Lieve Lizzy, om ervoor te zorgen dat er juiste informatie blijft rondgaan, wil ik hier graag op inhaken.
Ik trek zelf ieder jaar vele zorgkosten voor mezelf af van de belasting. Over de 1000 euro. Dat hoef je niet van te voren aan te geven.
Als je zeer hoge kosten boven de 3000-3500 euro wil gaan aftrekken, dan moet dat dus wel. En ik raad iedereen ook echt aan dit te doen, want niet alle operaties worden toegelaten als aftrekpost. Ik heb dat meegemaakt met mijn buurvrouw.
Dit is hoe de belastingdienst te werk gaat en ik weet hier zelf veel over aangezien ik ruim 20 jaar heel veel aangiftes doe voor heel veel mensen met chronische ziekte.
Wij willen de juiste informatie delen. Voor je operatiekosten opvoert, graag een brief sturen naar de belasting. Of even bellen.
Sorry dat ik tegen jouw advies inga, ik wil dat de vrouwen juist geïnformeerd blijven. Ze kunnen behoorlijk streng zijn bij de belastingdienst. Er zijn gevallen waarbij mensen de teruggave moesten terugbetalen...
Annabel heeft gewoon recht op vergoeding vanuit het basispakket en daar moet ze zich nu op richten. Het is jammer dat jij dat niet gedaan hebt. Ik weet even niet meer wat je situatie was, maar we willen heel graag dat vrouwen juist doorvechten en het niet opgeven. Omdat er anders nooit iets zal veranderen. Verzekeraars moeten ophouden te denken dat ze van alles kunnen maken. Ik zou me tot de NZa wenden en daar aangeven dat je was afgewezen.
De teruggave is veel lager dan het bedrag dat jij betaald hebt, dat is niet eerlijk!
Veel liefs, Luna

Annabel veel succes vandaag!!!