Maagproblemen?

Deel je ervaringen of stel vragen.
Ilja

Ongelezen bericht 20 feb 2022 19:54

Minka schreef:
20 feb 2022 19:47
Ilja schreef:
20 feb 2022 19:44
Minka schreef:
20 feb 2022 19:29

Ik ga havermout proberen.. maagzuur heb ik niet vaak alleen de pijn de vreselijke pijn, heb zowat alle maagzuurremmers gehad niks hielp, en van alle soorten pillen voor die gastritis en nike helpt.. zelfs de mdl artsen zeggen we weten t niet ze raden me antidepressiva aan om die prikkel uit te schakelen tussen hersenen en maag maar dat wil ik absoluut niet want dat is alleen mar symptoom maskeren en niet bestrijden. Ik denk dat t toch echt aan die borsten ligt kan niet anders?
Als je veel maagzuurremmers hebt gebruikt dan kan het goed zijn dat je vitamine B12 is afgebroken.
Je kunt er heel veel klachten door krijgen. Ook kan het zijn dat je juist te weinig maagzuur aanmaakt waardoor er
heel veel klachten ontstaan. Google maar eens.
Ja dat kan ik ga dat bespreken met mdl arts ik neem aan dat ze kunnen onderzoeken? Ze hebben alleen een maagkijk onderzoek gehad de maagwand zag er normaal uit niks afwijkends te zien. Kleine gastritis. Meer niet. Maar de pijn is hels.
De MDL artsen heb ik geen hoge pet van op. Stoppen je vol met pillen. Ook het te weinig maagzuur wuiven ze vaak weg.
Ik heb via de huisarts mijn B12 laten prikken. Via de orthomoleculaire arts kwam ik op te weinig maagzuur.
Daarom ben ik op eigen houtje gestopt met de maagzuurbeschermers. Ik heb ook ten einde raad op de eerste hulp
met maagpijn gelegen. Hup, paar pillen voorschrijven. Om gek van te worden.
Minka

Ongelezen bericht 20 feb 2022 19:57

Ilja schreef:
20 feb 2022 19:54
Minka schreef:
Ilja schreef:

Als je veel maagzuurremmers hebt gebruikt dan kan het goed zijn dat je vitamine B12 is afgebroken.
Je kunt er heel veel klachten door krijgen. Ook kan het zijn dat je juist te weinig maagzuur aanmaakt waardoor er
Ja dat kan ik ga dat bespreken met mdl arts ik neem aan dat ze kunnen onderzoeken? Ze hebben alleen een maagkijk onderzoek gehad de maagwand zag er normaal uit niks afwijkends te zien. Kleine gastritis. Meer niet. Maar de pijn is hels.
De MDL artsen heb ik geen hoge pet van op. Stoppen je vol met pillen. Ook het te weinig maagzuur wuiven ze vaak weg.
Ik heb via de huisarts mijn B12 laten prikken. Via de orthomoleculaire arts kwam ik op te weinig maagzuur.
Daarom ben ik op eigen houtje gestopt met de maagzuurbeschermers. Ik heb ook ten einde raad op de eerste hulp
Oh zo bekend, ik heb vorig jaar 14 keer op spoed gezeten wegens zulke heftige pijnen.. verschrikkelijk. Ik ben zelf de maagzuurremmers gaan afbouwen e er mee gestopt want t had totaal geen baat bij mij.
Luna MKS

Ongelezen bericht 20 feb 2022 20:03

Minka schreef:
Luna MKS schreef:
20 feb 2022 19:52
Minka schreef:
20 feb 2022 19:48
B12 was in orde, half jaar geleden.. er is alrijd alles normaal dat ik daar gek van word
Helaas testen huisartsen niet goed op B12. En hanteren ze ook nog eens veel te lage referentiewaarden.
Ik bedacht me net dat je Buscopan kunt proberen. Hebben ze dat wel eens bij je geprobeerd? Volgens mij ook bij apotheek te koop.
Vind het echt zielig voor je. Weet zo goed wat je doormaakt! Heb je huidklachten?
Nee nog nooit van gehoord? Mijn huid is goed heb geen jeuk of zo..
Ok, dan is het wel het proberen waard. Buscopan helpt bij maagkrampen. Je kunt ook paracetamol nemen tegen de pijn. Want dit is ook geen doen zo. Maar niet meer van alles proberen, dat brengt je verder van huis.

