Voorstellen en explantatie

Protheses vanwege cosmetische reden.
britt1234

Ongelezen bericht 25 sep 2021 07:44

Goedemorgen,
Ik ben britt. 23 jaar oud! In juni wilde ik geopereerd worden aan mijn borsten. Altijd kleine maar wel mooie borstjes gehad. Ik had het er al jaren over. Nu had ik dan eindelijk de stap gemaakt. Mijn familie en vriend stonden er niet helemaal achter…. Ze zeiden heb je alle risico’s gelezen/gehoord? En je bent zo mooi van jezelf. Mijn moeder begreep het wel. Maar zou het zelf niet doen zei ze. Maar niemand voelt natuurlijk de onzekerheid die ik voelde. Toch gedaan!! Ik was de eerste dag me kapot geschrokken wat een meloenen…. Ja zei de arts het moet nog zakken etc. Nja oké… inderdaad in bh’s en bikini’s is het prachtig. Maar toch een klein stemmetje zei steeds : dit is niet van jou, het past niet. En zo voelde ze ook. Ik kan er niet helemaal aan wennen. Ja ze zijn prachtig, maar toch ergens mis ik mijn kleine borsten. Toen afgelopen maandag op radar alles weer naar voren kwam drong t pas echt tot mij door. De keuze was meteen gemaakt… eruit ermee!

Ik ben alleen zoooo ontzettend bang voor hoe mijn borsten zijn. Nu ben ik jong… nu zitten ze er pas 3/4 maanden in. Zullen mijn eigen borsten terugkeren? Met litteken uiteraard.

Dit is eigenlijk het enige waar ik me druk om maak… of mijn eigen borstjes weer terugkomen hihi… ik hoor graag jullie mening en adviezen. Ik word 13-10 geopereerd.
Jessy

Ongelezen bericht 25 sep 2021 12:45

Dag Britt!
Ik had precies hetzelfde 6 jaar geleden en ze voelen nog steeds als meloenen aan en als iets wat niet van mij is. Echt knap dat je na zo'n korte tijd ze er alweer uit durft te halen! Ik heb al veel filmpjes en foto's gezien van vrouwen met grote implantaten die ze al jaren hadden en waarna het er toch weer (redelijk) hetzelfde werd na de explantatie. Echter zijn er ook altijd mensen die dat niet hebben, maar aangezien jij het zo snel al laat verwijderen zou ik haast denken dat het wel mee zal vallen!
Ik moet helaas nog tot februari wachten i.v.m. mijn stage en masterthesis want ik kan maximaal 1 week inhalen en je hebt sowieso al 2 weken nodig waar je erg voorzichtig doet. Dus ik kan helaas niets uit ervaring zeggen van de explantatie.

Op dit forum zijn echt heel veel foto's te vinden, maar de meesten zijn wel van net na de operatie of enkele weken na de operatie. Het echte eindresultaat zie je natuurlijk pas na een langere tijd. Ik wens je echt het aller beste toe en ik vind het super knap dat je die beslissing al zo snel gemaakt hebt! Ik durfde het echt niet, ik was toen ook 18 en was zo blij dat ik eindelijk "iets" had, mijn ouders hadden meebetaald en ik wou niet onaardig overkomen en tja, die pijn van de borstvergroting wou ik NOOIT meer mee maken! Gelukkig is een explantatie dus veel minder erg. Dus ik ga voor je mee hopen dat je gewoon hetzelfde zult zijn als voor de operatie en dat de littekens het enige verschil zijn. Veel succes ermee!
britt1234

Ongelezen bericht 25 sep 2021 13:02

Jessy schreef:
25 sep 2021 12:45
Dag Britt!
Ik had precies hetzelfde 6 jaar geleden en ze voelen nog steeds als meloenen aan en als iets wat niet van mij is. Echt knap dat je na zo'n korte tijd ze er alweer uit durft te halen! Ik heb al veel filmpjes en foto's gezien van vrouwen met grote implantaten die ze al jaren hadden en waarna het er toch weer (redelijk) hetzelfde werd na de explantatie. Echter zijn er ook altijd mensen die dat niet hebben, maar aangezien jij het zo snel al laat verwijderen zou ik haast denken dat het wel mee zal vallen!
Ik moet helaas nog tot februari wachten i.v.m. mijn stage en masterthesis want ik kan maximaal 1 week inhalen en je hebt sowieso al 2 weken nodig waar je erg voorzichtig doet. Dus ik kan helaas niets uit ervaring zeggen van de explantatie.

