Voorstellen (Sheltje)

Protheses vanwege cosmetische reden.
Sheltje

Ongelezen bericht 03 mei 2012 12:03

Luna, sorry dat ik je tips over het hoofd heb gezien :oops: Ik had het gevraagd in het ziekenhuis en dit was de procedure vertelde ze mij..Ik ga er gewoon een telefoontje op wagen dan. Luna bedankt voor het herhalen van je tips :wink: Wat moesten we zonder jou?!?
Eventually all the pieces fall into place....until then, laugh at the confusion, live for the moment, and know that everything happens for a reason!
Laura

Ongelezen bericht 03 mei 2012 14:08

Kingma adviseerde mij ook om echt te wachten op antwoord van verzekering.

Dit schreef ze naar mij
Vaak vergoedt de verzekering wel de explantatie, maar soms is er discussie over. De directie van het ziekenhuis wil dan ook dat er een goedkeuring is van de verzekering voordat de ingreep wordt uitgevoerd, óf dat de patient zelf de operatie van te voren betaalt.

Op zich kunnen we best een principe-datum plannen (ik weet niet uit mijn hoofd hoeveel tijd ik begin mei nog heb maar dat kan ik dinsdag bekijken) maar mocht er voor die datum nog geen goedkeuring zijn dan zou u de ingreep dus zelf moeten betalen. In dat geval zou u kunnen proberen na de ingreep alsnog de factuur bij uw verzekering te declareren, maar dat geeft helaas minder kans op vergoeding.

En ik heb gewoon 2 keer gebeld naar verzekering en binnen 2,5 week had ik al antwoord terug.
Sheltje

Ongelezen bericht 03 mei 2012 16:45

Bedankt voor je reply Laura!
Eventually all the pieces fall into place....until then, laugh at the confusion, live for the moment, and know that everything happens for a reason!
Luna MKS

Ongelezen bericht 05 mei 2012 14:09

Ik heb gewoon betaald en alles vergoed gekregen, maar omdat ik lekkende protheses had. Eerst wilden ze niet vergoeden dus.
Ze vergoeden nooit explantaties, alleen als je voldoet aan bepaalde voorwaarden. Zie hieronder:

Er is vergoeding mogelijk bij
- een aantoonbare lichamelijke functiestoornis:
 een lekkage van een siliconenprothese, welke aangetoond is door een mammografie/echo/MRI. M.n. oudere prothesen van vloeibare siliconen kunnen gaan lekken
 kapselvorming Baker-klasse IV (alleen bij klasse IV is er sprake van pijnklachten)
 een persisterende/recidiverende infectie door de aanwezigheid van de prothese, welke niet reageert op andere behandelingen zoals antibiotica
 interferentie met de behandeling van borstkanker (bijvoorbeeld radiotherapie) door aanwezigheid van een borstprothese

Er is geen vergoeding mogelijk bij:
 een verdenking op of angst voor een auto-immuunaandoening of bindweefselaandoening. Een causale relatie tussen de aanwezigheid van een borstprothese en dit soort aandoeningen is niet aangetoond
 psychologische klachten of psychosociale problemen
 kapselvorming zonder lichamelijke klachten
 rippling
 double-bubble
 over een geringe afstand verschoven prothese of uitgezakte borst(en) over de prothese

Dus ook als je veel klachten hebt die bijna zeker in verband staan met de protheses, zullen ze niet vergoeden, omdat het verband tussen klachten en protheses nog steeds niet is aangetoond. Hopenlijk verandert dit eens een keer.
Sheltje

Ongelezen bericht 13 mei 2012 20:29

Dames, ik heb een operatie datum! 11 juni gaat het gebeuren. Verschrikkelijk eng allemaal. Ik heb het ook maar meteen op m'n werk verteld en dat ging gelukkig ook goed... Poehee! Wat spannend!
Wendy

Ongelezen bericht 13 mei 2012 21:00

Ooh spannend zeg!! Welke chirurg gaat het doen?
Everything has beauty, but not everyone sees it. - Confucius
Laura

Ongelezen bericht 13 mei 2012 21:23

argh spannend meid. Heb je gewoon verteld dat je je implantaten laat verwijderen of gewoon dat je geopereerd word.

