!!!
Wat ontzettend fijn dat deze mogelijkheid er is.
Yes, aftellen tot 7 december!!!
Ja hè vind ik ook hoor! Party time En ik hoop dat er in de toekomst een mogelijkheid komt voor erg slanke dames met borstkanker. En natuurlijk dames met onderontwikkelde borsten.
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Inderdaad!
Er schijnt ook iets te zijn met een buikflap die dan getransplanteerd kan worden naar de borsten? Daar heeft een vriendin interesse in die BRCA2-gen heeft.
Er schijnt ook iets te zijn met een buikflap die dan getransplanteerd kan worden naar de borsten? Daar heeft een vriendin interesse in die BRCA2-gen heeft.
Klopt, maar dan moeten vrouwen best wat vet voor op de buik hebben. Er is nu ook een manier met spieren uit de dijen dat is voor heel slanke vrouwen geschikt, maar wordt nog niet standaard gedaan.
Een reconstructie met eigen weefsel (spieren, huid en vet) is moeilijker en geeft meer risico's en littekens dan alleen met lipofilling. Dus het zou fijn zijn als dat gewoon kan.
Een reconstructie met eigen weefsel (spieren, huid en vet) is moeilijker en geeft meer risico's en littekens dan alleen met lipofilling. Dus het zou fijn zijn als dat gewoon kan.
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Nou, dames, daar ga ik! Om 7u melden in het ziekenhuis. Fijn! Mooi als eerste werk aan de beurt.
Ik krijg een explantatie en lipofilling.
Ik krijg een explantatie en lipofilling.
Heel veel succes lieve Bianca!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik zit aan je te denken hoor +IK WENS+
KUS+ _Omhelzing
Luna
Ik zit aan je te denken hoor +IK WENS+
KUS+ _Omhelzing
Luna
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
+beterschap+
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Dankjewel, lieve Luna!
Het is me 100 procent meegevallen!
De pijn is heel goed te doen en het resultaat ziet er goed uit.
Ik zou twee nachten blijven, maar ik denk dat ik morgen al naar huis mag.
Dankjewel voor alle support!
Wat een laat van mijn schouders.
Ik voel me enorm opgelucht!
Dames, explantatie plus lipofilling is echt top!
Liefs,
Bianca
Het is me 100 procent meegevallen!
De pijn is heel goed te doen en het resultaat ziet er goed uit.
Ik zou twee nachten blijven, maar ik denk dat ik morgen al naar huis mag.
Dankjewel voor alle support!
Wat een laat van mijn schouders.
Ik voel me enorm opgelucht!
Dames, explantatie plus lipofilling is echt top!
Liefs,
Bianca
FEESTJE
FEEST
Ben zooo blij voor je!
FEEST
Ben zooo blij voor je!
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~