Explantatie Visje bij Kappel

Deel je ervaringen en foto's
Luna MKS

Ongelezen bericht 31 jan 2022 12:00

Jo79 schreef:
31 jan 2022 11:57
Hallo Visje,

Fijn dat het achter de rug is! Ik vind zelf de pijn heel erg meevallen. Heb ook alleen maar paracetamol gebruikt en die neem ik nu al niet meer. Heb je alleen een explantatie gehad? Of ook lipofilling? Mijn borsten doen nu (dag 5) namelijk niet eens pijn meer, zo snel gaat het. Alleen mijn buik nog, maar ik heb dan ook algehele liposuctie van de buik gehad. Het gaat zo goed dat ik er alle vertrouwen in heb dat ik vrijdag zelfstandig naar de eerste controle kan en dan is toch ruim 1,5 uur rijden!
Ik denk dat 1,5 zelf rijden nog teveel is... Overschat het niet lieverd. En besef dat jij op de weg ook verantwoordelijk bent voor anderen. Kan niemand je brengen?
Jo79

Ongelezen bericht 31 jan 2022 17:23

Teveel denk je? Vanuit de kliniek gaven ze aan dat ik na een week weer mocht autorijden. Vrijdag is dan bijna anderhalve week verder. Sowieso ga ik dit niet doen als ik me nog niet goed genoeg of zeker genoeg voel. Er is iemand die met me mee kan gelukkig…
Visje

Ongelezen bericht 31 jan 2022 18:07

Mij is inderdaad ook verteld dat ik die controle zelf kon rijden… voor nu gaan we daar dan ook van uit. En gaat het niet, dan doen we het ook niet. Wat je zegt, je bent ook verantwoordelijk voor andere. En als je heen gaat, moet je ook weer terug. Dat is dan een aardige rit.
Visje

Ongelezen bericht 03 feb 2022 15:57

Hi!
Het is nu 5 dagen na de explantatie en ik kan met een gerust hart zeggen dat de pijn waar ik bang voor was is uitgebleven. Het maar 2x naproxen genomen en maandagmiddag al gestopt met de paracetamol.
Maar jeetje wat ben ik moe zeg! En weinig eetlust. Gek genoeg wel behoefte aan gezonde sapjes en veel water.
Helaas heb ik er nu ook Corona bovenop gekregen waardoor ik niet weet of ik me nu zo extreem voel door Corona of explantatie of beide.

Ik heb vandaag voor het eerst durven kijken onder mijn strakke band. En het is toch wel echt om te huilen. Twee grote lege holtes met een verrimpeld velletje eroverheen. Zit je dan met je 33 jaar… :(
Hoe lang hebben jullie die strakke band om gehouden? (Dames Zonder lipo) en hebben jullie zelf nog wat gedaan de eerste weken met de pleisters en het verband? Of kan ik dat gewoon laten voor wat het is?
Ik zou die band nu eigenlijk wel af willen. Maar wil ook niks in het genezingsproces verstoren.
Essi

Ongelezen bericht 03 feb 2022 18:58

Visje schreef:
03 feb 2022 15:57
Hi!
Het is nu 5 dagen na de explantatie en ik kan met een gerust hart zeggen dat de pijn waar ik bang voor was is uitgebleven. Het maar 2x naproxen genomen en maandagmiddag al gestopt met de paracetamol.
Maar jeetje wat ben ik moe zeg! En weinig eetlust. Gek genoeg wel behoefte aan gezonde sapjes en veel water.
Helaas heb ik er nu ook Corona bovenop gekregen waardoor ik niet weet of ik me nu zo extreem voel door Corona of explantatie of beide.

