Explantatie Mik door dokter van Selms

Deel je ervaringen en foto's
6x

Ongelezen bericht 18 jun 2014 10:44

Lieve Luna,

Dank je wel voor het medeleven en natuurlijk ook alle andere lieverds.
Ik heb echt steun aan jullie!

Liefs van Mik
BV 1991-Explantatie 2014

-De opluchting van verwijderen protheses is vele malen groter dan de teleurstelling van hoe mijn borsten er nu uit zien!-
Francien

Ongelezen bericht 18 jun 2014 11:25

Poeh Mik, ik heb net je foto's bekeken, en voor zover ik het kan beoordelen valt het heel erg mee! Ik dacht dat je geen borstweefsel meer over zou hebben en dat er rechts een kuil te zien zou zijn, maar ik zie eigenlijk gewoon twee kleine borstjes, niets mis mee...

Wat een verschrikkelijk verhaal hoe jij behandeld bent, vooral door die verpleegster. Ik vind dat je een klacht moet indienen, want dit is onmenselijk!!
Wat moet jij je ellendig gevoeld hebben!! Dat mens is beslist ongeschikt voor haar vak en er mankeert nog wel meer aan de behandeling van en zorg voor de patiënten.
Als ik het vergelijk met hoe ik vertroeteld werd door het team van mevrouw Kappel springen de tranen me in de ogen....
6x

Ongelezen bericht 18 jun 2014 12:02

Lieve Francien, ik was ook echt blij dat ik weer thuis was.
Wat een onpersoonlijk gebeuren daar zeg.

Ik heb inderdaad aan de onderkant wel borst, maar het is moeilijk op de foto vast te leggen, maar de bovenkant van mijn rechterborst valt helemaal in, dus iets dieper dan mijn borstbeen zeg maar.
Maar goed, ik ben ook blij hoor dat ik na 23 jaar protheses er zo uit kom, het kan erger.
Ik hou het er maar op dat ik er niks aan kan doen en dat het nu eenmaal een complicatie is van de longoperatie jaren geleden en ze nemen me maar zoals ik ben.

Ik heb het nu even zo opgelost, hoop niet dat het te strak is.

Afbeelding

Hier kun je wel een klein beetje zien wat ik bedoel aan de rechterborst.

Ik pas namelijk geen sportbeha, doordat bv de maat S te strak om mijn ribbenkast zit omdat ik uitstaande ribben heb door longoperatie en de M is ook omvang te strak en de cup te groot.
Dan maar op deze manier.

Liefs Mik
BV 1991-Explantatie 2014

-De opluchting van verwijderen protheses is vele malen groter dan de teleurstelling van hoe mijn borsten er nu uit zien!-
Francien

Ongelezen bericht 18 jun 2014 12:23

Haha, ik moest je even omdraaien Mik, en ik denk te zien wat je bedoelt, maar ik vind het helemaal niet erg, niet lelijk ofzo. Het is iets van jou...na wat je hebt meegemaakt....niet meer en niet minder.
En zo te zien heb je toch nog echt borsten hoor!
En knap opgelost met die band zo!

Ik moet steeds aan dat ziekenhuis en die verpleegster denken. Het is zo schandalig zoals er met je is omgegaan. Ook vind ik het raar dat je man werd weggestuurd en dat je daar zo lang helemaal alleen moest liggen in die ijzige kou met al die roering om je heen. Alsof ze je voor de operatie alvast wilden laten afkoelen....Het kan zo anders, het hoort ook zo anders....
6x

Ongelezen bericht 18 jun 2014 12:40

Haha ik krijg zelf de foto goed, maar ik begrijp dat jij hem op zijn kop ziet. Hoe kan ik dat veranderen?

Francien, ik voel me ook echt onbehaaglijk als ik er aan terug denk, maar ik ben nu heerlijk thuis en ik ga het snel vergeten, wel ga ik er iets mee doen naar Dokter van Selms, al is het alleen maar voor de volgende vrouwen.

Liefs van mij
BV 1991-Explantatie 2014

Francien

Ongelezen bericht 18 jun 2014 12:46

Goed dat me het aan gaat kaarten, anders worden er in de toekomst nog meer mensen op een dergelijke manier behandeld. De stoom komt mijn oren uit zeg! Welk ziekenhuis was dat....alleen daarom al zou je andere meiden toch afraden daar heen te gaan...

Rust jij vooral lekker uit, voor jou is het achter de rug. Ik vind het heel leuk om te zien dat je nog gewoon borsten hebt!
En ik hoop dat je straks zo gezond wordt als maar mogelijk is, zodat je weer echt van het leven kunt genieten!

Enne...ik weet ook zo niet hoe je de foto om kunt draaien. Heb je hem op je tablet staan? Ik heb het zelf ook vaak bij marktplaatsfoto's...
ysanders

Ongelezen bericht 18 jun 2014 21:06

Jeetje Mik, wat een verschil met mijn operatie - wat de behandeling betreft dan. Ik voelde me daar - op een zuster na - heerlijk verzorgd. Belachelijk dat dat zo gaat. Maar je borsten zijn prachtig hoor!!!! Het zijn gewoon borsten :-) . Ik voel soms nog wel, als ik naar mijn borsten in de spiegel durf te kijken, want ik heb er ook nog wel moeite mee, vaak, even het gevoel opkomen: als ze nou een beetje meer zus of zo. Daar ga ik weer, denk ik dan. Ik probeer vooral lief te zijn voor me zelf en ik word vaak nog zo verdrietig over wat ik mezelf heb aangedaan. Belachelijk.

Blijf lekker tegen ons aan kletsen, ik denk dat veel vrouwen hetzelfde doormaken.

Veel liefs, Yvonne
Luna MKS

Ongelezen bericht 19 jun 2014 11:24

Ik zou gewoon een klacht indienen!

