Niet alle vrouwen mogen in een privé-kliniek geopereerd worden!

Een lijst met goede chirurgen.
Luna MKS

Ongelezen bericht 18 dec 2020 16:41

Lieve meiden,

Niet alle vrouwen mogen in een privé-kliniek geopereerd worden. Dit komt omdat er in een privé-kliniek niet de juiste apparatuur aanwezig is en mensen zijn die kunnen handelen in geval van een complicatie. Dit kan alleen in een ziekenhuis waar ook een ic afdeling is.

Wie mogen er niet in een privé-kliniek geopereerd worden?
Dit zijn mensen die hart- en vaatpatiënt zijn, longpatiënt zijn, een levensbedreigende ziekte hebben, ernstige nier- of leverproblemen hebben, een te hoog BMI (obesitas) of te laag BMI (zoals bij anorexia patiënten) hebben of een hoge leeftijd (75+).

Als jij niet onder deze categorie valt, dan is er verder niks aan de hand. Voor iedere operatie word je door een anesthesist goedgekeurd en deze kan bepalen of je in de kliniek geopereerd kan worden. Als deze je gewoon goedkeurt, is er verder echt geen reden tot angst.

Mocht je wel onder deze categorie vallen, dan is het verstandig om je niet naar een arts te laten verwijzen die in een privé-kliniek opereert. Zorg samen met je huisarts dat je naar de juiste plek wordt doorverwezen. De huisarts hoort jou hierin te begeleiden. Vraag dus om die hulp bij je huisarts.

Veel van de pc's in onze lijst opereren in een privé-kliniek. Gelukkig zijn er ook wat artsen die (hiernaast) in een ziekenhuis werken. Zoek dit goed uit voordat je een afspraak maakt voor een consult, zodat je geen kostbare tijd verliest. Je zult namelijk nooit worden goedgekeurd door de anesthesist als je een risicopatient bent. En dan heb je al die tijd voor niks gewacht...

Ik hoop dat vrouwen hier wat aan hebben. Deze informatie stond al op het forum, maar was niet opvallend genoeg.

Heel veel succes in het vinden van de juiste arts!

Liefs, Luna
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Marbat

Ongelezen bericht 18 dec 2020 17:05

Zo fijn Luna, dat dit nu duidelijk genoemd wordt. Ik had heel veel gelezen op dit forum, alleen was ik niets tegengekomen over risicopatienten. Het zal ongetwijfeld ergens vermeld staan, maar dit is duidelijker. Top 👍💕
Liefs,
Marbat
Luna MKS

Ongelezen bericht 18 dec 2020 17:09

Het stond er echt, o.a. hier https://meldpuntklachtensiliconen.com/f ... 243&t=2149
Maar dit is idd veel duidelijker en heel belangrijk voor vrouwen die onder deze categorie vallen.
Maar er ligt ook een belangrijke taak bij huisartsen om hier toezicht op te houden en vind het zorgwekkend dat dit blijkbaar niet gebeurt...
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Maddie69

Ongelezen bericht 23 dec 2020 15:48

Ik heb zojuist bericht ontvangen van assistente van dr. Niessen. De anesthesioloog heeft me helaas afgekeurd voor operatie in Amstelveen. Dit vanwege mijn slaapapneu lupus sjogren en chronisch regionaal pijnsyndroom. Deze had ik echt niet aan zien komen. Na heel lang wikken en wegen en verschillende bezoeken aan artsen had ik eindelijk de knoop doorgehakt. Ik vind dr niessen echt een fijne arts. Maar vanwege corona mag hij nu niet in ziekenhuis opereren. Dus ze zou met dr niessen gaan overleggen en ik word nog gebeld. Maakt me erg verdrietig dat het misschien niet door kan gaan.
X Maddie
Essi

Ongelezen bericht 24 dec 2020 01:23

Oh dat is een domper voor je, Maddie.
Ik hoop dat er snel een oplossing voor je komt.
Sterkte
Liefs essi
Luna MKS