Ik heb vandaag voor het eerst durven kijken onder mijn strakke band. En het is toch wel echt om te huilen. Twee grote lege holtes met een verrimpeld velletje eroverheen. Zit je dan met je 33 jaar… :(
Hoe lang hebben jullie die strakke band om gehouden? (Dames Zonder lipo) en hebben jullie zelf nog wat gedaan de eerste weken met de pleisters en het verband? Of kan ik dat gewoon laten voor wat het is?
Ik zou die band nu eigenlijk wel af willen. Maar wil ook niks in het genezingsproces verstoren.
Het beleid na operatie verschilt per arts heel erg. Ik heb geen ervaring met die band na explantatie. Ik hoop dat er nog iemand gaat reageren die jou verder kan helpen.
Liefs essi
Corrine68

Ongelezen bericht 03 feb 2022 19:09

Hoi,

Ik heb na mijn explantatie op de 2e dag een compressie bh aangekregen en die moest ik voor ongeveer 6 weken dag en nacht dragen. Op advies van het ziekenhuis heb ik deze besteld bij emdawear volgens mij, ik kan het voor je opzoeken als je dat wil hoor.
En iedere dag veranderd het weer, je borsten hebben het aardig te verduren gehad hoor met zo'n operatie dus heb geduld.
Ik ben 53 jaar en na 26 jaar siliconen borsten dacht ik ook dat het nooit meer goed zou komen maar mijn huid is eigenlijk best mooi, geen rimpeltjes of iets wat ik in het begin wel zag. Jij bent 33 jaar dus ook dat gaat goedkomen bij jou!!!!
Houdt moed en rustig herstellen!

Groetjes van Corrine
Visje

Ongelezen bericht 03 feb 2022 20:06

Dr kappel had wel gezegd dat ik het mocht vervangen voor een eigen top. Maar geen idee hoe strak dat dan moet zitten. Het is ook niet dat er nog iets te ondersteunen valt ofzo. Maar nu twijfel ik weer of ik toch die band er nog omheen moet doen…
Morgen maar even bellen met Dr. Kappel.

Fijn dat de rimpels bij jou mooi zijn weg getrokken. Ik heb er hier weinig hoop in… 2x zwanger geweest en borstvoeding gegeven.
Maar goed, wie weet. Heel misschien lipofilling nog. Maar ergens wil ik geen gesleutel meer aan mijn lichaam…
Monica

Ongelezen bericht 04 feb 2022 08:55

Visje schreef:
03 feb 2022 20:06
Dr kappel had wel gezegd dat ik het mocht vervangen voor een eigen top. Maar geen idee hoe strak dat dan moet zitten. Het is ook niet dat er nog iets te ondersteunen valt ofzo. Maar nu twijfel ik weer of ik toch die band er nog omheen moet doen…

Fijn dat de rimpels bij jou mooi zijn weg getrokken. Ik heb er hier weinig hoop in… 2x zwanger geweest en borstvoeding gegeven.
Maar goed, wie weet. Heel misschien lipofilling nog. Maar ergens wil ik geen gesleutel meer aan mijn lichaam…
Hi Visje,

Ik kan beamen wat Corinne zegt, ze blijven veranderen. Ze moeten nog opflufffen zoals ze zo mooi zeggen. Ik kan me voorstellen dat je nu denkt..wat?... maar ze zijn gewoon geschrokken. Ik droeg ook de emdawear bh's en die geven ondersteuning en brengen de boel weer in model. Ik heb er nog twee in maat M. Als je geïnteresseerd bent laat het me weten!

Liefs,
Monica
Liek

Ongelezen bericht 04 feb 2022 09:37

Visje schreef:
03 feb 2022 20:06

@ visje, ik zat gisteren ook hierover re brainstormen...heb een strakke bh aangekregen vanuit kliniek. Echter zit alleen de band onder mijn borsten strak en verder doet/ ondersteund t niks qua borsten, de hechtpleisters ondersteunen eigenlijk dat wat er nog is. Deze bh zou voor 4 wkn zijn maar ik had me voorgenomen vandaag ook even te bellen hoe en wat.
Visje

Ongelezen bericht 05 feb 2022 12:27

Bedankt voor de reacties dames! Ik heb Dr. Kappel nog niet te pakken gekregen. Maar ik vond toevallig nog een andere band in mijn kast die ik nu over mijn sporttopje kan doen. Dit geeft ook goed druk.
Verder was ik toch iets te enthousiast betreft de pijn.. Mijn rechterborst doet sinds gisteravond best wel goed pijn. Extreem beurs gevoel. Wat natuurlijk logisch is. Wat kan ik hier voor aan zalf smeren? Is Arnica zalf hier ook voor aan te raden?
Luna MKS

Ongelezen bericht 05 feb 2022 17:09

Lieve meiden,

In dit deel staan echt veel berichten over bh's na explantatie en hoe strak het moet zitten: https://meldpuntklachtensiliconen.com/f ... .php?f=235

De band of bh hoeft bij alleen explantatie niet magastrak te zitten. En als je kleinere borsten hebt al helemaal niet. De wond vanbinnen zal goed dichtgroeien, dus geen zorgen.