Op dit forum zijn echt heel veel foto's te vinden, maar de meesten zijn wel van net na de operatie of enkele weken na de operatie. Het echte eindresultaat zie je natuurlijk pas na een langere tijd. Ik wens je echt het aller beste toe en ik vind het super knap dat je die beslissing al zo snel gemaakt hebt! Ik durfde het echt niet, ik was toen ook 18 en was zo blij dat ik eindelijk "iets" had, mijn ouders hadden meebetaald en ik wou niet onaardig overkomen en tja, die pijn van de borstvergroting wou ik NOOIT meer mee maken! Gelukkig is een explantatie dus veel minder erg. Dus ik ga voor je mee hopen dat je gewoon hetzelfde zult zijn als voor de operatie en dat de littekens het enige verschil zijn. Veel succes ermee!

Dat is lief! Wat vervelend dat je er al zolang mee loopt. Ik wil dat echt niet. En vooral niet na alle verhalen die er nu over naar buiten komen ( steeds meer). Ik durf die onzekerheid niet aan. En mis mijn kleine tietjes haha. Het ziet er prachtig uit, maar ervaar nu zeker dat kleine borstjes veel en veel makkelijker zijn! Denk bijv alleen al aan sporten haha. Ik hoop ook zo erg dat mijn eigen borsten weer terugkomen, idd alleen de littekens maar dat vind ik niet zo’n ramp.
Realthing(k)

Ongelezen bericht 25 sep 2021 17:06

Hi dames!
Ook ik ben als een blok voor de “mooie grote borsten” gevallen. Vrij snel na de vergroting begon ik onzeker te worden, voelde me zo grof, of groot. Als ik op mijn rug lig trekt een ader (denk ik) strak over mijn linkerborst. En op mijn buik liggen voelt als liggen op 2 ballonnen. Sinds driekwart jaar heb ik tintelingen in mijn vingertoppen, duizelingen, stijve spieren en hartkloppingen. Dacht dat ik niet goed voor mezelf zorgde dus ging op de “gezonde toer”.
Helaas werkte dit niet. Na het nieuwe onderzoek wat is uitgekomen (Podcast NPO1 https://pca.st/episode/ec01d933-23e1-41 ... a34ff35dff) ben ik het eea gaan uitzoeken. Beslissing voor explantatie snel genomen. 7 oktober consult bij Dr. van der Weij en dan hopelijk zsm die ballonnen eruit!

Ik ben heel erg benieuwd hoelang herstel duurt? Napijn? Ervaringen ect. Nu dus weer lid geworden van dit forum. Gek hoe het kan lopen, 6 jaar geleden kon ik niet wachten om geopereerd te worden, en nu, kan ik niet wachten die operatie opgedaan te maken,
Essi

Ongelezen bericht 25 sep 2021 22:06

Welkom Britt,
Wat goed dat je zo snel al tot de ontdekking bent gekomen dat dit niet is wat je wil. Je bent jong en je huid is rekbaar en zal net als een buik na een zwangerschap gewoon weer in zijn oude vorm komen.
Veel succes. Ik zet je op de lijst met komende operaties. Nog even jou arts vermelden.
Liefs essi
britt1234

Ongelezen bericht 25 sep 2021 22:08

Essi schreef:
25 sep 2021 22:06
Welkom Britt,
Wat goed dat je zo snel al tot de ontdekking bent gekomen dat dit niet is wat je wil. Je bent jong en je huid is rekbaar en zal net als een buik na een zwangerschap gewoon weer in zijn oude vorm komen.
Veel succes. Ik zet je op de lijst met komende operaties. Nog even jou arts vermelden.
Liefs essi

Hi, bedankt voor je woorden. Ik hou me een beetje vast aan “ het komt terug zoals het was” behalve idd dan de littekens haha. Maar die neem ik graag voor lief. Als ik mijn eigen borstjes maar weer krijg! Ze zitten er ook gelukkig pas 3 maanden in. Dit zal misschien wel helpen?

