Explantatie Jasmina Slotervaartziekenhuis

Deel je ervaringen en foto's
Jasmina

Ongelezen bericht 07 dec 2012 17:16

Hoi hoi meiden,

ook ik heb de explantatie achter de rug! Kan het eigenlijk nog steeds niet geloven dat alles zo snel is gegaan. Na lang aarzelen had ik in november pas voor het eerst kunnen bellen naar het Slotervaart voor een gesprek met dr van Loenen. Toen ik 16 november daar op consult ben geweest ging de rest heel snel. Voor 6 december was er nog een plaatsje vrij en ik heb me maar daarvoor laten inschrijven omdat ik zo snel mogelijk van de implantaten af wilde. Verder ben ik op 3 december nog langs geweest om een gesprek met de anesthesist.

En gisteren was het zo ver.. 's morgens vroeg opgestaan omdat ik een lange reis had te gaan. Begon al niet goed met al die vertragingen (was daar met het OV). Ik werd om 9:30 verwacht op de afdeling maar was er pas tegen 11:00. De operatie was eigenlijk ingepland voor 12:00 maar omdat ik een beetje laat was gearriveerd werd dit ook verschoven ivm het innemen van pre medicatie.. dat moest namelijk 2 uur voor de operatie. Ik was best gespannen en zenuwachtig toen ik er was. Heb er zelfs aan gedacht om weg te lopen! Maar na de medicatie voelde ik wel dat ik wat rustiger ben geworden.

Om half 1 brachten ze mij naar de uitslaapkamer (?) voor de laatste controles en het aanbrengen van het infuusnaaldje etc. Nog een laatste vragenlijst bij langs gegaan en tegen half 2 gingen we naar de operatie kamer. Daar kreeg ik een paar warmte dekens over me heen, poeh wat was het daar koud zeg! dr van Loenen zei dat ze ongeveer een half uurtje nodig had voor het verwijderen van de implantaten, dat deed me goed! Dat betekende zo min mogelijk slapen dus.. daarna ging ze nog in gesprek met mij en na een paar vragen was ik weg..

Kwart voor 3 werd ik wakker in de uitslaapkamer. Was nog een beetje slaperig en had gemiddelde pijn. Kreeg pijnstillers toegediend en de pijn was na een kwartier al weer weg. De protheses zijn er heel uitgekomen. Ze waren wel een beetje aan het doorzweten dus heeft ze het daarbinnen wat schoon gespoeld. Ik heb de siliconen meegekregen. Op de afdeling ging ik ze even bekijken en ik merkte dat ze wel wat kleiner zijn geworden dan voordat ze er in gingen. Dr zat minder volume in. En ik merkte dat er 320 cc in zat ipv 350 cc. Ik dacht de hele tijd dat ik 350 cc in had, maar goed das dan een meevallertje hoe kleiner hoe beter.

Op de afdeling mocht ik gelijk eten en drinken. Maar in de avond werd ik wel wat misselijk en ging alles dr weer uit. Ik voelde mij een beetje duizelig en slaperig van de narcose, maar het was te verdragen.

Ik wilde de zelfde dag nog naar huis omdat niemand afwist van de explantatie thuis. Eerst deden ze er wel moeilijk over want dr van Loenen wilde het liefst eigenlijk dat ik een dagje bleef, ze wilde die verantwoordelijkheid niet nemen (ook begrijpelijk hoor), maar goed uiteindelijk hebben we afgesproken dat ik alleen weg mocht als ik me wel goed voelde en als ik gebruik zou maken van de taxi, dus dat ik niet alleen op weg zou gaan. Zo gezegd zo gedaan, om 21:30 werd er een taxi geregeld voor mij en de verpleegkundige ging met mij mee naar beneden.
Ben met de auto naar het station gebracht en van daaruit weer terug naar huis! Nou dat viel wel mee hoor.

Voel me vandaag ook super goed. Geen last van duizeligheid/vermoeidheid of wat dan ook. Alleen een beetje pijn, maar dat is ook logisch. De sportbh die ik had aangeschaft is ook een beetje te strak denk ik. Ik had voor de BV altijd 75B maar ergens gelezen dat een sportbh wel wat strakker moet zitten dus je deze wat kleiner moet nemen. Vandaar had ik 70B aangeschaft. Deze zit wel te strak en het schuurt bij de littekens. Ik moet er nog een aanschaffen maar zou ik dan 75B of 70C moeten nemen om ervoor te zorgen dat deze wel goed strak zit? Heb hier totaal geen verstand van :D

Ik heb voor de rest mijn borsten niet bekeken.. alleen heel ff bij het aankleden in het ziekenhuis van bovenaf.. maar dat was dus niet zo duidelijk. Ik durf niet om het aan te zien :(

Goed, al met al heb ik het dus achter de rug. Het ziekenhuis personeel en dr van Loenen waren heel vriendelijk en zorgzaam. Ik bedank ze hierbij voor alles wat ze voor mij gedaan hebben. Over 2 weken moet ik terug voor controle, ik hoop dat de littekens meevallen! :)
Wendy

