Ook ik wil me even voorstelen- binnenkort explantatie!

Protheses vanwege cosmetische reden.
sterre

Ongelezen bericht 18 apr 2014 16:26

Implantaten: Perthese

Hallo allemaal, mijn naam is Sterre, bijna 34 jaar en ook ik heb mijn afspraak staan voor een explantatie. Inmiddels heb ik mijn protheses 13 jaar. (van het merk: Perthese) Ik ging van een AA cup naar een kleine B cup.
Er zit een goedaardig knobbeltje in mijn borst, na een biopsie en mammografie heb ik besloten alles te laten verwijderen. Ik was ontzettend bang dat mijn protheses kapot zouden gaan tijdens de mammografie. Volgens de artsen kon het prima. Maar wat was het pijnlijk, het voelde gewoon niet goed. Twee weken lang heb ik er last van gehad. Ook voelden de protheses daarna heel anders, golvend, bobbelig en gewoon heel anders. Gelukkig staat mijn operatie datum bijna voor de deur zodat alles er zo snel mogelijk uit kan. Achteraf konden ze ook nog eens niks zien op de foto’s van de mammografie, door de protheses! (het is dus voor niks geweest) Ik heb met de chirurg de afspraak gemaakt dat alles word verwijderd incl. kapsel. De protheses mag ik meenemen. Inmiddels zijn mijn protheses na al die jaren ook heel erg veranderd van structuur. Ze voelen erg bobbelig, waardoor alles ineens op knobbeltjes lijkt. Omdat ik veel klachten herken op het forum en er nu in 2014 ineens niet meer zo positief over borstprotheses en gezondheid wordt gesproken als 13 jaar geleden, ben ik heel blij dat alles eruit gaat. Ik wil weer gewoon 'puur' mijn eigen (hopelijk gezonde) lijf!

Klachten: zonder reden veel afgevallen, de laatste jaren altijd moe, ik leef gezond, drink niet, rook niet en ben redelijk sportief, slaap goed maar toch ben ik ALTIJD moe. Mijn menstruatie cyclus is ontzettend onregelmatig (soms zelfs een jaar niet) daarnaast heb ik rugklachten en concentratie en geheugenproblemen. (vooral het niet op woorden kunnen komen) Ook herken ik mij in allerlei andere vage klachten, darmen, oren, ogen, keel. En ben ik ontzettend vaak ziek. Mijn bloed is al meerdere keren uitgebreid onderzocht en is prima, gelukkig. Maar je vraagt je wel af, waar komen dan toch al die klachten vandaan?
Ik kijk ontzettend op tegen de narcose en de pijn erna. Bij het plaatsen van protheses (onder de borstspier) had ik heel erg veel last, ook ben ik heel ziek geweest van de narcose en veel pijn daarna. Ik word geopereerd in het MCL door een hele vriendelijke chirurg, mevrouw Mouës. Iemand ervaring hiermee?

Heeft iemand ook ervaring met zwanger worden en borstvoeding geven (kort) na een transplantatie?
Janneke

Ongelezen bericht 18 apr 2014 17:44

Hoi Sterre, MCL ,is dat Leiden ? of Leeuwarden ?
Verstandig dat je voor explantatie gaat en je hebt je OP datum ook al :super ! Je klachten zijn typisch voor siliconen vergiftiging ,zoals ik het altijd noem. De hele siliconen ellende is toch al veel langer bekend hoor voor mij zelf al vanaf 1991, helaas zaten mijn 2 de stel implantaten er toen net in. Intussen ,met internet is het makkelijker geworden om iets te onderzoeken ,gelukkig maar ! Narcose is best eng ,dat ben ik met je eens ,aan iets leuks denken zeggen ze dan :dan droom je mooi ! De pijn is mij toen in 1991 meegevallen (en dat was 3 x in 6 maanden) en de pijn medicatie is zoveel beter : op tijd zeggen en niet uitstellen om te slikken de eerste dagen ! Ook ik heb een hekel aan pilletjes, maar wat moet ,moet (zei mijn moeder altijd) Misschien ben je al eerder aan de beurt dan ik (5 juni) Veel sterkte ,meisje met het wachten Dikke knuffel Janneke FLOWER
Luna MKS

Ongelezen bericht 22 apr 2014 15:55

Lieve Sterre,

Welkom! Ik had je wel een mail gestuurd maar nog geen welkom geheten.

Hoop dat je je weg kunt vinden op het forum.
Hier in dit topic word je wegwijs gemaakt: http://klachtensilicon.forum2go.nl/bela ... -t326.html

Veel succes met de rest van je weg naar explantatie!

