Explantatie Elza - Dr. Kappel

Deel je ervaringen en foto's
Elza

Ongelezen bericht 04 dec 2019 21:39

Om 9.15 uur werd ik verwacht in Amsterdam. Ik was behoorlijk zenuwachtig en zag er erg tegenop. Na even gewacht te hebben werd ik door een zeer vriendelijke zuster opgeroepen. Mijn slip en sokken mocht ik aan houden en ik kreeg een soort papieren operatiejasje aan en toen mocht ik in bed liggen lekker met de dekens over. Zij legde daarna het infuus aan, gelukkig was ze zeer ervaren. Ondertussen uitte ik mijn bezorgdheden tegenover de zuster. Na de bv operatie van 18 jaar geleden was ik hondsberoerd en had last van de keel, daar was ik nu ook bang voor. Ze vertelde dat het haast nooit voorkomt dat iemand misselijk is omdat ze daarvoor een middel toedienen. De vriendelijke anesthesist bevestigde dit.

Na de 1e operatie (in totaal 4 die dag) kwam dr Kappel om mijn borsten af te tekenen, de vragenlijsten door te nemen en ze maakte foto’s en toen op naar de operatiekamer. Daar nam ik plaats op de operatietafel. Mijn beide armen moest ik op de daarvoor bedoelde uitstekende armsteunen leggen. Daar lag ik dan, ik voelde me net Jezus aan het kruis :roll: . Ik kreeg een kapje op en moest rustig in- en uitademen. Het duurde even maar toen viel ik in een diepe slaap.

Bijna 2 uur later werd ik wakker op de verkoeverkamer, weer lekker onder de dekens. Ik voelde me meteen erg goed, weinig pijn, niet misselijk en ook geen last van de keel. Ik lustte vrij snel een kopje thee en daarna koos is voor een beschuitje jam en daarna nog één.
Daarna met hulp in de kleren, plasje doen en toen met kleren aan weer in bed wachten waar ik nog een leuke attentie kreeg. Mijn man werd er weer bijgehaald en even later volgde het gesprek met dr Kappel.

Mijn protheses zijn er na ruim 18 jaar rimpelig maar wel heel uitgekomen Ook het kapsel heeft ze in zijn geheel kunnen verwijderen. Man, man wat een opluchting. De protheses mochten we meenemen.

Ik was zo euforisch over het verloop dat ik nog net niet huppelend de kliniek heb verlaten :lol: .
Een dag later was de euforie wel een beetje weg. Natuurlijk was ik blij dat alles eruit was maar besefte ook dat ik weer plat verder moest en durfde niet te kijken naar het resultaat.

Met de drains die zijn geplaatst was het ook nog wel even dealen. Je voelt ze zitten en moet ze steeds meeslepen. De operatie was op zaterdag en de drains zijn op maandag door dr Kappel verwijderd.

Gelukkig is er nog wel wat borstweefsel overgebleven en misschien zelfs wat bijgekomen aangezien ik na de overgang flink ben gegroeid. Met behulp van dit forum ga ik op zoek naar een bh a-cup met vulling en daar wil ik trots op zijn.
Susana

Ongelezen bericht 04 dec 2019 22:23

Elza, wat fijn om te lezen dat de operatie achter de rug is!! en dat gelukkig alles goed verliep!!
Ik zou even wachten met het kopen van bh, ik weet nog dat pas vanaf week 5-6 kon ik zien de definitieve bh maat, gedurende de eerste 5 weken ze hebben echt met de dag veranderd, ik dacht een kleine b te houden na de operatie en is uit eindelijk een volle C geworden.
Ik wens je een fijne herstelπŸ’œπŸŒΊ
Explantatie + borstlift 2 september 2019
Je klachten melden: viewtopic.php?f=142&t=1689 πŸ€
Voor vragen over borst- en littekenverzorging: info@inbalanstotaal.nl πŸ’Œ
Website massagepraktijk: https://www.inbalanstotaal.nl/borstmassage/ πŸ¦‹
Susana's blog: https://www.inbalanstotaal.nl/blog/ ✍️
Chantal100136

Ongelezen bericht 05 dec 2019 13:44

Hallo Elza,

Wat ontzettend fijn dat het bij jou ook allemaal snel is gegaan (zag net je voorstel bericht in een ander kopje voorbij komen). Wat heerlijk dat het allemaal zo goed verlopen is en dat je zelfs huppelend daar weg wou gaan. Ik heb aankomende maandag de operatie en ben hartstikke zenuwachtig maar hoop er ook gewoon goed doorheen te komen.

