Update lipofilling Keira

Vertel hoe het met je gaat.
Keira

Ongelezen bericht 31 okt 2013 09:52

Hoi lieve Luna en lieve Ikke,
Sorry dat ik niet gereageerd had! Ik was in het buitenland en er is veel gebeurd privé. Ik gebruik nog andere mailadressen dus had helemaal niet meer gezien dat jullie mij berichtjes hadden gestuurd!

Het gaat verder ondanks wat privé gedoe lichamelijk wel heel goed met mij! Ik heb nog geen dag spijt gehad van de explantatie. Ook niet van de lipofilling. Ik heb op mijn dijbeen nog een heel klein littekentje omdat het wondje van de lipo daar open was gegaan (ik was eigenwijs en had de hechting er iets te vroeg uit gehaald toen het begon te jeuken). Het is een soort rood rondje, net een bultje. Ook heb ik aan de ene kant op mijn dijbeen soms ineens erge jeuk van binnen en als ik dan krab voelt het een beetje gek, alsof ik niet bij de jeuk kan komen. Het gevoel op die plekken waar de lipo heeft plaatsgevonden is praktisch helemaal teruggekomen, laat zeggen voor 98%. Het voelt alleen door de jeuk soms gek (en volgens mij kunnen dat nog herstellende zenuwen zijn) of als je heel zachtjes met je nagel erover gaat. Lastig uit te leggen.

Met mijn borsten gaat het ook heel goed. Ik heb van de linkerborst het meeste last, in de zin dat het volgens mij nog steeds van binnen niet helemaal genezen is. Soms stoei ik met mijn vriend en dan doet het wel eens pijn. Maar dat is lang niet te vergelijken met de pijn/ongemakkelijk gevoel wat ik dagelijks ervaarde toen ik implantaten had. En dat wordt ook steeds minder. Ik heb nog een hele tijd gehad dat als ik te lang zonder BH liep dat het ook pijn ging doen, dus deed ik mijn sporttopje maar weer even aan thuis en om te slapen. Maar ook dat is beter geworden, dat heb ik nu niet meer.
Het gevoel is helaas niet meer teruggekomen, maar dat verwachtte ik ook niet. Mijn linkerborst heeft nog steeds het minste gevoel in het stukje onder de tepel tot aan het litteken, waaronder ook de tepel zelf, daar voel ik bijna niets meer. Die doet af en toe pijn als ik ergens langs ga ofzo, hij reageert nog wel op gevoel en kou. Dus ondanks dat ik er het minste mee voel, is hij wel het gevoeligste, gek he?
De rechterborst is een stuk beter geworden en daar heb ik een stuk meer gevoel in mijn tepel teruggekregen dan voor de explantatie. Het is niet wat het was ooit, maar komt wel in de buurt. Ook heb ik daar een stukje gevoelloosheid op en rondom het litteken.
En qua grootte is het volgens mij redelijk hetzelfde gebleven. Ik ben zelf 1,5 kilo afgevallen deze zomer en toen had ik het idee dat mijn borsten ook iets geslonken waren. Maar het kan ook zijn dat ze nu weer wat kleiner lijken omdat het beeld van jezelf in je hoofd weer verandert tov het beeld wat ik had toen ik die veel te grote bollen had. Mijn bh's zitten nog steeds hetzelfde, ik kan niet elk type bh aan omdat mijn borst in verhouding wat breder is en wat platter. Ik heb een setje van Marie-Jo aangeschaft (wilde mezelf even verwennen ;) ) en daar heb ik oa een push-up van gekocht in 70C. En die is prachtig! Ik had eerst de 70B geprobeerd maar die was toch echt te klein, terwijl als je de bh's in het rek ziet hangen neig ik toch naar de B en de C lijkt dan zo groot. Maar als ik mijn kleding aan heb lijkt het gewoon een klein tot normale B cup, heel vreemd?
Maar goed, ik sta er in het dagelijks leven eigenlijk niet meer zo bij stil. Ik ben elke dag blij met mijn borsten en de obsessie is ook weg, vroeger had ik altijd de neiging om mezelf te vergelijken met andere vrouwen want die hadden toch altijd veel grotere. Dat heb ik helemaal niet meer. Afgelopen zomer in mijn bikini voelde ik me ook helemaal lekker. Als ik dan een vrouw zag met overduidelijk siliconen dacht ik altijd bij mezelf pfff ben blij dat ik daar vanaf ben, ziet er zo ongemakkelijk uit die dingen en zo voelde het ook. Ik had altijd de neiging naar zo'n meid toe te gaan en haar te waarschuwen voor de gevaren of te vragen of ze zich er wel lekker bij voelt.

