voorstellen + advies welke kliniek met minder wachttijd (ivm IVF na explantatie)
Hoi dappere dames,
Ik zal me even voorstellen. Ik ben Fullah en heb in 2013 via Diana Gabriels mentor borstprothese laten zetten. Had lange tijd geen klachten en toen dacht ik dat het de beste beslissing ever was (niet dus). Me man en ik zitten sinds 2018 in een fertiliteitstraject voor een eerste kindje. Helaas is het tot op heden niet gelukt middels IVF, ICSI, PICSI en hebben al 4 pogingen gedaan. Omdat het traject heel zwaar is mentaal en fysiek dacht ik de afgelopen 3 jaar dat mijn klachten daarmee te maken hadden. Ik heb zelf ook Astma en allergie en schuifde alles naar stress, hormonen, het zware traject en naar mijn Ashma. Ik hield op gegeven moment op met naar de huisarts gaan en werkte aan mijn mentale gezondheid (naar therapeut) en voelde me ietsje beter. Fysiek gaat het de laatste paar jaren minder en heb het 'geluk' gehad dat ik bijna anderhalf jaar vanuit thuis kon werken anders had ik het niet volgehouden. Heb wat allergie testen laten doen (kortademigheid), bril aangeschaft (branderige en rode ogen), gestopt met sporten (spier en gewrichten pijn), accupunctuur (voor ontspanning), supplementen nemen en ik gaf me uiteindelijk aan al die klachten over. Ik dacht als ik straks zwanger ben en die stress niet meer heb dan zullen die klachten vanzelf verdwijnen!
Toevallig gister keek ik naar de documentaire moordtieten en toen viel het kwartje. Ik heb bijna niet geslapen en uren zitten lezen. Al afspraak gemaakt bij de huisarts voor een verwijzing naar een internist. Bericht gestuurd naar ACIBADEM voor een afspraak bij Dr. Beekman.
We waren van plan om in Oktober naar Spanje te gaan voor de 5e IVF poging en nu wil ik eerste van de protheses af.
Mijn vraag is of jullie toevallig weten waar de wachttijd het kortste is? Ik ben bereid om zover mogelijk te reizen als ik maar snel geholpen kan worden. Ik woon in Zuid Holland.
Dit omdat ik een soort van vervroegde overgang zit (ik ben 35) en heb weinig eicelvoorraad en hoelang ik wacht minder voorraad beschikbaar is. Als ik lang moet wachten dan overweeg ik eerst alvast de eicellen te oogsten en de embryo pas na explantatie terug te laten plaatsen maar heb natuurlijk liever dat ik alles daarna doe. Graag jullie tips betreft welke kliniek.
Dit zijn mijn klachten tot op heden en vooral sinds 2020:
- constant moe ondanks goed slapen
- kortademigheid en vaak benauwd
- Weinig tot geen concentratie (kan niet meer van een boek genieten)
- Geheugenverlies (vaak blackouts)
- Niet op woorden komen en traag van begrip geworden
- vaak koorts en spierpijn zonder aanleiding
- jeuk hele lichaam en vooral oksels
- droge lichaam en haaruitval
- oorsuizen/bellen
- last van oog en minder zicht
- Altijd droge mond ondanks veel drinken
- Hevige nachtelijke zweten (dacht door vervroegd overgang maar Nee)
- Brok in de keel en moeite met speeksel slikken in lighouding
- steken in linker borst
-Gevoelige maag en darmen (geen gluten allergie uit de test)
- Hartkloppingen
- Salpende lamme handen in de nacht
- Altijd zweterig en nerveus
- Nek en rugklachten (bezig met cupping en accupunctuur).
Excuses voor mijn zeer lange verhaal. Ik heb nu al heel veel gehad aan dit forum en hoop steun te kunnen krijgen tijdens dit ook zware traject.
Veel liefde voor jullie.