Ik ga naar Blooming. Hier heb ik ze ook laten plaatsen. ze worden wel verwijderd door een andere arts. Wouter van de pot verwijderd ze. Maandag bellen we nog even , dan ga ik even alles nog goed dubbel checken en vragen.
Essi

Ongelezen bericht 25 sep 2021 22:10

👍😘
Margrietje

Ongelezen bericht 25 sep 2021 22:47

Heeft iemand op dit forum ervaringen met dr lemmen in het Amphia ziekenhuis in breda.10 jaar geleden borstimplantaten laten plaatsen door haar, ben half september op controle en alles was prima en prachtig zei ze,ik wilde een echo omdat de laatste echo in 2018 was geweest,En tot mij grote verbazing is er een implantaat gescheurd zei de radioloog.Ik schrok me dood was totaal in paniek kwam als bom binnen.Nu heb ik 4 oktober een afspraak met dr lemmen,zit al 3 weken in de stress en heb eigenlijk weinig klachten maar maak me grote zorgen,Ze moeten eruit,en geen nieuwe,Heeft iemand ervaring met haar?
Angela1990

Ongelezen bericht 26 sep 2021 08:50

Essi schreef:
Welkom Britt,
Liefs essi
Geld deze regel ook als ze er al jaren in zitten ? word denk wel verdrietig met de gedachte dat ik maar 2 velletjes overhoud.
Gezondheid voor alles maar toch.
6 en half jaar mentor dual plane 375cc door F. Van straten
22 dec 2021 verlost bij het Jan van goyen door Drs van der meer🙏🍀
Angela1990

Ongelezen bericht 26 sep 2021 09:23

britt1234 schreef:
25 sep 2021 07:44
Goedemorgen,
Ik ben britt. 23 jaar oud! In juni wilde ik geopereerd worden aan mijn borsten. Altijd kleine maar wel mooie borstjes gehad. Ik had het er al jaren over. Nu had ik dan eindelijk de stap gemaakt. Mijn familie en vriend stonden er niet helemaal achter…. Ze zeiden heb je alle risico’s gelezen/gehoord? En je bent zo mooi van jezelf. Mijn moeder begreep het wel. Maar zou het zelf niet doen zei ze. Maar niemand voelt natuurlijk de onzekerheid die ik voelde. Toch gedaan!! Ik was de eerste dag me kapot geschrokken wat een meloenen…. Ja zei de arts het moet nog zakken etc. Nja oké… inderdaad in bh’s en bikini’s is het prachtig. Maar toch een klein stemmetje zei steeds : dit is niet van jou, het past niet. En zo voelde ze ook. Ik kan er niet helemaal aan wennen. Ja ze zijn prachtig, maar toch ergens mis ik mijn kleine borsten. Toen afgelopen maandag op radar alles weer naar voren kwam drong t pas echt tot mij door. De keuze was meteen gemaakt… eruit ermee!

Ik ben alleen zoooo ontzettend bang voor hoe mijn borsten zijn. Nu ben ik jong… nu zitten ze er pas 3/4 maanden in. Zullen mijn eigen borsten terugkeren? Met litteken uiteraard.

Dit is eigenlijk het enige waar ik me druk om maak… of mijn eigen borstjes weer terugkomen hihi… ik hoor graag jullie mening en adviezen. Ik word 13-10 geopereerd.
Hoi britt
Goed van je dat je zo gauw deze beslissing heb genomen.
Ik ben er altijd wel blij mee geweest maar wat je zegt in het begin zaten ze bij mij ook niet lekker.
En dan de klachten die ik erbij kreeg. Ik nam ze voor lief, want je moest nu niet zeuren toch. Je had nu wat je wilde hoezo achteraf zo twijfelen..
Mijn consult staat 30 sept bij van goyen kliniek.
Ik vind het super spannend maar kan ook niet meer wachten
Veel succes met jou operatie !!
Veel liefs.
britt1234