Liefs,

Luna _Omhelzing
Bibi

Ongelezen bericht 23 apr 2014 16:43

Lieve Sterre, bij het lezen van jouw verhaal kreeg ik rillingen.. zo herkenbaar.

Vandaag is het voor mij drie weken geleden dat ik mijn borstprotheses heb laten verwijderen. Het valt echt reuze mee!
Bij de vorige operatie was ik ook ontzettend ziek van de narcose. Dat heb ik aangegeven bij de anesthesist en kreeg van hem daarvoor een middeltje.
Dat heeft geholpen, ben niet ziek geweest na de operatie. Wellicht een idee voor jou om het aan te geven bij de anesthesist.
Liefs Bibi
sterre

Ongelezen bericht 23 apr 2014 17:28

Wat een lieve berichten allemaal, doet mij goed zeg.

Bibi, gelukkig krijg ik ook een middeltje tegen de misselijkheid. Hopelijk doet het goed zijn werk. en prettig om te lezen dat het bij jou reuze mee viel. Ben je tevreden met het eindresultaat? en ben jij alweer aan het werk?

Janneke, ik ben inderdaad eerder aan de beurt. Na afloop zal ik mijn verhaal hier ook doen. Spannend hoor voor jou ook nog dus. Ben jij 3 keer in 6 maanden tijd onder narcose geweest voor een borstoperatie?

Het MCL in Leeuwarden bedoel ik inderdaad. Hier ben ik ook geopereerd voor de borstvergroting en krijg ik de explantatie gelukkig vergoed.

Fleur, de vragenlijst heb ik ingevuld. Bedankt. En Luna bedankt voor de tip.
Bibi

Ongelezen bericht 23 apr 2014 17:49

Wat goed zeg dat jij de explantatie vergoed krijgt.

Inmiddels ben ik een week weer aan het werk. Dat gaat goed. Ik merk nog wel die vermoeidheid (die was er ook al). Helaas heb ik wel last gekregen van exceem aan handen en voeten, het lijkt erop dat de chlorella dat verstrekte. Dus daar ben ik nu mee gestopt. Jammer genoeg.

Zeker tevreden met het resultaat. De eerste dagen na de explantatie zagen ze er nog verschrompeld uit, maar dat trekt snel bij :D.
Een goed gevoel dat er niets meer in mijn lijf zit wat er niet hoort!
sterre

Ongelezen bericht 01 mei 2014 19:41

Super spannend...... Nerveus... Kan het bijna niet geloven maar eindelijk is het zover!!!!! Mijn explantatie!!
Zodra alles achter de rug is breng ik jullie op de hoogte.

Bibi, hoe gaat het nu met je herstel? Veel last? Je wond? Het fluffen? Heb jij ook foto's? ik ben wel een beetje bang voor het eindresultaat, maar beter dat dan deze onzekerheid.

Ik ben zo blij dat dit forum bestaat. Erg prettig om jullie verhalen te lezen. (alleen zou het beter zijn wanneer dit forum niet nodig zou zijn.
:roll:
Janneke

Ongelezen bericht 01 mei 2014 20:24

Hey Sterre ,ben je al aan de beurt ?!! Veel sterkte hoor ! Dikke knuffel Janneke FLOWER
Bibi

Ongelezen bericht 01 mei 2014 21:29

Lieve Sterre,
Gaat goed komen en niet bang zijn voor het eindresultaat. Dat valt zo ontzettend mee. Die van mij zitten al weer strak in het velletje :lol: En dat na 4 weken.
Voel me goed. Bijna geen last meer. Bij het sporten voelen ze nog wel gevoelig.

Merk nog wel vermoeidheid, maar er zijn ook dagen dat ik me erg energiek voel. En het gekke is dat ik nu tevredener ben met mijn borsten dan daarvoor. Dit hoort bij me en dat geeft me een goed gevoel.
Zo blij dat ik die stap heb gezet, niet meer die onzekerheid en gedachtes van stel dat...etc.
Meis, het komt goed niet te veel zenuwen hebben.
Heel veel sterkte! dikke knuf
Luna MKS

Ongelezen bericht 02 mei 2014 10:29

Sterre, wanner moet je?

Heel veel sterkte als je al bent geweest!!! Of vandaag moet !!! +IK WENS+

Lots of +LOVE+
Luna

en een Hug
sterre

Ongelezen bericht 04 mei 2014 14:05

Bedankt allemaal

Ik zal mijn verhaal plaatsen bij het onderwerp: explantatie. Hug