Ongelezen bericht 28 dec 2020 11:23

Lieve maddie,

Wat vervelend voor je dat je operatie niet door kan gaan. Maar dit is wel het beste voor je lieverd. De arts heeft het beste met je voor.
De reden dat je bent afgekeurd, komt vanwege je slaapapneu en niet vanwege de rest. Een auto-immuunziekte of pijnsyndroom hoeven absoluut geen reden te zijn om afgekeurd te worden. Dus vrouwen die dit lezen, geen zorgen!
Bij een ziekte als Lupus zou je wel afgekeurd kunnen worden als je vanwege de ziekte een verslechterde nierfunctie of leverfunctie hebt. Maar dan zouden de waarden wel heel erg hoog moeten zijn.
De slaapapneu heeft te maken met de ademhaling en dit wordt heel streng gecontroleerd. De vitale functies moeten optimaal kunnen werken. Dus als er iets aan je hart of longen, of de hersenen, die niet genoeg impulsen geven om bepaalde functies goed uit te voeren, zoals het ademhalen, dan mag je absoluut niet in een kliniek onder narcose worden gebracht. Dit kan tot gevaarlijke situaties leiden.
Had dr. Niessen je nog gebeld met een oplossing?

Sterkte!!!
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Maddie69

Ongelezen bericht 11 jan 2021 15:15

Luna MKS schreef:
28 dec 2020 11:23
Lieve maddie,

Wat vervelend voor je dat je operatie niet door kan gaan. Maar dit is wel het beste voor je lieverd. De arts heeft het beste met je voor.
De reden dat je bent afgekeurd, komt vanwege je slaapapneu en niet vanwege de rest. Een auto-immuunziekte of pijnsyndroom hoeven absoluut geen reden te zijn om afgekeurd te worden. Dus vrouwen die dit lezen, geen zorgen!
Bij een ziekte als Lupus zou je wel afgekeurd kunnen worden als je vanwege de ziekte een verslechterde nierfunctie of leverfunctie hebt. Maar dan zouden de waarden wel heel erg hoog moeten zijn.
De slaapapneu heeft te maken met de ademhaling en dit wordt heel streng gecontroleerd. De vitale functies moeten optimaal kunnen werken. Dus als er iets aan je hart of longen, of de hersenen, die niet genoeg impulsen geven om bepaalde functies goed uit te voeren, zoals het ademhalen, dan mag je absoluut niet in een kliniek onder narcose worden gebracht. Dit kan tot gevaarlijke situaties leiden.
Had dr. Niessen je nog gebeld met een oplossing?

Sterkte!!!
Luna, bedankt voor je reactie. Volgens de assistente ben ik risico klasse III vanwege slaapap eu en sjogren. Dr niessen heeft mij doorverwezen naar dr wouter van der pol bij blooming. Maar zij leveren geen verzekerde zorg. Ook contact gehad met dr. Kappel maar die opereert ook niet in ziekenhuis. Dus ik loop aardig vast. En mn lijf gaat momenteel echt slecht. Kon van de week niet eens staan of lopen. Ik heb nu het vu maar weer bericht gestuurd omdat ik het echt niet meer weet wat nu te doen. Begin beetje radeloos te worden. Ik had eindelijk de knoop doorgehakt. En nu kan ik niet geholpen worden door artsen waar ik een goed gevoel bij heb. Het is niet zomaar iets. En het lijkt wel alsof de klachten de laatste tijd zo sterk toenemen. Echt bizar.
Luna MKS

Ongelezen bericht 12 jan 2021 11:57

Lieverd, ik begrijp je, maar zoek even door, er zijn veel artsen die je kunnen helpen.
Maak afspraken in ziekenhuizen bij jou in de buurt en bereid je consult goed voor. Er zit vast iemand tussen bij wie je geholpen kunt worden.
Overigens is Sjogren geen reden om niet in kliniek geopereerd te worden. Ik zeg dit, zodat andere vrouwen niet schrikken van je bericht. Velen hebben Sjogren of antistoffen die bij Sjogren horen. Ik ook.
Bij jou gaat het vooral om de apneu. Tenzij je door de auto-immuunreacties weefselschade hebt opgelopen.

