Voorstellen

Protheses vanwege cosmetische reden.
Josine Spitzers

Ongelezen bericht 03 okt 2021 12:58

Oké daar ga ik...

Beste allemaal,

Mijn naam is Josine.

Een aantal weken gelden heb ik mij aangemeld op dit forum. Ik was er toen nog niet aan toe om mee te praten maar heb wel veel gelezen. Voor zover als dat lukt want ik heb vreselijk last van concentratie stoornis, lezen gaat af en toe bijna niet.

In 2010 heb ik mijn borstimplantaten laten zetten. Ik was net gescheiden. Mijn kinderen 1 en 4 jaar oud. Een vreselijk huwelijk achter de rug met veel lichamelijk geweld. Mijn kinderen allebei hier doorheen gesleept met lange tijd borstvoeding.
Ik was kapot, mager en zag geen toekomst. Mijn ouders hebben mij door deze tijd heen geholpen. Toen we met zijn allen op vakantie in Frankrijk waren en het weer wat beter met mij ging sprak ik met mijn moeder over opnieuw gaan daten. Ik vond mijn lichaam waardeloos en van mijn borsten was niks over. Ik vertelde mijn moeder dat ik heel graag iets aan mijn borsten wilde doen om zekerder te worden. Mijn moeder bood aan mij in dit traject te helpen en er voor mij te zijn. Vlak na de vakantie ging ik naar een consult bij ACCZ klinieken bij dokter van Onselen. Een maand laten werd ik al geopereerd.

De arts beweerde in die tijd, net als bij iedereen, dat de borsten in principe gewoon voor levenslang zouden zijn en nooit meer gewisseld of eruit zouden moeten. De operatie was pijnlijk. Mijn moeder is 6 weken bij mij in huis geweest om de kinderen te verzorgen, ik kon niks. Mijn protheses zijn onder de borstspier geplaatst, ik heb het merk cereform de druppelvorm, ik dacht iets van 500 cc.
Ik kan niet anders zeggen dan dat het er prachtig uit ziet! Het was bijzonder dit samen met mijn moeder te ondernemen.

Ik werd zekerder en besloot op relatieplannet op zoek te gaan naar een partner. Ik was inmiddels 3 jaar verder en voelde mij heel goed en stabiel. Op relatieplanet kwam ik mijn partner Sander tegen. We werden verliefd, zijn dat nog steeds, en zijn zielsgelukkig samen. We werden zelfs het succesverhaal van het jaar. Ook hij had twee kinderen, en al snel kochten we een huis en woonden we samen.

In 2017 trouwden we, super romantisch in ons eigen huisje in het bos. Het kon niet beter allemaal. Toch ging het met mij niet helemaal lekker. Ik kampte met pijn in mijn arm, tennisarm, en had het geestelijk moeilijk. Veel huilen, mijn man wist niet wat hij met mij aan moest. Na de huisarts te hebben bezocht kwam ik bij een psychologe die mij diagnose PTSS gaf van weg mijn zware verleden. Omdat er in mijn leven eindelijk rust kwam kwam alles er uit zei ze. Ik was zo van het padje dat ik niet meer kon werken. Ik kon niet lezen en mij niet concentreren. Ik was de namen van mijn kinderen kwijt en wist niet meer waar ik mijn auto geparkeerd had. Dat soort dingen. Het was echt vreselijk.

In 2018 leek alles beter te gaan. We gingen op vakantie en na de vakantie kreeg ik een virus. Ik ging slechter en slechter en kwam meerdere keren in het ziekenhuis terecht met een gevaarlijk lage saturatie en uiteindelijk een long capaciteit van nog maar 40 procent. Het was een heel vaag verhaal. Ik heb een week in het Isala in zwolle gelegen en heb echt gedacht dat ik dood zou gaan. Ze dachten eerst aan een longontsteking, daarna aan een auto immuunziekte omdat mijn bloed ook niet goed bleek te zijn. Later kreeg ik diagnose astma.

Nadat dit onder controle was, wel met medicatie voor de rest van mijn leven, begon mijn spierpijn. De pijn in mijn rug en nek was vreselijk. Ik ben bij de siattzu geweest, bij meerdere fysio´s, osteopaat, dry needling, een kraker echt alles wat je je kan bedenken daar ben ik geweest. Uiteindelijk een mri laten maken van mijn rug waar niks uit kwam. De arts stuurde mij weer terug naar de psycholoog waar ik net twee jaar gelopen had voormijn ptss, want die gooide het op psychische pijn klachten.

