Ik wil hier graag mijn verhaal plaatsen, en misschien is het het voor anderen, die nog niet zo ver zijn, een opsteker.
In 2012 heb ik mijn eerste bv laten doen, bij de Welnesskliniek in Genk.
Mijn borsten waren echt super mooi daarna, een mooie C had ik. Helaas zat er van begin af aan in de linkerborst iets niet goed.
Zelf denk ik dat het een plooitje was, maar er werd in ieder geval niks met mijn klachten gedaan, want "het zag er allemaal prima uit"
Ik heb er 6 jaar lang mee rondgelopen, totdat ik de knoop zelf heb doorgehakt, en voor een wissel ben gegaan in Hasselt bij Dr Bosmans.. (Dom!!).
Ik had ze er toen meteen moeten laten uithalen, maar destijds was er nog niet zoveel negativiteit rondom de implantaten.
Om een heel verhaal kort te houden.. na mijn wissel in Hasselt had ik een cup D i.p.v
een cup C. Ik vond ze echt te aanwezig. Daarnaast het feit dat deze arts mij ervan overtuigde, dat op de spier veel mooier was dan onder de spier.
Nu ik uit ervaring spreek.. dit is voor mij niet het geval. Onder de spier waren ze meer één geheel met mijn lichaam.
Op de spier had ik meer het gevoel dat ik "ballen" had, zooo niet prettig.
Daarnaast voelde ik de implantaten duidelijk aan de onderzijde zitten. Vond dat verschrikkelijk.
Ook hier ben ik terug geweest met klachten, maar afgewimpeld, met de zin: "kom binnen 6-8 jaar maar eens terug..
Alsof ik ooit ergens terug zou gaan waar ik niet tevreden wegga!!
In de jaren erna kreeg ik steeds meer (vage) lichamelijke klachten. En het was alsof de implantaten er gewoon in gestopt waren, zo voelde het.
Als ik voor over bukte, hield ik mijn borsten vast, had ik het gevoel dat ze eruit vielen.
Ze waren vaak ook heel pijnlijk. Daarnaast was ik me echt élke dag bewust van mijn borsten.
Ik voelde gewoon, die implantaten moeten er uit. Na 12 jaar lang sukkelen was ik het meer dan zat.
Eerder was ik al eens in de Velthuis kliniek in Nederland geweest. Hier werd me gezegd, dat als ik ze eruit liet halen, ze ontzettend zouden gaan hangen, dus een borstlift was een must. Het prijskaartje daaraan was enorm!
Dat ging hem dus niet worden.
Toen zag ik in November Radar. En ik werd er letterlijk ziek van aan mijn maag toen ik het allemaal hoorde.
Dus toch..... ik wilde die implantaten echt zo snel mogelijk uit mijn lichaam.
Dr Budo nam in Radar deel aan het gesprek over de implantaten.
Nu ben ik iemand van aanpakken, en ben dus de dag erna gaan zoeken, hoe ik in contact kon komen met Dr Budo.
Dat ging allemaal snel en soepel. Heb op korte termijn een afspraak gemaakt in Sint-Truiden, en alles met hem doorgesproken.
Ik zou voor een explantatie gaan, dat was voor mij reeds duidelijk.
Heb wel, op aanraden van Dr.Budo, besloten 5-6 maanden af te wachten, alvorens een beslissing te maken voor een lift, een andere oplossing,
of om het zo te laten.
Wat ik echt heel fijn vond was dat het op korte termijn al gepland kon worden.
Mijn explantatie heeft plaats gevonden voor de Kerst. Ik heb die dagen dus gebruikt om te rusten.
En wat ben ik blij!! dat ze eruit zijn!!
Ja, ik heb nu een B, en ze hangen wat meer, maar ze voelen zacht en natuurlijk.
Ben nog in de herstelperiode, het is nu 10 dagen geleden. Ik heb maar weinig pijn gehad erna.
De littekens zijn nog een beetje gevoelig, en er zit nog een verdikte rand ónder het litteken,
ik neem aan dat dit normaal is en hopelijk nog verdwijnt?!!
(Dus als iemand daar ervaring mee heeft, hoor ik het heel graag!)
Grtjs en liefs Sadie