Kunnen jullie me verder helpen?

Protheses vanwege cosmetische reden.
Sabrina

Ongelezen bericht 21 jun 2013 10:35

Implantaten: McGahn

Lieve meiden.

Ik ben Sabrina. 32 jaar en moeder van een dochter van 10 maanden.
Januari 2001 heb ik een bv gehad met ,volgens mij, mc ghan.
Ik heb helaas helemaal geen gegevens meer. Ik ben geopereerd in het MCRA ( medisch centrum rotterdam airport ). Ik geloof door dr de Boer.

Sinds een tijd heb ik het gevoel dat het niet goed zit met mn borsten.
Heb allerlei vage klachten die wat mij betreft net zo goed samen kunnen hangen met hormonen, zwangerschap of gewoon lage weerstand.
Maar ja. Toen deze site....
Ik maak me zorgen en wil de protheses goed laten controleren en eruit laten halen. Dan maar plat.

Wie kan me helpen welke stappen ik moet nemen?
Eerst de huisarts neem ik aan?
Maar wat zeg ik dan?
Ben er best emotioneel en angstig door. Dus ik hoop heel erg op advies.

Groetjes Sabrina.
Luna MKS

Ongelezen bericht 21 jun 2013 16:08

Lieve Sabrina,

Welkom op het forum! FLOWER

Wat zit je in een vervelende en moeilijke situatie meissie :( Ben heel erg blij dat je het meldpunt hebt gevonden en nu de waarheid hebt ontdekt. Siliconen brengen schade aan ons lichaam en kun je maar beter niet in je lijf hebben.

Lees deze pagina uitgebreid door en dus ook alle pagina's van de linkjes die er staan.

Met deze pagina word je een beetje wegwijs gemaakt op het forum, dus het is belangrijk om daar ook nog even naar te kijken.

Als je dan nog vragen hebt, stel ze dan oké?

Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd!

+LOVE+ Luna
Luna MKS

Ongelezen bericht 21 jun 2013 16:13

ps. Aantonen van lekkage doen ze via echo en mri. Ook dat aangeven bij de huisarts! Jij hebt als siliconen draagster recht op deze medische zorg, punt!!

Kan zijn dat er over mri moeilijk wordt gedaan, maar ze horen op z'n minst een echo te doen ZONDER MAMMOGRAFIE, want anders word je nóg zieker!

Ik zal deze dingen ook nog op de pagina "ik heb klachten, wat kan ik doen?" schrijven.

Succes!
Laatst gewijzigd door Luna MKS op 21 jun 2013 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Luna MKS

Ongelezen bericht 21 jun 2013 16:18

nog vergeten te zeggen: vraag je medisch dossier op bij het ziekenhuis waar je de bv hebt laten doen. ook zij MOETEN jou deze gegevens geven. ook dat staat op de pagina "ik heb klachten, wat kan ik doen?" zie helemaal onderaan.

zal de indeling wel even wijzigen zodat het overzichtelijker wordt.
Sabrina

Ongelezen bericht 21 jun 2013 17:01

Helaas heb ik al een mammografie gehad.
Ik had na de bevalling een bobbeltje in mn borst. Ik kreeg een verwijzing voor een foto en echo.
Ik heb nog nagevraagd of dat wel kon en volgens hen was het geen enkel probleem. Had ik dit eerder geweten had ik dat NOOIT laten doen. Helaas is het kwaad al geschied...

De kliniek waar ik toen geholpen ben bestaat niet meer. In elk geval niet onder die naam...
Luna MKS

Ongelezen bericht 21 jun 2013 18:14

Ja, dat zeggen ze wel vaker, dat het geen enkel probleem is mammografie met implantaten, maar de waarheid is toch echt anders. Word daar iedere keer kwaad over :evil:

Misschien kun je naar deze kliniek bellen:

Medinova Kliniek Zestienhoven
Vliegveldweg 65
3043 NT Rotterdam
t: 010 - 298 98 98

Wist je huisarts van je bv? Dan zou deze ook je gegevens moeten hebben. Vraag het na.

Een echo laten doen voegt eigenlijk niet veel toe. Het enige waar dit handig voor is, is om in aanmerking te komen voor een vergoeding van de operatie, meer niet. De implantaten moeten er hoe dan ook uit, want het is de enige manier om te herstellen.

Hoop dat je al een afspraak had gemaakt bij de huisarts. Jammer als dat niet zo is, want nu is het weekend. Maak in dat geval maandag een afspraak en bel de kliniek op. Gegevens van patiënten worden 15 jaar bewaard.

Word niet nerveus of bang of zo, want er kan je niets gebeuren hoor. Ik heb ook 2 maanden moeten wachten tot ze er uit konden en was ernstig ziek en ze lekten(wat overigens niet te zien was op een echo, dus een echo zegt nog niet veel!). Denk dat het bij jou sneller zal gaan hoor. Nu komen de vrouwen sneller aan de beurt, maar je moet wel meteen actie ondernemen en dus ook meteen naar 1 van de explantatie chirurgen bellen en daar een afspraak maken. Het duurt altijd voordat je op 1ste consult kan. Dus ACTIE maandag!

