Vraag over herstel liposuctie (t.b.v. lipofilling)

Lees informatie of stel vragen.
Jane1

Ongelezen bericht 10 jul 2025 15:27

lieve leden,
ik ben van plan mijn borstimplantaten (na 17 jaar) te laten verwijderen. Onlangs heb ik een gesprek gehad met p.c. Frank Niessen. Hij adviseerde me het te combineren met lipofilling. Ik ben 1.77 m. lang en weeg 62 kilo, ik was dus verrast dat lipofilling mogelijk was. Er zou dan ongeveer 75 a 100 cc per borst gevuld worden met eigen vet. Dat ik de implantaten laat verwijderen staat voor mij vast. Ik twijfel nog over de lipofilling. Ik zie namelijk op tegen de liposuctie. Ik heb een slank postuur en wil eigenlijk niet nog dunner worden. Zijn er vrouwen die hier ervaring mee hebben? Hoe hebben jullie het herstel van de liposuctie ervaren? Komt het vet weer gemakkelijk terug op bv je dijen? (Dat is wat ik nl. hoop :) ) En zijn jullie tevreden met de lipofilling? Alvast bedankt voor jullie reacties!

liefs, Eliz

PS mijn implantaten zijn 275 cc per stuk. Ik draag nu een D cup en had voorheen een A cup.
Maria128

Ongelezen bericht 10 jul 2025 16:03

Nog geen ervaring maar ik onderga dezelfde operatie als jij dus ik lees graag mee. Ik vind mezelf niet dik maar heb wel meer vet dan jij, ik ben 170 en weeg 64.
Mijn benen zijn, vind ik, mooi slank dus daar wil ik niet dat ze wat weghalen.
Jane1

Ongelezen bericht 11 jul 2025 13:11

Hoi Maria,
Ja kan me voorstellen dat je je benen zo wilt houden. Ik wil het liefst nergens vet kwijt. Maar misschien valt het mee als er op verschillende plekken 'geoogst' wordt. Ik hoop dat het dan weer bijtrekt als ik daarna iets aankom.
Naar die ervaringen ben ik benieuwd. Hoe zien - na verloop van tijd- de gebieden eruit waar vet verwijderd is?

Succes met je operatie! Wanneer staat dat gepland?
Jane1

Ongelezen bericht 11 jul 2025 13:15

Ah ik lees nu in je eerdere bericht dat je op 15 aug. geopereerd wordt. Succes en ik ben heel benieuwd naar je ervaring!
Maria128

Ongelezen bericht 11 jul 2025 22:30

Ik heb nogmaals navraag gedaan en het vet wordt op diverse plekken geoogst waardoor het uiteindelijk niet zichtbaar zou moeten zijn. Ik weet ook niet waar ik goed aan doe maar ik wil graag wel wat volume bovenin houden. Als ik geen lipo doe dan ben ik bang dat het resultaat zo tegen valt. Ik ga 1 x deze operatie doen en wil dan ook alles gedaan hebben wat mogelijk is. Voor mijn acceptatie is dat denk ik een belangrijk gegeven. Valt tegen dan is dit wat het is.

Jij hebt nog geen datum gepland?
Jane1

Ongelezen bericht 14 jul 2025 15:24

Hoi Maria,

dankje voor bericht!
Ik ben via de p.c. doorverwezen naar een internist. Ik wacht nog op een oproep en kan daarna pas mn operatie inplannen.
RoosdeVos36

Ongelezen bericht 14 jul 2025 20:46

Hai Jane1,

Misschien kan ik je iets helpen met mijn ervaring. Ik heb op 13 mei een explantatie met lipofilling gehad van Dr. Hoorntje van Mittsu. Ik had mijn implantaten ook 17 jaar. De implantaten bleken 375 cc te zijn, er is 430 cc vet per borst ingebracht. Je kan mijn foto's ook zien in mijn stukje over de ingreep. Er is bij mij vet van mijn benen, heupen en buik gebruikt. Ik moet zeggen dat ik niet mega veel verschil in mijn lichaam zag, al is er best veel weggehaald, dus ik vraag me af of jij (veel) verschil gaat merken met ongeveer 100 cc per borst. Het vet dat weg is gehaald komt alleen niet meer terug. Je hebt een bepaalde hoeveelheid vetcellen, die groter worden wanneer je aankomt en krimpen wanneer je afvalt. Dus wat weg is gehaald blijft ook weg. De overgebleven vetcellen kunnen dus weer groeien na de operatie, maar het zullen er minder zijn dan voor de lipofilling.