Nou goed, het is een heel verhaal geworden! Ikke, weet je inmiddels al wat je gaat doen? Toch lipofilling? Als ik je mag aanraden, zou ik wel ook met het BRAVA systeem werken, dan weet je zeker dat je lichaam optimaal voorbereid is om de cellen een leefbare plaats te geven zodat ze niet afgevoerd worden. En als je niet verwacht er twee cupmaten mee naar boven te gaan, en je hebt er lang genoeg over nagedacht, zou ik zeggen: go for it!
Als je nog meer vragen hebt, zet maar neer en zal ik antwoorden!
Tevens zal ik in mijn topic nog even een recente foto plaatsen, die zal ik straks nog even maken en uploaden.

Liefs XX!
Luna MKS

Ongelezen bericht 01 nov 2013 10:03

Hé meis, ben zo blij dat je reageerde! Goed om te weten dat het allemaal goed gaat met je na de operatie. Het is natuurlijk niet niks zo'n operatie.
Moet je nog eens terugkomen voor controle?

Ikke heeft nu heel andere dingen aan haar hoofd dan de lipo. Tis gewoon niet leuk wat vrouwen overkomt. Heel veel vrouwen herstellen heel goed godzijdank, maar er zijn er ook nog steeds veel te veel die langer blijven sukkelen en er ook heel vervelende dingen aan overhouden. Het pijnlijke is dat buitenstaanders niet weten hoeveel leed er achter siliconen schuilt en dan verschijnt er zo'n bericht in de media en dan wordt het beeld van aanstellers zijn nog meer bevestigd.

Lieverd, ongelofelijk bedankt voor je reactie! Dit is zo belangrijk voor dames die deze ingreep overwegen. Blijf af en toe iets plaatsen. In ieder geval over een paar maanden weer ok?

Heel veel liefs en succes en sterkte met je prive omstandigheden,

Luna _Omhelzing
Keira

Ongelezen bericht 05 nov 2013 12:02

Hee Luna! Ja het gaat gelukkig heel goed, al heeft het gewoon heel lange tijd nodig om allemaal te helen. En ik merk nog steeds dat het af en toe van binnen nog niet helemaal genezen is. Ik heb in mijn linkerborst nog een stukje gevoelig weefsel zitten wat wat harder aanvoelt dan de rest, als ik daarop druk doet het pijn. Dat trekt langzaam maar zeker weg want het is alweer een heel stuk kleiner en minder gevoelig dan een maand geleden.
Genezing heeft gewoon tijd nodig, het is inderdaad niet niks wat we onze borsten hebben aangedaan.
Hetzelfde geldt voor mijn benen waar de lipo heeft plaatsgevonden. Dat is gewoon nog niet 100% genezen vermoed ik, schade aan de zenuwtjes daar duurt gewoon wat langer dan een paar maanden. Het is nu alweer 3 of 4 weken geleden dat ik de laatste keer jeuk had, het is maar heeeeel af en toe. Het is ook geen heftige jeuk aanval als het gebeurt, maar meer dat het een beetje jeukt en je gaat krabben maar dan voel je dat het binnen in jeukt en je er niet bij kunt om te krabben. Een soort goede jeuk, verdwijnt ook altijd weer snel, die volgens mij met de genezing te maken heeft.