Ongelezen bericht 26 sep 2021 10:10

Wat spannend! Heb je ze lang gehad?
Ben je bang voor hoe het er daarna uitziet?
Essi

Ongelezen bericht 26 sep 2021 20:29

Angela1990 schreef:
26 sep 2021 08:50
Essi schreef:
Welkom Britt,
Liefs essi
Geld deze regel ook als ze er al jaren in zitten ? word denk wel verdrietig met de gedachte dat ik maar 2 velletjes overhoud.
Gezondheid voor alles maar toch.
In de meeste gevallen rekt het weer een stuk terug. Bij Britt1234 ga ik er van uit dat ze weer worden als voor de borstvergroting. Jou situatie ken ik niet en het ligt natuurlijk wel aan je leeftijd, zwangerschappen/borstvoeding, hoe groot het implantaat is, hoelang ze er in hebben gezeten.
Succes
Liefs essi
Angela1990

Ongelezen bericht 26 sep 2021 21:19

britt1234 schreef:
26 sep 2021 10:10
Wat spannend! Heb je ze lang gehad?
Ben je bang voor hoe het er daarna uitziet?
Nou bij mij zitten ze er nu inmiddels 6 jaar in :roll: .
Heb na mijn borstvergroting geen kinderen meer gehad. Heb al 2 gezonde kindjes en heb ongeveer een maandje borstvoeding geven
Heb 375 cc laten plaatsen dual plane. Ik ben 163 en weeg rond de 60 kg.

Het zal er niet al te best uit gaan zien. Maar hoop op het beste. Heb wel wat vetjes op de buik en heupen maar wil eerst genezen van de explantatie.
Lipofilling kan misschien erna nog.
Jessy

Ongelezen bericht 27 sep 2021 16:47

britt1234 schreef:
25 sep 2021 13:02
Jessy schreef:
25 sep 2021 12:45
Dag Britt!

Dat is lief! Wat vervelend dat je er al zolang mee loopt. Ik wil dat echt niet. En vooral niet na alle verhalen die er nu over naar buiten komen ( steeds meer). Ik durf die onzekerheid niet aan. En mis mijn kleine tietjes haha. Het ziet er prachtig uit, maar ervaar nu zeker dat kleine borstjes veel en veel makkelijker zijn! Denk bijv alleen al aan sporten haha. Ik hoop ook zo erg dat mijn eigen borsten weer terugkomen, idd alleen de littekens maar dat vind ik niet zo’n ramp.

Ja dat moet je ook zeker niet zo houden, gewoon weg ermee! Er komen nu inderdaad zoveel verhalen naar buiten en als ik dat allemaal wist dan had ik het nooit gedaan! Ze zeiden ook pas NA de operatie tegen me dat als ik voor het eerst zwanger zou worden, ik daarna de implantaten moest vervangen, terwijl ze eerst zeiden dat het nooit zou moeten. Zelfs dat alleen was voor mij al meer dan genoeg om het niet te doen. En je hebt helemaal gelijk, kleine borstjes zijn veel gemakkelijker in zo goed als alle opzichten! Ik mis ze ook heel erg en achteraf gezien waren ze inderdaad prachtig. Helaas worden we gebrainwashed waardoor we denken "we hebben grote borsten nodig om mooi te zijn", maar niets is minder waar. Ik hoop met heel mijn hart dat je je oude borstjes terug krijgt. Veel succes ermee!
britt1234

Ongelezen bericht 27 sep 2021 16:53

Vandaag nog even telefonisch contact gehad met de arts. Hij zei dat die verwacht dat het helemaal mooi bijtrekt. En dat mocht t nodig zijn hij tijdens de operatie even kijkt hoe en wat. Hij had wel wat oplossingen. Hij zei ik wil dat jij tevreden bent. Dus hij dacht heel erg mee. En was heel lief!! Heel fijn gevoel. Ik ben blij dat ze eruit gaan. Hoe zit het eventueel met zwanger worden etc daarna? Neem aan dat de borsten eerst weer moeten “
Helen”? Hoe lang moet je wachten? Wat is verstandig?
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”