Sterkte en houd vol! Ik weet hoe moeilijk wachten is😢
💋🙏☀️
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Josine Spitzers

Ongelezen bericht 04 okt 2021 10:29

Hallo allemaal,

Ik schrik erg van dit bericht. Ik heb sinds 2 jaar diagnose astma, dat valt dus ook onder longziektes...

Is er iemand die een arts kan adviseren die wel in een ziekenhuis opereert? want nu wordt de spoeling dus dunner en ik ben al niet zo makkelijk in mij overgeven aan deze operatie...

Hoop dat jullie iemand kunnen adviseren die deze operatie ook goed kan uitvoeren en ook lipofilling kan doen..

Liefs Josine
Luna MKS

Ongelezen bericht 04 okt 2021 11:48

Als je astma hebt, kun je vaak gewoon in een prive kliniek behandeld worden. Het hangt af van je longcapaciteit of je dat wel of niet kunt en dus de ernst van een bepaalde longaandoening.
Ik zou met je ha bespreken hoe dat zit in jouw situatie. Die kan een inschatting maken van wat wel en niet kan. Al is het de anesthesist die uiteindelijk beslist wat kan.

Succes!
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Josine Spitzers

Ongelezen bericht 07 okt 2021 16:23

Had dit bericht nog niet gezien! Ik ben nog niet helemaal thuis op dit forum....

Maar dat zou fijn zijn, want ik zoek mij rot maar heb nog geen arts gevonden die snel zou kunnen.

Ik probeer al een week dokter Kappel te bereiken maar dat lukt niet. Er staat nog ergens op internet een ander nummer maar dit klopt niet. En er staat nog een nummer van een andere kliniek en die zegt dat ze steeds gebeld wordt door vrouwen die haar zoeken....

Ik ben bang dat het zo druk is dat ze het gewoon niet aan kan. Ik sta nu op de wachtlijst bij mitzzu maar kan zoals het er nu uitziet pas volgend jaar november geholpen worden daar...

Heeft er iemand misschien nog een idee wie betrouwbaar en goed is en ook nog tijd zou kunnen hebben voor mij?
Luna MKS

Ongelezen bericht 08 okt 2021 10:24

Heb je ingesproken bij Rita Kappel? Wel doen, want anders kun je nog heel lang wachten...

Je kunt ook naar de Jan van Goyen, daar werken meerdere goede artsen.

Alles komt goed!🙏

❤ Luna
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

KellydeJong

Ongelezen bericht 08 okt 2021 19:29

Ik zit ook met dat dilemma. Ik kan binnen 6 weken een explantatie krijgen bij bergman clinic. Maar omdat ik een longaandoening heb moet ik geopereerd worden in het ziekenhuis waar een wachtlijst is van 6 mnd tot een jaar. Zo frustrerend dat een gescheurde implantaat, en het zit vol met siliconen in mijn lymfklieren, geen reden is om mij op de urgentie lijst te zetten. 😥
Bandu

Ongelezen bericht 09 okt 2021 00:15

Ik ben zelf door Dr. Hermens in het Jeroen Bosch ziekenhuis in Den Bosch geopereerd. 4 augustus jl op intake geweest en 20 september geopereerd. Ik ben er erg tevreden over.
Luna MKS

Ongelezen bericht 09 okt 2021 07:27

Jullie kunnen met de afdeling zorgbemiddeling van verzekeraar bellen, en vragen of zij voor jullie uitzoeken waar je het snelst op consult kunt en geopereerd kunt worden. Daar heb je gewoon recht op.

Succes!🍀
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Plaats reactie

Terug naar “Welke chirurgen?”