Dag Luna
bedankt voor je lieve steunende woorden.
Wauw jou littekens zien er echt heel mooi uit en vallen echt niet meer fel op!
Jouw littekens worden ook zo, geef het tijd lieverd. Verzorg ze goed en alles komt helemaal goed.
Het kapsel is bij mij niet verwijdert het was te dun en zou meer schade doen als goed zei hij en ook zou het lichaam dit na verloop van tijd zelf opruimen.

( al weet ik niet zeker als dit ook zo is)
Had je de implantaten onder de spier? Daar is het moeilijker om het kapsel te verwijderen. En als het heel erg dun is laten meer artsen het zitten, omdat het inderdaad voor schade aan je weefsel kan zorgen. Ik heb in het verleden contact met dokter Theunis gehad voor onze Belgische dames. En wat ik toen van hem had begrepen is dat hij kapsels wel verwijdert als deze een bepaalde dikte hebben.
De verschillen tussen wat verschillende artsen 'dun' vinden zijn er wel helaas. Zo is voor Rita Kappel vliesdun te dun om te verwijderen. Dat heet spinnenweb kapsel. De rest verwijdert ze wel zoveel mogelijk. Maar zij laat kapsel dat erg is vergroeid met tussenribspieren, ook zitten, omdat je anders gevaarlijke toestanden kunt krijgen om dat allemaal los te peuteren.
Zodra de implantaten verwijderd zijn, stopt het lichaam met actief kapsel aanmaken/onderhouden. Het kapsel gaat dan in remissie. Dezelfde cellen die hielpen aan de opbouw ervan, gaan nu zorgen voor het opruimen. Soms gaat er iets mis met het opruimen en blijft het kapsel langer aanwezig en ontstaan er ontstekingen. Hoe dikker het kapsel, hoe groter de kans. Ook heeft het te maken met je eigen immuunsysteem. Soms is het immuunsysteem van vrouwen uitgeput geraakt door constante ontstekingen en kunnen ze deze 'opruimactie' niet aan. Dan ontstaan er ontstekingen. Gelukkig gebeurt dit bijna alleen bij dikkere kapsels en is de kans dat het gebeurt klein. Ook kan er in dat kapsel alsnog ALCL ontstaan en die kans is nog kleiner.
Deze informatie is te lezen in het kapsel
informatietopic.
Wel heeft hij een stukje genomen om te laten onderzoeken.
En de uitslag hiervan was : het kapsel toont enkel wat reactieve veranderingen
Is dat normaal of wat moet ik daar juist onder verstaan?
Je mag mij de brief sturen met wat er precies uit het onderzoek kwam. Je kunt je privé gegevens bedekken. Dan kan ik voor je kijken. Mail naar: forum (@) meldpuntklachtensiliconen (.) com
Vaak komt er alleen uit dit onderzoek dat er een immuunrespons is gericht op siliconen. Dat is wat kapselweefsel is. Dat gebeurt ook als er iets anders lichaamsvreemds in je lichaam wordt ingebracht.
En inderdaad het maakt ons veel sterker, dat merk ik nu ook.
Ook doordat de klachten afnemen en dat ik me weer 1 met mijn lichaam begin te voelen.
Heel blij voor je lieverd!
Alles ís goed!

No worries!