Explantatie Mik door dokter van Selms

Deel je ervaringen en foto's
Janneke

Ongelezen bericht 21 jun 2014 19:15

Mikkie.. stom van mij , mijn pleisters waren doorzichtig .. Ja het zal zoeken worden voor mij ook, 't is allemaal erg "petite" maar dat komt wel.De beha die ik nu draag is van Zeeman ,een paar euro. En daar hou ik t maar even bij. wat ik had heb ik allemaal weggegooid . xxx Janneke
6x

Ongelezen bericht 21 jun 2014 20:18

Hoi Janneke hoe ziet het er nu uit zo zonder pleisters?

Liefs Mik
BV 1991-Explantatie 2014

-De opluchting van verwijderen protheses is vele malen groter dan de teleurstelling van hoe mijn borsten er nu uit zien!-
ysanders

Ongelezen bericht 21 jun 2014 20:22

Ha dames,

Ik heb na een week na de operatie mijn strakke hemdje uitgelaten 's nachts, gewoon gevoeld hoe dat was. In het begin niet fijn, toen weer aan gedaan, paar dagen later weer uit. Zo langzaam afgebouwd. Na 3 weken kwam ik bij dr. van Loenen en toen zei zij dat ik dat echt niet meer hoefde, dat ik gewoon een bh mocht proberen, alleen kon het litteken dan misschien vervelend voelen, daar moest ik zelf op letten.

Ze heeft nog zo'n knoopje weggeknipt van de hechtingen, ik vond dat heel vervelend, die knoopjes, gingen irriteren, ik heb er zelf 1 weggeknipt en soms ook groene klei (argiletz) op gesmeerd omdat het een beetje leek te ontsteken.

Van Loenen adviseerde vitamine E creme voor de littekens, maar ik doe er goudsbloemzalf op, het zit toch onder mijn borst.

Op mijn buik slapen ligt na 5 weken nog steeds niet fijn, doet geen pijn, maar voelt nog niet lekker.

Groetjes, Yvonne
6x

Ongelezen bericht 21 jun 2014 20:32

Dank je Ysanders,

Ik word inderdaad wel gek van die strakke toestand, ik krijg het er behoorlijk benauwd van.
Wat lekker dat die draadjes weg geknipt zijn.
Ik mag pas na een maand terug komen, dus als die knoopjes gaan irriteren zal ik naar mijn huisarts moeten, waar ik geen vertrouwen in heb.

We zien wel, ik hou voorlopig nog wel die strakke band om dag en nacht en dan na 2 weken ga ik proberen om de nacht zonder band te slapen.
We zien het wel, blijft een beetje zoeken.

Liefs Mik
BV 1991-Explantatie 2014

-De opluchting van verwijderen protheses is vele malen groter dan de teleurstelling van hoe mijn borsten er nu uit zien!-
ysanders

Ongelezen bericht 22 jun 2014 09:29

Hai Mik,

Die knoopjes kun je ook zelf wegknippen hoor, ik was bij mijn huisarts voor iets anders en hij vond het er goed uitzien, terwijl ik vond dat het rondom die knoopjes ging irriteren, zelfs een beetje ontsteken. Ik heb er dus een beetje aan getrokken en toen afgeknipt. Dat hielp enorm. En in blijven smeren met vette creme, 's nachts, overdag zorgde ik ervoor dat er wel van dat witte tape opzat.

Lieve groetjes, Yvonne
Janneke

Ongelezen bericht 22 jun 2014 09:53

Hoi Mik & Yvonne , ik verheug me echt op het smeren .Ik heb ook calendula èn bio -oil de verpleegk. vond beiden goed. Ik denk 't een beetje af te wisselen :) die bio -oil is toch wel erg lekker ! Zo eerst het naaimachine op tafel en beha versmallen, misschien maak ik van 2 zwarte , 1 goeie door de band van de ene aan de andere te stikken :roll: Dag ,fijne dag xxx Janneke FLOWER
6x

Ongelezen bericht 22 jun 2014 12:19

Lieve Meiden,

Vandaag een beetje ontmoedigd, wat een drama zoals het eruit ziet, lijkt wel met de dag erger te worden.
Ik was eerst zo flink en nu, vreselijk het is echt helemaal leeg, het ziet er echt raar uit.
Oh ik hoop zo dat ik mijn kracht weer terug krijg, ik raakte een beetje in de stress toen ik de behaatjes van mijn dochter niet eens kon vullen. Ik ben natuurlijk zo vaak geopereerd 1 keer longoperatie, is toen helemaal mis gegaan met mijn rechterborst en daarna 6 operaties aan mijn borsten, tja wat kun je dan nog verwachten.