Ik ben morgen 9 weken po en er is al best wat volume uit mijn borsten verdwenen, maar ik ben echt super blij dat ik de lipofilling heb gedaan. Ik ben wat breder gebouwd qua heupen en schouders, dus wat volume in de boobies maakt de verhoudingen wat mooier ;) Mocht je willen dan kan ik mijn ervaring topic een update foto plaatsen van hoe het er nu uitziet. De pijn van de lipofilling gebieden vond ik ook goed te doen, je krijgt ook meer dan genoeg medicatie mee. Ik had vanaf de tweede tm de vijfde dag na de operatie het meeste last van de oogstgebieden, het voelde als een soort diepe spierpijn. Het was het ergst met opstaan van de bank of uit bed, als ik eenmaal in beweging was dan ging het best oke. Ook waren mijn borsten heel erg gevoelig, ze voelden echt heel gevuld alle beweging of aanraking was niet fijn. Dat duurde ongeveer 3 weken, maar je went er snel aan. Het drukpak en rechtop slapen vond ik het vervelendste aan alles, maar ook dat is maar tijdelijk. Ik hoop dat je wat aan mijn relaas hebt, als je nog vragen hebt dan gil je maar ;)

Liefs!
Luna MKS

Ongelezen bericht 15 jul 2025 09:43

Fijn jullie reacties!🙏
Maria128

Ongelezen bericht 16 jul 2025 10:01

Hoi Roos,
Dankjewel voor het delen van jouw ervaring. Ik weet dan wat ik kan verwachten.
Ik tel de dagen af. Ben al van alles aan het verzinnen wat ik wel kan doen tijdens herstel; boeken lezen etc. Normaal ben ik veel bezig dus dat is even doorbijten maar voor het goede doel dus nodig.
Jane1

Ongelezen bericht 16 jul 2025 13:22

Hoi Roos,

Heel erg bedankt voor je reactie! Ik heb net naar je foto's gekeken en je borsten zien er prachtig uit na de operatie.
Ik lees ook dat je je even zorgen maakte of er op de juiste gebieden in je bovenbenen vet was verwijderd. Hoe is dat afgelopen?

Ik merk dat ik het laten oogsten van het vet het spannendst vind van de hele operatie. Ik hoor verhalen over deuken en putten in de gebieden waar het vet verwijderd is. Hoe zijn bij jou die gebieden er aan toe?

Nogmaals bedankt voor je reactie. En ik ben zo blij met dit forum!

liefs,
Jane
RoosdeVos36

Ongelezen bericht 20 jul 2025 18:20

@Maria128!

Even je rust nemen is zeker voor het goede doel ;) Ik had daar ook wat moeite mee en werd tijdens de wondcontrole (terecht) nog even daar aan herinnerd door de chirurg. ;) Vooral met lipofilling wil je natuurlijk dat zoveel mogelijk van het vet blijft zitten, en dat kan alleen door de eerste 4 weken heeeeel rustig aan te doen en daarna langzaam je activiteiten op te bouwen, je doet het dus echt voor jezelf en het resultaat :D En denk maar zo, over een paar maanden kan je weer helemaal los, dus geniet lekker van je herstelfase en neem het ervan!

@Jane1,

Bedankt voor je lieve woorden! Ik heb op 1 van mijn bovenbenen een soort verhoging of bult zitten, ik probeer met cupping te kijken of ik die weg kan krijgen. Wat betreft de deuken bij mijn heupen, die zitten er nog steeds. Ik was bang dat de arts vet had verwijderd van een verkeerd gebied, maar ze zei van niet en dat het nog zwelling was van de gebieden er onder en boven, waardoor het meer op zou vallen. Ik moet zeggen dat ik geen verbetering zie. Ik heb in september een laatste nacontrole bij dr. Frank Niessen, dan ga ik het maar weer voorleggen. Ik kan je wat dat betreft alleen adviseren om voor de operatie duidelijk de gebieden te laten tekenen waar ze het wel mogen oogsten, om dit gedoe voor jou te voorkomen. Bij mij heeft ze dat namelijk niet gedaan, ze zei dat ze het wel wist. Ik hoop van harte dat er mij nog verbetering in komt, want ik heb nu een onzekerheid die ik hiervoor niet had. Maar ik weet niet of je je daardoor moet laten afschrikken hoor, ik ga er vanuit dat ik een uitzondering ben. Mijn buik hebben ze ook gedaan en dat is heel mooi en egaal geworden.

Liefs!
Jane1

Ongelezen bericht 06 aug 2025 15:32

Hoi Roos,
bedankt voor je tip. Ik zal dat zeker vragen of ze de gebieden vooraf aftekenen. Ik hoop dat het mooi zal herstellen op je heupen en bovenbenen. Wil je ons op de hoogte houden als je in september bij dr. Frank Niessen op nacontrole geweest bent?

28 augustus heb ik een afspraak bij de internist.

liefs, Jane
paul29

Ongelezen bericht 19 aug 2025 03:25

Veel succes!
Plaats reactie

Terug naar “Informatie en vragen lipofilling”