Goede steun is wel prettig tegen ongemakken en pijn. Een goede graadmeter om te kijken of iets voldoende steunt, is pijn. Als je rechtop zit en gaat lopen en bewegen en dan minder pijn hebt, dan steunt de bh goed. Heb je wel veel meer pijn, dan is er te weinig steun.

Heel veel sterke meiden en liefs! 😘💕💕
Visje

Ongelezen bericht 12 mei 2022 15:48

Hi!

Ik ben inmiddels een aantal maanden verder en wil graag laten weten dat het een stuk beter gaat. We zijn er nog niet, maar ik merk dat ik mij beetje bij beetje beter voel.
Ik heb het idee dat de implantaten bij mij voor lichamelijke stress hebben gezorgd. Constant moeten vechten tegen lekkende en kapotte implantaten. Deze lichamelijk stress zorgde voor veel onrust in mijn hoofd en lichaam, maag en darmklachten, en nog een aantal andere klachten. Maar dit zijn de meest opvallende waar ik nu ook concreet mee aan de slag ben gegaan en waar ik verbetering in merk.
Het is hard werken… constant bezig zijn met de processen in mijn lichaam en kijken naar wat werk voor mijn lichaam.
De juiste supplementen icm acupunctuur en osteopathie.
Veel sporten, maar niet te veel want ook dat geeft stress. Bewust eten. Veel voedingsmiddelen weg laten helaas omdat ik daar op reageer. Relativeren wanneer ik in de stress schiet als de kindjes hyperactief, moe of boos zijn.
Ik begin meer rust te ervaring. In mijn lichaam en hoofd…

Maandag heb ik een afspraak bij dr kappel staan. Om ook te praten over eventuele lippofilling. Ik ben benieuwd. Ergens wil ik geen gesleutel aan mijn lijf. Maar iets meer volume in die theezakjes….

Liefs
Luna MKS

Ongelezen bericht 12 mei 2022 16:08

Visje schreef:
12 mei 2022 15:48
Hi!

Ik ben inmiddels een aantal maanden verder en wil graag laten weten dat het een stuk beter gaat. We zijn er nog niet, maar ik merk dat ik mij beetje bij beetje beter voel.
Ik heb het idee dat de implantaten bij mij voor lichamelijke stress hebben gezorgd. Constant moeten vechten tegen lekkende en kapotte implantaten. Deze lichamelijk stress zorgde voor veel onrust in mijn hoofd en lichaam, maag en darmklachten, en nog een aantal andere klachten. Maar dit zijn de meest opvallende waar ik nu ook concreet mee aan de slag ben gegaan en waar ik verbetering in merk.
Het is hard werken… constant bezig zijn met de processen in mijn lichaam en kijken naar wat werk voor mijn lichaam.
De juiste supplementen icm acupunctuur en osteopathie.
Veel sporten, maar niet te veel want ook dat geeft stress. Bewust eten. Veel voedingsmiddelen weg laten helaas omdat ik daar op reageer. Relativeren wanneer ik in de stress schiet als de kindjes hyperactief, moe of boos zijn.
Ik begin meer rust te ervaring. In mijn lichaam en hoofd…

Maandag heb ik een afspraak bij dr kappel staan. Om ook te praten over eventuele lippofilling. Ik ben benieuwd. Ergens wil ik geen gesleutel aan mijn lijf. Maar iets meer volume in die theezakjes….

Liefs
Blij om van je te horen lieverd! En dat je kleine verbeteringen bemerkt😃 Je zult zien dat het er steeds meer zullen worden👍

Ik blijf aan je denken en jou en de rest positieve kracht en genezing sturen🙏

❤❤❤LOVE❤❤❤
Visje

Ongelezen bericht 14 mei 2022 16:52

Dank je wel. Super lief Luna! ❤️
Plaats reactie

Terug naar “Explantatie”