Plan dr Niessen

Deel tips of stel vragen.
Anoniem

Ongelezen bericht 17 apr 2021 20:32

Dank voor jouw reactie!

Liefs Anoniem
MirG

Ongelezen bericht 27 sep 2022 20:16

Hoi allemaal, ik ben zeker geen deskundige op het gebied van supplementen en ik verdwaal in dit bos. Ik word zelfs een beetje zenuwachtig van dit topic (en toch lees ik het 🙈). Ik meen dat Luna ergens al opriep om voorzichtig te zijn met wat je neemt.

Vaak heeft een multi vitamine al hoge waardes van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid/dosis. Als je daarop iets stapelt wat al 100% (of meer) heeft kun je je lichaam alsnog enorm ziek maken.

Je hoort vaak dat het geen kwaad kan om te ‘over-doseren’ omdat je dat ‘gewoon uit plast’. Bedenk je voor je gaat stapelen met supplementen dat alles eerst langs je nieren gaat en dat je nieren keihard moeten werken om die overdosering te verwerken. Voor je het weet heb je er in alle onschuld een probleem van nierfalen bij 🤯
Baadt het niet dan schaadt het niet gaat niet altijd op. Slik verstandig 🤓
17 jaar CUI MLP-290 (Allergan)
Explantatie dr. De Vries 24-09-2022
Essi

Ongelezen bericht 28 sep 2022 09:42

👍
Luna MKS

Ongelezen bericht 28 sep 2022 09:47

MirG schreef:
27 sep 2022 20:16
Hoi allemaal, ik ben zeker geen deskundige op het gebied van supplementen en ik verdwaal in dit bos. Ik word zelfs een beetje zenuwachtig van dit topic (en toch lees ik het 🙈). Ik meen dat Luna ergens al opriep om voorzichtig te zijn met wat je neemt.

Vaak heeft een multi vitamine al hoge waardes van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid/dosis. Als je daarop iets stapelt wat al 100% (of meer) heeft kun je je lichaam alsnog enorm ziek maken.

Je hoort vaak dat het geen kwaad kan om te ‘over-doseren’ omdat je dat ‘gewoon uit plast’. Bedenk je voor je gaat stapelen met supplementen dat alles eerst langs je nieren gaat en dat je nieren keihard moeten werken om die overdosering te verwerken. Voor je het weet heb je er in alle onschuld een probleem van nierfalen bij 🤯
Baadt het niet dan schaadt het niet gaat niet altijd op. Slik verstandig 🤓
Hahaha jouw laatste 2 woorden met die emoticon, grappig!

Gelukkig zal het niet zo'n vaart lopen met de nieren, want ik neem aan dat vrouwen hun verstand gebruiken😂 Bij mensen met verhoogde nier- en leverwaarden is voorzichtigheid wel zeker belangrijk en ook bij medicijngebruik ivm interacties. En met name wanneer hierdoor de spiegels van medicatie stijgen, omdat de afbraak en uitscheiding door supplement wordt bemoeilijkt. Dan zal de werking van het medicijn versterkt worden. Of als de werking van het medicijn juist vermindert. Ook dat kan gebeuren.
Daarnaast kun je nooit voor heel lange periode hoge doseringen nemen. Bepaalde orthomoleculaire vitamine preparaten gebruiken hogere doseringen en op een gegeven moment moet je daar weer mee stoppen of niet meer dagelijks gebruiken.
En ik zou zelf altijd het bloed laten onderzoeken. Ik doe dat zelf minimaal 1 keer per jaar.

Ik heb liever dat vrouwen bij twijfel altijd vragen dan zomaar van alles doen. Ook supplementen kunnen bij verkeerd gebruik schade geven.

Dankjewel voor je berichtje lieve MirG!
😘💕💗💞

Ben vandaag veel onderweg, dus forum komt morgen weer, vrees ik😘💕
Martyy

Ongelezen bericht 07 jan 2024 15:14

Is dat plan van dr Niessen nog actueel? Ben me momenteel ook aan t verdiepen in supplementen Ed.

Ben heel benieuwd of jullie nog tips hebben.

Liefs 💋
Martyy

Ongelezen bericht 07 jan 2024 15:16

Bij welke supplementen hebben jullie het meeste baat? Wil niet alles gaan aanschaffen namelijk en volgens mij kan je uit voeding ook veel halen.
Melissa123

Ongelezen bericht 07 jan 2024 18:29

Ik zelf vraag me af of het allemaal nodig is. Bij mijn explantatie heb ik dit advies niet gekregen. Wel een andere chirurg😉

Ik werk zelf op een revalidatie afdeling. Hier komen mensen die aankomen sterken na een heup/ knie operatie, maar ook voor been amputaties .
Deze mensen hebben na ok ook niet allerlei vitamine supplementen 🫣
Eiwit verrijkte dingen wel....
Maar ik denk dat gezonde voeding ook gewoon goed is.

Liefs
Luna MKS

Ongelezen bericht 08 jan 2024 11:58

Martyy schreef:
07 jan 2024 15:16
Bij welke supplementen hebben jullie het meeste baat? Wil niet alles gaan aanschaffen namelijk en volgens mij kan je uit voeding ook veel halen.
Lieve schat, je kunt even alle reacties lezen die ik gegeven heb en de andere dames gegeven hebben, want ze vertellen daar veel over wat ze gebruiken. We kunnen dat echt niet herhalen.
Hier staat ook nog veel met linkjes naar andere topics met informatie en ervaringen en suggesties van andere dames: viewtopic.php?f=5&t=94
Ik heb een achtergrond in de biologie en ik heb hierna ook een studie gedaan in de orthomoleculaire geneeskunde en fytotherapie, dus ik weet wel degelijk het een en ander hierover. Ik schrijf dit nooit zo op, omdat ik het een beetje arrogant vind. Maar omdat mijn kennis en wat ik opschrijf nooit echt wordt aangenomen, doe ik het nu wel. Overigens is Catootje ook nog een deskundige (biologie en fytotherapie) en jullie kunnen haar ook vragen stellen. Ze is al lang niet meer op het forum geweest geloof ik, maar ik zal haar wel een keer mailen en vragen of ze wil helpen.

Doordat we nu ook een Facebookgroep hebben, heb ik zoveel te doen dat ik niet meer uitgebreid kan reageren. We proberen nu op de Facebookgroep alle informatie te gaan bundelen, omdat daar ook iedere keer dezelfde vragen komen.

Heel veel succes ermee en laat ons weten wat je gaat kopen en gebruiken. Onze voeding is niet meer wat het was, dus dat het niet nodig zou zijn is niet helemaal waar. Maar lees de teksten maar.

Ik kan me wel voorstellen dat jullie hoofd draait door alle info en tegenstrijdige info door verschillende partijen. Helaas kan ik dat niet veranderen. Dit plan van Niessen is er. Ik ben het niet overal mee eens, maar ik haal het niet weg. Vrouwen moeten zelf beslissen wat ze ervan meenemen en wat niet. Het is belangrijk om zelf onderzoek te doen. Neem jouw gezondheid in eigen handen en verwacht niet dat anderen dat voor je doen. Dat is denk nog wel het allerbelangrijkste!

Liefs, Luna💖
Plaats reactie

Terug naar “Supplementen”