Wanneer had je voor het laatst van alles uitgeprobeerd? Door veel te slikken is je maag nog meer van slag geraakt..
Al dat geswitch met die middeltjes maakt alles erger. Echt niet meer van alles proberen.

Probeer de havermout vlokken en kamille thee. Gewoon over de dag verdeeld.

En eventueel Buscopan maar dit is idd symptoombestrijding.

Sterkte lieverd!!!🙏😢🌈💕🌸🍀

Welterusten 😘😴💕
Ilja

Ongelezen bericht 20 feb 2022 20:04

Ilja schreef:
Minka schreef:
Ilja schreef:

20 jaar geleden heb ik vreselijke maagpijn aanvallen gehad. Ze gooide het op stress. Bij een maagonderzoek bleek dat
ik een maagbreukje had. Medicatie hielp niks. Ik bleef heel veel pijn houden. Ik heb toen een echo aangevraagd.
Het bleek toen dat ik galstenen had. De symptomen leken er niet op dus ik was heel blij met die echo.
De galblaas werd eruit gehaald en God wat was ik er blij mee. Weg pijn. Nu had mijn dochter het zelfde.
Minka

Ongelezen bericht 20 feb 2022 20:10

Ilja schreef:
20 feb 2022 20:04
Ilja schreef:
Minka schreef:

20 jaar geleden heb ik vreselijke maagpijn aanvallen gehad. Ze gooide het op stress. Bij een maagonderzoek bleek dat
ik een maagbreukje had. Medicatie hielp niks. Ik bleef heel veel pijn houden. Ik heb toen een echo aangevraagd.
Het bleek toen dat ik galstenen had. De symptomen leken er niet op dus ik was heel blij met die echo.
De galblaas werd eruit gehaald en God wat was ik er blij mee. Weg pijn. Nu had mijn dochter het zelfde.
Ach wat erg!! Ik heb toevallig echo ook gehad 2 ween geleden niks te zien. Alles was volkomen normaal..
Minka

Ongelezen bericht 20 feb 2022 20:11

Over histamine gelezen te hebben, er zijn dus ook histamine blokkers via huisarts te verkrijgen en omdat ik veel lees over die histamine miss dat dat n uitkomt zou bieden? Ik leg deze vraag wel bij de huisarts kijken wat die zegt. Maar ik hou mijn maag rustig kamille haver en parac zetpillen meer doe ik ook niet. 😅
Luna MKS

Ongelezen bericht 20 feb 2022 20:19

Luna MKS schreef:
20 feb 2022 19:42

Nou zo'n breukje kan ook gewoon pijn gaan doen. Misschien is hij nu groter. Wat zielig!😢
Zorg ervoor dat je geen grote maaltijden neemt. Echt kleine beetjes.
Havermout brengt de maag een beetje tot rust. Kauwen tot papje in mond ontstaat dan doorslikken.
Zorg ervoor dat je voldoende drinkt. Beetje zeezout in het water. Of himalayazout.
Bij mij werden klachten erger na de operatie...
Je kunt antihistamine pillen (allergie pillen) proberen. Wie weet helpt het je.
Ik zet deze nog even hier, want die zag je denk ik over het hoofd. Voldoende drinken is heel belangrijk!

Sterkte lieverd! Zetpillen paracetamol is een goed idee inderdaad!👍

😘💕
Minka

Ongelezen bericht 21 feb 2022 11:01

Luna MKS schreef:
20 feb 2022 20:19
Luna MKS schreef:
20 feb 2022 19:42

Nou zo'n breukje kan ook gewoon pijn gaan doen. Misschien is hij nu groter. Wat zielig!😢
Zorg ervoor dat je geen grote maaltijden neemt. Echt kleine beetjes.
Havermout brengt de maag een beetje tot rust. Kauwen tot papje in mond ontstaat dan doorslikken.
Zorg ervoor dat je voldoende drinkt. Beetje zeezout in het water. Of himalayazout.
Bij mij werden klachten erger na de operatie...
Je kunt antihistamine pillen (allergie pillen) proberen. Wie weet helpt het je.
Ik zet deze nog even hier, want die zag je denk ik over het hoofd. Voldoende drinken is heel belangrijk!

