Vergoeding achteraf?

Lees informatie of stel vragen.
Daan93

Ongelezen bericht 28 sep 2021 13:19

Hi allemaal,

Ik ben november vorig jaar geopereerd, explant en lipofilling en merk dat mijn gezondheid steeds beter is geworden na verwijderen implantaten.
Ik ben, toen ik nog implantaten had veel naar de huisarts geweest omdat ik zo ziek was en veel klachten had. Het enige wat ze toen gedaan hebben is mij naar een ziekenhuis sturen voor een echoscan om te kijken of er lekkages waren (waar ik achteraf over hoorde dat ze dat eigenlijk niet zo goed konden zien op de echo scan die ze hebben uitgevoerd?) Er was toen niks van een lekkage te zien op de echo en toen ben ik dus naar huis gestuurd en dat was het.
Verder had ik ook een enorme huidschimmel aan mijn tepels voor ongeveer 1,5 jaar waar ik verschillende cremes voor kreeg maar dit voerde niks uit.
Andere klachten die ik in een korte tijd heb gehad waarvan ik denk dat het door mijn implantaten kwam:
Vermoeidheid, brainfog, veel hoofdpijn, steken in borst, hartkloppingen, flauwvallen dagelijks, de huiduitslag/schimmel, schildklier vertraagd, ontzettend veel ontstekingen constant waarvan een keer zo erg dat ik in het ziekenhuis opgenomen werd voor een week met bloedvergiftiging, depressies, pijn aan borst als ik geen bh droeg, haaruitval, droge ogen. Ik heb ook een tijdje thuis gezeten van mijn werk omdat ik gewoon niet meer in staat was te gaan vanwege de vermoeidheid, paniekaanvallen, het flauwvallen en de depressie.

Omdat de huisarts mij na de echo niet meer serieus nam heb ik zelf gekozen om ze te laten verwijderen en dan zo snel mogelijk. Dit was dus november vorig jaar. Na de operatie hoorde ik dat de kapselvorming aan mijn ribbenkast zat en dat ze dit moesten schoonbranden (geen idee of dit normaal is) Ze hebben niet al het kapsel weg kunnen halen maar zo veel mogelijk.
Ik baal eigenlijk enorm dat ik me niet harder heb gemaakt om van de huisarts te horen te krijgen dat ze eruit moeten en dat het dus via mijn zorgverzekering zal gaan. Nu vroeg ik me af of ik nog enige kans maak om het achteraf (deels) vergoed te krijgen?
Ik heb contact gehad met mijn zorgverzekering en zij zeiden dat ik contact op moet nemen met Mitssu (waar ik geopereerd ben) om dan alsnog goedkeuring te krijgen via de arts. Zijn hier vrouwen die dit ook hebben moeten doen achteraf of die weten of dit überhaupt kans maakt? Ik heb een mailtje gestuurd naar Mittsu dat ik hoop om alsnog goedkeuring te krijgen van de arts zodat ik misschien alsnog een deel terugkrijg.

Bedankt voor het lezen!
Liefs Daan
Natural me again

Ongelezen bericht 28 sep 2021 17:34

Hoi Daan,
Ik heb de vergoeding ook achteraf aangevraagd. Dit kwam bij mij omdat ik lang op de wachtlijst stond bij de internist. Uiteindelijk een tijd na de operatie de afspraak bij de internist gehad, brief gekregen en daarmee vergoeding aangevraagd. De vergoeding is uiteindelijk goedgekeurd. Niet de makkelijkste weg, maar het is dus wel mogelijk.
Liefs!
Luna MKS

Ongelezen bericht 29 sep 2021 09:40

Lieve Daan,

In dit topic lees je een stukje over vergoeding achteraf en zie je een verwijzing naar voorbeeldbrieven voor vergoeding achteraf: viewtopic.php?t=1952

Succes en liefs,
Luna❤

Ik heb je onderwerp verplaatst naar het deel over vergoeding, zodat anderen er misschien ook wat aan hebben. Mocht je het toch afgeschermd willen, laat maar even weten.
Daan93

Ongelezen bericht 29 sep 2021 14:54

Bedankt voor de reacties! Ik heb maandag een afspraak bij de huisarts voor een doorverwijzing naar de internist.
Het is voor mij een nieuwe huisarts en ik heb nog geen idee hoe ik het ga vertellen haha.
Hij/zij weet natuurlijk niet van de klachten die ik had of dat ik implantaten had die er vorig jaar uit zijn gegaan.
Heeft iemand tips hoe ik ervoor kan zorgen dat ik sowieso de doorverwijzing krijg? Vind het maar spannend allemaal, ook als ik het gesprek krijg bij de internist hoop ik dat ze me serieus nemen.
Luna MKS

Ongelezen bericht 30 sep 2021 07:41

Ik adviseer je naar 1 van de internisten te gaan die bekend zijn met ASIA.
Het VU bij Nanayakkara is nog wel het beste. En anders dokter Beekman of Verhagen: viewtopic.php?f=95&t=1038
Voor je ha kun je wat van deze documenten uitprinten: viewtopic.php?f=238&t=71
Mocht je naar een andere internist gaan, dan adviseer ik je dit topic goed te lezen en het document mee te nemen: viewtopic.php?t=3264

Succes!
Plaats reactie

Terug naar “Explantatie kosten/vergoeding”