Moeke schreef: ↑20 jul 2019 18:59
Loiza schreef: ↑20 jul 2019 10:45
Hi M! Wat goed dat je aan het oriënteren bent op de mogelijkheden voor een explantatie. Join the club! Heel begrijpelijk, je angst voor het resultaat zonder implantaten. We zijn vrijwel allemaal wat ijdel geweest toen we ze immers namen... maar je gezondheid is zoveel belangrijker. En kleine borsten zijn ook mooi. Hoe klein dan ook. Mijn visie is echt helemaal veranderd.
Wat heb je ze al lang trouwens! Altijd wel tevreden met het esthetische geweest?
Snuffel maar rond op het forum, ook foto's enzo. Ik kom trouwens van maatje Aa, zo goed als plat, en vermoed dat ik nu, naast mn kleine lipofilling, ook zelf meer borstweefsel heb dan voor mn borstvergroting met implantaten. Want heb nu grotere borsten dan voor mn borstvergroting met implantaten.
Jij was ook piepjong toen je ze kreeg, wat denk je nu aan eigen weefsel te hebben? Als vrouwen wat ouder worden, ook na zwangerschappen, veranderen borsten, worden ze (ja naast dat ze waarschijnlijk "slapper" worden), wel wat "vleziger"?
Kappel kan dat wel inschatten overigens, of je van jezelf weefsel hebt. Zei ze bij mij althans. Misschien is lipofilling ook wat, indien je dat wenst en het mogelijk is.
Liefs!
Dank je voor je uitgebreide reactie.
Maatje AA had ik ook, een soort van puntige volgroeide tepels, meer was het niet. De bh was meer voor het idee en om mee te kunnen doen met de rest. En om die puntjes te verbloemen, zó gênant!
Bij de eerste implantaten had ik een erg harde linker borst gekregen. 10 jaar mee rond gelopen. Die zijn dus 20 jaar geleden vervangen. Met deze was ik heel lang erg tevreden. Wel een beetje groot (80b) in mijn beleving. Opvallend groter dan mijn zussen bv en daarvoor heb ik me ook altijd wel gegeneerd. Nog steeds dus niet in staat om strakke truitjes of jurken met decolleté te dragen. Het is wat hè. Wat een verwrongen beeld is er toch in deze maatschappij! Ik hoop werkelijk dat ik straks vol trots met rechte schouders en borst vooruit rond kan lopen en zeggen, dit ben ik, kijk maar en wen er maar aan! Nog een lange weg te gaan
Daarbij ben ik vorig jaar 14 kilo afgevallen dus lijken ze helemaal groter. Wat nu meer opvalt is het kapsel rechts. Deze borst staat ook naar de zijkant gedraaid. Daarbij is mijn eigen weefsel onderhevig aan de zwaartekracht dus je ziet een bobbel onder de spier, bovenkant van de siliconen. (Afgevallen met keto dieet dus niet ongewenst).
Ik vind het niet fijn om aangeraakt te worden, voelt niet natuurlijk en eigenlijk nooit zonder oordeel in mijn eigen gedachte. Ik denk wel dat mijn eigen weefsel ietsje meer zal zijn, als het maar niet weer die puntjes zijn!!
Weet je zo of dr Kappel standaard bloed onderzoek doet? En of je ook vragenlijsten omtrent je klachten krijgt?
Groetjes, M.
Hi M, sorry voor mn late reactie, had het even over het hoofd gezien.
Ik had 10 jaar geleden ook cupje "uitgestoken tepel", cup Aa. Ik heb nog wel foto's daarvan op een oude pc. Die kan ik volgende week ergens, als die pc nog meewerkt, wel uploaden.
Je borsten trekken na een explantatie wel mooi bij hoor. De eerste 2 dagen had ik een deuk in mn borsten aan de onderkant en ingetrokken tepels, maar dat was na 3 dagen helemaal weg.
Ik herken je verhaal heel erg! En heb het meer gelezen bij andere dames; niet helemaal content zijn met de grotere borsten. Het niet willen "laten zien" in te strakke kleding ed. Ook niet daar intiem aangeraakt willen worden. Da's ook wat he, dan hebben we nog niet bereikt wat we eigenlijk wilden met een (siliconen)borstvergroting. Ik had daar de afgelopen 2 jaar vooral last van. Heel vreemd. Nu heb ik eigenlijk de borsten die ik 10 jaar geleden wilde. Ben er echt super blij mee. Zo bizar. Even afwachten nog hoor hoe het zich ontwikkelt (of het vet blijft zitten). Maar hoe dan ook, ook als het beetje vet allemáál zou verdwijnen, vind ik het alsnog veel mooier. Voel mij 100% prettiger.
De norm die de westerse maatschappij heeft gecreëerd over wat mooi is, da's toch bizar he, dat we als schaapjes daar in meegaan en een operatie ondergaan om daaraan te voldoen. Allemaal wel te verklaren en zo simpel is het nou ook weer niet, maar toch, bizar hoe die processen gaan. #ikdenkveelna
Liefs! En het komt allemaal wel goed. Dr. Kappel vraagt naar je klachten in haar consult en geeft een advies. Waarschijnlijk: explantatie. Ook geeft ze aan of je eventueel voor de zoutwaterborsten kunt gaan of niet (als je erg veel klachten hebt, raadt ze die ook af). En of er lipofilling mogelijk is als je dat wenst. Standaard bloedonderzoek geeft ze niet, ik heb geen gehad. Kan je wel aanvragen denk ik? Of zo'n nader onderzoek naar de kapsels en siliconendeeltjes enzo.