Je borsten gezien in het andere topic echt +Thumbs+Up+
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Laura

Ongelezen bericht 19 jun 2014 13:01

Nou ja zeg nou zeker een klacht indienen. Ik ben zo goed geholpen bij explantatie en lipofilling. Is zo belangrijk een lieve zuster die meeleeft. Ik heb zitten janken als een baby maar ze waren zo lief.
ildiko

Ongelezen bericht 19 jun 2014 15:19

Hallo Mik ,
Nu zie ik wat je bedoelt met ingevallen ,...maar zelf vindt je het altijd veel erger lijken ,want je kijkt er op een andere manier naar dan ons .....kan ik ook heel goed begrijpen hpor ik zit zelf zo ook inelkaar
Hoe gaat het nu met je? lukt het slapen ook al goed ?
Liefs ildiko
Sunny

Ongelezen bericht 20 jun 2014 10:36

Ik ben zelf ziekenverzorgende. . .ik denk dat deze verpleegster
beter een ander vak kan uitoefenen. Niet geschikt.
Een klacht indienen veranderd voor jou niks meer. Of ze er wat mee doen???
Maar het kan wel opluchten en hopen dat het voor een
ander warmer verloopt. Voor jou jammer dat dit belangrijke
moment niet door de verpleegster met warmte, begrip en steun is opgepakt.
Je hebt je erdoorheen geslagen . . .je bent sterk.
nu tijd voor verwerken
+IK WENS+
Luna MKS

Ongelezen bericht 20 jun 2014 12:16

Kan zijn dat ze er wel wat mee doen. Ik heb ook een klacht ingediend over een medewerker bij de SEH van het AMC. En wat blijkt nou? Er waren meer mensen die een klacht hadden over deze medewerker :shock:
Ze is in mijn geval echt te ver gegaan en ik zou willen dat ze wordt ontslagen t.....
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
6x

Ongelezen bericht 21 jun 2014 16:57

Hoi meiden,

Aangezien ik na de explantatie zonder informatie naar huis ben gestuurd, duiken er steeds meer vragen op.
Ik heb nu een soort strakke rekbare band om mijn borstjes, maar hoe lang moet ik dat eigenlijk volhouden?
Ik heb een email gestuurd en daar krijg ik telkens maar heel summier antwoord op.
Mailtjes zoals ja is goed, band geeft mooie egale druk, maar dan krijg ik geen antwoord op hoe lang ik dit vol moet houden en of ik dat dag en nacht moet dragen. Wat ik nu wel doe trouwens, omdat ik die stevigheid nog wel even nodig heb.

Verder hoef ik pas over 4 weken terug te komen, dat vind ik best wel vreemd. Wie houdt de littekens dan in de gaten etc.
Nou onzekerheid alom dus.
Pfff ik heb al een aantal keer gebeld, maar dan krijg ik het antwoord, kijk maar wat je prettig vindt. Mijn eigen pc is er steeds niet, maar ook hij heeft zich schuldig gemaakt aan weinig informatie geven....

Hoe lang hebben jullie dag en nacht iets straks gedragen?

Ik heb alleen verwijderen van het kapsel en protheses gehad, ik hoefde geen drains, want het vocht zou mijn lichaam zelf wel opruimen.
Heel graag wat tips van jullie de experts!

Liefs Mik
BV 1991-Explantatie 2014

Janneke

Ongelezen bericht 21 jun 2014 18:25

Hoi Mik, ik ben gisteren terug geweest om de hechtingen eruit te laten halen . Dat bleek alleen te gaan om de knoopjes te verwijderen want alles is oplosbaar.Door de knoopjes toch weg te halen zou het litteken mooier worden . Mijn sportbeha vond de verpleegkundige niet stevig genoeg . maar ik wel dus daar laat ik het bij. 6 weken ,ook 's nachts was het advies. Siliconen pleisters heb ik uiteraard geweigerd :/ ,ook die zouden voor een mooier litteken kunnen zorgen . Vanaf morgen mag ik gaan smeren ,advies 2x per dag zachtjes ! Ik probeer nog wel een strakkere sport beha te vinden , maar dat moet dan wel een echte small zijn. Ach ik denk ,die kleine borstjes van mij, waar zouden ze heen moeten dan !? Wel een ander dingetje : ik draai 's nachts automatisch op mijn buik en word dan met pijn wakker, niet fijn . Het ebt wel weer gauw weg ,maar toch vervelend ! Alles ziet er al weer wat beter uit dan gisteren :) Ik ben blij :lol: Wat je onzekerheid over "littekens in de gaten houden " Ik deed het met mijn man . Elke dag een keer naakt en hup kijken ! .Zie je wat , iets raars , iets veranderd ? Als je dat iedere dag even doet : ik roep dan CONTROLE MOMENTJE kijken en aankomen niet :P Zo wende hij ook gelijk aan mijn nieuwe borstjes. Je kan natuurlijk ook gewoon even langs je huisarts . Dag,knuffel Janneke FLOWER
6x

Ongelezen bericht 21 jun 2014 18:42

Hoi Janneke,

Je kunt nog niet zoveel zien door die pleisters heen.
Verder had ik het idee om 2 weken dag en nacht een rekbare stevige band te dragen,maar daarna misschien een sportbehaatje overdag. Ik heb uiteraard niet zo'n heftige ingreep als jij gehad, zal bij mij van binnen ook wel wat gebeurt zijn, maar lang niet zo als bij jou. Ik kan alleen niks vinden want ik kan de AA push up van mijn dochter niet eens vullen, dus dat wordt een flinke zoektocht.

Liefs Mik
BV 1991-Explantatie 2014

Plaats reactie

Terug naar “Explantatie”