Luna schreef: β19 sep 2019 10:29
Ach wat zielig!!
Je had te lang in de auto gezeten zei je. Misschien is het stijf geworden? In ieder geval kun je door detoxen echt goed ziek worden en vaak juist op het moment dat je denkt dat het beter gaat... Ook meer pijn in je gewrichten en op plekken waar je misschien al wat artrose hebt lieverd dat kan echt.
Pas een beetje op met hardlopen. Het is heel gezond, maar kan op een gegeven moment ook schade geven aan je knieen en heupen. Goede schoenen zijn heel belangrijk misschien kun je even naar de sportfysio. Zij kunnen veel goede tips geven. Ik heb een vriend die marathons loopt en hij kan niet zonder zijn sportfysio zegt hij.
Sterkte!!!!!!

Wilde niet reageren hoor maar soms komt het weer. Toch ben ik selectief geworden. Dus sorry meiden als ik niet overal op reageer!!!!!
Nu wil ik toch wel even reageren op jouw berichtje.
Dank je voor het bevestigen dat het door het detoxen kan komen, die kans is ook wel heel groot eigenlijk.
Hardlopen ging goed maar dat was ook gelijk de enige keer helaas. Ik loop al heel de zomer op barefoot schoenen, met vijf teentjes zeg maar en zonder verschil in hoogte tussen tenen en hak (zero drop). Dit ging gelijk al super, geen last meer van mijn heup. Totdat ik weer een keer mijn Asics aandeed toen kreeg ik gelijk die pijn weer. Dat heeft dus wel degelijk invloed op mijn hele gestel! Nu wordt het kouder en ik heb alleen die zomerschoenen, gevolg is dat ik weer gewone sneakers aan heb de laatste tijd. Ik denk dus dat ook dat tegenwerkt!
Ik heb verder geen klachten met lopen meer gehad. Tot nu dus weer. Ik liep 5 km voor mijn operatie aan. Ik wilde weer beginnen met opbouwen maar wacht daar nu mee. Is geen halszaak! Lekker wandelen met de hond is ook heel fijn.
Dit even om compleet te zijn.
Ik heb door de jaren heen wel vaker last van mijn heup en kaak gehad, dus je volgende reactie over hypermobiliteit maar vooal het verzwakte bindweefsel herken ik wel! Op zoek dus naar hoe dat te versterken is. Ik drink elke dag zelfgemaakte kippenbouillong (
https://www.vanderpigge.nl/koken-en-rec ... ne-wereld/) hier staat het mooi omschreven waarom. En ik heb glucosamine (in de kast staan), vraag me af of dat helpt. Iemand daar ervaring mee?
Liefs, Moeke