Ik snap heel goed je punt met dat je na de tijd geen borsten meer hebt. Ik heb maar 2 jaar mijn implantaten mogen hebben maar ik was van te voren ook echt plat plat (cup aa was soms nog te groot). Het is voor mij ook echt een heftig iets dat we weer terug moeten maar ik probeer mezelf er wel op te wijzen dat ik liever gezond en plat ben dan ongezond met borsten. Hopelijk heb je toch zelf wat borstweefsel ontwikkeld en valt het uiteindelijk hartstikke mee. Succes met het herstel!
Essi

Ongelezen bericht 05 dec 2019 22:41

Wat fijn je bent er van af!!!
Super dat alles zo goed is gegaan. Nu lekker verder herstellen.
Liefs essi
Elza

Ongelezen bericht 06 dec 2019 14:57

Bedankt voor jullie lieve reacties. Het herstel verloopt goed, af en toe wat jeuk maar dat is vast een gunstig teken.
Ik snap heel goed je punt met dat je na de tijd geen borsten meer hebt. Ik heb maar 2 jaar mijn implantaten mogen hebben maar ik was van te voren ook echt plat plat (cup aa was soms nog te groot). Het is voor mij ook echt een heftig iets dat we weer terug moeten maar ik probeer mezelf er wel op te wijzen dat ik liever gezond en plat ben dan ongezond met borsten.
Goed bezig Chantal! De confrontatie is misschien pijnlijk, maar ziek zijn/worden of last hebben is nog pijnlijker. Ik wens je heel veel sterkte aanstaande maandag.
DME

Ongelezen bericht 09 dec 2019 01:08

Wat fijn dat je jouw operatie met succes achter de rug hebt! Ik had dit bericht net even nodig. Vanmiddag de aanmeldtijd doorgekregen voor aankomende zaterdag. Ook bij Dr Kappel. Ik ben pas om 13.15 uur aan de beurt. Ik was heel blij dat ik nog dit jaar geholpen kon worden, maar begin hem nu wel een beetje te knijpen... ik vraag me bijv ook af hoe de rit naar huis is gegaan bij jou met de drains. Ik kan me niet meer herinneren hoe ik die reis naar huis heb ervaren na de bv, maar prettig kan het niet geweest zijn. En ik vind het ook niet ideaal om de drains door mijn huisarts te laten verwijderen, maar twee uur in de auto naar Zwolle om het dr Kappel te laten doen lijkt me ook geen pretje...
ik zie ineens heel veel beren op de weg. πŸ˜… Hoort bij mijn proces, blijkbaar.
Ik ben heel benieuwd hoe het nu met je gaat.
Volg je lijf en je gevoel πŸ€β™₯️
Explantatie gehad op 14 dec 2019
Elza

Ongelezen bericht 09 dec 2019 18:56

DME schreef: ↑
09 dec 2019 01:08
Wat fijn dat je jouw operatie met succes achter de rug hebt! Ik had dit bericht net even nodig. Vanmiddag de aanmeldtijd doorgekregen voor aankomende zaterdag. Ook bij Dr Kappel. Ik ben pas om 13.15 uur aan de beurt. Ik was heel blij dat ik nog dit jaar geholpen kon worden, maar begin hem nu wel een beetje te knijpen... ik vraag me bijv ook af hoe de rit naar huis is gegaan bij jou met de drains. Ik kan me niet meer herinneren hoe ik die reis naar huis heb ervaren na de bv, maar prettig kan het niet geweest zijn. En ik vind het ook niet ideaal om de drains door mijn huisarts te laten verwijderen, maar twee uur in de auto naar Zwolle om het dr Kappel te laten doen lijkt me ook geen pretje...
Hallo DME, ik begrijp de spanning die je nu ervaart, maar het gaat echt goed komen.
Toen ik 's morgens de auto uitstapte om naar de kliniek te lopen, deed ik de zitting van de stoel alvast naar achteren zodat ik gemakkelijker zou kunnen zitten op de terugreis, maar dit was helemaal niet nodig. De terugweg duurde 2,5 uur want er was een ongeluk gebeurt. De reis ging goed maar ik was wel blij en moe toen ik uiteindelijk thuis was.
Ik was vergeten de brief over de drains van dr. Kappel aan de huisarts te geven. Op die maandag had mijn huisarts een vervanger en hij wilde het niet doen. Wel zou ik de volgende dag bij mijn eigen huisarts terecht kunnen. Omdat ik niet wilde wachten ben ik dus naar Zwolle gegaan, dat is voor mij ongeveer een uur rijden.
Nu ruim een week verder gaat het nog steeds heel goed, alleen de plekken waar de drains hebben gezeten voel ik een beetje.
Over het resultaat ben ik ook tevreden, maar natuurlijk wel een stuk platter. Ik heb nu een postoperatieve bh aan met vulling en ik denk dat niemand het verschil ziet.

Op weg naar de explantatie toe heb ik ook wel twijfelmomenten gehad, maar gelukkig had ik steun aan mijn man die ze er ook liever uit had ivm mijn gezondheid. Nu ze er eenmaal uit zijn ben ik er erg blij om.

Ik wens je heel veel sterkte DME, nog even doorzetten en dan ben je er ook van af. Als je nog vragen hebt dan beantwoord ik ze graag :D .
Lydizzles

Ongelezen bericht 09 dec 2019 20:23

Hey DME, ook ik ben bij dr Kappel geopereerd en zag er ook niets in de drains in Zwolle te laten verwijderen. Ik ben naar de huisarts gegaan en het was echt een fluitje van een cent. Het stelt echt niets voor. Als je niet naar je huisarts zou willen, kun je ook altijd in op de EHBO terecht alleen denk ik dat je daar lang op je beurt zult moeten wachten aangezien het geen spoed is.

