opgezette borst 3 wkn na explantatie

Lees hier ervaringen of stel vragen.
momoires

Ongelezen bericht 28 mei 2020 23:48

Lieve Luna, het is pijnlijk en gezwollen. Geen koorts. En er zijn drie aders heel goed te zien.... 🤔🤔🤔 xxx
Luna MKS

Ongelezen bericht 29 mei 2020 10:45

Zwelling kan altijd toenemen in het begin. En je hebt geen drains gekregen, dus dan komt er meer vocht. Ik denk zelf dat je geduld moet hebben, maar zou voor mijn eigen geruststelling de arts bellen of mailen.

Sterkte lieverd! Alles komt goed hoor!

😘💕💕💕
momoires

Ongelezen bericht 29 mei 2020 10:47

Thx lieverd 🥰🥰🥰😘😘
Luna MKS

Ongelezen bericht 06 jun 2020 09:52

Hoe gaat het nu met je borst?
Boltiniiii☀️

Ongelezen bericht 07 jul 2022 09:09

Hallo allemaal, ivm een flinke zwelling in mijn rechterborst (3 weken na de operatie) en mijn zorgen hierom. Kwam ik via google hier uit. Ik heb hetzelfde probleem als de andere dames al weet ik inmiddels dat er niet alleen vocht in mijn borst zit maar ook opgedroogd bloed. Een plastisch chirurg heeft gisteren geprobeerd te punctueren maar kreeg er niets uit. Ik heb geen koorts, de borst is niet rood of warm, alleen erg opgezwollen alsof er een tennisbal in zit. Dit doet pijn maar is nog net te doen. Is het beter om pijnstillers te blijven slikken zodat mijn stresslevel in t lijf zakt en ik beter kan herstellen? En hoe lang kan ik paracetamol blijven slikken? Maar nog belangrijker: gaat dit vanzelf weg, omdat er niet alleen vocht in zit maar ook bloed? En hoe lang kan het duren? Na 3 maanden zou het minder moeten zijn maar kan het nog langer duren?
Ik heb een schema gekregen wat ik in iedere week mag doen. Steeds meer bewegen en ook autorijden ed. Kan ik dat schema gewoon aanhouden, ook met die harde borst? Of moet ik, omdat de genezing vertraagd is ook langer rustig aan doen? Wat een vragen allemaal he?! 🙈 Dank alvast voor een reactie, maak me best zorgen. Hartelijke groetjes
Luna MKS

Ongelezen bericht 07 jul 2022 10:18

Boltiniiii☀️ schreef:
07 jul 2022 09:09
Hallo allemaal, ivm een flinke zwelling in mijn rechterborst (3 weken na de operatie) en mijn zorgen hierom. Kwam ik via google hier uit. Ik heb hetzelfde probleem als de andere dames al weet ik inmiddels dat er niet alleen vocht in mijn borst zit maar ook opgedroogd bloed. Een plastisch chirurg heeft gisteren geprobeerd te punctueren maar kreeg er niets uit. Ik heb geen koorts, de borst is niet rood of warm, alleen erg opgezwollen alsof er een tennisbal in zit. Dit doet pijn maar is nog net te doen. Is het beter om pijnstillers te blijven slikken zodat mijn stresslevel in t lijf zakt en ik beter kan herstellen? En hoe lang kan ik paracetamol blijven slikken? Maar nog belangrijker: gaat dit vanzelf weg, omdat er niet alleen vocht in zit maar ook bloed? En hoe lang kan het duren? Na 3 maanden zou het minder moeten zijn maar kan het nog langer duren?
Ik heb een schema gekregen wat ik in iedere week mag doen. Steeds meer bewegen en ook autorijden ed. Kan ik dat schema gewoon aanhouden, ook met die harde borst? Of moet ik, omdat de genezing vertraagd is ook langer rustig aan doen? Wat een vragen allemaal he?! 🙈 Dank alvast voor een reactie, maak me best zorgen. Hartelijke groetjes
Hoi Boltini,