Ongelezen bericht 07 dec 2012 20:48

WAUW Jasmina, welkom terug +Thumbs+Up+ ! En nu al je verhaal opschrijven!! Pffoe, dapper dat je gisteren helemaal terug bent gegaan naar huis, lijkt mij best pittig na zo operatie, moest je ver reizen?
En wat goed om te lezen dat je je goed voelt! Als ik jou was zou ik gewoon ook een 75B sportbh proberen omdat je die maat voor de operatie ook had? Kan me voorstellen dat je nog niet durft te kijken en ik weet ook zeker dat het de eerste keer heel raar lijkt...maar natuurlijke borsten staan nu eenmaal niet recht vooruit! Het komt goed...neem je tijd om te herstellen en hopelijk horen we snel weer van je.
xxx Wendy
Everything has beauty, but not everyone sees it. - Confucius
Luna MKS

Ongelezen bericht 08 dec 2012 08:42

Afbeelding
Ben zo blij voor je dat alles gegaan is zoals je wenste. Zie je nou, alles gaat precies zoals het moet gaan. Soms maken we ons voor niets druk. Ik ken dat van mezelf. Maar wel goed dat je toch bleef aandringen, want anders was het niet gebeurd ;)

Ik wens je een heel goed herstel verder moppie. Je zult van je borsten gaan houden en hen waarderen.

Heel veel liefs, Luna Flower2
Jasmina

Ongelezen bericht 08 dec 2012 21:13

Dank jullie wel Luna en Wendy!

Ja Wendy, het was zo'n 2,5 uur reizen.

Ik heb ze inmiddels ook al bekeken.. moet er aan wennen :( Ik had voor de BV ook al ongelijke borsten en dit valt nu wel meer op, omdat de borst met meer volume nu meer naar buiten uitwijkt en 'hangt'. Verder is de volume onder mijn borsten ook verdwenen, ik had van mezelf wel ''druppelvormige'' borsten (dus vol van onder) zou dit nog goed komen als alles op zijn plaats komt? Als ik dat weer krijg ben ik al blij, ik hoef geen volume daarboven.

Merk je na explantatie echt verschil qua uitzicht/volume/vorm van de borsten naarmate er tijd overheen gaat?
Luna MKS

Ongelezen bericht 09 dec 2012 08:42

Lieverd, tuurlijk moet je wennen. Voor mij was het zelfs een schok toen ik ze zag. Ik heb heel hard gehuild. Maar dat kwam door alles. Door alle emoties. Niet alleen om hoe ze eruit zagen, maar ook de ontlading van alles. Ik heb een hele zware weg gehad tot ik ze er eindelijk een keer uit kon krijgen. En toen zag ik mijn gerimpelde borstjes. Ooh, het zag er vreselijk uit! Ook dokter van Loenen vond het heel erg voor me. Ze was heel erg lief. Zelf had ze ook niet verwacht dat het nog wel goed zou komen. Mijn borsten zagen er echt afschuwelijk uit na vlak na de explantatie. Daarna is alles goed bijgetrokken hoor. Heb je mijn foto gezien? Ik heb geen foto van vlak na de explantatie. Toen bestond het forum nog niet. Maar wel een van ongeveer 7 maanden post-op. Daar zie je dat alles weer op z'n plek is gekomen. Ze zijn leger dan ze waren en aan de zijkanten zit een deuk, maar ik zou alles opnieuw doen als het moest. Ik voel me zo goed nu. Ik was echt ernstig ziek. En jij of andere vrouwen hadden net zo ziek kunnen worden. Dus het is maar goed dat ze weg zijn.
Je borsten krijgen echt wel weer de vorm die ze eerst hadden. Misschien ietjes leger aan de bovenkant/zijkant, maar voor de rest komt alles terug, dus maak je geen zorgen. Je kunt eventueel, als je er echt mee zit, lipofilling overwegen aan de ene borst die iets kleiner is dan de andere. Lees het topic maar even. Maar richt je nu op je ontgifting, want ook voor jou is het belangrijk om te ontgiften ook al zeg je geen klachten te hebben behalve de rugklachten. Al dat gif dat je lijf in is gezweet moet er zoveel mogelijk uit.

Het komt goed meissie!

Heel veel sterkte en liefs door deze moeilijke tijd,
Luna

Ps. Bekijk de foto's van Wendy eens. Denk dat jij de jouwe daar wel goed mee kunt vergelijken, omdat ze ook een bcup had/heeft. Die zien er toch prachtig uit?
Jasmina

Ongelezen bericht 10 dec 2012 16:58

Oh wat erg Luna, ben blij dat het nog goed is gekomen! Ik heb zelf geen gerimpelde borsten nu, maar ik weet niet, het is toch anders :(

Ik heb helemaal geen spijt van de explantatie hoor, heb alleen gemengde gevoelens. Aan de ene kant voelt het psychologisch zo veel beter, het is echt een super gevoel om weer jezelf te zijn! Ben echt blij dat ik verlost ben van die dingen. Maar aan de andere kant, heb ik spijt van de BV. Ik bedoel, je bent 25 en nu al misvormde borsten :( dat doet wel wat met je.