Ik vond mijzelf eerst belachelijk dat ik ze liet verwijderen omdat ik ze nog maar net had, en (gelukkig!) nog geen ernstige klachten had zoals andere vrouwen hier. En die daar nog steeds mee worstelen met de gevolgen, waar ze na de explantatie nog last van hebben. Ik voel me nu niet meer belachelijk, maar meer blij en dat ik zoveel geluk heb gehad dat ik tijdelijk de juiste informatie via het meldpunt heb gekregen die mij tot de stap heeft doen zetten om echt schadelijke gevolgen te kunnen uitsluiten. Juist omdat ik ze er zo vroeg heb uit laten halen. Jammer dat buitenstaanders inderdaad niet weten hoeveel leed er achter zit en dat men over het algemeen gewoon blijft doorgaan met het plaatsen van die giftige dingen en dat vrouwen daar gewoon niet tegen in bescherming genomen worden, in tegendeel zelfs want ik lees nog altijd verhalen op internet dat het totaal geen kwaad kan en dat er weer 1 of ander onderzoek geweest is dat implantaten veilig zijn. Ook over de PIP implantaten las ik nu weer dat er een onderzoek was geweest dat ze achteraf dus toch wel veilig bleken te zijn..ik vraag me echt af waar ze dat op baseren en wie dat soort onzin financieert. Maarja, heb zelf genoeg aan mijn hoofd en probeer maar te accepteren dat dat de wereld is waarin we leven..helaas.

Privé trouwens ook een aantal heftige besluiten kunnen maken, maar geeft wel meer rust. Ik voel me gezond, en al het andere wat op mijn pad komt kan ik ook wel aan! Dankjewel lieve Luna!
=liefs= FLOWER Hug
Laura

Ongelezen bericht 10 dec 2013 12:03

Hallo meiden! Ik heb al heel lang niet meer geschreven.

Maar ik denk er ook heel erg over na om lipofilling te doen. Mijn linkerborst is is echt niet mooier op geworden. In het begin vond ik het meevallen (waarschijnlijk door vocht) maar nu is het echt heel zielig hoopje. Ik heb boven aan de borsten gewoon niks, geen vulling zeg maar. Het is net alsof er een hap eruit getrokken is. Ik vind mijn borsten zoals nu echt niet mooi en ik heb er lang over gedaan om het wel te accepteren maar denk er goed overna om lipofilling te laten doen bij dr Kingma.

Zijn er nog meer dingen waar ik rekening moet houden? Is het bij jullie in 1 keer gelukt of vaker een ingreep? Het gaat mij echt om die hap te vullen.

Thanks meiden voor het lezen
Luna MKS

Ongelezen bericht 10 dec 2013 12:18

Hé Laura, leuk om weer iets te lezen van je! Gaat het verder goed met je? En je astma? Hoe gaat het daar mee? Gebruik je nog veel medicijnen?

Die hap ken ik ja, hahaha. Niet te zien op de foto's maar die zit er wel aan beide kanten, dus ik begrijp je wel dat je dit wil hoor. En je bent nu bijna 2 jaar verder toch?

Lees je goed in over het onderwerp hoor. Ik heb op deze pagina's heel veel nieuwe linkjes geplaats.

Succes met je beslissing!

Liefs, Luna
Laura

Ongelezen bericht 12 dec 2013 22:47

He luna,

Astma is hetzelfde maar is echt door mijn allergie. Kan dat men het op volwassen leeftijd krijgen. En ik gebruik dagelijks 1 soort medicatie anders heb ik het benauwd.

Bedankt voor de links. Maar hier is niet echt bekend he?

Schrik wel van de prijzen :shock:
Luna MKS

Ongelezen bericht 14 dec 2013 09:59

Ja, duur he? De prijzen verschillen wel erg hoor. Bij de een is het duurder dan bij de ander. Lees je goed in, bel overal naartoe, vraag de prijzen op en ga vooral op consult bij artsen voordat je een beslissing neemt.
En neem ons vooral mee in je avontuur, want heel wat vrouwen overwegen dit.

Succes!