Ik zal me even voorstellen. Ik ben Fullah en heb in 2013 via Diana Gabriels mentor borstprothese laten zetten. Had lange tijd geen klachten en toen dacht ik dat het de beste beslissing ever was (niet dus). Me man en ik zitten sinds 2018 in een fertiliteitstraject voor een eerste kindje. Helaas is het tot op heden niet gelukt middels IVF, ICSI, PICSI en hebben al 4 pogingen gedaan. Omdat het traject heel zwaar is mentaal en fysiek dacht ik de afgelopen 3 jaar dat mijn klachten daarmee te maken hadden. Ik heb zelf ook Astma en allergie en schuifde alles naar stress, hormonen, het zware traject en naar mijn Ashma. Ik hield op gegeven moment op met naar de huisarts gaan en werkte aan mijn mentale gezondheid (naar therapeut) en voelde me ietsje beter. Fysiek gaat het de laatste paar jaren minder en heb het 'geluk' gehad dat ik bijna anderhalf jaar vanuit thuis kon werken anders had ik het niet volgehouden. Heb wat allergie testen laten doen (kortademigheid), bril aangeschaft (branderige en rode ogen), gestopt met sporten (spier en gewrichten pijn), accupunctuur (voor ontspanning), supplementen nemen en ik gaf me uiteindelijk aan al die klachten over. Ik dacht als ik straks zwanger ben en die stress niet meer heb dan zullen die klachten vanzelf verdwijnen!
Toevallig gister keek ik naar de documentaire moordtieten en toen viel het kwartje. Ik heb bijna niet geslapen en uren zitten lezen. Al afspraak gemaakt bij de huisarts voor een verwijzing naar een internist. Bericht gestuurd naar ACIBADEM voor een afspraak bij Dr. Beekman.
We waren van plan om in Oktober naar Spanje te gaan voor de 5e IVF poging en nu wil ik eerste van de protheses af.
Mijn vraag is of jullie toevallig weten waar de wachttijd het kortste is? Ik ben bereid om zover mogelijk te reizen als ik maar snel geholpen kan worden. Ik woon in Zuid Holland.
Dit omdat ik een soort van vervroegde overgang zit (ik ben 35) en heb weinig eicelvoorraad en hoelang ik wacht minder voorraad beschikbaar is. Als ik lang moet wachten dan overweeg ik eerst alvast de eicellen te oogsten en de embryo pas na explantatie terug te laten plaatsen maar heb natuurlijk liever dat ik alles daarna doe. Graag jullie tips betreft welke kliniek.
Dit zijn mijn klachten tot op heden en vooral sinds 2020:
- constant moe ondanks goed slapen
- kortademigheid en vaak benauwd
- Weinig tot geen concentratie (kan niet meer van een boek genieten)
- Geheugenverlies (vaak blackouts)
- Niet op woorden komen en traag van begrip geworden
- vaak koorts en spierpijn zonder aanleiding
- jeuk hele lichaam en vooral oksels
- droge lichaam en haaruitval
- oorsuizen/bellen
- last van oog en minder zicht
- Altijd droge mond ondanks veel drinken
- Hevige nachtelijke zweten (dacht door vervroegd overgang maar Nee)
- Brok in de keel en moeite met speeksel slikken in lighouding
- steken in linker borst
-Gevoelige maag en darmen (geen gluten allergie uit de test)
- Hartkloppingen
- Salpende lamme handen in de nacht
- Altijd zweterig en nerveus
- Nek en rugklachten (bezig met cupping en accupunctuur).
Excuses voor mijn zeer lange verhaal. Ik heb nu al heel veel gehad aan dit forum en hoop steun te kunnen krijgen tijdens dit ook zware traject.
Veel liefde voor jullie.
- Monique MKS
Hallo Fullah,
Wat een vreselijk triest verhaal! Leef ontzettend met je mee.
Je kunt de verzekeraar bellen en vragen waar je het snelste terecht kunt. Zij zijn verplicht dit voor je uit te zoeken.
Goed dat je alvast een afspraak gaat maken bij dokter Beekman, zo loopt alles sneller.
Ik wens je alle liefde en hoop dat jouw grote wens snel in vervulling mag gaan.
Warme groet,
Monique MKS
Je kunt de verzekeraar bellen en vragen waar je het snelste terecht kunt. Zij zijn verplicht dit voor je uit te zoeken.
Goed dat je alvast een afspraak gaat maken bij dokter Beekman, zo loopt alles sneller.
Warme groet,
Monique MKS
Dank je Stef. Ik heb de kliniek van Dr. Kappel gebeld maar ze zijn t/m september gesloten. Zag wel op de website dat de wachttijd voor een consult 35 dagen is. Heb verder geen contact email gevonden om mijn verhaal naar haar te sturen.
Dank je wel Monique voor je lieven wensen. Ik ga even googelen hoe het met de verzekering zit. En bedankt voor je advies.Monique MKS schreef: ↑20 aug 2021 07:48Hallo Fullah,
Warme groet,
Monique MKS
Ik ga contact met ze opnemen. Lief dat je het aangeeft. Bij welke arts zou het gebeuren als ik vragen mag?