Meid ik moet nog 9 dagen :shock:
Sheltje

Ongelezen bericht 13 mei 2012 22:48

Wendy, dr Kingma gaat het doen. Waarschijnlijk wordt het ergens in de middag. De 24e heb ik een gesprek met de anesthesist. Het wordt allemaal zo echt nu. Eng hoor....
Laura, ik roep vaak dat ik rugpijn heb, dus hij weet dat ik daar last van heb. Dus ik dacht ik zeg gewoon dat ik te zwaar ben van voren, dan hoeft hij voor de rest niks te weten. Het gesprek liep ietsje anders. Ik heb eigenlijk gewoon alles op tafel gelegd en er werd goed op gereageerd gelukkig!!
Ja meis, nog negen daagjes. Spannend hoor! Gaat snel de tijd.. Heb je al je voorbereidingen al gedaan?
Pia

Ongelezen bericht 13 mei 2012 23:56

Wow Laura de countdown is begonnen. Voor je het weet is de dag van explantatie aangebroken.
Zelfde geldt voor Sheltje, super dat je een datum hebt. Dr. Kingma heeft het er maar druk mee, met al die explants :D
Siliconen zijn ondingen.
Liever natuurlijk plat dan nep plastic...
Laura

Ongelezen bericht 14 mei 2012 07:22

Wat voor voorbereiding haha behalve bh en supplementen gekocht voor de rest niks.
Luna MKS

Ongelezen bericht 14 mei 2012 09:57

Ben blij dat je al een datum hebt en best snel al. :D
Pia

Ongelezen bericht 14 mei 2012 13:22

grappig dat op de borstenforums men roept:

'yes eindelijk heb ik ze!'

en wij hier roepen lekker:

'yes eindelijk heb ik ze ................................. niet meer!'

:D

Nog ff meiden en jullie kunnen ook weer genieten van je eigen borstweefsel zonder lichaamsvreemde opvulling erin.
Heerlijk gevoel hoor!
Siliconen zijn ondingen.
Sheltje

Ongelezen bericht 14 mei 2012 21:39

Haha! Id gek hè? Als je ons dit jaren geleden had gezegd, dat we er ooit zo over zouden gaan denken, dan hadden we ze gek verklaard, of niet? Wat kan een mens veranderen hè?
Ik hoop dat ik snel weer aan m'n nieuwe oude ik kan wennen dalijk..
Luna MKS

Ongelezen bericht 15 mei 2012 10:16

Ik had niemand voor gek verklaard. Ik had ze meteen verwijderd als ik de voorlichting kreeg die ik nu aan anderen geef. Als ik had geweten wat ik weet, dan had ik ze nooit genomen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik ben niet gek.
Ik verklaar mezelf eerder voor gek dat ik het het wél heb gedaan. Slaat echt nergens op.
Als ik toen had gegoogled en iets van Marlou Boots was tegengekomen of alle info van Amerika, nou reken maar erop dat ik het NIET had gedaan!!!
Ik ben vol vertrouwen geweest. Ging er van uit dat artsen wel weten wat ze doen. Dat Nederland wel weet wat het doet. Nou, niet dus.
Pia

Ongelezen bericht 15 mei 2012 10:30

Nou Sheltje, ik was toen ik in het zksbed lag en het drukverband eraf ging al direct gewend. Je leeft er naar toe. Maar kan me je angst voorstellen hoor, pas als de kunstvulling echt eruit is dan weet je pas echt hoe het is. Maar ik denk dat je alleen maar blij gaat zijn. Ik heb een klein A-tje, maar liever plat dan plastic hoor.
Voelt gewoon supergoed zonder fabrieksvulling en je gaat je natuurlijke boobies enorm waarderen.

Luuntje, ik heb voordat ik een bv deed gewoon de slechte berichten terzijde geschoven, je wilt zo graag grotere boobs (hoef jou niks te vertellen, je bent ook een ervaringsdeskundige) je bent zo onzeker, je wilt zo graag voldoen a/h schoonheidsideaal je wilt je meer vrouw voelen, denkt dat dat met grotere boobs te maken heeft, je wilt je figuur meer in verhouding, je wilt je wilt je wilt.... die wil is zo groot, die oogkleppen zijn zo groot... je doet het gewoon....

Gelukkig groeit dit forum en kunnen we vertellen dat er leven is zonder siliconenvulsel in je borstweefsel. :)

Las laatst op een NL forum dat een dame voor een lift ging maar dat de pc zei dat dat echt niet mooi zou worden en dat er echt siliconen in moesten. Dat soort zaken vind ik schandalig en ook het feit dat pip dames niet kunnen kiezen welke prothese ze willen hebben (geen prothese is natuurlijk beter) maar ja.

Ik tik te lang door. Ga maar ff stoppen want dit gaat offtopic.
Siliconen zijn ondingen.
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”