Liefs, Luna
Keira

Ongelezen bericht 16 dec 2013 22:11

Hoi Laura,

Laat je goed informeren voordat je lipofilling neemt, en wees realistisch met de verwachting. Het is geen wondermiddel en als je het een paar keer doet ipv 1 heb je betere resultaten. Maar dat moet je wel echt willen!
Mijn borsten zijn ook na explantatie echt slapper dan vroeger en bovenaan had ik van mezelf altijd al wel redelijk vulling maar ze zijn nu wat "gezakt". Dat is door de lipofilling niet verholpen, ze heeft het vet wel op verschillende plaatsen geinjecteerd (boven, onder, zijkant borst) maar ik heb het idee dat het naar beneden is gezakt, of dat het aan de bovenkant niet goed heeft gepakt. Mijn borsten waren vlak na de explantatie en lipofilling wat fermer omdat er ook nog vocht in zat, ze zijn zeker wat in volume afgenomen en een beetje een ski-schans zeg maar. Beetje slapjes maar nog wel mooi van vorm, natuurlijk vind ik. Denk ook niet dat het nu nog strakker gaat worden, de huid is natuurlijk flink uitgerekt geweest. En mijn borsten over het algemeen zijn veel slapper, maar dat is misschien omdat er ook vetweefsel in zit wat anders is als borstweefsel, niet zo stevig. Maar ze zijn wel heeeel zacht, dat is ook wel fijn! :oops: Zeker als je van die harde bollen gehad hebt, een verademing.

Maar ik bedoel in ieder geval, het is niet goedkoop en de lipo ook best pijnlijk en natuurlijk niet zonder risico, dus vraag goed na bij de arts of ze met de lipofilling jou weer volume aan de bovenkant van de borst terug kunnen geven. Zo ja, en je wilt het echt, go for it!

Veel succes en houd ons o de hoogte!

Liefs,
Keira
Laura

Ongelezen bericht 17 dec 2013 10:35

Keira ze zei dat het bij mij ook wrs iig 2 keer moest :( maar pijnlijk daarna bedoel je? zoals spierpijn?

Ja ik weet het ook niet meer. Mooi vind ik het niet nu en als ik resultaten zie op internet dan worden de meeste wel mooier.

Risico's zijn minder zei ze iig dan een echte operatie omdat het nu alleen injecteren is toch?

Mijn rechter borst is beter dan mijn linker. Het is gewoon zonder bh niet mooi. Van voren wel hoor maar van de zijkant is echt een theezakje :cry:
Luna MKS

Ongelezen bericht 18 dec 2013 11:07

Hoi Laura, denk dat Keira het vooral heeft over de risico's van de liposuctie. Maar deze zijn wel minder groot dan bij een echte liposuctie. Je bent door dr. Kingma geopereerd toch? Zij kan je alles uitleggen. Waarom maak je geen afspraak bij haar?
Het is inderdaad zo dat je meerdere keren moet om het gewenste resultaat te behalen, maar met 1 keer kom je volgens mij ook al een stukje verder alleen moet je wel bereid zijn de risico's te aanvaarden.
Misschien kun je ook nog bij een andere pc langs gaan? Bijvoorbeeld dr. Kappel of dr. Niessen.
Hoop dat je er wat aan hebt!
Liefs, Luna
Laura

Ongelezen bericht 19 dec 2013 22:22

Ja risico's zijn er altijd ook als ik auto rij :lol:

Maar weet het nog niet hoor. Ene keer voel ik mij prima en andere x absoluut niet. Mijn man vindt mij nog steeds mooi met hoe ik eruit zie. Hij is een billenman :lol: :D