Daarbij heb ik een breuk in de buikwand ter hoogte van mijn maag die normaal gesproken niet zo op viel, maar dat is nu dikker dan mijn lege borstjes, pff

Nee ik heb vandaag mijn dag niet!
Sorry, morgen misschien beter?

Liefs Mik.
BV 1991-Explantatie 2014

Linn

Ongelezen bericht 22 jun 2014 17:09

Lieve Mik,
Jeetje wat vervelend om te lezen, maar je krijgt zeker je kracht weer terug!
Sommige dagen gaat het gewoon wat minder maar het is dan ook niet niks, ik geef je een hele dike knuffel en hoop zo dat het morgen een klein beetje beter gaat.
Het is allemaal nog maar pas gebeurd, ook in je koppie gebeurd en heel veel en je moet nog wennen.
Ik ga nog even verder je verhaal lezen want ik heb alles een beetje gemist bij jou omdat ik zelf natuurlijk niet echt veel heb gedaan nog.
Lieverd geef de moed niet op IK -GEEF -JE - EEN - BLOEM Linn
BV 2000 Explantatie 2014
Francien

Ongelezen bericht 23 jun 2014 09:33

Mik, maak je niet druk. Ik denk dat je nog een opgezette buik en maag hebt van de operatie, dat heeft bijna iedereen en het duurt een paar weken voor dat is weggetrokken. Nu zijn de verhoudingen zoek en dat ziet er naar uit.
Heb je het gevoel dat je borsten kleiner zijn geworden dan?
6x

Ongelezen bericht 23 jun 2014 10:18

Hoi Francien, denk kleiner en minder vol, maar je hebt de hele dag zon strakke band misschien moet ik dat niet doen en alleen maar een strak hemdje aan doen.

Ik heb inderdaad een mega dikke maag en buik.
Liefs mik
BV 1991-Explantatie 2014

Luna MKS

Ongelezen bericht 23 jun 2014 14:38

Wees moedig lieve Mik en vergeet niet waarom je het gedaan hebt!!
Er is nog geen man overboord er is een alternatief mocht je niet verder komen. Misschien geeft dat je rust deze wetenschap?

_Omhelzing Luna
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
6x

Ongelezen bericht 24 jun 2014 10:34

Lieve Meiden,

Help morgenavond onverwacht een etentje.
Dacht doet me niks, ik ga gewoon wat aan trekken en ik zie wel.
Nou dat viel dus even tegen, want ik heb die strakke band natuurlijk om, dat moet in principe nog een week, en niks maar dan ook niks staat dan oke.
Overal komt het bovenuit, ik ben op pad geweest voor evt een sporttopje, nou dat lukt dus ook niet.
De S is te klein om mijn ribben heen, de M is te groot om mijn borstjes , pfff wat moet ik dan!

Ik wil niet meer.
Nu een t shirt klaar gelegd, maar ja dat is uiteraard niet feestelijk, pff ik ben eigenlijk ook zo moe dat ik het liefst weg duik in de bank. Dat is niet oke, ik zal en moet van mezelf weer deel gaan nemen aan het sociale leven.

Liefs Mik
BV 1991-Explantatie 2014

ysanders

Ongelezen bericht 24 jun 2014 11:19

Oh Mik,

Ik herken het zo. Ik ben om die reden niet naar een reünie van mijn middelbare school gegaan. Ik zie er niet uit (het gaat gelukkig wel goed in mijn vertrouwde kring, dan durf ik me zo te vertonen en te voelen), te dik, kleine borsten, en dan zo'n reünie ..... bah.

Maar als het met leuke mensen is en als die mensen weten wat er aan de hand is, dan scheelt dat vast. Dat helpt bij mij wel.

Liefs, Yvonne
Janneke

Ongelezen bericht 24 jun 2014 11:24

KOM OP MIKKIE !!! Hierbij een schop onder je kont en gewoon dat leuke T-shirt aan !! Rooie lippestift op en iedereen hangt aan je lippen ! En na 't eten ga je lekker weer naar huis, je bent net geopereerd ,dus das een goed excuus .. (maar ik begrijp je hoor lieverd ) XXX Janneke FLOWER
Luna MKS

Ongelezen bericht 24 jun 2014 16:54

Bij de Hema hebben ze voorgevormde sportbh's. Die zitten erg lekker. Je kunt de M kopen, want die past dan beter om je ribben. De borst is dan veel te groot misschien, je zou de vulling misschien iets kunnen verkleinen? Je kunt die strakke band heus wel heel even uit hoor en een bh aan. Je mag heus wel al een AA of A bh aan eventjes. Eventueel met wat watten aan de binnenkant zodat het geen pijn doet.

Sterkte lieverd!
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Plaats reactie

Terug naar “Explantatie”