Voorstellen: 14 jaar implantaten McGhan 410 en kinderwens

Lees informatie of stel vragen.
Marie

Ongelezen bericht 11 feb 2021 18:34

Hoi dames,

Even een vraagje: ik heb laatst deze bh's besteld voor na de operatie: https://www.zalando.nl/anna-field-2-pac ... v-c11.html
Zou dit voldoende zijn, want het is maat 70A en waarschijnlijk ben ik straks helemaal plat. Of kan ik dit wel dragen vanwege zwelling door wondvocht?
Graag jullie advies.
Alvast bedankt.

Liefs Marie
Mar3kids

Ongelezen bericht 11 feb 2021 19:21

Hoi

Misschien valt het hele platte wel mee....
En de eerste weken zit er nog vocht in je borsten dus dan kan je ze wel dragen.
X
Lala

Ongelezen bericht 11 feb 2021 21:01

Zien er comfortabel uit!
Ik kreeg een sport bh van de kliniek.
Die zat heel strak en dat moest ook om de zwelling tegen te gaan.
Na 3 weken heb ik hem uitgegooid ook snachts
En toen een elastisch hemdje van de Hema aangetrokken.
Lien

Ongelezen bericht 13 feb 2021 17:18

Hi Marie,
We hebben veel gelijkenissen en idd ook allebei door Dr kappel, alleen ben ik 20 maart aan de beurt. Je vertelde dat je de preoperatieve screening vandaag hebt gehad. Hoe gaat dat? Ik heb echt geen idee wat ik daarvan moet verwachten. Ben benieuwd!
Ik heb trouwens een padded sport top van de Hema besteld in de kleinste maat (want had van mezelf niks)...

En heb jij al iets te horen gekregen van dr kappel over voorbereidingen voor de explantatie? Ik had afgelopen week de intake en het is me door alle spanningen ontschoten te vragen of ik al vit c ofzo moet slikken.

Groetjes!
Marie

Ongelezen bericht 13 feb 2021 19:07

Lien schreef:
13 feb 2021 17:18
Hi Marie,
We hebben veel gelijkenissen en idd ook allebei door Dr kappel, alleen ben ik 20 maart aan de beurt. Je vertelde dat je de preoperatieve screening vandaag hebt gehad. Hoe gaat dat? Ik heb echt geen idee wat ik daarvan moet verwachten. Ben benieuwd!
Ik heb trouwens een padded sport top van de Hema besteld in de kleinste maat (want had van mezelf niks)...

En heb jij al iets te horen gekregen van dr kappel over voorbereidingen voor de explantatie? Ik had afgelopen week de intake en het is me door alle spanningen ontschoten te vragen of ik al vit c ofzo moet slikken.

Groetjes!
Hoi Lien,

Je krijgt voor de preoperatieve screening van dr. Kappel een mail met informatie, algemene voorwaarden en een vragenlijst. De vragenlijst moet je ingevuld meenemen naar de preoperatieve screening. (Verder neem je de ondertekende algemene voorwaarden mee.) De vragenlijst wordt met je doorgenomen en verder wordt je bloeddruk gemeten en wordt er naar je hart en longen geluisterd. Ook heb je natuurlijk de mogelijkheid om vragen te stellen.
De operatie duurt ongeveer 1,5 uur en al met al ben je er van binnenkomst tot ontslag ongeveer 5 uur werd mij verteld.

Dr. Kappel heeft niets over vitamines gezegd, alleen stond er in de algemene voorwaarden dat je 2 weken van tevoren moet stoppen met alle supplementen. Ik heb hier op het forum navraag gedaan, maar vitamine C mag je wel gewoon blijven gebruiken.

Ik heb met de intake wat aantekeningen gemaakt en zal deze hier ook even voor je noteren:
- Je moet dus een top kopen voor na de operatie, maar dat heb je al gedaan :)
- De eerste week na de operatie moeten de wonden droog blijven. In de 2e week mag je weer douchen.
- Je krijgt drains. Deze kun je door de huisarts of door dr. Kappel laten verwijderen.
- Bij dr. Kappel kom je na 2 weken en na 3 maanden op controle.
- Het herstel duurt zeker 3 tot 6 maanden (maar ik lees hier op het forum dat elke arts hierover wat anders zegt. Sommigen zeggen dat het zelfs 1 tot 2 jaar kan duren.)

Mocht je nog meer vragen hebben, stel ze gerust!

Liefs Marie
Lien

Ongelezen bericht 13 feb 2021 19:50

Hoi Marie,
Bedankt! Fijn om zo precies te lezen wat er gaat gebeuren, dan komt het steeds dichterbij. Hopelijk vliegen de weken snel voorbij want ik wil die dingen echt weg nu. 5 weken voelt nog ver weg.. Jij nog maar 3 weekjes!