Wat naar voor je!😔 Klinkt niet goed en ik denk dat het verstandig is dit goed in de gaten te houden. Snap niet dat de pc jou hier zomaar mee laat zitten. Waren jouw kapsels verwijderd?
Dat vocht en opgedroogd bloed kan de genezing ernstig belemmeren. Tevens bestaat er een kans dat het gaat ontsteken.
Bij welke pc was je? Als je het niet vertrouwt, kun je om een second opinion vragen.
Als het zo hard is als een bal, is dat echt niet oke. Wat zul je pijn hebben ook, zielig😔
Let op veranderingen. Misschien kun je mij even een foto mailen. Zie onderschrift.

Sterkte!!!!🙏💕💖🌠🍀
Boltiniiii☀️

Ongelezen bericht 07 jul 2022 10:27

Hallo, dank je wel voor je snelle reactie. Kapsels zijn volledig verwijderd inderdaad. Gisteren had ik een afspraak bij de verpleging en toen is er meteen een pc bij gehaald, die niet mijn pc is. Met mijn arts heb ik over een paar dagen een telefonisch overleg. Maar ik dacht, ik ga alvast mezelf goed informeren van te voren. Dus jij denkt dat het niet uit zichzelf gaat herstellen? Enige optie is dan een nieuwe operatie? Hoe vaak kan je achter elkaar geopereerd worden en hoeveel tijd moet er tussen zitten? Ben jij ook pc? Dank alvast 🙏
Luna MKS

Ongelezen bericht 07 jul 2022 11:22

Boltiniiii☀️ schreef:
07 jul 2022 10:27
Hallo, dank je wel voor je snelle reactie. Kapsels zijn volledig verwijderd inderdaad. Gisteren had ik een afspraak bij de verpleging en toen is er meteen een pc bij gehaald, die niet mijn pc is. Met mijn arts heb ik over een paar dagen een telefonisch overleg. Maar ik dacht, ik ga alvast mezelf goed informeren van te voren. Dus jij denkt dat het niet uit zichzelf gaat herstellen? Enige optie is dan een nieuwe operatie? Hoe vaak kan je achter elkaar geopereerd worden en hoeveel tijd moet er tussen zitten? Ben jij ook pc? Dank alvast 🙏
Als er dermate veel vocht en opgedroogd bloed zit, herstelt het niet vanzelf en moet dit worden verwijderd. Het zorgt er namelijk voor dat jouw wond vanbinnen niet kan genezen. En kan uiteindelijk gaan ontsteken. Maar ik weet natuurlijk niet hoe groot het probleem bij jou is.
Ik ben geen pc maar heb wel medische kennis en doe dit werk voor SVSmks al meer dan tien jaar. En ik heb veel complicaties voorbij zien komen.
Het is goed dat je jouw eigen pc nog spreekt. Die weet wat hij gedaan heeft en kan beter inschatten wat er nodig is. Het is alleen jammer dat hij je niet kan onderzoeken, want het is eigenlijk wel beter dat hij je borst goed bekijkt en voelt.
Heb je ook lipo gehad of alleen explantatie? En waarom was je naar de verpleging? Zijn jouw kapsels trouwens onderzocht? Of zagen die er verder niet verdacht uit? Soms is er geen echte noodzaak om ze te onderzoeken, alleen als er verdenking is op ALCL. Welke problemen aan de borsten had je voor de explantatie? Of alleen systemische klachten? Of helemaal geen klachten?

Sterkte!!!!🙏🙏🙏
Luna MKS

Ongelezen bericht 07 jul 2022 11:55

Hier een topic van een dame waarbij ze dus een 2e operatie moest ondergaan. Dat wil absoluut niet zeggen dat het bij jou ook zo is. Alleen jouw pc kan dat beoordelen. En als je het niet vertrouwt, heb je recht op een second opinion.
Omdat je niet bent gezien door je eigen pc, moet je echt nog even afwachten wat hij zegt.

viewtopic.php?f=61&t=4163

Liefs en sterkte! En niet schrikken, alles komt uiteindelijk goed! En bedenk, iedere situatie is anders en pc's zijn heel deskundig. Alleen heb je er soms een paar bij die een verkeerde inschatting maken en dat dan liever niet toegeven. Het soms verkeerd inschatten, kunnen we hen niet kwalijk nemen. Een pc kan niet voorspellen hoe jouw weefsel reageert en hoe het verdere verloop zal gaan. Dat is bij iedereen anders. Een pc kan wel letten op hoe hij reageert op wat er gebeurt. In het geval van dame bij dat linkje, reageerde pc 1 heel verkeerd.

