Explantatie door dr Budo
Hallo dames,
Nu is het aan mij om mijn explantatie ervaring met jullie te delen.
Ondertussen zijn we bijna een week verder sinds ik m'n explantatie heb laten doen door dr Budo.
Allereerst: Dr Budo vind ik een super goede chirurg. Hij neemt de klachten echt serieus en hij gaf me echt het gevoel dat hij me wou helpen. Hij stelde me ook gerust dat hij de kapsels eruit ging nemen.
De operatie vond plaats in een privékliniek. Vóór de operatie kwam dr Budo nog even langs om te horen of ik of mn partner nog vragen had en gaf hij nog bijkomende info. Een halfuur later dan gepland, kon ik verder naar het operatiekwartier. Iedereen was super vriendelijk daar.
Na twee uur was ik alweer wakker in recovery. De pijn viel de dag van de operatie al bij al mee. Het laten plaatsen was veel pijnlijker.
Mn kapsels waren niet heel dik, enkel aan de onderzijde een beetje dikker. De chirurg zei dat de implantaten duidelijk waren aan het zweten.
Ik heb ze meegekregen en heb er eens aan gevoeld. Wat een smerige boel zeg. De siliconengel plakte zo aan mn handen.
De volgende dag deed het meeste pijn (wellicht na uitwerken van verdoving). Ik merkte dat rechtop slapen de pijn 's nachts aanzienlijk verminderde.
Ondertussen (na 1 week) ben ik alweer aan het werk zonder te veel hinder.
Wat betreft de klachten vóór de explantatie:
- geen brain fog meer, vrij direct na operatie
- niet meer moe, ondanks iets minder goede nachten door rechtop te slapen en de lichte pijn.
- mn haar: de laatste maand viel het aan een extreem tempo uit. Al na dag 3(!) geen abnormaal haarverlies meer. Dit had ik echt niet verwacht.
- mn ogen voelen niet meer aan alsof er schuurpapier op ligt. Voelen weer normaal en oogwit is wit ipv bloeddoorlopen.
- mn huid produceert weer talg. Dat had ik al jaren niet meer.
Mn andere klachten heb ik tot hiertoe nog niet ervaren. We zijn nog maar een week verder, dus dat valt nog te bekijken.
Ik ben in ieder geval heel blij dat ze eruit zijn en blij met het resultaat. Ik had het me veel erger voorgesteld. Mn borsten zien er al na een week terug wat steviger uit en dat wordt alleen maar beter.
Voor diegenen die benieuwd zijn naar welk type siliconen ik had: Eurosilicone 280cc
Ondertussen zijn we bijna een week verder sinds ik m'n explantatie heb laten doen door dr Budo.
Allereerst: Dr Budo vind ik een super goede chirurg. Hij neemt de klachten echt serieus en hij gaf me echt het gevoel dat hij me wou helpen. Hij stelde me ook gerust dat hij de kapsels eruit ging nemen.
De operatie vond plaats in een privékliniek. Vóór de operatie kwam dr Budo nog even langs om te horen of ik of mn partner nog vragen had en gaf hij nog bijkomende info. Een halfuur later dan gepland, kon ik verder naar het operatiekwartier. Iedereen was super vriendelijk daar.
Na twee uur was ik alweer wakker in recovery. De pijn viel de dag van de operatie al bij al mee. Het laten plaatsen was veel pijnlijker.
Mn kapsels waren niet heel dik, enkel aan de onderzijde een beetje dikker. De chirurg zei dat de implantaten duidelijk waren aan het zweten.
Ik heb ze meegekregen en heb er eens aan gevoeld. Wat een smerige boel zeg. De siliconengel plakte zo aan mn handen.
De volgende dag deed het meeste pijn (wellicht na uitwerken van verdoving). Ik merkte dat rechtop slapen de pijn 's nachts aanzienlijk verminderde.
- niet meer moe, ondanks iets minder goede nachten door rechtop te slapen en de lichte pijn.
- mn haar: de laatste maand viel het aan een extreem tempo uit. Al na dag 3(!) geen abnormaal haarverlies meer. Dit had ik echt niet verwacht.
- mn ogen voelen niet meer aan alsof er schuurpapier op ligt. Voelen weer normaal en oogwit is wit ipv bloeddoorlopen.
Mn andere klachten heb ik tot hiertoe nog niet ervaren. We zijn nog maar een week verder, dus dat valt nog te bekijken.
Ik ben in ieder geval heel blij dat ze eruit zijn en blij met het resultaat. Ik had het me veel erger voorgesteld. Mn borsten zien er al na een week terug wat steviger uit en dat wordt alleen maar beter.
Voor diegenen die benieuwd zijn naar welk type siliconen ik had: Eurosilicone 280cc
Tessa, wat fijn om te lezen dat alles fijn is verlopen! en ook om te lezen dat vele klachten nu weg zijn, dat is top! 
Ik wens je verder nog een fijn en spoedig herstel