Op een gegeven moment accepteer je pijn. Ik leerde er mee leven. Als ik mijn vinger per ongeluk verdraaide duurde het gewoon maanden voor de pijn weg was. Toen ik werd geënt tegen corona heb ik 3 maanden met vreselijke pijn in die arm en schouder gelopen. Alles duurde lang bij mij met herstellen. Ik heb nog wel eens aan mijn huisarts gevraagd of ik geen reuma kon hebben ofzo, maar dat bleek het ook niet te zijn. Tot het branden in mijn borsten begon. Een naar gevoel, branderig. Ik voel regelmatig ook bultjes en heb zelfs al 2 keer een echt en zelfs ook een mammografie laten maken van mijn borst. Het bleek gewoon kapsel te zijn en kon geen kwaad.

Natuurlijk wist ik dat er problemen voorkwamen door borstvergrotingen. Meerdere mensen om mij heen hebben mij wel eens gevraagd of ik dat onderzocht had. Waarom ik dat niet deed? Ik was er denk ik gewoon niet aan toe....

Afgelopen maand had ik contact met een vrouw op de sportschool die ook onlangs haar protheses heeft laten verwijderen. Zij gaf aan vreselijk opgelucht te zijn. Ik barste gewoon in tranen uit tijdens een gesprek met haar...ik kon er gewoon niet meer omheen.

Ik was inmiddels 10 kilo aangekomen omdat sporten niet echt lukte en lijnen ook niet. Het afvallen, wat ik ook probeer, lukt mij nog steeds niet. Geestelijk ben ik zwak. Ik ben onzeker omdat ik niet lekker in mijn vel zit. Mijn borsten zijn eigenlijk het belangrijkste van mijn lichaam waar ik zo reuze trots op ben... Ik heb zelfs wel een geroepen dat ik al die pijn er dan voor over zou hebben!

Maar nu ik mij toch stiekem meer ben gaan verdiepen lees ik eigenlijk veel meer klachten dan ik zelf door had dat het daarvan zou komen...

Droge ogen heb ik altijd.
Ik heb een verkeerd uitstrijkje gehad, pap 3 en ben daarvoor onder controle.
Ik heb een cyste aan mijn eierstok gehad, hoor nu ook dat dat ook daarmee te maken gehad kan hebben.
Ik heb altijd in mijn rechterborstpijn en een stekend /trekkend gevoel.

Dus ja.... daar gaan we... ik kan er gewoon niet onderuit. Na elf jaar heb ik nu dan besloten dat mijn mooie borsten eruit moeten...

Ik hoop dat ik in aanmerking kom voor lipofilling. Misschien ook liften... ik weet het niet.
Ik las wel dat ik omdat ik nu astma heb dus niet meer in een privé kliniek geopereerd kan worden.

Ik ben op de siliconen poli geweest in het Isala in Zwolle, daar waren ze trouwens niet negatief over siliconen. Die arts vond mijn borsten mooi en weinig kapsel en vertelde dat er veel plasebo effect was en er ook vrouwen waren die geen voordeel ervoeren van de explantatie. Hij stuurde mij door naar dokter Nanayakarra waar ik nu een half jaar op moet wachten voor ik daar terecht kan, om uit te vogelen of mijn klachten wel echt van de protheses waren. Ook gaf hij aan dat er een hele grote groep vrouwen is die wel gewoon levenslang met de protheses rond lopen.

Heel eerlijk, door alles wat ik nu gelezen heb wil ik eigenlijk niet meer wachten. Ze moeten er gewoon zo snel mogelijk uit.
Ik weet nu gewoon even niet waar ik moet beginnen. Ik wil natuurlijk ook heel graag de vergoeding voor de explantatie. Dan kan ik de lipofilling misschien zelf betalen. Maar om nu een half jaar te wachten voelt niet goed. Ik las dat er nog twee artsen zijn die ook kunnen mee helpen een goede verwijzing voor de verzekering te krijgen, dus die ga ik ook nog benaderen. Ik zit bij de vgz, en daar schijnt dit jaar ook wat aangepast te zijn dat als je getextureerde protheses heb t je misschien zonder verwijzing ook vergoeding krijgt. Dus ik heb nu opgevraagd bij het ACCZ wat ik eigenlijk heb want ik weet het gewoon zelf niet!