😘💕💕💕
Boltiniiii☀️

Ongelezen bericht 07 jul 2022 12:30

Hai, dank je wel weer voor je reactie. Ik had hem ook liever gezien, dan telefonisch. Ik heb er zojuist nog een email aan gewaagd ook met het voorstel om een foto mee te sturen. In 2017 zijn nieuwe protheses geplaatst omdat de andere klachten gaven (15 jr oud). Dus ze zaten er nog niet zo lang in, maar wegens flinke kapselvorming (voor de zoveelste keer) heb ik besloten ze definitief te laten verwijderen. Ik had verder geen klachten. De kapsel is uit mijn oksel, van mijn ribben en achter mijn borstspier los gesneden (protese zat achter de spier), een flinke wond dus. Ik ben rechts en de wond zit rechts. Ik heb me zo goed mogelijj aan de instructie gehouden na explantatie, maar misschien heb ik rechts toch nog teveel belast waardoor het weer is gaan bloeden.
Ik heb geen lipofilling gedaan. Omdat ik cystes heb in mijn borst, is dat niet aan te raden. Kan het ook zijn dat er wondvocht in de cystes zijn gekomen of is dat medisch onmogelijk? Want daar waar die cystes zitten is het ook erg dik nl (linker binnenkant van mijn rechter borst) terwijl de (ik denk) andere verdikking/ ophoping midden onder zit (op de plek vd prothese)
Boltiniiii☀️

Ongelezen bericht 07 jul 2022 12:33

Kapsels zagen er goed uit en zijn niet onderzocht. Ik was voor een extra check bij de verpleging omdat mijn borst zo gespannen was.
Boltiniiii☀️

Ongelezen bericht 07 jul 2022 12:40

Ja ik wacht mijn gesprek af met mijn pc en ben benieuwd wat hij zegt. Wordt vervolgd. Dank je wel voor alle info en je ondersteuning. Hopelijk is een operatie niet nodig (Ben bang van wel), maar als het moet, dan moet het. Ik heb ook geen zin in een wond dat maar niet geneest met risico op ontsteking ed.

Hartelijke groetjes
Luna MKS

Ongelezen bericht 07 jul 2022 13:56

Boltiniiii☀️ schreef:
07 jul 2022 12:33
Kapsels zagen er goed uit en zijn niet onderzocht. Ik was voor een extra check bij de verpleging omdat mijn borst zo gespannen was.
Bij ernstige kapselvorming is onderzoek kapsel meestal wel noodzakelijk...
Gelukkig is alles er uit gehaald!🙏
Luna MKS

Ongelezen bericht 07 jul 2022 14:01

Boltiniiii☀️ schreef:
07 jul 2022 12:40
Ja ik wacht mijn gesprek af met mijn pc en ben benieuwd wat hij zegt. Wordt vervolgd. Dank je wel voor alle info en je ondersteuning. Hopelijk is een operatie niet nodig (Ben bang van wel), maar als het moet, dan moet het. Ik heb ook geen zin in een wond dat maar niet geneest met risico op ontsteking ed.

Hartelijke groetjes
Wacht het rustig af lieverd, wie weet valt het mee. Hoe dan ook komt het goed. De pc zal het juiste advies / de juiste oplossing bieden.

Heel veel liefs, Luna

💕🌼💖🌸🌠
Boltiniiii☀️

Ongelezen bericht 07 jul 2022 18:34

Dank je wel, lief van je 🙏☀️
Plaats reactie

Terug naar “Complicaties of klachten na de operatie”