Sterkte lieverd! Zetpillen paracetamol is een goed idee inderdaad!👍

😘💕
Hai Luna
Ik heb van mijn huisarts net deze pillen gekregen
desloratadine. Is dit ong wat je bedoelt? Even es proberen of t wta gaat doen
Luna MKS

Ongelezen bericht 21 feb 2022 11:51

Ja, je kunt het proberen. Ik slik zelf Levocetirizine en Tavegyl.
Ik heb naast de maagdramproblemen ook huidklachten o.a. eczeem, netelroos, vasculitis (puntbloedingen) en rode en branderige huid. Verder problemen met de slijmvliezen en ogen.
Juist bij vrouwen die naast maagdarmproblemen, ook huidproblemen en problemen met slijmvliezen en ogen hebben, is de kans dat het om mestcelactivatie gaat groter. Dan helpen antihistamine tabletten wel degelijk om de ongemakken te verlichten. Dat wil niet zeggen dat het probleem is verholpen, want het is symptoombestrijding. Daarbij is histamine niet de enige stof die vrijkomt en problemen geeft. Maar wel de stof die voor de meeste problemen zorgt en ook bijvoorbeeld voor hevige allergische reacties kan zorgen zoals bij anafylaxie.

Hierbij wat info over de verschillende tabletten:
https://www.huidziekten.nl/zakboek/derm ... minica.htm

Overigens is er een natuurlijk alternatief op antihistaminica de stof Quercetine. Ik gebruik dit zelf.
https://m.orthokennis.nl/artikelen/quer ... 20verlaagt.
Maar hoe je het wendt of keert, medicatie is soms gewoon nodig. In ieder geval in acute fases.

Neem het tabletje in de avond. Je gaat in het begin echt heel slaperig worden. Ook al is het niet sederend! Tot je gewend bent, zul je echt slaperig zijn en dan moet je zeker niet gaan rijden!

Ik hoop dat het je een beetje zal helpen! Ik hoop het echt voor je! Ik zal nog even naar je andere klachten kijken.
Heb je nooit last gehad van een soort flushing? Dus heel warm gevoel krijgen. Of rood gezicht? Of elders rode huid? Dit komt allemaal door histamine.
Ook als je bijvoorbeeld reageert op alcohol. Wat je echt niet met nemen bij een maagontsteking!

Sterkte lieve schat! :(

Xxxjes Luna
Minka

Ongelezen bericht 21 feb 2022 12:51

Luna MKS schreef:
21 feb 2022 11:51
Ja, je kunt het proberen. Ik slik zelf Levocetirizine en Tavegyl.
Ik heb naast de maagdramproblemen ook huidklachten o.a. eczeem, netelroos, vasculitis (puntbloedingen) en rode en branderige huid. Verder problemen met de slijmvliezen en ogen.
Juist bij vrouwen die naast maagdarmproblemen, ook huidproblemen en problemen met slijmvliezen en ogen hebben, is de kans dat het om mestcelactivatie gaat groter. Dan helpen antihistamine tabletten wel degelijk om de ongemakken te verlichten. Dat wil niet zeggen dat het probleem is verholpen, want het is symptoombestrijding. Daarbij is histamine niet de enige stof die vrijkomt en problemen geeft. Maar wel de stof die voor de meeste problemen zorgt en ook bijvoorbeeld voor hevige allergische reacties kan zorgen zoals bij anafylaxie.

Hierbij wat info over de verschillende tabletten:
https://www.huidziekten.nl/zakboek/derm ... minica.htm

Overigens is er een natuurlijk alternatief op antihistaminica de stof Quercetine. Ik gebruik dit zelf.
https://m.orthokennis.nl/artikelen/quer ... 20verlaagt.
Maar hoe je het wendt of keert, medicatie is soms gewoon nodig. In ieder geval in acute fases.

Neem het tabletje in de avond. Je gaat in het begin echt heel slaperig worden. Ook al is het niet sederend! Tot je gewend bent, zul je echt slaperig zijn en dan moet je zeker niet gaan rijden!

Ik hoop dat het je een beetje zal helpen! Ik hoop het echt voor je! Ik zal nog even naar je andere klachten kijken.
Heb je nooit last gehad van een soort flushing? Dus heel warm gevoel krijgen. Of rood gezicht? Of elders rode huid? Dit komt allemaal door histamine.
Ook als je bijvoorbeeld reageert op alcohol. Wat je echt niet met nemen bij een maagontsteking!