Mijn belangrijkste vraag is hoever mijn klachten nog gaan verminderen na explantatie. Mijn hoofd zit echt ondersteboven momenteel. Mijn kinderen moeten soms 3 keer hetzelfde verhaal vertellen. Ik word er gek van. Mijn rug en nek zitten vreselijk vast..

Zo... ik heb het gedaan. Voor mij was dit een belangrijke eerste stap. Nu rustig aan stapje voor stapje verder. In ieder geval alvast bedankt dat je mijn verhaal hebt gelezen en ik hoop dat we via deze weg elkaar kunnen bijstaan met dit lastige traject!

Liefs, Josine
Bethmoon94

Ongelezen bericht 03 okt 2021 14:39

Hoi Josine🌸

Knap dat je je verhaal zo deelt en jezelf kwetsbaar opstelt!

Maakt het voor jou uit hoeveel je klachten direct verminderen? Wat ik lees bij andere dames is dat er gewoon wat tijd overheen kan gaan in verband met ontgiften. Als ik jou zo hoor zegt heel veel in jouw lichaam en geest dat dit de juiste beslissing gaat zijn en wat ik uit je verhaal lees mag je gewoon gaan luisteren naar alles in jou. Je verdient je eigen vertrouwen💓

Over de praktische dingen kan ik je niets vertellen. Ik ben onervaren haha. Maar het gevoel dat je het niet onnodig lang moet laten wachten zou ik zeker serieus nemen!

Ik kreeg minimale klachten na 4 dagen (vreemde steekjes en prikkelingen) welke verergerden tot het moment van explantatie. De dag dat ze eruit waren kwam mijn lichaam gelijk tot rust. En nu na 3 dagen heb ik meer energie dan alle dagen met implantaten. Lipofilling was voor mij geen optie. Ik ben terug naar a en had verwacht dat ik dit heel vervelend zou vinden maar eigenlijk ben ik meer in peace met m’n lichaam dan ooit! Juist door deze keuze!

Luister naar het stukje in jou wat jou wil verzorgen en jouw welzijn voor ogen heeft🥰

Liefs
Josine Spitzers

Ongelezen bericht 04 okt 2021 10:25

Dank je voor je bericht!

Je hebt natuurlijk gelijk... stiekem hoop ik nog dat mijn klachten ergens anders vandaan komen maar dat slaat gewoon nergens op. Wel is het zo dat sinds ik er zo mee bezig ben dat mijn borsten meer branden en steken. Net of ze aangeven van "dat is het". Of zou het weer psychisch zijn... ik ben de laatste jaren zo van het kastje naar de muur gestuurd dat ik het af en toe niet meer weet..

Dokter nanayakarra heeft een half jaar wachttijd... dus ik probeer nu bij dokter beekman terecht te kunnen voor de doorverwijzing voor de verzekering. Dokter Frank Niessen kan pas in september 2022 een afspraak inplannen voor een operatie... dus ik ga nog weer verder zoeken want dat duurt gewoon allemaal erg lang.
Bethmoon94

Ongelezen bericht 04 okt 2021 11:29

Ja ik snap die hoop helemaal! Ook herkenbaar! En toch wanneer je dan “vraagt” om een antwoord wijst alles op de boobies... je psyche wil je misschien gewoon iets vertellen denk ik dan🙈 en bij mij was dat ook waar.. nu dag 4 en al zijn het wat vlagen, ik voel me zoooveel beter ondanks de platte cup A haha maar ik ben gek op ze! Puur omdat ik weet wat het alternatief is en niets is waardevoller dan het diepe weten dat het beter wordt i.p.v. de constante gedachte dat het erger kan worden (door m’n eigen toedoen)... de enige oude pijn die soms opspeelt zijn die angsten van me “niet goed/mooi voelen”. Maarja dat zit hem toch in welke waarde ik mezelf geef, wie ik in m’n leven toelaat + hoe ik me laat behandelen en borsten lossen dat probleem niet op🙈

Heb je contact gehad met dr kappel? Zij maakt zich echt hard voor vrouwen met klachten en heeft zelf een instituut ter onderzoek opgericht. Ze heeft immens veel kennis hierover en wat ik lees ook wat sneller plek dan wat ik nu van je hoor! Ik weet niet of je in verband met je astma daar ook heen mag, je kan altijd even informeren!