Ik ben ook aan het inlezen over ontgiften erna, omdat er bij mij dus 1 echt kapot is... Ga jij dat ook doen? Dr kappel heeft ook een website met voedingsadviezen http://www.zoneclinics.nl (ik denk tenminste dat dit van haar is omdat het hetzelfde adres is als van haar in Zwolle). En je kunt daar ook allerlei (duur) spul kopen. Ik begreep van haar dat dit in het consult na 3 maanden aan de orde komt, dan horen we er vast meer over.

Ben wel benieuwd of ik m'n kinderen ook (een beetje) moet ontgiften, of dat überhaupt kan en of dat nodig is.. Ik heb 3 kleintjes, de jongste nog een baby en allemaal 10 maanden bv gegeven. Ik heb haar gevraagd of het kwaad kan, maar ze zei dat als ze nu gezond zijn (en dat zijn ze) ik me geen zorgen moet maken. Hoop dat dat zo is. Slim dat jij ze nu verwijdert.. Ik wist het tot voor kort niet helaas.
Veel liefs
Marie

Ongelezen bericht 14 feb 2021 14:04

Lien schreef:
13 feb 2021 19:50
Hoi Marie,
Bedankt! Fijn om zo precies te lezen wat er gaat gebeuren, dan komt het steeds dichterbij. Hopelijk vliegen de weken snel voorbij want ik wil die dingen echt weg nu. 5 weken voelt nog ver weg.. Jij nog maar 3 weekjes!

Ik ben ook aan het inlezen over ontgiften erna, omdat er bij mij dus 1 echt kapot is... Ga jij dat ook doen? Dr kappel heeft ook een website met voedingsadviezen http://www.zoneclinics.nl (ik denk tenminste dat dit van haar is omdat het hetzelfde adres is als van haar in Zwolle). En je kunt daar ook allerlei (duur) spul kopen. Ik begreep van haar dat dit in het consult na 3 maanden aan de orde komt, dan horen we er vast meer over.

Ben wel benieuwd of ik m'n kinderen ook (een beetje) moet ontgiften, of dat überhaupt kan en of dat nodig is.. Ik heb 3 kleintjes, de jongste nog een baby en allemaal 10 maanden bv gegeven. Ik heb haar gevraagd of het kwaad kan, maar ze zei dat als ze nu gezond zijn (en dat zijn ze) ik me geen zorgen moet maken. Hoop dat dat zo is. Slim dat jij ze nu verwijdert.. Ik wist het tot voor kort niet helaas.
Veel liefs
Hoi Lien,

5 weken voelt inderdaad ver weg, maar voor je het weet is het zover!
Wel echt heel vervelend voor je dat 1 prothese stuk is. Ik heb me (nog) niet verdiept in ontgiften. Kun je mij kort vertellen wat het precies inhoudt?

Ik begrijp je zorgen om je kinderen heel goed! Ook ik heb mijn zoontje lang borstvoeding gegeven en heel vaak verstoppingen weg moeten drukken/masseren met blauwe plekken tot gevolg. Het idee dat daarbij al die siliconen vrij zijn gekomen vind ik vreselijk. Je wil het beste voor je kind en komt er dan achteraf achter dat ook dit gevolgen zou kunnen hebben. Als ik het voor de zwangerschap al had geweten, had ik ze toen al laten verwijderen. Nu wachten we dus bewust met een tweede tot de protheses eruit zijn en mijn lichaam weer wat hersteld is.
Ik denk dat als we gewoon goed voor onze kinderen zorgen (dus gezonde voeding e.d.) het hopelijk mee zal vallen. Ook mijn zoontje oogt gezond. Hij is nog nooit heel ziek geweest (alleen toen mijn man en ik Corona hadden was hij 3 dagen een beetje aan het hoesten en had wat verhoging).

Liefs Marie
Lien

Ongelezen bericht 15 feb 2021 17:43

Hi Marie,
Bedankt voor je berichtje. Over die bhs voor na de explantatie, zou dit wat zijn? https://www.bol.com/nl/p/trendfield-ade ... oductTitle
Ademende pads die je in bhs, bikini's en tops kunt doen. Ik las dat jij, net als ik ook niet veel van jezelf hebt, het lijkt mij best een goede optie maar als jij al iets handigs tegen bent gekomen hoor ik het ook graag.

En dat ontgiften, ik begrijp dat je lichaam zich na de explantatie zelf wel reinigt maar dat je met vitaminen en voeding ook veel kunt bijdragen. Mbv een soort detox kuur. Alleen wil ik geen kilo's kwijt en wij eten al heel gezond.. Op dit forum is er veel over te vinden :)
Liefs,
Marie

Ongelezen bericht 16 feb 2021 11:58

Lien schreef:
15 feb 2021 17:43
Hi Marie,
Bedankt voor je berichtje. Over die bhs voor na de explantatie, zou dit wat zijn? https://www.bol.com/nl/p/trendfield-ade ... oductTitle
Ademende pads die je in bhs, bikini's en tops kunt doen. Ik las dat jij, net als ik ook niet veel van jezelf hebt, het lijkt mij best een goede optie maar als jij al iets handigs tegen bent gekomen hoor ik het ook graag.