Heb de foto's bekeken ja.. die zien er allemaal best goed uit! En inderdaad mijn borsten zien er nu ook uit als na de eerste week van Wendy. Ze hangen een beetje naar beneden omdat daaronder niks meer zit. Na haar tweede week lijkt er bij haar wel wat veranderd te zijn, alsof ze een lift heeft gehad zeg maar. Dit komt doordat de onderkant weer opgevuld is denk ik. Blijf goede hoop houden, hoop dat mijn borsten zich ook goed herstellen..
Wendy

Ongelezen bericht 10 dec 2012 21:24

Hai Jasmina, bij mij zag het er vlak na explantatie ook niet uit hoor! (dat heb ik maar niet eens op de foto gezet). Alles helemaal plat en gekreukt enzo :shock: Er zat eerst geen model in hoor! Pas na 2 weken leken de boobies wat op te knappen dus hou moed, het wordt echt wel beter dan nu! xxx
Everything has beauty, but not everyone sees it. - Confucius
Sabrah

Ongelezen bericht 11 dec 2012 11:23

He Jasmina,

Ik heb geen ervaring met een volledige explantatie maar ik vind het echt super dat je deze stap hebt gezet. Ik zou inderdaad maar volledig om de dames hier vertrouwen dat het nog even tijd nodig heeft om bij te trekken.
En wat wat was je snel klaar zeg!! Een wortelkanaal behandeling bij de tandardt duurt langer grinnik.
Jasmina

Ongelezen bericht 13 dec 2012 21:53

Hoihoi dames,

ik wilde even mijn vreugde met jullie delen, omdat ik merk dat mijn borsten - na een week - er weer wat anders uitzien dan vlak na de explantatie. Ze zijn nu al een beetje opgeknapt en hangen ook minder naar beneden dan een week geleden. Alleen de asymmetrie valt nu wat meer op dan voor de BV, maar ik heb goede hoop.. kwestie van tijd, daar geloof ik nu zeker in +Thumbs+Up+

Sabrah, het duurde idd heel kort, nog binnen geen uur was ik weer verlost =)
Luna MKS

Ongelezen bericht 14 dec 2012 11:34

Ik ben heel blij voor je Jasmina!
Zie je nou, alles komt goed.
IK -GEEF -JE - EEN - BLOEM voor jou,
Luna
Jasmina

Ongelezen bericht 21 dec 2012 02:32

Ik ben gisteren langs geweest voor nacontrole en de hechtingen. Dr. van Loenen vond ze er ook nog steeds mooi uitzien.

Ik heb ook ff gekeken naar de littekens.. en ik moet toegeven dat ze er - nu al - veel mooier uitzien dan na mijn BV! Ik weet niet hoe dit kan, wellicht is de eerste chirurg niet zo nauwkeurig/zorgvuldig geweest? Had een litteken in de vorm van een balkje van een paar mm, nu is dat een heel dun streepje geworden. Ik hoop dat ze mooi genezen! Van dr. van Loenen mag ik beginnen met smeren.. kunnen jullie mij een goede litteken creme aanraden dames?

Voor de rest raadde ze mij aan om nog 2 weken mijn sportbh te dragen maar ik kon ook overgaan op beugel BH's als ik geen pijn had. Morgen heb ik een feestje en heb daarvoor al wat aangeschaft.. kijken of dat te doen is :lol:
bvin2006

Ongelezen bericht 21 dec 2012 07:42

hey meid

ik ben er ook net van verlost, ook gisteren op controle geweest, merk dat we allemaal dezelfde vragen hebben, trekt het volume nog wat bij? verandert de vorm nog?
we moeten geduld hebben denk ik haha
de eerste dagen waren ze bij mij heeel asymetrisch maar nu weer gelijk, al had ik veel straille van na mn zwangerschap (dat was ook de reden dat ik siliconen nam, tijdens de zwangerschap cup f daarna finaal leeggelopen dus veel straille..na de siliconen trok de huid daar weer strakker doordat t werd opgevuld natuurlijk) nu zijn ze eruit dus krimpt alles weer ineen. heb de huid van n oma van 80 jaar...mn chrirug zei gisteren dat dat zo blijft. enkel wanneer ik n lift laat doen kan e n lap huid waar de meeste straille zit weghalen.
verder hangen ze echt laag..veel huid. dus in maart moet ik terug en dan wordt de borstlift besproken aangezien ze verwacht dat die wel nodig is ivm het huidoverschot nu.
ze hoopt dat ze t dan voor de zomer zover mogelijk gefixt heeft...
de littekens zien er goed uit ook..pijn valt reuze mee, ontgiften gaat goed!!! veel gerommel in mn buik en een mega opgeblazen buik maar ach...mn buikje moet ff wennen denk ik;)

jij ook veel sterkte met je herstel!!!! x
Luna MKS

Ongelezen bericht 21 dec 2012 08:27

Lieve Jasmina, ben hartstikke blij voor je dat je zo tevreden bent!

In dit subforum vind je alle tips bij explantatie, dus ook littekencreme tips en bh tips.

Goed kijken dames! :lol:

Liefs, Luna
Plaats reactie

Terug naar “Explantatie”