Sterkte lieve schat! :(

Xxxjes Luna
Lieve Luna
Dank je wel weer voor je info!
Ik heb vaak ontstoken ogen pussig en branderig en soms jeukt me maag dan moet ik eraan krabben als gek. Maar verder dan dat ( jah behalve alle andere symtomen zoals extreme vermoeidheid)
Luna MKS

Ongelezen bericht 21 feb 2022 14:41

Lieve Minka, ik had met de implantaten ook heel vaak oogontstekingen. Veel vrouwen hebben dit. Maar ook sicca klachten. Droge ogen en mond.
Ik heb nu nog last van sicca klachten, maar met de implantaten was het echt té erg! En ook slikklachten waren erg toen. Ik vermoed dat jij dit ook allemaal hebt...

Helaas zullen de pilletjes voor nog drogere slijmvliezen zorgen, dus dat is wel een nadeel. Ik gebruik zelf oogdruppels van Weleda en VSM om de ogen te bevochtigen. Hier een topic: https://meldpuntklachtensiliconen.com/f ... 244&t=1493
Als je je ogen goed bevochtigd, verklein je ook de kans op ontstekingen, dus doe dat vooral.

Voor de mond gebruikte ik vaak Biotène mondgel. Tegenwoordig gebruik ik een spray variant.

STERKTE LIEVERD! <3 <3 <3
Minka

Ongelezen bericht 21 feb 2022 14:45

Luna MKS schreef:
21 feb 2022 14:41
Lieve Minka, ik had met de implantaten ook heel vaak oogontstekingen. Veel vrouwen hebben dit. Maar ook sicca klachten. Droge ogen en mond.
Ik heb nu nog last van sicca klachten, maar met de implantaten was het echt té erg! En ook slikklachten waren erg toen. Ik vermoed dat jij dit ook allemaal hebt...

Helaas zullen de pilletjes voor nog drogere slijmvliezen zorgen, dus dat is wel een nadeel. Ik gebruik zelf oogdruppels van Weleda en VSM om de ogen te bevochtigen. Hier een topic: https://meldpuntklachtensiliconen.com/f ... 244&t=1493
Als je je ogen goed bevochtigd, verklein je ook de kans op ontstekingen, dus doe dat vooral.

Voor de mond gebruikte ik vaak Biotène mondgel.

STERKTE LIEVERD! <3 <3 <3
Jezus er gaat zoveel dor me heen.. waarom bennik er niet eerder achter gekomen of liever waarom heb ik t ook ooit gedaan zoveel spijt en woede maar vooral angst of t wel allemaal weggaat. Ik sterf elke dag een beetje
Luna MKS

Ongelezen bericht 21 feb 2022 14:55

Ach lieverd, niet doen hoor! Jij gaat je echt stukken beter voelen! Vertrouw erop oké? 🙏🌈

Alles komt goed lieverd, geef niet op hoor! Jij gaat je heel sterk voelen en krijgt een prachtig lief kleintje! En misschien zelfs meer!🙏👶🥰🍀🌈💋
Emina

Ongelezen bericht 22 feb 2022 13:11

Luna MKS schreef:
21 feb 2022 17:44
Deze is leuker! Hoop dat je kijkt Minka https://www.youtube.com/watch?v=57WlxC5ves8

The Message is Love!❤

Het ontroert mij om er naar te kijken. In de video allemaal stukjes tekst van vrouwen.
Ik herinner mij alle vrouwen. En alle struggles.
Ik heb meer dan 10 jaar van jullie gehouden lieve meiden en jullie gedragen❤

Heb er toch maar een apart topic van gemaakt lieve Minka, want die andere werd zo off topic😆
Lieve Luna
Ik heb sinds gister avond die anti allergie pillen geslikt. Vannochtend eentje, en t lijkt alsof de maag iets rudtiger is. Heb tot nu toe niet die helse pijnen. Ik wacht t even af maar ik ben echt verbaasd?!
Luna MKS

Ongelezen bericht 22 feb 2022 20:10

Emina schreef:
22 feb 2022 13:11
Lieve Luna
Ik heb sinds gister avond die anti allergie pillen geslikt. Vannochtend eentje, en t lijkt alsof de maag iets rudtiger is. Heb tot nu toe niet die helse pijnen. Ik wacht t even af maar ik ben echt verbaasd?!
Lieve Emina, wat goed!👍
En hoe gaat het nu?
Welke tabletten gebruik je? En hoeveel?

😘🥰
Plaats reactie

Terug naar “Lichamelijke ziekten en klachten”