Succes nogmaals!!! _Omhelzing
Luna MKS

Ongelezen bericht 21 jun 2013 18:23

http://www.nieuwsbank.nl/inp/2001/11/22/T124.htm

"MediNova heeft vier reeds bestaande dagklinieken overgenomen. Het netwerk bestaat uit Medisch Centrum Amsterdam, Oogheelkundig Medisch Centrum (Haarlem), Medisch Centrum Rotterdam Airport en Kliniek Klein Rosendael (Gelderland)." 2001

Bij overname, horen ze de gegevens van patiënten over te nemen!!

Het werd in november overgenomen en jij deed de bv in januari, dus gegevens moeten ze hebben.
Sabrina

Ongelezen bericht 21 jun 2013 19:01

Dank je voor dat bericht van medinova.
Ik ga maandagochtend direct met hun en de huisarts bellen!!
Ja dat ze eruit moeten is duidelijk. Hoop wel heel erg voor de vergoeding in aanmerking te komen. Natuurlijk doe ik het ook als het niet vergoed wordt, maar financieel zou het slecht uitkomen.
Ik laat het maandag weten als ik meer te weten ben gekomen.

Heel erg bedankt tot nog toe.
Angelique

Ongelezen bericht 21 jun 2013 20:13

Hoi Sabrina,

Welkom op het forum! Wat goed dat je ons hebt gevonden! Met z'n allen beantwoorden we alle vragen die je hebt.

Oh wat erg dat ze hebben gezegd dat een mammografie geen probleem zou zijn! Onbegrijpelijk. En wat goed van je dat je al zover bent dat je je siliconen zo snel mogelijk wilt laten verwijderen.

Succes maandag, hopelijk kan je snel terecht bij een plastisch chirurg.

Liefs Angélique
Trots op mezelf! 8-4-2013 was mijn explantatie en nu op naar een gezond lijf!!!
Luna MKS

Ongelezen bericht 21 jun 2013 21:16

Lieve Sabrina,
Ben blij dat je wat aan de info had.
Hier over wat je kunt doen als ze niet vergoeden: http://klachtensilicon.forum2go.nl/bezw ... -t669.html
Vergeet maandag niet ook nog een pc te bellen uit de lijst: http://klachtensilicon.forum2go.nl/expl ... -t236.html en daar een afspraak voor je consult te maken!

Liefs
Sabrina

Ongelezen bericht 22 jun 2013 07:54

Welke pc raden jullie aan?
Ik woon in Den Haag, maar het maakt niet uit om ergens heen te rijden. :D
En wat is jullie ervaring met wachtlijsten?
Ik vindt het nu in elk geval het belangrijkst om te laten controleren of ze niet stuk zijn. Ze gaan er sowieso uit, maar dat is voor mijn eigen gevoel...
En hoe verloopt zo'n afspraak? Wordt je direct gecontroleerd of heb je eerst alleen een intake?
Luna MKS

Ongelezen bericht 22 jun 2013 12:47

sabrina, lees de pagina goed door, want daar staan linkjes die verwijzen naar antwoorden op je vragen. http://klachtensilicon.forum2go.nl/ik-h ... -t197.html

- een lijst met pc's
- wat je moet doen om minder te wachten
- voorbereiding consult

goed kijken!! :lol:

deze link staat er niet bij maar heb je misschien ook nog wat aan mochten ze niet willen vergoeden. http://klachtensilicon.forum2go.nl/bezw ... -t669.html

even extra info: 1e consult = intake. pc kan niet aan de buitenkant zien of ze stuk zijn. pc kan je verwijzen voor echo, maar normaliter moet je dit via de huisarts regelen! maar het heeft geen nut, jij heb al een echo en MAMMO (erg!) gehad en daar kwam niets uit. ze gaan echt niet nogmaals zo'n onderzoek doen denk ik, maar je kunt het proberen te vragen aan je huisarts. + ik zei het al, de mijne lekten en dat was niet te zien op een echo. dus of het nut heeft??? pas als het kapsel is gescheurd is het goed te zien anders niet. je kunt een scheur in de envelop hebben zonder dat dit te zien is. en ze kunnen ook lekken zonder scheur zoals bij mij!!! juist omdat mijn huisarts eerst een echo liet doen, moest ik nóg langer wachten. maar hij wilde mij juist helpen zodat ik met bewijzen sneller aan de beurt kon komen. maar het maakt verder geen bal uit, want zelfs vrouwen die een aangetoonde scheur hebben moeten wachten.

hoop dat het nu duidelijk is. en linkjes lezen hè
-kiss- luna
Sabrina

Ongelezen bericht 24 jun 2013 10:00

Nou, ik heb mijn belrondje gehad.

Ik heb de medinova kliniek gebeld voor mijn dossier. Ze bellen me in de loop van de ochtend terug. Zo niet, dan bel ik zelf weer.

Woensdag een afspraak met de huisarts voor de verwijzing naar de pc.

En 5 augustus een afspraak met dr Kingma.

:D
Luna MKS

Ongelezen bericht 24 jun 2013 20:04

+Thumbs+Up+ you go girl!
Sabrina

Ongelezen bericht 28 jun 2013 16:31

Ff een update.
De huisarts deed helemaal niet moeilijk over de verwijzing, dus die heb ik hier liggen.
Mijn dossier van de kliniek is ook binnen. Ik heb mc ghan style 120. 260cc.

Pff wat is wachten vervelend. En dan is het nu alleen nog maar op de afspraak. Laat staan voor de explantatie.

We zijn bang, blij, gespannen en weet ik wat nog meer...
En ook erg benieuwd wat er straks nog van mijn borsten overblijft...
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”