En dat ontgiften, ik begrijp dat je lichaam zich na de explantatie zelf wel reinigt maar dat je met vitaminen en voeding ook veel kunt bijdragen. Mbv een soort detox kuur. Alleen wil ik geen kilo's kwijt en wij eten al heel gezond.. Op dit forum is er veel over te vinden :)
Liefs,
Hoi Lien,

Dat zou voor op de langere termijn inderdaad wat kunnen zijn. De bh's die ik nu gekocht heb zijn voor de weken na de operatie (want dan mag je nog geen vulling gebruiken). Als alles een beetje hersteld is ga ik eens kijken wat voor bh's ik kan kopen en wat voor vulling. Luna had volgens mij al wel een tip gegeven over vulling van bamboe in dit topic. Daar moet ik nog even naar kijken, want ik denk dat ik dat ga bestellen voor als er onverwacht mensen langskomen in de weken na de operatie. Dan doe ik die wel even snel in m'n bh ;)
Net als jij wil ik ook geen kilo's kwijt. Als ik tijd heb zal ik de info eens lezen over detoxen. Eerst ga ik de komende tijd alle info lezen over het voorbereiden op de operatie en wat ik kan verwachten na de operatie.

Liefs Marie
Mir

Ongelezen bericht 16 feb 2021 15:19

Hi Marie,

Goed om jouw verhaal te lezen. Ik ga ook naar dr Kappel en vind het erg fijn dat je zo precies vertelt wat er gaat gebeuren. Natuurlijk herken ik dingen, maar ook veel verschillen. Grootste verschil is dat ik mijn BV heb gehad nadat ik mijn kinderen heb gekregen. De zorgen om hun gezondheid heb ik dus gelukkig niet. Aftellen is voor jou begonnen... ik volg je verdere verhaal!

Liefs, Mir
Marie

Ongelezen bericht 17 feb 2021 12:08

Mir schreef:
16 feb 2021 15:19
Hi Marie,

Goed om jouw verhaal te lezen. Ik ga ook naar dr Kappel en vind het erg fijn dat je zo precies vertelt wat er gaat gebeuren. Natuurlijk herken ik dingen, maar ook veel verschillen. Grootste verschil is dat ik mijn BV heb gehad nadat ik mijn kinderen heb gekregen. De zorgen om hun gezondheid heb ik dus gelukkig niet. Aftellen is voor jou begonnen... ik volg je verdere verhaal!

Liefs, Mir
Hoi Mir,

Fijn dat je er wat aan hebt! Ik ben echt blij voor jou dat je al kinderen had voordat je de borstvergroting deed.
Ik hoop voor je dat je snel een datum hebt. Bij mij duurde het ongeveer 2 maanden en een week na mijn consult bij dr. Kappel voordat ik de datum te horen kreeg.
Ik blijf jouw verhaal ook volgen!

Liefs Marie
Lien

Ongelezen bericht 23 feb 2021 19:56

Hi Marie,
Heb je die post surgery bra van Anna field al besteld? Ik twijfel of ik hem zal kopen, vind het er goed uitzien maar lees dat hij groot valt (dan is het voor mij niks helaas) en onder de borsten snijdt.. Ben benieuwd naar jouw oordeel :)
Lien

Ongelezen bericht 02 mar 2021 20:56

Nog maar 4 dagen aftellen Marie, spannend! Heel veel succes!!
Marie

Ongelezen bericht 03 mar 2021 10:03

Lien schreef:
02 mar 2021 20:56
Nog maar 4 dagen aftellen Marie, spannend! Heel veel succes!!
Dank je wel Lien! Lief dat je er aan denkt! Ik zie nu ook dat ik helemaal vergeten ben op je vorige berichtje te reageren, sorry! Ik had de bh's inderdaad besteld. Of ze snijden weet ik niet (mijn eerste indruk is van niet) en ze vallen wel echt als een cup A, dus ik weet niet of ze strak genoeg zitten. Wel is het zo dat ik de 1e 2 weken van dr. Kappel een strakke top krijg, dus het lijkt me niet heel veel kwaad kunnen.
Het voordeel van die bh's vind ik dat je er vulling in kan doen als je wil. Ik heb nu van een voorgevormde bikini en bh de vulling eruit gehaald en in die Anna Field bh gedaan voor het geval er in de komende tijd iemand onverwacht langskomt ;)
Lien

Ongelezen bericht 05 mar 2021 21:58

Goede tip en nogmaals veel succes morgen!!!!!
Plaats reactie

Terug naar “Kinderen, hormonen, overgang”