Ik wens je verder nog een fijn en spoedig herstel
Explantatie + borstlift 2 september 2019
Je klachten melden: viewtopic.php?f=142&t=1689
Voor vragen over borst- en littekenverzorging: info@inbalanstotaal.nl
Website massagepraktijk: https://www.inbalanstotaal.nl/borstmassage/
Susana's blog: https://www.inbalanstotaal.nl/blog/
Je klachten melden: viewtopic.php?f=142&t=1689
Voor vragen over borst- en littekenverzorging: info@inbalanstotaal.nl
Website massagepraktijk: https://www.inbalanstotaal.nl/borstmassage/
Susana's blog: https://www.inbalanstotaal.nl/blog/
Wow, wat een positief verhaal. Nu al zo'n verbetering. Wat snel. Jakkes...naar idee dat het vieze plakspul in ons lijf zit. Bedankt voor je verhaal. Ik wens je een goed herstel 
Meer dan 20jr implantaten. Reden: Nul borstweefsel.
28 feb. 2020 explantatie en lipo bij Niessen ivm zorgen en vage klachten.
28 feb. 2020 explantatie en lipo bij Niessen ivm zorgen en vage klachten.
Wat fijn dat je bent verlost!
Herstel maar gauw!

Herstel maar gauw!
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op
The sound of silence speaks louder than words
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
-
Wouwww.. Dat het zo goed gaat met je..
Je bent in ieder geval die rot dingen kwijt.. Ik nog twee weken wachten..
Alvast beterschap de komende tijd
Je bent in ieder geval die rot dingen kwijt.. Ik nog twee weken wachten..
Alvast beterschap de komende tijd
Tessacl schreef: ↑26 feb 2020 15:54Hallo dames,
Hallo, super te lezen dat het goed met je gaat.
Ik heb gisteren een consult gehad met dr Budo (die ik hier op het forum had gevonden voor explantaties)
Ik ben heel erg bang voor de ingreep. Dr Budo stelde me gerust maar het feit dat ie in een prive-kliniek opereert en niet in een ziekenhuis baart me wat zorgen. Wat als er toch complicaties zouden zijn.
Ik wil echt de knoop gaan doorhakken en het feit dat dr Budo helemaal vertrouwd is met deze explantatie materie vind ik top. De eerste PC die ik zag die zei me lacherig dat wanneer ik de protesen niet zou vervangen , het lelijk zou zijn. En dat er ook zoiets is als psychologische gezondheid. Ik stond perplex want hij luisterde niet naar mijn verhaal. Ik maakte hem duidelijk dat ik GEEN nieuwe implantaten wilde. Toen werd ik afgescheept. Ik besefte dan pas dat het een moeilijke rit zou worden naar de zoektocht van de juiste chirurg. Dr Tondu was de 2de PC die ik zag en die boezemde me wel vertrouwen in. Zeer rustig intelligent man die luisterde naar mijn verhaal en verbonden aan een universitair ziekenhuis. En dan mijn 3de consult: de Budo.
Ik ben dus nu het forum aan het uitspitten naar info over dr Budo en ervaringen met hem en de privékliniek in Zolder.
Een art verbonden aan een ziekenhuis geeft me precies meer vertrouwen, of zie ik dat fout?
Dank je voor reacties.
Gwen
Lieve Gwen,
Ik begrijp je angsten. Misschien heb je wat aan dit stukje:
viewtopic.php?t=2149
En misschien kun je dr. Budo een mailtje sturen en kan hij je geruststellen.
Alles komt goed, jij gaat de keuze maken die goed is voor jou!
Heel veel succes!!
Heel veel liefs, Luna

Zou je alsjeblieft ook nog de info in mijn onderschrift willen lezen. Is wel belangrijk, dank je!
Ik begrijp je angsten. Misschien heb je wat aan dit stukje:
viewtopic.php?t=2149
En misschien kun je dr. Budo een mailtje sturen en kan hij je geruststellen.
Alles komt goed, jij gaat de keuze maken die goed is voor jou!
Heel veel succes!!
Heel veel liefs, Luna
Zou je alsjeblieft ook nog de info in mijn onderschrift willen lezen. Is wel belangrijk, dank je!
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~