In het deel ontgiften/supplementen lees je heel veel informatie.
Catootje komt niet zo vaak op het forum...
Ik kan helaas niet alle tips in informatie blijven herhalen. Het is echt teveel.
Van vitamine D mag je best veel binnenkrijgen. Zorg voor voldoende magnesium voor de opname en omzetting en voldoende vitamine K. Door D zal calcium stijgen en vit K zorgt ervoor dat dit naar je botten gaat en zich niet afzet in de wanden van bloedvaten. Magnesium heeft een regulerend effect op D. Het zorgt ervoor dat je dit beter opneemt, het is belangrijk voor de omzetting. Tegelijkertijd zorgt het er ook voor dat de opname juist wordt tegengehouden als je al voldoende hebt. Je kunt hierdoor dus minder snel een toxische waarde krijgen zoals men dacht. In mijn reacties op het bericht van Catootje legde ik dat uit. En vind je onderzoeken.
Je kunt altijd beter 1 multi nemen i.p.v. verschillende potjes. Vitaminen en mineralen gaan interacties aan met elkaar. Neem je eenzijdig, ga je juist tekorten in de hand werken van bepaalde stoffen. En teveel van andere. Er ontstaat een disbalans. Daarbij zitten er altijd toevoegingen aan supplementen en hoe meer potjes, hoe meer toevoegingen. Je lever moet dat allemaal verwerken en dit is nadelig voor de ontgifting.
Ik vind Solgar niet zo goed. Ik weet niet of ze hun B's hebben aangepast. Zo wel, is het prima.
In dit deel topics met info viewforum.php?f=134 Het is veel en je moet veel lezen, maar daar kunnen we niets aan doen.
Ik zou binnenkort iets over ontgiftingsfasen schrijven en welke stoffen van belang zijn. Maar nu lukt het niet.
Succes!
Liefs Luna
Ik zie nu dat ik de onderzoeken niet had geplaatst. Ik zal ze vanmiddag even zoeken en plaatsen.
Je kunt Catootje trouwens wel gewoon een pb sturen. Mocht ze niet reageren, let me know.