Heel erg bedankt.
Gr
Woow wat een verhaal.
Gezien je in zuid-holland woont. Heb je parkkliniek Rotterdam al geprobeerd te bellen?
Ik weet niet wat hun wachttijden zijn betreft opereren. Weet wel dat ik van de week zelf heb gebeld om een consult in te plannen voor explantatie en kan daar 4 oktober terecht. (September zitten ze helemaal vol)
Wellicht voor jou een optie? Ik wens je alle goeds en wijsheid. Succes met het zoeken van een kliniek en hopelijk komt er snel goed nieuws jullie kant uit (lees; een klein wondertje)
Gezien je in zuid-holland woont. Heb je parkkliniek Rotterdam al geprobeerd te bellen?
Ik weet niet wat hun wachttijden zijn betreft opereren. Weet wel dat ik van de week zelf heb gebeld om een consult in te plannen voor explantatie en kan daar 4 oktober terecht. (September zitten ze helemaal vol)
Wellicht voor jou een optie? Ik wens je alle goeds en wijsheid. Succes met het zoeken van een kliniek en hopelijk komt er snel goed nieuws jullie kant uit (lees; een klein wondertje)
Dank voor je tip! heb vandaag gebeld en door een uitvaller kan ik a.s. donderdag al terecht voor een consult. Wachttijden vallen ook mee in vergelijking met andere klinieken die pas volgend jaar plek hebben. Ik kan terecht bij dokter Hoekstra. Heeft toevallig iemand ervaring met deze arts?Kaboutertje98 schreef: ↑20 aug 2021 17:25Woow wat een verhaal.
Gr,
Faten
In juni heb ik een consult gehad bij Dr Braam. Mijn voorkeur ging naar haar uit, omdat ze ook ervaring heeft met liposuctie/lipofilling. Ik vond het een informatief consult. Helaas vond zij dat ik te weinig vet had voor liposuctie/lipofilling, vandaar mijn keuze voor een andere kliniek (Mittsu, Dr. Niessen). De Parkkliniek ken ik van het plaatsen van mijn implantaten (18 jaar geleden door Dr Nio). Naast een goed geslaagde operatie destijds, vond ik de bejegening en nazorg destijds erg prettig en deskundig. En Zeker een aanrader. Misschien heb je iets aan deze info. Ik hoop in elk geval dat je snel terecht kan en wens je het allerbeste! Lieve groet, Moni
Hoi hoi,
Ik ben vandaag bij Kliniek Veldhoven geweest. Volgende week gaan ze eruit! Super lieve mensen, super fijne arts. Ik was ook in het ziekenhuis geweest, maar daar zei de pc dat het niet nodig was, ze zaten er "pas" 14 jaar in. Wat een vervelende man was dat. Ik ben blij dat ik verder gekeken heb en nu ineens is het volgende week al zover!
Wellicht ook een fijne kliniek voor jou!
Ik ben vandaag bij Kliniek Veldhoven geweest. Volgende week gaan ze eruit! Super lieve mensen, super fijne arts. Ik was ook in het ziekenhuis geweest, maar daar zei de pc dat het niet nodig was, ze zaten er "pas" 14 jaar in. Wat een vervelende man was dat. Ik ben blij dat ik verder gekeken heb en nu ineens is het volgende week al zover!
Wow dat is snel ! Super gedaan ! En nu even voorbereiden .. en dan volgende week weer je eigen borsten zien .. spannend !Appeltje schreef: ↑23 aug 2021 21:39Hoi hoi,
Mag ik je op de lijst met komende operaties zetten?Appeltje schreef: ↑23 aug 2021 21:39Hoi hoi,
Laat me nog even weten bij welke arts en wat de datum van je operatie is.
Dan telen we samen met jou af naar jou dag
Geen dank!! Succes bij het consult donderdag. Laat je even weten hoe het gegaan is?Fullah schreef: ↑23 aug 2021 15:04Dank voor je tip! heb vandaag gebeld en door een uitvaller kan ik a.s. donderdag al terecht voor een consult. Wachttijden vallen ook mee in vergelijking met andere klinieken die pas volgend jaar plek hebben. Ik kan terecht bij dokter Hoekstra. Heeft toevallig iemand ervaring met deze arts?Kaboutertje98 schreef: ↑20 aug 2021 17:25Woow wat een verhaal.
Gr,
Faten