Achter gebleven siliconen?

Informatie en ervaringen van vrouwen.
BO1990

Ongelezen bericht 23 sep 2021 11:58

Goedendag dames,

Vorig jaar juni heb ik mijn protheses moeten laten verwijderen omdat deze beiden kapot waren. Dit was te zien op de echo ook werd er tijdens de echo gezien dat er siliconen deeltjes buiten de protheses zaten en helaas ook in mijn oksel.
Nu is alles goed hersteld, maar door het opkomend nieuws is het lastig om veder te gaan en er niet meer mee bezig te zijn. Want ik heb ze wel laten verwijderen maar ik loop natuurlijk nog wel met deeltjes in mijn oksel rond. Volgens de arts was de beste optie de oksel met rust laten anders was er kans op een oedeem arm wat meer kwaad zou doen dan die resten siliconen. Omdat dit mij niet helemaal lekker zat heb ik nog contact gezocht met een professor uit een umc ziekenhuis, hij vertelde mij precies het zelfde en het voor mijn verdere bestaan geen belemmeringen zou kunnen geven.
Maar mij lijkt het dat ik alsnog alcl kan ontwikkelen omdat dit er nog siliconen aanwezig zijn. Hoe kan ik dit laten testen want de symptomen zijn allemaal gerelateerd aan als je nog protheses hebt.
Zijn er nog meerdere mensen die dit als uitkomst hebben na het verwijderen van de protheses en hoe gaan jullie er mee om? Laten jullie je testen op iets ieder jaar of ?

Groetjes
Monique MKS

Ongelezen bericht 23 sep 2021 13:42

Hierbij een topic waar deze vraag al eerder werd gesteld:
viewtopic.php?t=2288
Daar vind je ook verwijzingen naar onze website met informatie over ALCL.
En hier nog een topic: https://meldpuntklachtensiliconen.com/f ... 268&t=3753

Over resten in lymfeklieren lees je hier: https://meldpuntklachtensiliconen.com/f ... .php?f=248

Sterkte!
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

Alles zal aan het licht komen.
Monique MKS

Ongelezen bericht 23 sep 2021 13:48

Heb even de eerste link gecorrigeerd.
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

Alles zal aan het licht komen.
Plaats reactie

Terug naar “Siliconenresten in lymfeklieren of elders?”