Bedankt voor je reply weer Luna
Keira

Ongelezen bericht 19 dec 2013 23:57

Haha ja das waar! :D
Ik bedoelde inderdaad risico van de liposuctie. Pijn, gevoelloosheid, of nog erger deuken of onstrakheid op de plek waar het vet weggehaald wordt. Dat laatste schijnt echter ook te maken te hebben met de bruutheid waarop het suctie-en gebeurd. Dr. Kappel heeft dat bij mij erg netjes gedaan. En mijn ene been was schijnbaar dikker dan het andere, wat nu niet meer is haha!
Ik heb er nog geen moment spijt van gehad. Het vet is bij mij uit de dijen gezogen en dat deed nog het meeste pijn, meer dan de hele explantatie. Voelt als een soort hele erge spierpijn en duurt ook wel echt lang voordat die helemaal weg is. Ik kreeg een veeeeel te strakke legging die ik dag en nacht moest dragen (met een gat erin, erg he!) maar toen ik die uitdeed om te douchen wist ik niet hie snel ik hem daarna weer aan moest doen. De steun hielp enorm tegen de pijn. Wel een tijd lang nog gehad dat het gevoelloos was in mijn benen maar ik vond het dat wel waard ook al was dat zo gebleven. Het gevoel is voor 97% teruggekomen, het is net ietsie minder gevoelig, met kriebelen zeg maar ;) helemaal blij mee!
Maar goed, als je er echt mee zit ga gewoon een keer op consulten beslis dan. Dan weet je alle voors en tegens en heeft de arts ook bekeken wat mogelijk is voor jou.
En gek of niet, ik voel me een enkele keer nog wel eens onzeker maar zeker niet over mijn borsten. Maar daar was ik vroeger zo op gefocussed en nu helemaal niet meer mee bezig, maar zet wel de deur open voor andere onzekerheden. Een grote scheve neus bijvoorbeeld hahaha. :cool:
Maar ik zit nu wel helemaal lekker in mijn vel en ben wie ik hoor te zijn en maak me alleen nog druk over wat gezonder etene en beter voor mezelf zorgen, sporten enzo. Maar als je denkt dat je echt wat "meer" nodig hebt om je terug goed te voelen, kun je altijd gaan orienteren. Praten is nog niet meteen een ingreep!
Laura

Ongelezen bericht 23 dec 2013 23:13

Bedankt keira voor je uitgebreide reply. Zal er goed over nadenken. Voor de rest super tevreden over mijn uiterlijk haha.
Is ook niet zo dat dit nu mijn leven beheerst hoor maar soms onzeker
Maar ach ben gezond
Luna MKS

Ongelezen bericht 13 jan 2014 12:27

Lieve Keira,

Had jij je borsten opgemeten vlak na de explantatie en daarna een paar weken later?

Je zei dat dokter Kappel zei dat je ongeveer 4 weken moest aanhouden voor het vet wordt afgebroken. In dit stuk lees ik dat het eerste volumeverlies na ongeveer 3 weken plaatsvindt en het tweede tussen de 4 en 6 maanden. Hoe is dat bij jou gegaan of heb je er niet zoveel van gemerkt?
Als ik naar je borsten kijk. Kijk naar het volume vlak na explantatie en het volume 6 maanden later (okt) dan lijkt het wel alsof er echt veel vet is overleefd of niet? Heeft dr. Kappel daar nog iets over gezegd tegen je?

Je ziet er echt prachtig uit Keira en ik zou echt zo tekenen voor zulke borsten!

Heel veel liefs, Luna
Keira

Ongelezen bericht 21 jan 2014 01:39

Hee Luna!

Dankjewel voor je lieve woorden! Ik ben ook heel blij dat ik ervoor getekend heb, haha!
Ik ben er eigenlijk in gegaan met het idee van "we zien wel waar het schip strandt". Ik ben zelfs vergeten een voor foto te maken MET implantaten, stom stom! Misschien omdat ik meer met de operatie zelf bezig was en echt niet kon wachten die dingen eruit te hebben. Heb dus ook niets opgemeten, heb in de eerste week zeker wat volume verlies gehad maar dat was meer omdat de zwelling afnam. Dokter Kappel had me ook heel goed uitgelegd dat de kans dat de cellen in leven bleven wat kleiner was omdat we niet eerst met het BRAVA systeem hebben gewerkt.
In de eerste 3 tot 4 weken heb ik eigenlijk geen volume verlies gemerkt, volgens dokter Kappel had ik veel geluk gehad en ze was erg tevreden met het resultaat (en ik ook!!). Ik heb vrij in het begin al een BH gekocht met het idee als die blijft passen dan kan ik er meer kopen, en die maat heb ik nu nog steeds.
Het is me na een maand of 8 of 10 een keer opgevallen dat ze wel wat gekrompen leken, mijn vriend zei ja misschien inderdaad wel ietsje minder volume aan de zijkanten (aan de kant waar je arm zit) toen ik het vroeg maar was hem verder niet zo opgevallen. Of misschien leek dat maar zo, want de bh's die ik had zaten (en zitten) nog steeds hetzelfde naar mijn idee. Misschien blijft het beeld in je hoofd zichzelf aanpassen?

Veel Liefs!
Plaats reactie

Terug naar “Hoe gaat het nu?”