Ook de terugweg met drains is geen probleem. Je bent dan nog verdoofd dus pijn zul je sowieso niet hebben. De drains beperken je alleen in je bewegingsvrijheid maar aangezien je toch rustig aan moet doen, komt dit misschien wel goed uit ;)
Ik wens je veel succes met de operatie en ook ik zag er tegenop maar achteraf kan ik echt zeggen dat het 100% meevalt! Ik heb geen pijnstillers geslikt en dr Kappel is een ontzettend kundige chirurg dus je bent in de beste handen!! Veel lfs.
-x-
DME

Ongelezen bericht 09 dec 2019 22:03

Lydizzles schreef: ↑
09 dec 2019 20:23
Hey DME, ook ik ben bij dr Kappel geopereerd en zag er ook niets in de drains in Zwolle te laten verwijderen. Ik ben naar de huisarts gegaan en het was echt een fluitje van een cent. Het stelt echt niets voor. Als je niet naar je huisarts zou willen, kun je ook altijd in op de EHBO terecht alleen denk ik dat je daar lang op je beurt zult moeten wachten aangezien het geen spoed is.

Ook de terugweg met drains is geen probleem. Je bent dan nog verdoofd dus pijn zul je sowieso niet hebben. De drains beperken je alleen in je bewegingsvrijheid maar aangezien je toch rustig aan moet doen, komt dit misschien wel goed uit ;)
Ik wens je veel succes met de operatie en ook ik zag er tegenop maar achteraf kan ik echt zeggen dat het 100% meevalt! Ik heb geen pijnstillers geslikt en dr Kappel is een ontzettend kundige chirurg dus je bent in de beste handen!! Veel lfs.
-x-
Bedankt voor de geruststelling! Ik kijk er nu weer naar uit. πŸ˜„
DME

Ongelezen bericht 09 dec 2019 22:14

Elza schreef: ↑
09 dec 2019 18:56
Hallo DME, ik begrijp de spanning die je nu ervaart, maar het gaat echt goed komen.
Toen ik 's morgens de auto uitstapte om naar de kliniek te lopen, deed ik de zitting van de stoel alvast naar achteren zodat ik gemakkelijker zou kunnen zitten op de terugreis, maar dit was helemaal niet nodig. De terugweg duurde 2,5 uur want er was een ongeluk gebeurt. De reis ging goed maar ik was wel blij en moe toen ik uiteindelijk thuis was.
Ik was vergeten de brief over de drains van dr. Kappel aan de huisarts te geven. Op die maandag had mijn huisarts een vervanger en hij wilde het niet doen. Wel zou ik de volgende dag bij mijn eigen huisarts terecht kunnen. Omdat ik niet wilde wachten ben ik dus naar Zwolle gegaan, dat is voor mij ongeveer een uur rijden.
Nu ruim een week verder gaat het nog steeds heel goed, alleen de plekken waar de drains hebben gezeten voel ik een beetje.
Over het resultaat ben ik ook tevreden, maar natuurlijk wel een stuk platter. Ik heb nu een postoperatieve bh aan met vulling en ik denk dat niemand het verschil ziet.

Op weg naar de explantatie toe heb ik ook wel twijfelmomenten gehad, maar gelukkig had ik steun aan mijn man die ze er ook liever uit had ivm mijn gezondheid. Nu ze er eenmaal uit zijn ben ik er erg blij om.

Ik wens je heel veel sterkte DME, nog even doorzetten en dan ben je er ook van af. Als je nog vragen hebt dan beantwoord ik ze graag :D .
Fijn om te horen dat het nu beter met je gaat! Goed idee van die autostoel naar achter.
Ik sta er nog steeds achter en de steun van manlief is net als bij jou aanwezig en heel prettig. Hij heeft me tenslotte leren kennen toen ik plat was, dus hij weet wat hij weer kan verwachten. πŸ˜‰ Gezondheid gaat voor.

Heb je trouwens nog last van spierpijn? Moeite met armen bewegen en gebruiken, bijv met haren wassen, zoals na de bv? Ik kan me vaag herinneren dat dat wel zwaar was.

Er komen vast nog wat vragen, lief dat ik ze dan bij je kwijt kan. πŸ€— Ik hoop dat ik dat straks ook voor anderen kan doen.
Elza

Ongelezen bericht 10 dec 2019 21:33

Heb je trouwens nog last van spierpijn? Moeite met armen bewegen en gebruiken, bijv met haren wassen, zoals na de bv? Ik kan me vaag herinneren dat dat wel zwaar was.
Nee, ik heb geen last van spierpijn. Wel voel ik dat het borstgebied gevoelig is, het kapsel is natuurlijk weggehaald en er is in gesneden. Daardoor doe je vanzelf wel rustig aan om het zo min mogelijk te belasten.
Haren wassen is idd beetje lastig helemaal omdat je de eerste week niet mag douchen :?
DME

Ongelezen bericht 14 dec 2019 09:37

Hi Elza, het is voor jou alweer 10 dagen geleden. Hoe gaat het nu met je?
Plaats reactie

Terug naar β€œExplantatie”