Persoonlijk geloof ik dat lichaam en geest in verbinding staan dus wat de psyche zegt is niet zonder aanleiding, het staat in verbinding met jouw eigen lijf. Alleen jij kan voelen wat je juiste keuze is💓elke dokter communiceert de kennis die ze tot zover op hun pad gekregen hebben. En alles wat nu in hun boekje staat was ook ooit niet erkend en na veel gevallen pas in het boekje gezet ... Wat je keuze ook gaat zijn, you can do this.🙏🏻💜
Josine Spitzers

Ongelezen bericht 04 okt 2021 15:06

Jee dag 4 nog maar en nu al verschil? Echt wel heel fijn voor je, kan mij voorstellen dat je dan wel het gevoel hebt dat je er goed aan hebt gedaan!

Heb jij ook last van concentratie? Ik heb je mail bijvoorbeeld 3 keer moeten lezen voor ik kon reageren... ik wordt er gek van. Hoop echt dat dat nog wel weer beter gaat worden...

Ja ik heb dokter Kappel ook gebeld en ingesproken. Hoop dat ze snel terug belt. Ja denk ook dat zij goed is voor mij en ze zit ook nog in de buurt... maar die stomme astma verpest het nu. Terwijl ik eigenlijk zeker weet dat ik geen astma heb maar dat het van mijn borsten komt. Mijn natuurgeneeskundig therapeut heeft mij doorgemeten en vond niks wat op astma leek. Wel dat mijn lymfestelsel hoog is en mijn bindweefstel waardes laag. Ook lees ik dat zij niet is aangesloten bij bepaalde verzekeringen dus dat je de explantatie dan alsnog zelf moet betalen. Maar het is natuurlijk snel 1 januari dus misschien kan ik nog naar een "vrije keuze" pakket gaan en mij dan in januari bij haar laten opereren als zij tijd heeft...

En ja...ik moet ook vertrouwen in mijn gevoel. Dat is eruit ermee. En ja ik ben onzeker over wat dan, maar dat komt ook omdat ik mezelf zo stom voel momenteel omdat ik geestelijk slecht functioneer en niet kan afvallen.

Hoor net wel dat ik getextureerde implantaten heb... dat schijnt verzekeringstechnisch wel voordelig te zijn...

Dank je voor je lieve reactie..
Bethmoon94

Ongelezen bericht 04 okt 2021 18:31

Ja mijn concentratie wordt nu steeds beter! Voorheen kon ik me niet focussen op een serie of iets zonder dat mijn aandacht naar m’n lichaam ging! Nu is dat met vlagen als ik even merk dat m’n lichaam in opruim modus gaat. (Ik moest allemaal supplementen ter voorbereiding nemen en tot 8 week na de operatie, vaak wanneer ik die genomen heb merk ik even iets meer fysieke activiteit).

Ik heb wat dat betreft mazzel dat ze snel verwijderd zijn, maar wat ik Luna ook bij een ander topic zag zeggen; zodra ze eruit zijn stop je in ieder geval de aanstroom van giftige stoffen en kan je lichaam herstellen 🌸 dat duurt bij de een gewoon langer dan de ander...

Ik hoop voor je dat dr kappel snel reageert! Dan kan je altijd open neerleggen wat je gehoord hebt bij je natuurdeskundige toch ?☺️ Wat ik bij niessen hoorde is dat je lymfe wel harder werken om de stroom van afvalstoffen af te voeren. Ook hoor je heel veel vrouwen met implantaten en vergrote lymfen. Ik zelf had dit voor mijn implantaten toen ik nog rookte (jaren geleden) nu is dat nagenoeg weg. Maarja ook daarbij bombardeer je je lichaam met toxines natuurlijk.

Heb je meditatie geprobeerd? Misschien dat dat je helpt in de tussentijd om je lichaam wat te ontlasten van stresshormonen

Liefs 🌸
Josine Spitzers

Ongelezen bericht 05 okt 2021 18:02

Wat fijn om zo'n positief bericht te lezen...

Ik heb een mail gestuurd naar dokter Kappel, ze is erg moeilijk telefonisch te bereiken helaas.

Mediteren doe ik eigenlijk te weinig... maar goede tip! Ik ga het weer proberen in te voeren...

Ik hou je op de hoogte als ik dokter Kappel heb gesproken!
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”